Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 944
Likede indlæg: 4735

Re: Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Indlægaf Panton » 26. jan 2021, 07:29

Jeg er så træt af hjemmeskole og det er min søn også. Han savner skole og jeg er bekymret for om de overhovedet har lært nok på hans sidste år i folkeskolen :wacko: Jeg synes ikke de sådan skal lave ret meget, det er mere prøver og lign de laver.

Jeg tror desværre ikke de kommer tilbage i skole efter den. 7 /2, men jeg føler de store folkeskolebørn bliver syltet lidt, det er vigtigt de kommer tilbage og gøres klar til eksamen og gymnasium.

Jeg er bare træt af det :gisp:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4921
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6538

Re: Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Indlægaf Stars » 26. jan 2021, 07:32

Bergen skrev:F*ck.

De breve der fra barn til barn? Dem skal man ud med i børnenes postkasser inden fredag. Hilsen og oversættelse fra børnestavning afleveres privat.
Efter de er sendt elektronisk til læreren. Det bliver mere og mere vanvid.
De er gået med Post Nord i dag. Jeg løber ikke rundt med breve efter arbejde.



Turen rundt til postkasserne er en aftale med gymnastiklæreren :-D


Nej altså - det er jo :stoned:
Hvis læreren vil have breve med børnestavning, så må det også være lærerens job at oversætte dem til korrekt dansk - ikke forældrenes.
Forældre havde ikke lektier for, hverken dengang jeg gik i skole eller dengang mine børn gik i skole.
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16494
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30820

Re: Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Indlægaf TinaW » 26. jan 2021, 10:28

Vi fik i går besked fra skolelederen om, at der bliver reduceret lidt i timerne, indtil skolen åbner op for fysisk fremmøde.
Skemaet bliver meldt ud i løbet af dagen i dag.
Muligvis bliver hjemmekundskab sløjfet. Men læreren har lagt en opskrift op, som de (hvis ikke faget bliver sløjfet) skal følge i morgen.
Så hvis ikke det nye skema er meldt ud, når jeg har fri fra arbejde, bliver jeg nødt til, at handle ind, så barnet ikke risikerer at stå der og må sige, at han ikke kan deltage.
Jeg er lidt træt af, at de ikke melder ud i lidt bedre tid.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16494
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30820

Re: Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Indlægaf TinaW » 26. jan 2021, 12:09

CuteNBad skrev:
TinaW skrev:Muligvis bliver hjemmekundskab sløjfet. Men læreren har lagt en opskrift op, som de (hvis ikke faget bliver sløjfet) skal følge i morgen.


Hos os, er det meldt ud efter henvendelse fra forældre, at der i madkundskab ikke må arbejdes med skarpe ting: ingen knive, ingen rivejern eller kartoffelskrællere.

Her taler vi 7-8. klasse :nerve:


Min går i 6. klasse. Han er ikke så vant til, at være med i køkkenet. Jeg vil også helst have mig frabedt, at han skal stå alene (jeg er på arbejde) med alt for skarpe ting.
Faktisk har jeg tænkt mig at rive det halve løg for ham, som der skal bruges i morgen. Resten kan han godt.

PS: Vi er begyndt på, at han skal hjælpe til med madlavning, men Rom blev ikke bygget på en dag.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9009
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1530
Likede indlæg: 25763

Re: Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. jan 2021, 14:16

CuteNBad skrev:
TinaW skrev:
CuteNBad skrev:
TinaW skrev:Muligvis bliver hjemmekundskab sløjfet. Men læreren har lagt en opskrift op, som de (hvis ikke faget bliver sløjfet) skal følge i morgen.


Hos os, er det meldt ud efter henvendelse fra forældre, at der i madkundskab ikke må arbejdes med skarpe ting: ingen knive, ingen rivejern eller kartoffelskrællere.

Her taler vi 7-8. klasse :nerve:


Min går i 6. klasse. Han er ikke så vant til, at være med i køkkenet. Jeg vil også helst have mig frabedt, at han skal stå alene (jeg er på arbejde) med alt for skarpe ting.
Faktisk har jeg tænkt mig at rive det halve løg for ham, som der skal bruges i morgen. Resten kan han godt.

PS: Vi er begyndt på, at han skal hjælpe til med madlavning, men Rom blev ikke bygget på en dag.


jeg synes det er skræmmende..


Jeg ville også undre mig over sådan en udmelding.
Knive kan jeg forstå hvis man har nogle lækre og super skarpe knive - sådan nogen kan jeg godt selv være lidt bange for :genert:
Men de fleste har vel et alternativ, fx urteknive.

Men kartoffelskræller og rivejern...
Hvis børn kommer til skade med den slags, så er det blot at danne praktisk erfaring ;) det laver næppe større skader end at det kan klares med et stykke plaster.

Mine børn må bruge alt i køkkenet, også uden supervision.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Bergen
Indlæg: 7362
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 472
Likede indlæg: 12011

Re: Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Indlægaf Bergen » 26. jan 2021, 15:25

CuteNBad skrev:
TinaW skrev:Muligvis bliver hjemmekundskab sløjfet. Men læreren har lagt en opskrift op, som de (hvis ikke faget bliver sløjfet) skal følge i morgen.


Hos os, er det meldt ud efter henvendelse fra forældre, at der i madkundskab ikke må arbejdes med skarpe ting: ingen knive, ingen rivejern eller kartoffelskrællere.

Her taler vi 7-8. klasse :nerve:


Jeg kom pænt til skade i husgerning i skolen med en kniv i den alder. Og var 100 procent vant til at være i et køkken.
Det er ikke så fedt, hvis eleven er alene hjemme.
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16494
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30820

Re: Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Indlægaf TinaW » 26. jan 2021, 18:00

CuteNBad skrev:
TinaW skrev:
CuteNBad skrev:
TinaW skrev:Muligvis bliver hjemmekundskab sløjfet. Men læreren har lagt en opskrift op, som de (hvis ikke faget bliver sløjfet) skal følge i morgen.


Hos os, er det meldt ud efter henvendelse fra forældre, at der i madkundskab ikke må arbejdes med skarpe ting: ingen knive, ingen rivejern eller kartoffelskrællere.

Her taler vi 7-8. klasse :nerve:


Min går i 6. klasse. Han er ikke så vant til, at være med i køkkenet. Jeg vil også helst have mig frabedt, at han skal stå alene (jeg er på arbejde) med alt for skarpe ting.
Faktisk har jeg tænkt mig at rive det halve løg for ham, som der skal bruges i morgen. Resten kan han godt.

PS: Vi er begyndt på, at han skal hjælpe til med madlavning, men Rom blev ikke bygget på en dag.


jeg synes det er skræmmende..


Muligvis. Han har ikke haft madkundskab før. Klassen er delt i to og hans hold skulle starte på det her, efter juleferien. Så de har ikke fysisk været samlet.
Jeg kunne heller ikke begå mig i et køkken som 12-årig og jeg har da overlevet og klaret mig fint, sidenhen trods det.
Nu har han f.eks hjulpet med at lave med til aften og også både skrællet og skåret.
Så det er jo ikke fordi, han slet ikke kan noget. Jeg bryder mig bare ikke om, at han står med alt for skarpe knive mm, når der ikke er nogen hjemme.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5649
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Indlægaf FruKuk » 26. jan 2021, 20:48

En positiv ting ved onlineundervisning er, at ældstebarnet kunne deltage via sin mobil, mens hun var til allergi/børnelæge til allergivaccine og konsultation :-D
2
SPM
Indlæg: 13
Tilmeldt: 29. dec 2015, 22:31
Kort karma: 3
Likede indlæg: 96

Re: Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Indlægaf SPM » 28. jan 2021, 13:14

Egentlig synes jeg det fungerer ok, men gud hvor jeg har lyst til at kvæle 2-3 specifikke elever fra min søns klasse, de afbryder og har generelt en kommentar til alt. Jeg synes simpelthen ikke lærerne er gode nok til at slå ned på det.
Jeg er nok miljøskadet, da jeg selv er lærer og kører en noget strammer disciplin
0
Bergen
Indlæg: 7362
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 472
Likede indlæg: 12011

Re: Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Indlægaf Bergen » 29. jan 2021, 08:28

Vi loggede på til morgen.
Røg ud af mødet tre gange og kunne derefter ikke komme på Teams. Oh Joy.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5649
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Indlægaf FruKuk » 29. jan 2021, 13:08

Vores den ældste mistrives virkelig med at have fuldt skema 8.00 til 14.00/15.00 på Teams, så vi har besluttet, at vi fritager hende fra undervisningen efter de første 4 lektioner. lærerne er i øvrigt helt på vores side, men vi må se, om de trækker os i børnepenge grundet for højt fravær. Men så tager vi det med. Er der i øvrigt nogen, der ved, om det er begge børns børnepenge, der ryger? Eller kun den, der har for højt fravær?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 22015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2521
Likede indlæg: 59772

Re: Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. jan 2021, 13:11

FruKuk skrev:Vores den ældste mistrives virkelig med at have fuldt skema 8.00 til 14.00/15.00 på Teams, så vi har besluttet, at vi fritager hende fra undervisningen efter de første 4 lektioner. lærerne er i øvrigt helt på vores side, men vi må se, om de trækker os i børnepenge grundet for højt fravær. Men så tager vi det med. Er der i øvrigt nogen, der ved, om det er begge børns børnepenge, der ryger? Eller kun den, der har for højt fravær?


Er det virkelig ledelsens indstilling til fritagelsen? At I bliver indrettet og trukket i børnepenge?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5649
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Indlægaf FruKuk » 29. jan 2021, 13:20

DetSorteCirkus skrev:
FruKuk skrev:Vores den ældste mistrives virkelig med at have fuldt skema 8.00 til 14.00/15.00 på Teams, så vi har besluttet, at vi fritager hende fra undervisningen efter de første 4 lektioner. lærerne er i øvrigt helt på vores side, men vi må se, om de trækker os i børnepenge grundet for højt fravær. Men så tager vi det med. Er der i øvrigt nogen, der ved, om det er begge børns børnepenge, der ryger? Eller kun den, der har for højt fravær?


Er det virkelig ledelsens indstilling til fritagelsen? At I bliver indrettet og trukket i børnepenge?


Nærmeste leder virker umiddelbart som en lus mellem 2 negle og min tolkning er, at han er enig i, at det er helt håbløst med fuldt skema, men samtidigt er det besluttet fra øverste ledelse, så han "følte sig forpligtet til at informere os om, at hvis hendes fravær oversteg 15%, så ville vi blive indberettet og yderste konsekvens kunne være, at vi blev trukket i børnepengene" Men det tager jeg nu med ophøjet ro. Havde faktisk lidt ondt af ham. Han virkede noget beklemt ved situationen.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 22015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2521
Likede indlæg: 59772

Re: Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. jan 2021, 13:33

FruKuk skrev:
DetSorteCirkus skrev:
FruKuk skrev:Vores den ældste mistrives virkelig med at have fuldt skema 8.00 til 14.00/15.00 på Teams, så vi har besluttet, at vi fritager hende fra undervisningen efter de første 4 lektioner. lærerne er i øvrigt helt på vores side, men vi må se, om de trækker os i børnepenge grundet for højt fravær. Men så tager vi det med. Er der i øvrigt nogen, der ved, om det er begge børns børnepenge, der ryger? Eller kun den, der har for højt fravær?


Er det virkelig ledelsens indstilling til fritagelsen? At I bliver indrettet og trukket i børnepenge?


Nærmeste leder virker umiddelbart som en lus mellem 2 negle og min tolkning er, at han er enig i, at det er helt håbløst med fuldt skema, men samtidigt er det besluttet fra øverste ledelse, så han "følte sig forpligtet til at informere os om, at hvis hendes fravær oversteg 15%, så ville vi blive indberettet og yderste konsekvens kunne være, at vi blev trukket i børnepengene" Men det tager jeg nu med ophøjet ro. Havde faktisk lidt ondt af ham. Han virkede noget beklemt ved situationen.


Er "nærmeste leder" skolelederen eller blot en afdelingsleder?

Jeg forstår til stadighed ikke, at skolens første udmelding er, som du beskriver her. De burde gå i dialog med jer og opfatte det som et spørgsmål om trivsel og fx. inddrage AKT.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5649
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: Jeres oplevelse med fjernundervisning?

Indlægaf FruKuk » 29. jan 2021, 13:44

DetSorteCirkus skrev:
FruKuk skrev:
DetSorteCirkus skrev:
FruKuk skrev:Vores den ældste mistrives virkelig med at have fuldt skema 8.00 til 14.00/15.00 på Teams, så vi har besluttet, at vi fritager hende fra undervisningen efter de første 4 lektioner. lærerne er i øvrigt helt på vores side, men vi må se, om de trækker os i børnepenge grundet for højt fravær. Men så tager vi det med. Er der i øvrigt nogen, der ved, om det er begge børns børnepenge, der ryger? Eller kun den, der har for højt fravær?


Er det virkelig ledelsens indstilling til fritagelsen? At I bliver indrettet og trukket i børnepenge?


Nærmeste leder virker umiddelbart som en lus mellem 2 negle og min tolkning er, at han er enig i, at det er helt håbløst med fuldt skema, men samtidigt er det besluttet fra øverste ledelse, så han "følte sig forpligtet til at informere os om, at hvis hendes fravær oversteg 15%, så ville vi blive indberettet og yderste konsekvens kunne være, at vi blev trukket i børnepengene" Men det tager jeg nu med ophøjet ro. Havde faktisk lidt ondt af ham. Han virkede noget beklemt ved situationen.


Er "nærmeste leder" skolelederen eller blot en afdelingsleder?

Jeg forstår til stadighed ikke, at skolens første udmelding er, som du beskriver her. De burde gå i dialog med jer og opfatte det som et spørgsmål om trivsel og fx. inddrage AKT.


Nærmeste leder er afdelingsleder. Han er ny og usikker. Jeg tænker ikke, at de gider sætte alt muligt i værk. Men vi må se.
0

Tilbage til "Forældre"