Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6685
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19069

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 25. mar 2024, 15:01

Nogen der har en god opskrift på pitabrød der ikke er for tynde?
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13088
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3550
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56276
Kontakt:

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Ado » 25. mar 2024, 15:50

Æble skrev:Nogen der har en god opskrift på pitabrød der ikke er for tynde?

https://gourministeriet.dk/luftige-hjem ... pitabroed/
1
Donna Martin Graduates!
Sorenspige
Indlæg: 7150
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9545

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Sorenspige » 26. mar 2024, 14:31

Kan man bruge græsk yoghurt i stedet for ymer? Det er til en pølsehornsdej.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14794
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 689
Likede indlæg: 19229

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Flora » 26. mar 2024, 14:40

Sorenspige skrev:Kan man bruge græsk yoghurt i stedet for ymer? Det er til en pølsehornsdej.


Ja, det tror jeg godt, du kan. Som regel kan man sagtens udskifte surmælksprodukter med hinanden i bagning. Det har jeg ofte gjort i hvert fald.
3
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5401
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 705
Likede indlæg: 10435

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf lillebjoern » 4. apr 2024, 08:54

Hurtigt (og lidt haste-agtigt) spørgsmål. Johannes har 1-års fødselsdag i morgen og skal dele ud i vuggestuen. De er allesammen ret små, så jeg tænkte jeg ville lave denne "bolleslange", som er nem for dem at spise og som ikke er vildt ukendt. MEN - for at få den der tynde glasurstreg på slangen, er det så OK at bruge en frysepose med hul i? Og hvordan laver jeg en glasurkonsistens, som ikke flyder helt ud?

Og hvis I har idéer til, hvad kan man bruge som pynt i stedet for smarties, så er jeg også totalt klar på dét...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Lys
Indlæg: 5942
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10724

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lys » 4. apr 2024, 09:14

lillebjoern skrev:Hurtigt (og lidt haste-agtigt) spørgsmål. Johannes har 1-års fødselsdag i morgen og skal dele ud i vuggestuen. De er allesammen ret små, så jeg tænkte jeg ville lave denne "bolleslange", som er nem for dem at spise og som ikke er vildt ukendt. MEN - for at få den der tynde glasurstreg på slangen, er det så OK at bruge en frysepose med hul i? Og hvordan laver jeg en glasurkonsistens, som ikke flyder helt ud?

Og hvis I har idéer til, hvad kan man bruge som pynt i stedet for smarties, så er jeg også totalt klar på dét...


Lav glasuren af en pasteuriseret æggehvide og flormelis og pisk den med elpiskeren. Du kan sagtens bruge en frysepose.

Måske kan man pynte med sådan nogle frugtsnacks der ligner vingummier (lidt), hvis det ikke skal være slik?
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5401
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 705
Likede indlæg: 10435

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf lillebjoern » 4. apr 2024, 09:22

Lys skrev:
lillebjoern skrev:Hurtigt (og lidt haste-agtigt) spørgsmål. Johannes har 1-års fødselsdag i morgen og skal dele ud i vuggestuen. De er allesammen ret små, så jeg tænkte jeg ville lave denne "bolleslange", som er nem for dem at spise og som ikke er vildt ukendt. MEN - for at få den der tynde glasurstreg på slangen, er det så OK at bruge en frysepose med hul i? Og hvordan laver jeg en glasurkonsistens, som ikke flyder helt ud?

Og hvis I har idéer til, hvad kan man bruge som pynt i stedet for smarties, så er jeg også totalt klar på dét...


Lav glasuren af en pasteuriseret æggehvide og flormelis og pisk den med elpiskeren. Du kan sagtens bruge en frysepose.

Måske kan man pynte med sådan nogle frugtsnacks der ligner vingummier (lidt), hvis det ikke skal være slik?


Lifesaver! Tak :worship: Og god idé med de frugtsnacks. Er helt ny på baby/børnesnack-området...
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
MissB
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2274

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf MissB » 5. apr 2024, 05:24

Findes der en færdiglavet brun sovs der er nogenlunde? Vi taler ikke om fra en slagter, men heller ikke pulver.

Det er til frikadeller, rødkål og kartofler :D
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14794
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 689
Likede indlæg: 19229

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Flora » 5. apr 2024, 06:44

MissB skrev:Findes der en færdiglavet brun sovs der er nogenlunde? Vi taler ikke om fra en slagter, men heller ikke pulver.

Det er til frikadeller, rødkål og kartofler :D


Jeg er glad for denne:

Billede
0
MissB
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2274

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf MissB » 5. apr 2024, 12:37

Flora skrev:
MissB skrev:Findes der en færdiglavet brun sovs der er nogenlunde? Vi taler ikke om fra en slagter, men heller ikke pulver.

Det er til frikadeller, rødkål og kartofler :D


Jeg er glad for denne:

Billede


Tak for svar. Den er jeg også vild med. Jeg mangler dog en brun sovs, ikke rødvin.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf didas » 5. apr 2024, 12:50

MissB skrev:Findes der en færdiglavet brun sovs der er nogenlunde? Vi taler ikke om fra en slagter, men heller ikke pulver.

Det er til frikadeller, rødkål og kartofler :D


Jeg synes Føtex' på glas er ganske udmærket :) Jeg pepper den nogen gang op med lidt færdig fond. I vores lokale står den ved siden af pasta osv.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
godtnavn
Indlæg: 11204
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13061

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf godtnavn » 5. apr 2024, 13:30

Børnene vil have kartoffeldeller til aftensmad, nogle bud på proteinrigt vegetarisk tilbehør til? Min hjerne er helt tom i dag.
0
Akehurst2
Indlæg: 14240
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 41094

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Akehurst2 » 5. apr 2024, 13:45

godtnavn skrev:Børnene vil have kartoffeldeller til aftensmad, nogle bud på proteinrigt vegetarisk tilbehør til? Min hjerne er helt tom i dag.


Edamamebønnepure - blend edamebønner med hvidløg, citronsaft, olivenolie og frisk basilikum.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4909
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8840

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Skorstenen » 5. apr 2024, 17:14

MissB skrev:Findes der en færdiglavet brun sovs der er nogenlunde? Vi taler ikke om fra en slagter, men heller ikke pulver.

Det er til frikadeller, rødkål og kartofler :D

Sikkert for sent nu, men remas på glas er helt fin. Jeg spæder den dog med vand, jeg synes den er tyk og lidt stærk
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24648
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36859

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Daine » 5. apr 2024, 18:49

Skorstenen skrev:
MissB skrev:Findes der en færdiglavet brun sovs der er nogenlunde? Vi taler ikke om fra en slagter, men heller ikke pulver.

Det er til frikadeller, rødkål og kartofler :D

Sikkert for sent nu, men remas på glas er helt fin. Jeg spæder den dog med vand, jeg synes den er tyk og lidt stærk

Coop365 har en på glas som jeg altid bruger, den er god. Koster omkring 13 kroner. Jeg putter en smule ribsgelé i, og har jeg noget væske fra det kød jeg tilbereder (feks. fra flæskesteg), så putter jeg lidt af det i også. Men den smager fint uden :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Mad og drikke"