Spørgsmål om smørrebrød

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5710
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1493
Likede indlæg: 23125

Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf POCKETKITTEN » 31. mar 2024, 21:28

Vi regner på muligheden for en budgetvenlig barnedåb og overvejer smørrebrød fra Bilka, som jeg har set anbefalet på Facebook i forskellige kommentarer. De er dog nogle år gamle, kommentarerne.

Jeg bryder mig ikke selv om smørrebrød overhovedet, men det lader til at være en crowd pleaser. Har nogen herinde prøvet det fra Bilka og kan anbefale eller fraråde det?

Og hvor mange stykker ville I beregne pr. person?

Og skal man bestille ekstra mange med fiskefilet og med æg og knapt så mange dyrlægens natmad, eller hvad er der god afsætning på?

Det er dem her, jeg har kigget på: https://www.bilkamadudafhuset.dk/produc ... errebroed/
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7698
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 770
Likede indlæg: 21546

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Nesnay » 31. mar 2024, 21:34

Jeg er i tvivl, om jeg har fået serveret fra Bilka eller føtex, så jeg holder mig fra at anbefale. Men i forhold til mest populære varianter kan denne tråd måske være nyttig? viewtopic.php?f=34&t=24102&hilit=Sm%C3%B8rrebr%C3%B8d
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7594
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1587
Likede indlæg: 23876

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Aragorn » 31. mar 2024, 22:14

Jeg ville ikke gå med Bilka. Vi har et par lokale Brugser der laver det ret godt, og det er klasser bedre end Bilka hvor de unge mennesker der laver det, ikke rigtigt forstår hvad pointen i smørrebrød er.

Når det er lavet ordentligt synes jeg smørrebrød er ret godt og nu et jeg efterhånden en halvgammel mand - jeg tænker det er en tradition der dør med min generation.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15560
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1253
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 26012

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Delfin » 31. mar 2024, 22:23

Mine 3 top favoritter er nok:
Æg - om den er toppet med rejer eller andet er ikke så vigtigt.
Kartoffelmad
Roastbeef

Leverpostej kan også være fint, men dyrlægens natmad gider jeg ikke.
Kold fiskefilet er ikke rigtigt mig

Æg og roastbeef er også dem, jeg har set andre fra min generation gå efter. Jeg ved ikke om de yngre hellere vil have noget andet. Der findes så mange lækre, og der er jo også kommet nye varianter

Jeg når sjældent længere end 3 hvis det er håndmadder, og 2 hvis det er højt belagt

Jeg kender ikke Bilkas. Jeg åbnede lige dit link, og ærligt synes jeg det ser lidt kedeligt ud :genert:
Jeg har oftest fået fra smørrebrødsbutik
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
HappyHippo
Indlæg: 2550
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4404

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf HappyHippo » 31. mar 2024, 22:37

Lun fiskefilet med Remo er lækkert, ikke kold. Tænker ikke nogen spiser det koldt?

Jeg vil også helst smørre min mad selv, jeg er slet ikke til noget der er smurt af andre. Og ærligt synes jeg det i linket ligner noget der har været vacuum pakket :genert: koldt og tørt.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15738
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21153

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf 2SHY » 31. mar 2024, 22:44

Vi har fået af Bilkas luksussmørrebrød for ikke så længe siden og jeg er bestemt positivt overrasket. Jeg ved ikke hvordan deres almindelige smørrebrød er, men luksusudgaven er ganske fin
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5710
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1493
Likede indlæg: 23125

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf POCKETKITTEN » 1. apr 2024, 01:46

Ah okay. Tak for svar.

Det i linket er hvad, jeg er vokset op med som smørrebrød. Jeg synes også, det er kedeligt. Hvis folk, der kan lide smørrebrød, synes det er tarveligt, vil jeg ikke bruge mange tusinde kroner på det. :D

Hvis vi skal op i restaurantkvalitetsmørrebrød til 75-80 kr. stykket og skal beregne tre stykker pr. person for en sikkerheds skyld, kommer vi til at nærme os en kuvertpris, hvor jeg hellere vil spytte det ekstra i kassen og få leveret lækker mad eller booke en café til brunch, tror jeg. :genert:
Senest rettet af POCKETKITTEN 1. apr 2024, 02:03, rettet i alt 6 gange.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5710
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1493
Likede indlæg: 23125

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf POCKETKITTEN » 1. apr 2024, 01:53

Der er også en slagterversion, som er en mellemting prismæssigt. Men det ser ud som Bilkas i mine øjne.

https://slagter-riget.dk/produkt/smoerrebroed-luksus/
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Hattie
Indlæg: 453
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 39
Likede indlæg: 526

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Hattie » 1. apr 2024, 03:10

Har I overvejet pålægskagemand fra slagteren?
Det fik vi til en barnedåb for et par år siden. Værterne havde selv valgt pålæg, så der var både en voksen og en mere børnevenlig version.


I fald I vil servere smørrebrød, så holdt vi selv fest forrige år, hvor vi havde bestilt 2,5 stk pr voksen og 1,5 stk pr barn over 5 år. Det var højt belagt og fra den lokale slagter. Det var en my dyrere end Bilka/brugsen, som vi også tjekkede, men slagteren kunne levere til døren gratis, så det gik vi med.
1
Oak123
Indlæg: 2179
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4076

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Oak123 » 1. apr 2024, 05:12

I Bilka (i hvert fald den vi bor tæt på) kan man også få sliders med forskelligt fyld, det har vi fået er par gange og det er efter min mening mere spændende end smørrebrød.
Blot et indspark, nu du reelt ikke selv er vild med smørrebrød :)
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9885
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9605

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Spjaerten » 1. apr 2024, 05:16

Jeg har spist Bilkas smørrebrød indtil flere gange
Også jeres lokale og det smager helt godt.
Så det havde jeg nok valgt uden betænkninger
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17539
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3620
Likede indlæg: 42862

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf LaMariposa » 1. apr 2024, 05:35

Kender ikke til smørrebrød fra Bilka, men jeg ville lige anbefale Føtex' bager, hvis I også skal bestille kage til barnedåben. Det gjorde vi, da vores datter skulle døbes, og det var en en rigtig god kage til en god pris. Og der var rigeligt.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 666
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1331

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf LittleLemon » 1. apr 2024, 07:15

Hattie skrev:Har I overvejet pålægskagemand fra slagteren?
Det fik vi til en barnedåb for et par år siden. Værterne havde selv valgt pålæg, så der var både en voksen og en mere børnevenlig version.


I fald I vil servere smørrebrød, så holdt vi selv fest forrige år, hvor vi havde bestilt 2,5 stk pr voksen og 1,5 stk pr barn over 5 år. Det var højt belagt og fra den lokale slagter. Det var en my dyrere end Bilka/brugsen, som vi også tjekkede, men slagteren kunne levere til døren gratis, så det gik vi med.



Nooo - ikke pålægsmand. Det er så gustent når alle står og skærer i den der “mand” og man ender med et stykke smattet franskbrød med fiskefilet-rullepølse-leverpostej og et strejf af peberrod, fordi alt bliver tværet ind i hinanden.

I forvejen er jeg ikke glad for smørrebrød, men i pålægsmand-versionen er det helt slemt :tie:
15
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9775
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 796
Likede indlæg: 7981

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Sophies-mor » 1. apr 2024, 08:26

Findes der ikke andre budgetvenlige muligheder end smørrebrød?
Jeg tillader mig at skrive det næste, fordi du selv siger, at du ikke er vild med smørrebrød.

Ja, jeg er af den lidt ældre generation og at skulle spise smørrebrød til en festlig begivenhed som en barnedåb er i mine øjne virkelig kedelig gæstemad!
Hvis man var inviteret til en almindelig frokost hos venner og familie, fint nok.
Men en barnedåb er lige toppen over en frokost. Lidt mere en fejring.

Ellers kan jeg anbefale smørrebrød fra Brugsen. Det er okay og bedre end forventet.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6693
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19085

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Æble » 1. apr 2024, 08:31

Smørrebrød er lækkert, men virkelig synd hvis du ikke sel er vild med det.

Hvad med sandwich (evt smør selv) eller burger eller sådan noget i stedet, hvis det skal være budgetvenligt?
0

Tilbage til "Mad og drikke"