KIWI lukker og slukker

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11690
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 920
Likede indlæg: 18838

Re: KIWI lukker og slukker

Indlægaf PaleSeptember » 29. apr 2017, 14:03

Jeg tror aldrig, jeg har været i en Kiwi - den nærmeste ligger omkring 10 km herfra. Vi handler mest i Netto, både fordi den ligger tættest på os, og også fordi den er super god. Fakta, REMA og de andre gider jeg ikke. Skal vi handle andet, så er det i Kvickly.

Kan man se nogen steder, hvilke Kiwi'er, der bliver til Meny?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25021
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30013

Re: KIWI lukker og slukker

Indlægaf Wizzze » 29. apr 2017, 14:04

Bluebell skrev:
Wizzze skrev:Jeg kan kun komme i tanke om 2 Kiwi i København, den på Jagtvej og den på vesterbrograde, er der flere? :gruble:

kiwi forbinder jeg mest med mindre byer, og mest i Jylland, hvilket jo også kunne være årsagen til at de ikke gik så godt, for der skal jo være et basis kundegrundlag for at en dagligvarebutik kan løbe rundt.

Men mon ikke der nu kommer nogle gode udsalg :devil:
Der er en på Øster fælled torv på Østerbro overfor Menu.


Er det ikke længere en jysk sengetøj? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7108
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13328

Re: KIWI lukker og slukker

Indlægaf Rapfisk » 29. apr 2017, 14:07

Wizzze skrev:Jeg kan kun komme i tanke om 2 Kiwi i København, den på Jagtvej og den på vesterbrograde, er der flere? :gruble:

kiwi forbinder jeg mest med mindre byer, og mest i Jylland, hvilket jo også kunne være årsagen til at de ikke gik så godt, for der skal jo være et basis kundegrundlag for at en dagligvarebutik kan løbe rundt.

Men mon ikke der nu kommer nogle gode udsalg :devil:

Nu hører jeg ikke til dem, der tæller Frederiksberg som København, men der er også én i Smallegade.

Edit: Iflg. hjemmesiden er der også Adelgade i Indre By og Uplandsgade på Amager.
Senest rettet af Rapfisk 29. apr 2017, 14:10, rettet i alt 1 gang.
0
Livslinjen: 70 201 201
Aviva
Indlæg: 1773
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: KIWI lukker og slukker

Indlægaf Aviva » 29. apr 2017, 14:12

Har aldrig været i en KIWI, ved ikke hvor den ligger henne i området, men der må være en, da jeg får tilbudsavisen.

-handler mest i Rema, Fakta eller Bilka..

Netto er jeg ikke så glad for, synes der roder, og kan ikke finde noget derinde..
- gik f.eks efter en brødrister, de havde til 69 kr, men opgav at finde den i rodet.
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7108
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13328

Re: KIWI lukker og slukker

Indlægaf Rapfisk » 29. apr 2017, 14:12

Mavis skrev:Der er også en på Smallegade på Frederiksberg. Den er næsten lige kommet.

Den åbnede i oktober 2014 :genert:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25021
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30013

Re: KIWI lukker og slukker

Indlægaf Wizzze » 29. apr 2017, 14:16

Rapfisk skrev:
Mavis skrev:Der er også en på Smallegade på Frederiksberg. Den er næsten lige kommet.

Den åbnede i oktober 2014 :genert:


Måske igen en del af deres problem, ingen opdager når de åbner en butik :D
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: KIWI lukker og slukker

Indlægaf Slettet bruger » 29. apr 2017, 15:17

Wizzze skrev:Jeg kan kun komme i tanke om 2 Kiwi i København, den på Jagtvej og den på vesterbrograde, er der flere? :gruble:

kiwi forbinder jeg mest med mindre byer, og mest i Jylland, hvilket jo også kunne være årsagen til at de ikke gik så godt, for der skal jo være et basis kundegrundlag for at en dagligvarebutik kan løbe rundt.

Men mon ikke der nu kommer nogle gode udsalg :devil:


Der er en i en sidegade til Gothersgade, gaden der er parallel med Bredgade, og som jeg aldrig kan huske hvad hedder.

Dronningensgade måske?
0
fisken80
Indlæg: 22514
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1138
Likede indlæg: 52914

Re: KIWI lukker og slukker

Indlægaf fisken80 » 29. apr 2017, 18:11

Her i Odense åbnede der en for knap tre måneder siden og så er de ved at bygge en ny.... eller det er de jo så nok ikke længere.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Lykke
Indlæg: 6945
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 231
Likede indlæg: 6467

Re: KIWI lukker og slukker

Indlægaf Lykke » 29. apr 2017, 18:13

fisken80 skrev:Her i Odense åbnede der en for knap tre måneder siden og så er de ved at bygge en ny.... eller det er de jo så nok ikke længere.


Hvor bygger de en ny?
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15487
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25914

Re: KIWI lukker og slukker

Indlægaf Delfin » 29. apr 2017, 18:32

Bluebell skrev:Der er en på Øster fælled torv på Østerbro overfor Menu.


Oh jeg er fuld af løgn, den havde jeg glemt, så har jeg alligevel været inde i en Kiwi, da jeg købte en lille juicebrik inden en jobsamtale for 3 år siden :D men jeg gennemgik ikke resten af udvalget, så Kiwi er stadig ukendt land og bliver ikke savnet.

Grønt handler jeg ret ofte i LIDL, hvor den her byen har et fint udvalg til rimelige priser. Deres kød er jeg derimod ikke imponeret af.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: KIWI lukker og slukker

Indlægaf Maoam » 29. apr 2017, 19:25

Jeg handlede meget i Kiwi, da jeg boede ved siden af den, fordi det var nemt. Der var en Super Brugsen overfor og en Netto lidt længere væk, så det var de tre steder, jeg handlede.

Jeg har Aldi, Netto, Føtex og Rema op af den samme vej tæt på hvor jeg bor. Der var en Kiwi indtil for et par år siden, men jeg brugte den næsten aldrig.

Fakta har tre små, rodede butikker i nærheden, som jeg ikke gider komme i, men jeg kan godt lide en stor, ny Fakta, der ligger i et center sammen med Netto og Kvickly. Jeg kommer alligevel i området og handler nok mest i den Fakta, Kvickly og Rema.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Aesel82
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4313

Re: KIWI lukker og slukker

Indlægaf Aesel82 » 29. apr 2017, 20:17

Mistermor skrev:
icelady skrev:Jeg har en Kiwi tæt på...i næsten samme afstand har jeg også 2 Netto, 2 Rema1000, 1 Føtex, 2 Fakta, 1 Meny og en Aldi :D

Den Kiwi der ligger tæt på lukker, mens en nybygget i sydlige del af byen bliver til en Meny.

Jeg kommer til at savne Kiwi og deres tilbud, for jeg synes ofte de har gode tilbud.



Den lokale Fakta er netop ved at bygge deres butik om; jeg spurgte chefen om de havde råd til det, når nu de var kommet med stort underskud. Fik en længere forklaring om, at underskuddet for mestendels skyldtes at der i regnskabet var sat en masse penge af til istandsættelse/moderniseringer af deres butikker.

Derudover fortalte han, at i de år han havde stået for butikken var overskuddet kun steget for hvert år.

Han har så også været god til at få flere økologiske og veganske retter/ingredienser på hylderne, plus et varieret udbud af frugt/grønt.


Hvor har du info om planerne for butikkerne? Jeg har ikke kunnet finde det nogen steder?
Er det den på Mariagervej eller den på Gl. Hobrovej, der lukker?


Jeg har heller ikke kunne finde noget.

Men kan næsten forstå på Iceladys indlæg, at den i Vorup bliver til en Meny? Mon byen er stor nok til to Meny'er? :gruble:


Mit gæt er, at den på Gl. Hobrovej lukker - ellers ville den skulle laves om til en Spar, og Dagrofa har jo prøvet lykken med en Spar (godtnok Superspar) i Tranekærcentret, og det gik ikke ret godt. Så mon de vil forsøge igen 500 m derfra?
0
Akehurst2
Indlæg: 14222
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1270
Likede indlæg: 40955

Re: KIWI lukker og slukker

Indlægaf Akehurst2 » 29. apr 2017, 20:25

Bluebell skrev:
Wizzze skrev:Jeg kan kun komme i tanke om 2 Kiwi i København, den på Jagtvej og den på vesterbrograde, er der flere? :gruble:

kiwi forbinder jeg mest med mindre byer, og mest i Jylland, hvilket jo også kunne være årsagen til at de ikke gik så godt, for der skal jo være et basis kundegrundlag for at en dagligvarebutik kan løbe rundt.

Men mon ikke der nu kommer nogle gode udsalg :devil:
Der er en på Øster fælled torv på Østerbro overfor Menu.


Og på Nygaardsvej overfor Netto.
0
Aesel82
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4313

Re: KIWI lukker og slukker

Indlægaf Aesel82 » 29. apr 2017, 20:38

Ifølge denne artikel bliver det først offentliggjort på mandag, hvilke butikker, der omdannes, og hvilke der lukkes:

https://dhblad.dk/meny-faar-op-mod-10-b ... 28/04-2017
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12433

Re: KIWI lukker og slukker

Indlægaf Joe » 29. apr 2017, 21:50

Jeg har aldrig boet i nærheden af en KIWI, endsige lavet noget som helst i nærheden af en KIWI, så det er ikke noget, jeg på nogen måder tænker noget om.
Fakta vil jeg til gengæld nødig undvære, jeg har tre af slagsen i nærheden og er godt tilfreds, af en discountbutik at være.
Netto synes jeg seriøst er en dybt deprimerende kæde. Det var det nærmeste supermarked (udover en voldsomt dyr Lokalbrugsen) da jeg studerede, og det var virkelig det mest uinspirerede nogensinde.
Aldi har jeg bare stadig ikke lært at stole på, at man godt kan få ordentlige produkter i. Det er vores nærmeste supermarked, som i at det er to minutters gang fra min hoveddør maks, men jeg bruger det kun, hvis det er sådan noget "hov, vi mangler dåsetomater/bagepapir" midt i madlavningen. Jeg tror heller ikke at hverken ejeren eller personalet for alvor tror på deres butik eller produkter, der er ikke rigtigt indrettet sådan, og personalet ligner ofte nogle, der hader deres liv.
Var til gengæld i en større Aldi for kort tid siden, hvor der rent faktisk nogen der havde brugt kræfter på at der så ordentligt ud. Der ville jeg nok i højere grad kunne finde på at købe ind.
0

Tilbage til "Mad og drikke"