Spørgsmål om smørrebrød

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8999
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25735

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. apr 2024, 08:32

Jeg tænker kvaliteten af smørrebrød kan variere fra Bilka til Bilka, og Føtex til Føtex.

I forbindelse med mit job får jeg jævnligt smørrebrød, som jeg personligt intet har imod :D - og jeg synes faktisk ikke der er forskel på om det er fra slagteren eller føtex/bilka. Derudover har vi i forskellige anledninger brugt "føtex mad ud af huset" til både mad og kager, og det er glimrende, ikke gourmet, men reel mad lavet fra bunden, af fag uddannede medarbejdere.

Når nu du ikke selv bryder dig om smørrebrød som sådan, - så kunne det måske være en ide at lade manden teste smørrebrød i jeres lokale Bilka?
Alternativ er der også mange brugser og kvickly der har slagtere der tilbyder smørrebrød og andet mad ud af huset.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Mamaseraptor
Indlæg: 1291
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 100
Likede indlæg: 1460

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Mamaseraptor » 1. apr 2024, 08:48

Nu kan jeg ikke huske hvor du bor, og det er jo afgørende. Florie.dk i Rødovre centrum.
Lækkert smørrebrød, også til vegetarer.
0
Cbas
Indlæg: 539
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 223

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Cbas » 1. apr 2024, 09:12

Jeg synes, det kommer an på hvilken type gæster, der er flest af til barnedåben.

Jeg er heller ikke til kedeligt smørrebrød (lækkert kan være godt, men jeg er meget kræsen med, hvad der skal på) men hvis de fleste af jeres gæster er fan af smørrebrød og det er nemt og billigt for jer, så er det da en fin løsning.

3 pr mand og dem med æg, ryger altid først, synes jeg
0
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 520
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 825

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf SonataA » 1. apr 2024, 09:41

Jeg har fået smørrebrød fra Bilka et par gange. Det har været helt fint. Men jeg er også typen der ikke helt forstår konceptet - for det er jo egentligt bare en rugbrødsmad med meget pynt.
Men smagen har været fin, og jeg har ikke noget dårligt at sige om det.
0
Tiktaktoe
Indlæg: 128
Tilmeldt: 26. aug 2015, 15:26
Kort karma: 12
Likede indlæg: 193

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Tiktaktoe » 1. apr 2024, 09:56

Jeg har ikkr prøvet Bilka, men kan absolut anbefale slageriget, som også minimum bruger velfærdsdyr, så alt kød derfra har været fritgående.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15523
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25963

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Delfin » 1. apr 2024, 10:51

POCKETKITTEN skrev:Der er også en slagterversion, som er en mellemting prismæssigt. Men det ser ud som Bilkas i mine øjne.

https://slagter-riget.dk/produkt/smoerrebroed-luksus/



Jeg synes det ser lidt bedre ud, og der er lidt flere varianter at vælge imellem, men om det ligefrem er 10 kr bedre pr stk er jeg lidt usikker på.

Nogen skriver, at smørrebrød er kedeligt, men hvis dåben ligger til frokosttid synes jeg det kan være lækkert
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Bergen
Indlæg: 7352
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 470
Likede indlæg: 11989

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Bergen » 1. apr 2024, 12:47

Jeg bestilte fra den lokale smørrebrødsbutik til barnets navngivning og fik en fin mængderabat.

Jeg prøvede Bilkas og var ikke imponerende - men der er sikkert forskellig geografisk.
0
Hattie
Indlæg: 442
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 32
Likede indlæg: 517

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Hattie » 1. apr 2024, 14:55

LittleLemon skrev:
Hattie skrev:Har I overvejet pålægskagemand fra slagteren?
Det fik vi til en barnedåb for et par år siden. Værterne havde selv valgt pålæg, så der var både en voksen og en mere børnevenlig version.


I fald I vil servere smørrebrød, så holdt vi selv fest forrige år, hvor vi havde bestilt 2,5 stk pr voksen og 1,5 stk pr barn over 5 år. Det var højt belagt og fra den lokale slagter. Det var en my dyrere end Bilka/brugsen, som vi også tjekkede, men slagteren kunne levere til døren gratis, så det gik vi med.



Nooo - ikke pålægsmand. Det er så gustent når alle står og skærer i den der “mand” og man ender med et stykke smattet franskbrød med fiskefilet-rullepølse-leverpostej og et strejf af peberrod, fordi alt bliver tværet ind i hinanden.

I forvejen er jeg ikke glad for smørrebrød, men i pålægsmand-versionen er det helt slemt :tie:



Det har jeg kun oplevet en gang, vi har altid en, der står for at skære ud og skille ad, så det ikke ender i gratværk.
0
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 635
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1275

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf LittleLemon » 1. apr 2024, 15:18

Hattie skrev:
LittleLemon skrev:
Hattie skrev:Har I overvejet pålægskagemand fra slagteren?
Det fik vi til en barnedåb for et par år siden. Værterne havde selv valgt pålæg, så der var både en voksen og en mere børnevenlig version.


I fald I vil servere smørrebrød, så holdt vi selv fest forrige år, hvor vi havde bestilt 2,5 stk pr voksen og 1,5 stk pr barn over 5 år. Det var højt belagt og fra den lokale slagter. Det var en my dyrere end Bilka/brugsen, som vi også tjekkede, men slagteren kunne levere til døren gratis, så det gik vi med.



Nooo - ikke pålægsmand. Det er så gustent når alle står og skærer i den der “mand” og man ender med et stykke smattet franskbrød med fiskefilet-rullepølse-leverpostej og et strejf af peberrod, fordi alt bliver tværet ind i hinanden.

I forvejen er jeg ikke glad for smørrebrød, men i pålægsmand-versionen er det helt slemt :tie:



Det har jeg kun oplevet en gang, vi har altid en, der står for at skære ud og skille ad, så det ikke ender i gratværk.


Vi har aldrig selv serveret det her i huset, men har fået det en del gange til komsammen i min mands familie. Det er altid skær-selv og jeg hader det virkelig.
Det hjælper nok på mængden af grat at få en til at skære, men det ændrer stadig ikke på at jeg synes det er et sært koncept at lægge blandet pålæg på eet stort brødstykke og så stå og skære det ud bagefter.

Så trods alt hellere alm smørrebrød hvor pålægget og pynten er adskilt fra de andre stykkers pålæg.
5
MOGA
Indlæg: 4054
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf MOGA » 1. apr 2024, 15:52

Jeg kan godt lide smørrebrød, men har ikke fået fra Føtex/Bilka. Jeg synes dog det fra slagteren ser mere delikat ud.

Noget jeg til gengæld har fået fra Føtex, og som var rigtig lækkert, er tapasmenuen. Jeg ved ikke, om den kunne være et alternativ?

https://www.foetexudafhuset.dk/product/tapasmenu/
0
MissB
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2274

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf MissB » 2. apr 2024, 19:25

Jeg har fået fra Føtex til en barnedåb i efteråret, og det var ganske fint.

Jeg synes altid at fiskefillet er det der ryger førat sammen med flæskesteg. Og så frikadeller, både med kartoffelsalat eller med rødkål.

Æg er til gengæld det sidste jeg ville vælge. Jeg er meget kræsen med kvaliteten af æg, og vil hellere undvære end at spise kedelige æg.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10245
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1223
Likede indlæg: 18429

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf .Magic. » 3. apr 2024, 09:47

Jeg har ikke prøvet hverken Bilka eller Føtex.

Jeg synes det er ærgerligt for dig at du ikke rigtigt kan spise maden til jeres egen fest, men for at svare på spørgsmålet om egne favoritter så er kartoffelmad og hamburgerryg med italiensk salat de eneste madder jeg spiser :-)
Jeg synes dog den med hamburgerryg i dit link ser meget voldsom ud ift mængden af pålæg sammenlignet med mængden af italiensk salaten. Så der ville jeg pille noget pålæg af og det er jo spild af penge.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10245
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1223
Likede indlæg: 18429

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf .Magic. » 3. apr 2024, 09:50

LittleLemon skrev:
Hattie skrev:Har I overvejet pålægskagemand fra slagteren?
Det fik vi til en barnedåb for et par år siden. Værterne havde selv valgt pålæg, så der var både en voksen og en mere børnevenlig version.


I fald I vil servere smørrebrød, så holdt vi selv fest forrige år, hvor vi havde bestilt 2,5 stk pr voksen og 1,5 stk pr barn over 5 år. Det var højt belagt og fra den lokale slagter. Det var en my dyrere end Bilka/brugsen, som vi også tjekkede, men slagteren kunne levere til døren gratis, så det gik vi med.



Nooo - ikke pålægsmand. Det er så gustent når alle står og skærer i den der “mand” og man ender med et stykke smattet franskbrød med fiskefilet-rullepølse-leverpostej og et strejf af peberrod, fordi alt bliver tværet ind i hinanden.

I forvejen er jeg ikke glad for smørrebrød, men i pålægsmand-versionen er det helt slemt :tie:

Den kan jo skæres ud af værterne så folk ikke selv står og fedter rundt med det.
1
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 635
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1275

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf LittleLemon » 3. apr 2024, 11:11

.Magic. skrev:
LittleLemon skrev:
Hattie skrev:Har I overvejet pålægskagemand fra slagteren?
Det fik vi til en barnedåb for et par år siden. Værterne havde selv valgt pålæg, så der var både en voksen og en mere børnevenlig version.


I fald I vil servere smørrebrød, så holdt vi selv fest forrige år, hvor vi havde bestilt 2,5 stk pr voksen og 1,5 stk pr barn over 5 år. Det var højt belagt og fra den lokale slagter. Det var en my dyrere end Bilka/brugsen, som vi også tjekkede, men slagteren kunne levere til døren gratis, så det gik vi med.



Nooo - ikke pålægsmand. Det er så gustent når alle står og skærer i den der “mand” og man ender med et stykke smattet franskbrød med fiskefilet-rullepølse-leverpostej og et strejf af peberrod, fordi alt bliver tværet ind i hinanden.

I forvejen er jeg ikke glad for smørrebrød, men i pålægsmand-versionen er det helt slemt :tie:

Den kan jo skæres ud af værterne så folk ikke selv står og fedter rundt med det.


Ja, det er bare ikke hvad jeg har oplevet når det er blevet serveret. Så er det skær-selv. Og uanset om værterne skærer det ud, så kan det ikke undgåes at der er et vist overlap mellem de forskellige typer pålæg.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7112
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13334

Re: Spørgsmål om smørrebrød

Indlægaf Rapfisk » 3. apr 2024, 18:42

Aragorn skrev:
Når det er lavet ordentligt synes jeg smørrebrød er ret godt og nu et jeg efterhånden en halvgammel mand - jeg tænker det er en tradition der dør med min generation.

Off topic, så falder de unge mennesker på mit arbejde i svime over klassisk smørrebrød :lun: Det har virkelig fået en renæssance med Aamann & co.
2
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Mad og drikke"