Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lumin » 2. jan 2018, 16:03

KinderBueno skrev:Jeg skal lige af med lidt frustrationer:

Min baby er knap fem uger nu, og siden fødslen har jeg haft feber og influenza-lignende symptomer hele fire gange (hvoraf den ene gang skyldtes en omgang brystbetændelse) - men især den seneste gang feber var slem. Det var natten til nytårsaftensdag, og jeg BRÆNDTE simpelthen. Min kæreste blev helt bekymret. Jeg fik tjekket mit infektionstal en uge efter fødslen, fordi jeg var nervøs for underlivsbetændelse, og da lå det på 40 (?), og lægerne virkede ikke synderligt bekymrede. Men hvad sker der for, at jeg har været så ramt på så kort tid? Jeg plejer aldrig at have feber.

Og jeg er godt nok ved at være træt af at være syg, som om det ikke er fysisk krævende nok i forvejen at være nybagt mor. Det lader også til at gå også ud over min mælkeproduktion, så amningen, der ellers gik fint, er blevet besværlig. Suk :rulle:

(Jeg skal selvfølgelig have fat i lægen i morgen.)

Fra en lurer: dit crp (40) er forhøjet men ikke alarmerende. Det vigtigste er nok om det er faldende eller stigende.
1
JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34135

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 2. jan 2018, 19:08

Hold kæft hvor er det svært at være nogens mor når man har tandpine! Jeg vil hellere føde tusind gange igen uden smertelindring end have rodspidsbetændelse. Kill me. Kill me now.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf PinkPowerPrincess » 3. jan 2018, 10:55

Når jeg hører om jeres babyer der kan ligge for sig selv og snakke med genstande osv, så går det op for mig hvor anderledes min baby er, hvilket måske også er grunden til jeg har trukket mig lidt de sidste mdr. Er der slet ikke nogen herinde med “besværlige børn” gerne signalstærke eller evt nogen med sygdomme der gør dem ekstra krævende for forældrene. Jeg er glad på jeres vejne, det er ingen kritik, jeg savner bare nogen i samme situation som os, og måske der var nogen herinde? :)
1
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 3. jan 2018, 11:20

PinkPowerPrincess skrev:Når jeg hører om jeres babyer der kan ligge for sig selv og snakke med genstande osv, så går det op for mig hvor anderledes min baby er, hvilket måske også er grunden til jeg har trukket mig lidt de sidste mdr. Er der slet ikke nogen herinde med “besværlige børn” gerne signalstærke eller evt nogen med sygdomme der gør dem ekstra krævende for forældrene. Jeg er glad på jeres vejne, det er ingen kritik, jeg savner bare nogen i samme situation som os, og måske der var nogen herinde? :)



Min A. er et besværligt barn. Jeg ved ikke om han passer til nogle specielle labels, men han sover ikke. Hverken om dagen eller om natten, i grove træk self. for han sover jo, bare enormt afbrudt og som vinden blæser. Det betyder også at han aldrig er rigtig udhvilet, og derfor også er ret besværlig og gnaven når han er vågen. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, og vi aner ikke hvad vi skal gøre for at hjælpe ham eller os. Lige i øjeblikket sover vi på skift. Jeg Går i seng kl 21, og sover til omkring kl 2, far går i seng mellem 24 og 1, og sover til 7-8 tiden om morgenen.
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf alfe » 3. jan 2018, 12:12

PinkPowerPrincess skrev:Når jeg hører om jeres babyer der kan ligge for sig selv og snakke med genstande osv, så går det op for mig hvor anderledes min baby er, hvilket måske også er grunden til jeg har trukket mig lidt de sidste mdr. Er der slet ikke nogen herinde med “besværlige børn” gerne signalstærke eller evt nogen med sygdomme der gør dem ekstra krævende for forældrene. Jeg er glad på jeres vejne, det er ingen kritik, jeg savner bare nogen i samme situation som os, og måske der var nogen herinde? :)


A er ikke signalstærk, han var bare en baby der krævede konstant underholdning. Han lå ikke og sludrede med genstande og han blev skidesur, hvis han blev lagt for sig selv. Nu er han lidt over 1 år og har krudt i måsen. Når jeg ser andre, der sidder stille med deres trætte/syge/putte baby, kan jeg slet ikke genkende det. Ork, A kan da godt ligge stille. I fem sekunder. Men uanset hvor træt eller syg han er, så skal der ske noget. Konstant. Selv med 40 i feber og dertilhørende pyller.

Jeg har ingen erfaring med signalstærke børn. Krydser fingre for, at du finder nogle, der er i samme båd. Den sparring kan være rigtig god at have :kys:
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9669
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1359
Likede indlæg: 29314

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 3. jan 2018, 12:12

PinkPowerPrincess skrev:Når jeg hører om jeres babyer der kan ligge for sig selv og snakke med genstande osv, så går det op for mig hvor anderledes min baby er, hvilket måske også er grunden til jeg har trukket mig lidt de sidste mdr. Er der slet ikke nogen herinde med “besværlige børn” gerne signalstærke eller evt nogen med sygdomme der gør dem ekstra krævende for forældrene. Jeg er glad på jeres vejne, det er ingen kritik, jeg savner bare nogen i samme situation som os, og måske der var nogen herinde? :)


Jeg droppede mødregruppe og alle aktiviteter, da Thea reagerede voldsom på det meste. Hun sov oven på mig, dag og nat de første 6 måneder, og nægtede barnevogn, seng, bedsidecrib, you name it. Hun blev fuldammet til hun var 9 måneder, og begyndte først at spise mere end to-tre bidder pr måltid da hun var omkring 13-14 måneder.

Hun er nu 16 måneder og vågner stadig en 3-8 gange i løbet af natten. Hun sover i vores seng.

Hvordan er din baby da? Vi isolerede os også meget de første mange måneder.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 3. jan 2018, 12:56

Det er ikke helt bekymringsfrit, at have et nemt barn. Asger græder virkelig sjældent. Den seneste måneds tid har han haft 2-3 dårlige dage, det var da tænderne kom frem. Men ellers har han ikke grædt.
Jeg har mange bekymringer om vi har gjort et eller andet galt, så han slet ikke er ikke er i stand til at mærke sig selv :genert:

Hvis han ikke vil sove, men er pisse træt, så ligger han bare og hviner eller glor. Slår han sig, så er det mere brok end gråd. Samme når han er sulten eller har skidt.
Når han så endelig græder, som med tænderne, synes jeg det er rigtig svært at håndtere, fordi jeg ikke er vant til det.

Ikke at det på nogen måde er det samme, som at have et barn der er ked af det rigtig meget. Tror vi alle synes det er pisse hårdt og nederen at have en baby, på hver sin måde og tid.
Så jeg synes da helt klar ikke, at man skal holde sig tilbage herinde, hvis man synes det hele er lort. Man kan altid få nogle medfølende ord og råd med på vejen :)
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34135

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 3. jan 2018, 14:21

Pixie siger det så fint, PPP. Alle børn er “besværlige” (jeg hader iøvrigt at bruge det ord om babyer). Du har en dreng, der er rigtig god til at fortælle dig om sine behov! Det er hårdt, men det er også en gave. Og så er der helt sikkert nogen områder, du ikke har tænkt over, hvor han er “nem”.
Ligesom Pixie har jeg sådan en model, der ikke siger meget, og det er heller ikke altid lykken, selvom det er rart for trommehinderne og omgivelserne. Min har fx aldrig vist sulttegn, så selvom han er “nem” i den forstand at der ikke er meget lyd i ham, har jeg været lige så bundet som dig, for jeg har måtte amme 25-30 gange i døgnet (jeg talte faktisk en dag...) for at være sikker på at han ikke var sulten. Og mad er stadig en udfordring, han fylder 1 år om lidt og spiser minimalt.

Selvom det lyder som om alle andre bare har de nemmeste babyer i verden, så lover jeg dig, at vores også er “besværlige” på deres egen måde. Jeg synes bestemt ikke, du skal holde dig tilbage med at skrive herinde. Måske har vi input eller ideer eller har venner og bekendte, der har haft udfordringer lignende dine? Personligt har jeg rimelig mad google-skulle og kan finde svar på selv de mindste spørgsmål på the interwebz!
Og om ikke andet, så er fællesskabet med andre mødre og det at have en ventil bare rart.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 3. jan 2018, 15:10

Slettet. dumt indlæg.

Selvfølgelig oplever vi alle "besværlige" børn. Det er stadig bare svært at skrive, når man konstant føler man bidrager med brok, og ikke har overskud til rigtig at kommenterer positivt på jer andres oplevelser.

I hvertfald for mig.
2
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf PinkPowerPrincess » 3. jan 2018, 16:51

Dejligt at høre. Altså forstå mig ret, det er ikke sådan at jeg fryder mig over i også har problemer, jeg er bare glad for ikke at være alene. Det er slet heller ikke myndet på jer herinde, det er bare en generel følelse jeg har af at være anderledes/have et anderledes barn og det er ensomt. Mine veninder har mega nemme børn, og det samme med mine svigerinder, så min svigermor mm er overbevist om der er noget helt galt/vi gør tingene helt forkert.
Joy, jeg er helt enig, hader også det udtryk, og jeg er meget i favnsk, så er helt enig i at man skal tænke på hvad han prøver at udtrykke osv. Men det ifavske er så også en af de ting jeg får hug for, for så er jeg jo selv ude om det, for jeg lader ham styre og kunne bare lade ham græde sig i søvn osv.. suk.

Altså det har bare været skide hårdt siden han blev født, og kæresten og jeg er så udbrændte at vi desværre skændes meget og han giver ingen mulighed for voksen tid, hverken sex eller hygge. Vi er altid opdelte hvor den ene er på ham, og den anden laver praktiske ting som vi konstant er bagefter med. De første 4 mdr var det amninger minimum hver time døgnet rundt, plus vi brugte meget tid hver nat på at prøve at få ham til at bøvse da han var generet af det, og så havde vi også start vanskeligheder ift gulsot og for tidlig fødsel der gjorde amningen svær. Nu de sidste par mdr har han ikke ville ligge ned og sove, så vi går rundt med ham eller sidder ret op. Vi har været til kiropraktor og ørelæge hvor der ikke er noget at komme efter, og næste skridt er læge ift silent refluks. Han kan ikke ligge og lege alene, det har han aldrig kunne. Kan heller ikke sove alene. Så man har aldrig hænderne fri. Nægter barnevogn, Slyngevugge, autostol.. Har viklet meget, men de sidste par mdr gider han sjældent. Han er blevet meget underholdningskrævende. Bruger så meget energi på at holde ham glad, der skal hele tiden nye aktiviteter til, men så skraldgriner han heldigvis også. Han er meget intens og giver kraftigt udtryk for når han er utilfreds, og der skal ikke så meget til, han skifter humør på et splitsekund. Tit er han også bare pylret og vil hænge på arm, uden jeg laver noget andet. Han har ingen rutiner og sover kun 30 min lure. Han spiser heller ikke alm mad endnu, men det er også ok. Sorry det blev langt.

Men jeg er også glad for at vide i bare synes jeg skal skrive alligevel, jeg kan også nikke genkendende til den følelse af at man jo ikke har lyst til kun at bidrage med negativt. Så tak :)
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 3. jan 2018, 17:16

Det lyder altså også vanvittigt hårdt, PPP! Hvad siger læge eller SP til det?
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 3. jan 2018, 17:21

PPP, vi får i øvrigt også mange kommentarer, om vores måde at gøre tingene på. Især det, at vi prøver at respektere A's grænser, hvornår han vil sove osv.
Jeg har måtte bede folk lukke røven, har ikke brug for at de sår tvivl og tilfører mig mere bekymring.

Synes det lyder vanvittigt, hvis nogen ligefrem har rådet dig til at lade ham græde :(
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4798
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf MyGirl » 3. jan 2018, 18:24

PPP - hvor lyder det bare svinehårdt. Stor mental krammer herfra! Kan sagtens forstå, at det kan gøre det lidt svært at manøvrere i de her grupper og at finde lysten til det, men håber som de andre, at du prøver at bruge os i stedet for at trække dig :kys:
0
JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34135

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 4. jan 2018, 09:49

Holdnukæft, et cirkus med barselsdagpenge.

Jeg har fået "ny" arbejdsplads under orlov fordi jeg jo er udflytningsramt. Det har givet lidt problemer, så jeg skal betale 10 dage tilbage, fordi min orlov ikke stoppede på det tidspunkt, den skulle. Nå, det er jo så hvad det er.

Jeg har sagt op her til 31/12 og har afviklet ferie de sidste 6 uger af året. Har 4 ugers barselsdagpenge tilbage, som skulle bruges her i januar. Men det er åbenbart en udfordring, for man kan ikke holde pause fra sin orlov som ledig - men det har jeg jo heller ikke, jeg har holdt pause mens jeg var i arbejde. Så skal min nu forhenværende arbejdsgiver søge om at jeg starter min forældreorlov op igen, men de får så søgt om at jeg er på fædreorlov. Så nu skal de lige forsøge igen... For det er åbenbart ikke godt nok at jeg selv ændrer oplysningerne på borger.dk.

Ejmenaltså... jeg bliver fandme så træt. Og ovenikøbet skal jeg også sidde og bøvle med a-kassen, som ikke kan forstå, at jeg er ledig, men på orlov her i januar og derfor ikke skal indkaldes til alt muligt hejs... GAAH!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sustentaculum » 4. jan 2018, 12:07

Min kæreste har lige fortalt at han elsker A, men at han fortryder at vi har fået ham :whine: Jeg synes han er så tarvelig. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal have det, eller hvad jeg skal gøre. Øv for pokker. Lille bitte A. :trist:

Nu er han taget til jobsamtale på endnu et "fritids"job og jeg slæber lille Ali til ørelægen. Han vågnede ikke mindre end 17 gange i nat.
0

Tilbage til "Forældre"