Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3021

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 9. dec 2017, 09:17

Jeg vil helst ikke bytte :D Jeg brokker mig heller ikke over at hun så først sover kl. 22. Så længe hun sover igennem er jeg tilfreds :lol:
Hun vågnede kl 3, 6, 7, 8,9. Så det var ok. Men tror kun hun vågnede så ofte efter kl. 6 fordi hun faldt for hurtigt i søvn ved hver amning og aldrig blev ordentlig mæt.

men der var ingen temp. Stigning af nogen betydning. Satser på det fortsætter dagen ud da vi skal til fødselsdag.
1
godtnavn
Indlæg: 11211
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13081

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 9. dec 2017, 12:27

Sundhedsplejersken har været på sidste besøg, Luna er 71 cm og vejer 10,2 kg :shock:

Men sundhedsplejersken vægt har altid vejet hende lidt højere, vores siger "kun" 10 kg, men jeg forstår hvorfor jeg bliver så træt i armene når jeg bær hende, heldigvis vejer hun stadig intet i viklen :) Og så skamroste hun Lunas sprog, det som hun 2 gange har sagt ikke var alderssvarende, nu mener hun så Luna var foran sprogmæssigt :stoned: Jeg tror nu hun er, og altid har været, meget gennemsnitlig med sproget :)

Jeg glæder mig til min cyklus bliver normal igen, har kun haft mens 2 gange siden fødslen, første gang var der 39 dage i mellem, men dt er kun 20 dage siden sidst og har den vildeste mensmurren, øv! Så ender jeg med at have mens til eksamen, og efter fødslen ahr det været både volsommere blødning og smerter, så det kan jeg ikke helt overskue :(
1
JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34135

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 10. dec 2017, 01:13

Nu slår jeg snart min kæreste ihjel. Har ammet i en time nu og hver eneste gang ungen sover og jeg får listet mig ind i soveværelset uden at ramme gulvbrædder der knirker og får åbnet døren uden at tabe baby, så bliver jeg mødt af så højlydt en snorken at baby vågner og så kan jeg trisse tilbage i stuen og starte forfra. Om lidt prøver jeg for tredje gang og hvis han stadig snorker så højt at ungen ikke kan sove fra det bliver han fandme selv smidt ud at vugge til barnet sover og så må HAN lægge ham. Jeg skal ligesom også sove, nå!
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11211
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13081

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 10. dec 2017, 17:01

Lunas søvnumulighed har en forklaring, har netop mærket den første tand der er brudt igennem (kan mærkes endnu ikke ses). Hun har sovet 20 minutter i dag siden 06.45... Forhåbentlig falder hun snart om for natten, og endnu mere forhåbentligt bliver det hele bedre når tandsmerterne er overstået, men gal det er hårdt!
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 10. dec 2017, 18:47

JoyNips skrev:Nu slår jeg snart min kæreste ihjel. Har ammet i en time nu og hver eneste gang ungen sover og jeg får listet mig ind i soveværelset uden at ramme gulvbrædder der knirker og får åbnet døren uden at tabe baby, så bliver jeg mødt af så højlydt en snorken at baby vågner og så kan jeg trisse tilbage i stuen og starte forfra. Om lidt prøver jeg for tredje gang og hvis han stadig snorker så højt at ungen ikke kan sove fra det bliver han fandme selv smidt ud at vugge til barnet sover og så må HAN lægge ham. Jeg skal ligesom også sove, nå!

Lykkes det at få ham til at sove, eller måtte du smide kæresten ud af soveværelset? :-D
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34135

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 10. dec 2017, 19:24

AgentPixie skrev:
JoyNips skrev:Nu slår jeg snart min kæreste ihjel. Har ammet i en time nu og hver eneste gang ungen sover og jeg får listet mig ind i soveværelset uden at ramme gulvbrædder der knirker og får åbnet døren uden at tabe baby, så bliver jeg mødt af så højlydt en snorken at baby vågner og så kan jeg trisse tilbage i stuen og starte forfra. Om lidt prøver jeg for tredje gang og hvis han stadig snorker så højt at ungen ikke kan sove fra det bliver han fandme selv smidt ud at vugge til barnet sover og så må HAN lægge ham. Jeg skal ligesom også sove, nå!

Lykkes det at få ham til at sove, eller måtte du smide kæresten ud af soveværelset? :-D


3. Forsøg var succesfuldt! Så var jeg jo så bare virkelig vågen og lå og prikkede min kæreste i nyrerne hver gang han snorkede de næste tre kvarter i et forsøg på at få ham til at blive stille nok til at jeg kunne sove.
Han var fandme ikke i kridthuset!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf PinkPowerPrincess » 11. dec 2017, 09:33

Her står det virkelig slemt til med søvnen. Det har det jo egentlig altid gjort, men nu er det værre. Havde troet at når han skar ned på amningerne ville det være bedre, men nej. Nu ammer han hver 2. time, nogle gange går der 3 timer i mellem, hvor det de første mdr var hver time. Men han vil ikke ligge ned! Hverken i sin bedside (har nu fået Tremmeseng med god madras og det har ikke hjulpet) eller tæt ind til mig. Så jeg enten går rundt med ham, eller sidder med ham ret op og ned (kan ikke læne mig lidt tilbage, så græder han) Hver gang jeg prøver at ligge os ned vågner han og græder. Så forfra med at vade rundt/amme/op og sidde og vugge.det har længe været sådan 1-2 timer om natten. Men den sidste uges tid har det været hele natten! Jeg er lige ved at græde af frustration og udmattelse hver gang jeg ligger ham og det ikke går.
Har været hos kiropraktor, hvor der ikke var noget at komme efter. Har tid hos ørelæge, men først d.2. Januar. Skal til lægen på torsdag fordi hans fontanelle er (for?) lille. Tænker at spørge ind til om hun har nogle bud på fysiologiske årsager. Men vil da lige høre jer også om i har nogle bud? Vi er i gang med 5. Tigerspring. Har hidtil ikke kunne mærke forskel på om han var i tigerspring eller ej, men måske det er det? Kan jer med ældre babyer huske noget om,om det måske var særlig slemt? Har nok ligget ved 5 mdr hos jer.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 11. dec 2017, 10:17

Det lyder godt nok hårdt, PPP :( A er i sit femte spring, og vores ellers så rolige og glade baby er SÅ pyller, sur og jeg ved ikke hvad.
Håber det snart vender hos jer :kys:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 11. dec 2017, 10:19

godtnavn skrev:Sundhedsplejersken har været på sidste besøg, Luna er 71 cm og vejer 10,2 kg :shock:


Vi har også haft SP på besøg i denne uge. Min 4,5 mdr baby er 2 cm længere end Luna :jule: men han vejer så “kun” 8,7. Er lidt træt af at hun kalder ham en ordentlig basse :genert:



Er helt :gisp: over hvor meget der sker med ham lige nu. Vi har lige rykket ham ind på hans eget værelse, fordi han blev for stor til bedside og der er ikke riiigtig plads til den store seng i soveværelset. 4. nat i nat og var inde og amme første gang efter 4 timer og efter 3,5 mere, hentede jeg ham ind i vores seng :pompom: De andre nætter har jeg været inde og amme 3 gange, før jeg har taget ham ind. Han står gerne op der kl 5-5:30, men inde i sengen kan vi putte/sove/amme i 3-4 timer mere. Det er lidt mere spiseligt for mig :træt:

I sengen i morges gjorde han for første gang tegn til at rulle fra mave til ryg (ryg til mave har han kunne og gjort i halvanden måneds tid). Han kom ikke rigtig videre end til at ligge på siden. På legetæppet gjorde han ikke rigtig andet end at ligge på maven, jeg gik ud af stuen og kom tilbage efter 2 min, så lå han sgu ryggen og legede igen :banan: han gjorde det flere gange i træk, så tror han har fanget det helt nu. Dygtige baby!!
I nogle dage har han prøvet at sætte sig op, men tænker der nok alligevel går lidt før han gør det.
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf alfe » 11. dec 2017, 10:19

PinkPowerPrincess skrev:Her står det virkelig slemt til med søvnen. Det har det jo egentlig altid gjort, men nu er det værre. Havde troet at når han skar ned på amningerne ville det være bedre, men nej. Nu ammer han hver 2. time, nogle gange går der 3 timer i mellem, hvor det de første mdr var hver time. Men han vil ikke ligge ned! Hverken i sin bedside (har nu fået Tremmeseng med god madras og det har ikke hjulpet) eller tæt ind til mig. Så jeg enten går rundt med ham, eller sidder med ham ret op og ned (kan ikke læne mig lidt tilbage, så græder han) Hver gang jeg prøver at ligge os ned vågner han og græder. Så forfra med at vade rundt/amme/op og sidde og vugge.det har længe været sådan 1-2 timer om natten. Men den sidste uges tid har det været hele natten! Jeg er lige ved at græde af frustration og udmattelse hver gang jeg ligger ham og det ikke går.
Har været hos kiropraktor, hvor der ikke var noget at komme efter. Har tid hos ørelæge, men først d.2. Januar. Skal til lægen på torsdag fordi hans fontanelle er (for?) lille. Tænker at spørge ind til om hun har nogle bud på fysiologiske årsager. Men vil da lige høre jer også om i har nogle bud? Vi er i gang med 5. Tigerspring. Har hidtil ikke kunne mærke forskel på om han var i tigerspring eller ej, men måske det er det? Kan jer med ældre babyer huske noget om,om det måske var særlig slemt? Har nok ligget ved 5 mdr hos jer.


Få evt egen læge til også at kigge i ørerne. Hvad med refluks/silent refluks? Har ikke så meget forstand på det, bare læst om det i flere terminsgrupper.

Håber snart det bliver bedre!
0
Sorenspige
Indlæg: 7155
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9552

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 11. dec 2017, 10:47

PPP, jeg tænker også refluks/silent reflux eller betændelse i mavesæk/spiserøret.

Håber, du snart får hjælp. Vildt, at du overhovedet kan hænge sammen.

Jeg havde tudet mange gange, hvis jeg oplevede det samme.
0
godtnavn
Indlæg: 11211
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13081

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 11. dec 2017, 10:54

Ficus skrev:
godtnavn skrev:Sundhedsplejersken har været på sidste besøg, Luna er 71 cm og vejer 10,2 kg :shock:


Vi har også haft SP på besøg i denne uge. Min 4,5 mdr baby er 2 cm længere end Luna :jule: men han vejer så “kun” 8,7. Er lidt træt af at hun kalder ham en ordentlig basse :genert:



Er helt :gisp: over hvor meget der sker med ham lige nu. Vi har lige rykket ham ind på hans eget værelse, fordi han blev for stor til bedside og der er ikke riiigtig plads til den store seng i soveværelset. 4. nat i nat og var inde og amme første gang efter 4 timer og efter 3,5 mere, hentede jeg ham ind i vores seng :pompom: De andre nætter har jeg været inde og amme 3 gange, før jeg har taget ham ind. Han står gerne op der kl 5-5:30, men inde i sengen kan vi putte/sove/amme i 3-4 timer mere. Det er lidt mere spiseligt for mig :træt:

I sengen i morges gjorde han for første gang tegn til at rulle fra mave til ryg (ryg til mave har han kunne og gjort i halvanden måneds tid). Han kom ikke rigtig videre end til at ligge på siden. På legetæppet gjorde han ikke rigtig andet end at ligge på maven, jeg gik ud af stuen og kom tilbage efter 2 min, så lå han sgu ryggen og legede igen :banan: han gjorde det flere gange i træk, så tror han har fanget det helt nu. Dygtige baby!!
I nogle dage har han prøvet at sætte sig op, men tænker der nok alligevel går lidt før han gør det.


Luna er kompakt :lol: Hun bruger trods sine 71 cm str 80 i tøj, ellers strammer det om maven :genert: Skal så folde både ærmer og ben op da hendes lemmer er for korte til str 80.

Og sejt med rulleriet :banan: Luna var over 6 måneder før hun fangede ryg til mave, og det er først nu den sidste måned hun virkelig har brugt det, altså nu ruller hun gerne 3-4 gange for at komme over til legetøjet, det er nemmere end at møve, måske er dt så nemt fordi hun er så rund :lol:

Hun sætter sig endnu ikke op, laver stadig mavebøjninger i forsøget (hvilket hun har gjort i mange måneder) men har endnu ikke fanget hun skal på alle fire og så tilbage på numsen, hun står dog og rokker på alle 4 konstant, så det kommer nok snart. Kunne være hun blev lidt mindre rund når hun bliver mere mobil og kan brænde mere energi af.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ficus » 11. dec 2017, 11:06

godtnavn skrev:Luna er kompakt :lol: Hun bruger trods sine 71 cm str 80 i tøj, ellers strammer det om maven :genert: Skal så folde både ærmer og ben op da hendes lemmer er for korte til str 80.

Og sejt med rulleriet :banan: Luna var over 6 måneder før hun fangede ryg til mave, og det er først nu den sidste måned hun virkelig har brugt det, altså nu ruller hun gerne 3-4 gange for at komme over til legetøjet, det er nemmere end at møve, måske er dt så nemt fordi hun er så rund :lol:

Hun sætter sig endnu ikke op, laver stadig mavebøjninger i forsøget (hvilket hun har gjort i mange måneder) men har endnu ikke fanget hun skal på alle fire og så tilbage på numsen, hun står dog og rokker på alle 4 konstant, så det kommer nok snart. Kunne være hun blev lidt mindre rund når hun bliver mere mobil og kan brænde mere energi af.


Vi er lige gået op i str 80, fatter det slet ikke, skal dog også folde ærmerne en gang. Men ja, Luna må da være lidt kompakt med 1300 gram mere på ca samme cm :lol: Runde babyer er søde babyer! (Okay, alle babyer er ret søde)

Kan huske da min fætter lå på alle 4 og rokkede, det ser så sødt ud :love2:

Han er god til trilleriet, til gengæld kan han ikke finde ud af sut eller sutteflaske, lidt irriterende og når han bruger ske bliver han tosset, hvis han ikke selv må stoppe den i munden/langt ned i halsen :rulle: og så hader han at komme i bad, både i kar og på armen - så han er ikke altid den mest fede baby at have :lol:
0
JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34135

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 11. dec 2017, 11:52

Ficus skrev:
godtnavn skrev:Sundhedsplejersken har været på sidste besøg, Luna er 71 cm og vejer 10,2 kg :shock:


Vi har også haft SP på besøg i denne uge. Min 4,5 mdr baby er 2 cm længere end Luna :jule: men han vejer så “kun” 8,7. Er lidt træt af at hun kalder ham en ordentlig basse :genert:


Min snart 11-mdrs baby vejer 8,2 kg og er 76 cm. Jeg synes I allesammen har nogle ordentlige basser! :lol:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9669
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1359
Likede indlæg: 29314

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 11. dec 2017, 12:00

Thea på 15 måneder vejer 9,5. Jeg ved ikke hvor høj hun er, men omkring 80 vil jeg tro :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"