Hvornår har dit barn sidst været en nar?

JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34132

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf JoyNips » 9. jan 2024, 08:42

Luffegås skrev:
JoyNips skrev:Han svarer med (halvtvært) “hvad?” hver gang man kalder på ham. Og vi er pænt konsekvente med bare at blive ved med at kalde hans navn til han svarer med et “ja?” i stedet. Gaah!

Min på 5 svarer også meget kort, vredt og kontant "HVAD?" som om det er ubelejligt vi kalder på hende. Det føles så mærkeligt hun gør det når vi trods alt bare spørger om hun vil have noget at spise eller lige skal spørge hende om noget godt. Og sådan svarer vi aldrig når hun kalder på os.


Det må være en fase!

Og det er bare en kæmpe kæphest for os at vi ikke gider det der halvtvære automat-svar når vi faktisk ikke har gjort noget (…endnu, muahaha :devil: )
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 4012
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5262

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf girl_beat » 9. jan 2024, 10:00

JoyNips skrev:
Luffegås skrev:
JoyNips skrev:Han svarer med (halvtvært) “hvad?” hver gang man kalder på ham. Og vi er pænt konsekvente med bare at blive ved med at kalde hans navn til han svarer med et “ja?” i stedet. Gaah!

Min på 5 svarer også meget kort, vredt og kontant "HVAD?" som om det er ubelejligt vi kalder på hende. Det føles så mærkeligt hun gør det når vi trods alt bare spørger om hun vil have noget at spise eller lige skal spørge hende om noget godt. Og sådan svarer vi aldrig når hun kalder på os.


Det må være en fase!

Og det er bare en kæmpe kæphest for os at vi ikke gider det der halvtvære automat-svar når vi faktisk ikke har gjort noget (…endnu, muahaha :devil: )

Samme billede hér... Og vi insisterer på, at vi taler pænt til hinanden - også selvom man måtte synes, at forstyrrelsen midt i leg er irriterende :lol:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17443
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42606

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LaMariposa » 11. jan 2024, 11:19

Hver gang jeg skal putte til lur. Hun er træt, spist af, skiftet. Men vil hun sove? Nej. Har spildt så uendeligt meget tid, fordi hun bare aldrig har kunnet sove om dagen :( Når hun så endelig sover, så vågner hun igen efter 45 minutter.

Det gør mig uproportionelt rasende. Jeg hader at putte!
Senest rettet af LaMariposa 11. jan 2024, 11:23, rettet i alt 2 gange.
0
:lun: Be brave
Fledermäuslein
Indlæg: 2146
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 189
Likede indlæg: 6922

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Fledermäuslein » 11. jan 2024, 11:23

LaMariposa skrev:Hver gang jeg skal putte til lur. Hun er træt, spist af, skiftet. Men vil hun sove? Nej. Har spildt så uendeligt meget tid, fordi hun bare aldrig har kunnet sove om dagen :( Når hun så endelig sover, så vågner hun igen efter 45 minutter.


Sådan var min datter også. Det kunne snildt tage 40 minutter at putte til latterlige 40 minutters lur. Det er så pissenederen, jeg føler med dig!

Det ændrede sig vist omkring to-årsalderen, hvor hun pludselig begyndte ar blive glad for at sove både 2 og 3 timer til middag (så kunne hun selvfølgelig ikke puttes til nat, men det er en anden nederen historie).
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17443
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42606

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LaMariposa » 11. jan 2024, 11:27

Fledermäuslein skrev:
LaMariposa skrev:Hver gang jeg skal putte til lur. Hun er træt, spist af, skiftet. Men vil hun sove? Nej. Har spildt så uendeligt meget tid, fordi hun bare aldrig har kunnet sove om dagen :( Når hun så endelig sover, så vågner hun igen efter 45 minutter.


Sådan var min datter også. Det kunne snildt tage 40 minutter at putte til latterlige 40 minutters lur. Det er så pissenederen, jeg føler med dig!

Det ændrede sig vist omkring to-årsalderen, hvor hun pludselig begyndte ar blive glad for at sove både 2 og 3 timer til middag (så kunne hun selvfølgelig ikke puttes til nat, men det er en anden nederen historie).


Det er SÅ nederen. Når hun sover, så styrter man rundt for at nå et bad og lidt frokost. Og så får man panikanfald, når alarmen begynder at lyse efter 45 minutter.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5636

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Luffegås » 11. jan 2024, 15:40

Hun nægter at trække ud i toilettet og vil hellere diskutere det, og påstå at hendes krop ikke kan eller vil :træt2:
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Oak123
Indlæg: 2162
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4047

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Oak123 » 11. jan 2024, 16:01

Når hun om morgenen ikke kan beslutte sig for hvad for noget tøj hun vil have på (fordi det hele er grimt!). Og når hun så endelig finder noget der kan godkendes, så skal det af igen når det er kommet på - fordi hun synes hun ser dum ud eller er træls at have på :tie:
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5636

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Luffegås » 11. jan 2024, 16:04

Oak123 skrev:Når hun om morgenen ikke kan beslutte sig for hvad for noget tøj hun vil have på (fordi det hele er grimt!). Og når hun så endelig finder noget der kan godkendes, så skal det af igen når det er kommet på - fordi hun synes hun ser dum ud eller er træls at have på :tie:

Det er sådan jeg har det til daglig med mig selv :lol:
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Oak123
Indlæg: 2162
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4047

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Oak123 » 11. jan 2024, 16:26

Luffegås skrev:
Oak123 skrev:Når hun om morgenen ikke kan beslutte sig for hvad for noget tøj hun vil have på (fordi det hele er grimt!). Og når hun så endelig finder noget der kan godkendes, så skal det af igen når det er kommet på - fordi hun synes hun ser dum ud eller er træls at have på :tie:

Det er sådan jeg har det til daglig med mig selv :lol:


:klap:

Ja, kender det godt. Jeg plejer dog bare at tage det på alligevel eller hurtigt skifte bluse eller hvad det måtte være.
Men for datteren vælter hele verden og mor og far er dumme og hun kan køre helt op i en spids.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3353

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Minionine » 11. jan 2024, 19:36

Oak123 skrev:Når hun om morgenen ikke kan beslutte sig for hvad for noget tøj hun vil have på (fordi det hele er grimt!). Og når hun så endelig finder noget der kan godkendes, så skal det af igen når det er kommet på - fordi hun synes hun ser dum ud eller er træls at have på :tie:


Keeeeender!! Min datter har tøjkrise hver morgen. Jeg tør næsten ikke tænke på, hvordan det bliver når hun rammer teen årene :8:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7113
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13336

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Rapfisk » 11. jan 2024, 19:39

Han gider ikke at spise erstatning. Har ellers lige brugt 120 kr på én, jeg tænkte ville være særligt god for hans mave
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17443
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42606

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf LaMariposa » 12. jan 2024, 05:28

Aftenputning tog også en time. Til gengæld vågnede hun så klokken 04.15 og holdt fest en time, før hendes far endelig fik hende ned igen :træt:

Jeg tør dårligt trække vejret af skræk for, at hun vågner.
0
:lun: Be brave
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13075

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf godtnavn » 15. jan 2024, 14:28

Hun begyndte at græde ved afhentning i dag, fordi lillesøster havde fået en ny bamse, og hun ikke havde, og det var jo snyd. Frustrationen blev ekstra stor da jeg nok ikke rigtig synes det var synd for hende. Lillesøster havde fået en bamse i gave fra hospitalet hvor hun har været hele dagen. Har virkelig svært ved at føle det er synd for min store at hun er sund og rask.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 944
Likede indlæg: 4735

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Panton » 15. jan 2024, 15:03

LaMariposa skrev:Aftenputning tog også en time. Til gengæld vågnede hun så klokken 04.15 og holdt fest en time, før hendes far endelig fik hende ned igen :træt:

Jeg tør dårligt trække vejret af skræk for, at hun vågner.



Jeg ved ikke om det har været nævnt før, men har I prøvet samsovning? så kan man rigtigt hurtigt reagere med nus eller amning, og så vågner hun bare måske mindre. Det kunne også være en idé at en af Jer evt. lagde med hende når hun skulle sove lur, så hun får det tryghed og at sengen er et rart sted.

Jeg brugte det selv, men først efter han var 2, men det ændrede rigtig meget i en positiv retning. for os ihvertfald. For han var godt nok også en elendig sovetype, så føler med dig
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 944
Likede indlæg: 4735

Re: Hvornår har dit barn sidst været en nar?

Indlægaf Panton » 15. jan 2024, 15:06

godtnavn skrev:Hun begyndte at græde ved afhentning i dag, fordi lillesøster havde fået en ny bamse, og hun ikke havde, og det var jo snyd. Frustrationen blev ekstra stor da jeg nok ikke rigtig synes det var synd for hende. Lillesøster havde fået en bamse i gave fra hospitalet hvor hun har været hele dagen. Har virkelig svært ved at føle det er synd for min store at hun er sund og rask.


Er det den der hvide isbjørnebamse der enten hedder Theo eller Thea :D Dem har vi flere af, og de er gemt.

Håber din datter snart bliver ok igen :kram:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Forældre"