Irma døde forgæves

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 15019
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 25288

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf sigge » 12. apr 2024, 11:46

Inden jeg flyttede for 2½ år siden, handlede jeg næsten altid i SuperBrugsen, og jeg var rigtigt glad for den butik. Og jeg havde både Rema 1000, Netto og 365 indenfor ca. samme afstand. Men det var så også udvalget i den by, og der var størst chance for at finde alt, jeg skulle bruge i SuperBrugsen. Jeg har aldrig været sådan en, der gad at gå i 3 forskellige butikker for at få de bedste tilbud. Jeg handler 1 sted, så der skal jeg kunne få det hele. Den SuperBrugs blev udbygget i den tid, hvor jeg var kunde, og blev en virkelig stor og lækker butik. Jeg kan bedre lide den end den Meny, jeg nu lægger 98% af mine indkøb i. Men jeg kører ikke lige 55 km hver vej for at handle der. :D Jeg bruger også nogle gange SuperBrugsen i min nuværende by, men den er ikke lige så god som min gamle, så jeg kan sagtens forstå folk, der ikke synes om SuperBrugsen, for det er nok meget afhængigt af den lokale butik og ikke mindst sammenligningsgrundlaget.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5367

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf AFK » 12. apr 2024, 12:37

Irma døde ikke forgæves. Irma døde fordi hun lavede gigantiske underskud år efter år. Alene i 2022 var det på 628 millioner! Hendes respirator skulle være slukket for længst.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Lys
Indlæg: 5949
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10734

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf Lys » 12. apr 2024, 13:16

Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:
Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:
Akehurst2 skrev:Det er så vildt - vores Irma var efter en månedlang nedlukning netop i denne uge genåbnet som en Coop og vil de nu lave den om til en SuperBrugsen eller hvad har de tænkt sig?

Det vil i hvert fald være uheldigt, hvis den lukker igen, for folk vænner sig jo af med at bruge den.

Og hvad med alle de Irma-varer, de lovede at bevare?

Åh, hvor er jeg træt. Jeg kan ikke udstå SuperBrugsen.


Hvad er forskellen på Coop og SuperBrugsen?

Jeg kan nemlig rigtig godt lide SuperBrugsen, men jeg vil tro det afhænger af, hvem der er uddeler og hvilket personale der er ansat. Den jeg bruger mest har stor fokus på service og de har stort udvalg af nærmest alt.


Pas - jeg har aldrig været i Coop. Vores er som sagt åbnet i den her uge, så jeg er ikke nået derover endnu.

Men jeg har aldrig brudt mig om SuperBrugsen. Jeg var en Irma-pige hele vejen igennem.


Ja okay. Jeg ved jo godt, at Irma for mange har været næsten helt kultisk. Jeg har bare aldrig helt forstået det.
Men jeg er nysgerrig på, hvad det er ved SuperBrugsen du ikke bryder dig om.


Kultisk er måske så meget sagt, men vi købte altid alle vores dagligvarer der, så det er den butik, vi var vant til og som havde de varer, vi kunne lide.

Jeg synes ikke SuperBrugsens varer er særligt spændende og når jeg en sjælden gang imellem skulle derind kunne jeg aldrig finde noget og de havde ikke det, jeg ville have.


Det er meget interessant - jeg har købt masser af varer i SuperBrugsen også fås i Irma - bare under forskelligt brand. Änglamark og Smag Forskellen-produkterne i SuperBrugsen/Kvickly svarer ofte til varer der sælges/ble solgt under Irma-brand. Men det afhænger selvfølgelig meget af hvad man køber :D
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf Wizzze » 12. apr 2024, 13:56

AFK skrev:Irma døde ikke forgæves. Irma døde fordi hun lavede gigantiske underskud år efter år. Alene i 2022 var det på 628 millioner! Hendes respirator skulle være slukket for længst.


Nej Det var hele Coop koncernen der havde et underskud på 628mio i 2022, og det skulle ikke være blevet bedre i 2023, det er især 365 kæden def koster dem penge og så hele deres centrale administration i Albertslund, mange individuelle SuperBrugsen og Kvickly butikker har overskud, og der var også flere af Irma butikkerne def gik godt. De burde have lagt 365 i graven, lukket de tabsgivende Butikker og slanket central administrationen, men der var jo der Kræn herskede. Men mon ikke at nu han ryger på porten, så kommer der til at blive skåret dybt i Albertslund? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20624
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44216

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf paint » 12. apr 2024, 15:18

Irma, døde for mange år siden. Den særlige Irma-ånd/vibe, der herskede i forretningerne - med deres egne varer, og deres eget koncept - har Coop lagt i graven for længst.
Irma var Danmarks ældste forretning (1886), og europas næstældste, kun overgået af Sainsbury's. Så gammel bliver man ikke, hvis ikke man kan drive forretning.

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5367

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf AFK » 12. apr 2024, 15:26

Wizzze skrev:
AFK skrev:Irma døde ikke forgæves. Irma døde fordi hun lavede gigantiske underskud år efter år. Alene i 2022 var det på 628 millioner! Hendes respirator skulle være slukket for længst.


Nej Det var hele Coop koncernen der havde et underskud på 628mio i 2022, og det skulle ikke være blevet bedre i 2023, det er især 365 kæden def koster dem penge og så hele deres centrale administration i Albertslund, mange individuelle SuperBrugsen og Kvickly butikker har overskud, og der var også flere af Irma butikkerne def gik godt.


Fair nok. Men Irma lavede kæmpe underskud. Det her skrev tv2 januar sidste år.

Irmas regnskaber er ikke offentligt tilgængelige, men kæden har de senere år leveret tocifrede millionunderskud, fortæller TV 2s erhvervskommentator Ole Krohn.

Tilmed er forventningen, at regnskabet for 2022 vil vise et trecifret millionunderskud.

Den røde bundlinje skræmmer dog ikke Alfred Josefsen.

- Jeg tror, at jeg er den eneste nulevende Irma-direktør, der har formået rent faktisk at flytte virksomheden fra et stort underskud til et pænt stort overskud.


https://nyheder.tv2.dk/2023-01-31-er-ir ... dde-kaeden

Alfred var chef fra 1999-2012. COOP har haft Irma fra 1982 til 2024.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
IrmaPigen
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 974
Likede indlæg: 12536

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf IrmaPigen » 12. apr 2024, 15:58

Akehurst2 skrev:Det er så vildt - vores Irma var efter en månedlang nedlukning netop i denne uge genåbnet som en Coop og vil de nu lave den om til en SuperBrugsen eller hvad har de tænkt sig?

Det vil i hvert fald være uheldigt, hvis den lukker igen, for folk vænner sig jo af med at bruge den.

Og hvad med alle de Irma-varer, de lovede at bevare?

Åh, hvor er jeg træt. Jeg kan ikke udstå SuperBrugsen.


Coop er jo ikke en butik i sig selv.

Coop fører butikkerne 365, Superbrugsen, Brugsen, Kvickly og FDB Møbler.
0
fisken80
Indlæg: 22607
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53168

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf fisken80 » 12. apr 2024, 16:58

IrmaPigen skrev:
Akehurst2 skrev:Det er så vildt - vores Irma var efter en månedlang nedlukning netop i denne uge genåbnet som en Coop og vil de nu lave den om til en SuperBrugsen eller hvad har de tænkt sig?

Det vil i hvert fald være uheldigt, hvis den lukker igen, for folk vænner sig jo af med at bruge den.

Og hvad med alle de Irma-varer, de lovede at bevare?

Åh, hvor er jeg træt. Jeg kan ikke udstå SuperBrugsen.


Coop er jo ikke en butik i sig selv.

Coop fører butikkerne 365, Superbrugsen, Brugsen, Kvickly og FDB Møbler.


Jo, Coop er en butik i sig selv: https://www.bt.dk/forbrug/ny-coop-satsn ... -og-det-er
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11614

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf Kerrigan » 12. apr 2024, 19:05

fisken80 skrev:
Jeg er enig.
Hvis jeg stod i spidsen for Coop og havde helt frie tøjler, så var det første jeg gjorde at lukke 365. Det er uden sammenligning den dårligste af samtlige dagligvarebutikker. Udvalget er simpelthen elendigt. Jeg kommer der udelukkende efter helt bestemte tilbud.
Det er også ret tydeligt når jeg handler på vej hjem fra arbejde sidst på dagen og er i Netto og 365. Netto er propfyldt med kunder og der er typisk kø ved tre kasser og scan selv. I 365 er der én kasse åben og to i kø, og det er højt sat. Tit kan jeg gå lige igennem.
I Netto læsset folk varer på båndet. I 365 står de typisk med maks fem ting. Jeg tror simpelthen aldrig, at jeg har set en kunde i min 365 med en fyldt indkøbsvogn. Det ser jeg hver gang i Netto.

At holde 365 i live er som at forsøge at genoplive en mand, der har været død i to dage.

Jeg bruger udelukkende Scan & Betal i vores lokale Coop365, da køerne altid er tosse-lange. Selv med begge kasser åbne.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15531
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25970

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf Delfin » 12. apr 2024, 21:43

Kerrigan skrev:
fisken80 skrev:
Jeg er enig.
Hvis jeg stod i spidsen for Coop og havde helt frie tøjler, så var det første jeg gjorde at lukke 365. Det er uden sammenligning den dårligste af samtlige dagligvarebutikker. Udvalget er simpelthen elendigt. Jeg kommer der udelukkende efter helt bestemte tilbud.
Det er også ret tydeligt når jeg handler på vej hjem fra arbejde sidst på dagen og er i Netto og 365. Netto er propfyldt med kunder og der er typisk kø ved tre kasser og scan selv. I 365 er der én kasse åben og to i kø, og det er højt sat. Tit kan jeg gå lige igennem.
I Netto læsset folk varer på båndet. I 365 står de typisk med maks fem ting. Jeg tror simpelthen aldrig, at jeg har set en kunde i min 365 med en fyldt indkøbsvogn. Det ser jeg hver gang i Netto.

At holde 365 i live er som at forsøge at genoplive en mand, der har været død i to dage.

Jeg bruger udelukkende Scan & Betal i vores lokale Coop365, da køerne altid er tosse-lange. Selv med begge kasser åbne.


Der er også mange kunder i vores lokale. Der står ofte allerede nogen og venter på åbning, hvis jeg vil handle på vej hjem om morgenen. Jeg kan godt lide vores lokale 365, den er ordentlig/ryddelig/overskuelig, og der en rar stemning. De har et lidt begrænset varesortimentet, så der ikke er 5 forskellige varianter af alle typer varer, men når man kender butikken, ved man jo stort set, hvad man kan få der, og hvad man skal hente andre steder.
Jeg kan heller ikke få alle mine favoritvarer i samme butik, hvis jeg i stedet vælger Netto eller LIDL.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Mad og drikke"