Snik-snak tråd for forældre?

JoyNips
Indlæg: 12154
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34196

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 11. maj 2024, 07:33

Min mindste har været mega-syg i over en uge. Og i den forbindelse har hun endelig set lyset i at samsove. Så nu kommer hun ind hver nat og sover et par timer med mig. Hun har ellers sovet igennem i egen seng nærmest altid og på eget værelse nogle måneder, men jeg elsker bare at ligge med sådan en lille varm, sovende klump :love: Så jeg har været lidt trist over ikke at få det med hende. Men det gør jeg nu. Og det gør mig altså uendeligt lykkelig at ligge som skinken i en svedig børnesandwich med den lille på den ene side og den store på den anden.
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 9004
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1059
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18458

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mi55y » 11. maj 2024, 14:32

Sofie cykler selv! Og standser!
Så mangler vi bare lige at sætte i gang :-D
12
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 9004
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1059
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18458

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mi55y » 14. maj 2024, 10:44

Sofie rykker på mad-siden for tiden. Hun har jo ellers været meget selektiv. Men indenfor de sidste par uger er hun blevet mere mad-modig og beder selv om lov til at smage på nye ting. Når vi laver pizza, så har hun altid kun spist skorperne - så vi laver selvfølgelig med ekstra brede kanter. Men i går foreslog jeg, at vi jo kunne lave en lille pizza til hende med et meget tyndt lag tomatsovs og lidt ost på midten, og så kunne hun se, om hun havde lyst til at prøve det. Og hun spiste den! Helt til sidste bid - hvor hun så tygger en skarp brødkant op i ganen og et lille stykke brød kiler sig ind mellem fortand og tandkød! Det gjorde ret ondt på hende. For helvede altså - håber virkelig ikke, at det så sætter os tilbage igen... Hun fik den i øvrigt selv ud ved at sidde med en tandrensedimmedut.
8
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6200
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 16221

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Urtekussen » 14. maj 2024, 13:39

I denne uges plan for børnehaven står der:
Vi maler vores tal, mariehøns og bogstaver på legepladsen.

Det betyder så: vi giver børnene pensler og spand og så kan forældrene forvente at hente børn, hvis tøj er overmalet.

Hold kæft jeg er træt af det.
Hvis jeg havde vidst, at det ikke bare var med tusch eller vandfarve, så havde jeg givet gammelt tøj på.

Nu skal jeg til at forsøge at redde de helt nye bukser vi lige har købt. (Og nej, selvfølgelig må det blive beskidt, men det havde været rart med et heads up om at man kunne forvente at få maling på tøjet).
6
2011
2015
2018
2020
2023
Lys
Indlæg: 5978
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10798

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lys » 14. maj 2024, 13:45

Urtekussen skrev:I denne uges plan for børnehaven står der:
Vi maler vores tal, mariehøns og bogstaver på legepladsen.

Det betyder så: vi giver børnene pensler og spand og så kan forældrene forvente at hente børn, hvis tøj er overmalet.

Hold kæft jeg er træt af det.
Hvis jeg havde vidst, at det ikke bare var med tusch eller vandfarve, så havde jeg givet gammelt tøj på.

Nu skal jeg til at forsøge at redde de helt nye bukser vi lige har købt. (Og nej, selvfølgelig må det blive beskidt, men det havde været rart med et heads up om at man kunne forvente at få maling på tøjet).


Det kan jeg godt forstå, du er træt af. Jeg er blevet meget overrasket over at høre fra flere i min omgangskreds at børnehaverne ikke bruger forklæder eller lignende til maling. I min datters børnehave bruger de malerforklæder (har også selv købt i Ikea til når hun maler derhjemme)
1
Bergen
Indlæg: 7370
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 472
Likede indlæg: 12028

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 14. maj 2024, 14:01

Urtekussen skrev:I denne uges plan for børnehaven står der:
Vi maler vores tal, mariehøns og bogstaver på legepladsen.

Det betyder så: vi giver børnene pensler og spand og så kan forældrene forvente at hente børn, hvis tøj er overmalet.

Hold kæft jeg er træt af det.
Hvis jeg havde vidst, at det ikke bare var med tusch eller vandfarve, så havde jeg givet gammelt tøj på.

Nu skal jeg til at forsøge at redde de helt nye bukser vi lige har købt. (Og nej, selvfølgelig må det blive beskidt, men det havde været rart med et heads up om at man kunne forvente at få maling på tøjet).



Det tænker jeg er fair at fortælle BH.
8
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6200
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 16221

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Urtekussen » 14. maj 2024, 14:04

De har endda haft forklæde på. Min søns nye tøj er helt smurt ind i rød maling og var bare krøllet sammen og lagt på hylden. Ikke i en pose eller lignende, ikke forsøgt skyllet.
Nej, man skal ikke give nyt tøj på, hvis man ikke kan tåle det bliver snavset, men det bliver jo ødelagt, hvis man ikke kan få det maling af.
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 9004
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1059
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18458

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mi55y » 14. maj 2024, 15:59

Konrads sneakers var pist væk, da jeg hentede i dag. Pædagogen sagde, at hun kun havde set hans sandaler i dag, og det var også kun dem, han havde haft på.
Det er bare typisk, når vi står og skal flyve på ferie torsdag morgen...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Bergen
Indlæg: 7370
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 472
Likede indlæg: 12028

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 14. maj 2024, 16:00

Urtekussen skrev:De har endda haft forklæde på. Min søns nye tøj er helt smurt ind i rød maling og var bare krøllet sammen og lagt på hylden. Ikke i en pose eller lignende, ikke forsøgt skyllet.
Nej, man skal ikke give nyt tøj på, hvis man ikke kan tåle det bliver snavset, men det bliver jo ødelagt, hvis man ikke kan få det maling af.



Det er to forskellige kategorier.
Satser man på at ødelægge børnenes tøj med maleprojekter, så skal det meldes ud. Så får de tøj på til det brug.
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7570
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 836
Likede indlæg: 19898

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Animi » 14. maj 2024, 16:12

Urtekussen skrev:De har endda haft forklæde på. Min søns nye tøj er helt smurt ind i rød maling og var bare krøllet sammen og lagt på hylden. Ikke i en pose eller lignende, ikke forsøgt skyllet.
Nej, man skal ikke give nyt tøj på, hvis man ikke kan tåle det bliver snavset, men det bliver jo ødelagt, hvis man ikke kan få det maling af.


Jeg kan virkelig godt forstå, at det er træls. Men jeg må indrømme, at I alle de år jeg har arbejdet i en børnehave, så har jeg aldrig overvejet at jeg specifikt skulle melde ud, hvis vi skulle male, så længe de bruger forklæde.

At de så godt lige kunne have lagt det i en pose er noget andet.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lys
Indlæg: 5978
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10798

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lys » 14. maj 2024, 18:03

Animi skrev:
Urtekussen skrev:De har endda haft forklæde på. Min søns nye tøj er helt smurt ind i rød maling og var bare krøllet sammen og lagt på hylden. Ikke i en pose eller lignende, ikke forsøgt skyllet.
Nej, man skal ikke give nyt tøj på, hvis man ikke kan tåle det bliver snavset, men det bliver jo ødelagt, hvis man ikke kan få det maling af.


Jeg kan virkelig godt forstå, at det er træls. Men jeg må indrømme, at I alle de år jeg har arbejdet i en børnehave, så har jeg aldrig overvejet at jeg specifikt skulle melde ud, hvis vi skulle male, så længe de bruger forklæde.

At de så godt lige kunne have lagt det i en pose er noget andet.


Jeg forventer også kun at de bruger forklæde (eller beder om malertøj). Jeg behøver ikke at vide når de maler, så.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6484
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 774
Likede indlæg: 15353

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Ata » 14. maj 2024, 18:35

Min datters venindes mor har inviteret nogle piger i sommerhus. Hun foreslår så de to dage op til sommerferien - altså at pigerne skal tage fri fra skole de sidste to dage før ferien for at tage med veninden i sommerhus. Min mand og jeg synes, det er et mærkeligt skråplan at tage fri før 6 ugers ferie. Hvad synes I? Pigerne går i 5. klasse.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2637
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 180
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3961

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Anlewi » 14. maj 2024, 18:36

Ata skrev:Min datters venindes mor har inviteret nogle piger i sommerhus. Hun foreslår så de to dage op til sommerferien - altså at pigerne skal tage fri fra skole de sidste to dage før ferien for at tage med veninden i sommerhus. Min mand og jeg synes, det er et mærkeligt skråplan at tage fri før 6 ugers ferie. Hvad synes I? Pigerne går i 5. klasse.


Jeg syntes som udgangspunkt ikke at man skal tage børn ud af skolen udenfor skoleferierne.
4
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Kanga
Indlæg: 2979
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3759

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Kanga » 14. maj 2024, 18:49

Ata skrev:Min datters venindes mor har inviteret nogle piger i sommerhus. Hun foreslår så de to dage op til sommerferien - altså at pigerne skal tage fri fra skole de sidste to dage før ferien for at tage med veninden i sommerhus. Min mand og jeg synes, det er et mærkeligt skråplan at tage fri før 6 ugers ferie. Hvad synes I? Pigerne går i 5. klasse.

Misser de så ikke noget sidste-skoledags-halløj?
Den er lidt dum. For på den ene side ville jeg synes, de skulle i skole. På den anden side ville det være ærgerligt, hvis din datter var den eneste pige, der kom i skole, mens alle de andre var i sommerhus.
Omvendt så kender jeg en, hvor der er 6 elever i klassen, hvor forældrene klikker rigtigt godt. De tager på ferie sammen en gang om året, i forlængelse af en skoleferie. Det er med klasselærerens velsignelse.
0
Bergen
Indlæg: 7370
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 472
Likede indlæg: 12028

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 14. maj 2024, 19:00

Ata skrev:Min datters venindes mor har inviteret nogle piger i sommerhus. Hun foreslår så de to dage op til sommerferien - altså at pigerne skal tage fri fra skole de sidste to dage før ferien for at tage med veninden i sommerhus. Min mand og jeg synes, det er et mærkeligt skråplan at tage fri før 6 ugers ferie. Hvad synes I? Pigerne går i 5. klasse.



Svaret havde været nej her. Mit barn får ikke skolefri til venindeferie i 5. klasse. Uanset, hvornår det er placeret på året.
3

Tilbage til "Forældre"