Debattens mødregruppe

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4798
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 10. okt 2017, 09:27

Puha, det lyder hårdt godtnavn! :( Det er jeg ked af at høre.

Håber, du har fået lidt ro og søvn, og det er jo stadig muligt, at helbredet vender inden. Jeg krydser fingre!
0
godtnavn
Indlæg: 11211
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13081

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 10. okt 2017, 10:38

MyGirl skrev:Puha, det lyder hårdt godtnavn! :( Det er jeg ked af at høre.

Håber, du har fået lidt ro og søvn, og det er jo stadig muligt, at helbredet vender inden. Jeg krydser fingre!


Feberen siger 38.7 og hun lyder som en gammel mand med hæs høj hivende vejrtrækning, er spændt på hvad lægen siger når vi skal derop om lidt.
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 10. okt 2017, 14:51

Godtnavn; hårdt med en syg lille sag!

Jeg går også og har mistanke om begyndende sygdom. A er helt ved siden af sig selv i dag, vil ikke spise fast føde, og har sove længere end normalt i dag, (og så slet ikke i nat). Desuden vil han slet ikke have sut i øjeblikket så mine bryster er sat på arbejde.

Er der nogen af jer der har erfaring med at lære en på 6 mdr. at bruge sut? Han har aldrig været vildt fan, men nu vil han slet ikke have den. gumler på den, og spytter den så ud. Lige pt. tager han den kun hvis jeg giver ham den i barnevognen, nærmest sekundet hvor han faldet i søvn :rulle:

Jeg har forsøgt mig med alle de gængse sutter, og mam 6 mdr+ var den der var størst hit. men som i kan hører, ikke særlig succesrig.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 10. okt 2017, 18:04

Jeg er slet ikke lykkes med hverken sut eller sutteflaske, han er 2,5 måned nu. Synes det er lidt irriterende. SP siger bare at så skal man jo ikke vende dem af med det igen :rulle: Ikke mange tips at hente der, desværre.

Lige nu er vi forkølede alle 3 herhjemme. Det ville sgu være meget rart hvis man kunne give baby en sut, for at trøste, for lige nu kan han kun trøstes med bryst.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 10. okt 2017, 18:08

Jeg har en stand på Børneloppen snart, vi er igennem de første 4 str på 2,5 måned her :tie:

Kunne godt bruge lidt hjælp til prissætning.. hvad ville i give for brugt børnetøj? Jeg vil hellere af med det, end at prøve at sælge det for 10 kroner mere. Har en del H&M bodyer, tænker de skal være super billige, men hvad med mærker som MarMar, Sofie Schnoor, Hummel, hvad kan man tage for det i str 56-68?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3733
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 653
Likede indlæg: 11286

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 10. okt 2017, 18:17

Godtnavn: er ked af at høre, at du har mistet din bedstefar. :ae: Håber du kommer til begravelse - rigtig god bedring med Luna.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3733
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 653
Likede indlæg: 11286

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 10. okt 2017, 18:24

I dag lykkedes det Knud at tage de første skridt uden støtte. Han var pavestolt og klappede af sig selv (hvilket fik ham til at miste balancen). :lol:
4
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6689
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19077

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 10. okt 2017, 18:33

Ficus skrev:Jeg har en stand på Børneloppen snart, vi er igennem de første 4 str på 2,5 måned her :tie:

Kunne godt bruge lidt hjælp til prissætning.. hvad ville i give for brugt børnetøj? Jeg vil hellere af med det, end at prøve at sælge det for 10 kroner mere. Har en del H&M bodyer, tænker de skal være super billige, men hvad med mærker som MarMar, Sofie Schnoor, Hummel, hvad kan man tage for det i str 56-68?


Jeg ville give 10-15 kr pr del for HM og lignende. Og 50-75kr pr del af "mærkevarer".

Ofte ser jeg mærkevarer brugt til 100kr, så vil jeg hellere give 50kr mere og få det fra nyt.

Vi kan også lave en baby salgstråd herinde evt. Jeg har også nogle ting.
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 10. okt 2017, 18:40

Ficus skrev:Jeg har en stand på Børneloppen snart, vi er igennem de første 4 str på 2,5 måned her :tie:

Kunne godt bruge lidt hjælp til prissætning.. hvad ville i give for brugt børnetøj? Jeg vil hellere af med det, end at prøve at sælge det for 10 kroner mere. Har en del H&M bodyer, tænker de skal være super billige, men hvad med mærker som MarMar, Sofie Schnoor, Hummel, hvad kan man tage for det i str 56-68?

Vi var på bagagerumsmarked for et par uger siden, hvor det typisk var 3stk for 50 eller 75 kr. Både H&M og mærkevarer.. jeg kom hjem med en hel masse molo, danefæ, småfolk og holly's for under 300 kr :-D
Nogle steder havde de bunker hvor 1 stk kostede 10, 20, 30 kroner osv.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
godtnavn
Indlæg: 11211
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13081

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 10. okt 2017, 18:44

Ficus skrev:Jeg har en stand på Børneloppen snart, vi er igennem de første 4 str på 2,5 måned her :tie:

Kunne godt bruge lidt hjælp til prissætning.. hvad ville i give for brugt børnetøj? Jeg vil hellere af med det, end at prøve at sælge det for 10 kroner mere. Har en del H&M bodyer, tænker de skal være super billige, men hvad med mærker som MarMar, Sofie Schnoor, Hummel, hvad kan man tage for det i str 56-68?


Er I nået til str 74 på 2½ måned :8: Der er vi først lige kommet op og Luna er 7½... Jeg ville tage ud og se hvad de andre tog, og så sætte mine priser lidt billigere, så skal du nok få hurtigt solgt det hele :) Vi har pakket et par kæmpe kasser tøj til kælderen allerede, vi regner med at få et barn mere på et tidspunkt, så her skal det gemmes, men gal det fylder! Er glad for vores kælder, men kan godt mærke at tilbuddet for et ekstra kælderrum for 50 kr/mnd efterhånden trækker :lol:
1
godtnavn
Indlæg: 11211
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13081

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 10. okt 2017, 18:52

Luna fejlede åbenbart ikke andet end en slem forkølelse der får Darth Vaders vejrtrækning til at lyde som englesang :lol: Gal hun lyder forfærdelig! Hun kaster op flere gange om dagen og vil kun have mælk, ingen mad, men det værste er hendes vejrtrækning, den er værre end min far der har røget i 50 år... Men det er rart at det ikke er noget alvorligt, håber det snart bliver godt!

Nu er hende vi skulle have lånt en autostol af sprunget fra så nu skal vi finde en vi kan leje så vi kan komme til begravelsen torsdag, håber håber håber Luna er rask nok til det der! Og at hun sover nogle gode lure i morgen så jeg kan få styr på alle følelserne jeg tumler med lige nu. Og nårh ja, håber også jeg bliver helt rask, men jeg tager afsted uanset, det eneste der kan holde mig hjemme er hvis Luna er syg.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 10. okt 2017, 18:53

godtnavn skrev:
Ficus skrev:Jeg har en stand på Børneloppen snart, vi er igennem de første 4 str på 2,5 måned her :tie:

Kunne godt bruge lidt hjælp til prissætning.. hvad ville i give for brugt børnetøj? Jeg vil hellere af med det, end at prøve at sælge det for 10 kroner mere. Har en del H&M bodyer, tænker de skal være super billige, men hvad med mærker som MarMar, Sofie Schnoor, Hummel, hvad kan man tage for det i str 56-68?


Er I nået til str 74 på 2½ måned :8: Der er vi først lige kommet op og Luna er 7½... Jeg ville tage ud og se hvad de andre tog, og så sætte mine priser lidt billigere, så skal du nok få hurtigt solgt det hele :) Vi har pakket et par kæmpe kasser tøj til kælderen allerede, vi regner med at få et barn mere på et tidspunkt, så her skal det gemmes, men gal det fylder! Er glad for vores kælder, men kan godt mærke at tilbuddet for et ekstra kælderrum for 50 kr/mnd efterhånden trækker :lol:


Jeeeep, de ting der er små i str der er han oppe i en 74. Pt ligger han og sover i en natdragt der hedder 6-9 mdr og det er ikke fordi der er masser af plads :genert:
Men når jeg ser hvad andres børn er i str i terminsgruppe på FB, så er han os større end de fleste. Vejer 7,6 og 69 lang :blush:

Han må sgu gerne sætte farten liiiidt ned.

Vi snakkede også om at gemme, men kom frem til at når vi ikke ved om vi kan få en nr. 2, så vil vi hellere bare gemme de enkelte ting der betyder noget for os, fordi han har haft dem på, på specielle dage. Og så må vi starte forfra hvis der kommer en overraskelses 2'er, men det går nok også. Plus vi ikke har plads, for der er dælme meget tøj :-D
0
godtnavn
Indlæg: 11211
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13081

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 10. okt 2017, 18:58

Ficus skrev:
godtnavn skrev:
Ficus skrev:Jeg har en stand på Børneloppen snart, vi er igennem de første 4 str på 2,5 måned her :tie:

Kunne godt bruge lidt hjælp til prissætning.. hvad ville i give for brugt børnetøj? Jeg vil hellere af med det, end at prøve at sælge det for 10 kroner mere. Har en del H&M bodyer, tænker de skal være super billige, men hvad med mærker som MarMar, Sofie Schnoor, Hummel, hvad kan man tage for det i str 56-68?


Er I nået til str 74 på 2½ måned :8: Der er vi først lige kommet op og Luna er 7½... Jeg ville tage ud og se hvad de andre tog, og så sætte mine priser lidt billigere, så skal du nok få hurtigt solgt det hele :) Vi har pakket et par kæmpe kasser tøj til kælderen allerede, vi regner med at få et barn mere på et tidspunkt, så her skal det gemmes, men gal det fylder! Er glad for vores kælder, men kan godt mærke at tilbuddet for et ekstra kælderrum for 50 kr/mnd efterhånden trækker :lol:


Jeeeep, de ting der er små i str der er han oppe i en 74. Pt ligger han og sover i en natdragt der hedder 6-9 mdr og det er ikke fordi der er masser af plads :genert:
Men når jeg ser hvad andres børn er i str i terminsgruppe på FB, så er han os større end de fleste. Vejer 7,6 og 69 lang :blush:

Han må sgu gerne sætte farten liiiidt ned.

Vi snakkede også om at gemme, men kom frem til at når vi ikke ved om vi kan få en nr. 2, så vil vi hellere bare gemme de enkelte ting der betyder noget for os, fordi han har haft dem på, på specielle dage. Og så må vi starte forfra hvis der kommer en overraskelses 2'er, men det går nok også. Plus vi ikke har plads, for der er dælme meget tøj :-D


Wow en basse :love:

Kan godt forstå når I ikke er sikre på en nummer to (altså det er man jo selvfølgelig aldrig, men du ved hvad jeg mener) så ville jeg også sælge nu. Tænker det må være umenneskelig hårdt at prøve at få en, måtte give op, og så skulle få sat alt babytøjet til salg. Så hellere at det allerede er væk :)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf PinkPowerPrincess » 10. okt 2017, 19:01

Vi har også opgivet at bruge sut nu.

Synes der er en uskreven regel om at man sælger brugt babytøj for halvdelen af hvad man har givet fra ny, hvis det er i god stand. Hvis du vil sælge hurtigt, så under det, måske 1/3 af nypris :)

Vi er forresten også i str 74 nu. Han er så 4 mdr, men var jo en lillefis der svømmede i str 50 længe. Synes godt nok også det går stærkt! 8,5 kg vejer han.
Senest rettet af PinkPowerPrincess 10. okt 2017, 19:06, rettet i alt 1 gang.
0
godtnavn
Indlæg: 11211
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13081

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 10. okt 2017, 19:05

PinkPowerPrincess skrev:Vi har også opgivet at bruge sut nu.

Synes der er en uskreven regel om at man sælger brugt babytøj for halvdelen af hvad man har givet fra ny, hvis det er i god stand. Hvis du vil sælge hurtigt, så under det, måske 1/3 af nypris :)


Synes bare ofte man kan få de lidt ældre kollektioner til -30-50 % og brugt er det jo netop det lidt ældre, og så ivl de fleste hellere købe på tilbud end brugt hvis prisforskellen er lille eller ikke eksisterende. Men det kommer selvfølgelig an på tøjet :)
0

Tilbage til "Forældre"