Mandlige mænd er bedre fædre

Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3759

Mandlige mænd er bedre fædre

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 16. apr 2021, 05:44

'Manly' men make better DADS: Masculine traits including competitiveness and adventurousness are linked to stronger parenting skills, study claims

'Manly' men with typically masculine traits may be better fathers, a new study has claimed.

Researchers from the Ohio State University found that characteristics such as competitiveness and adventurousness were linked to being better fathers to infants.

While these traits are often seen as old-fashioned male stereotypes, the researchers say that they can result in more positive parenting behaviours.

Professor Sarah Schoppe-Sullivan, who led the study, said: 'If fathers can preserve the best of these stereotypically masculine characteristics, without the negatives like hostile sexism, that would be good for families.'
'Manly' men make better DADS: Masculine traits including competitiveness and adventurousness are linked to stronger parenting skills, study claims

Og i dagen who-woulda-thunk-it viser det sig at maskuline mænd er bedre fædre - bedre end beta-simp-mænd antageligvis. De maskuline træk som er forbundet med bedre fædre er listet som:

* Competitive
* Daring
* Adventurous
* Dominant
* Aggressive
* Courageous
* Standing up to pressure

Måske et godt råd til fædre, at opdyrke sådanne maskuline dyder. Fremfor at lade sig forfalde til den tåbelige ide om "giftig maskulinitet".

Billede
0
Grab them by the pussy
JoyNips
Indlæg: 12154
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34196

Re: Mandlige mænd er bedre fædre

Indlægaf JoyNips » 16. apr 2021, 06:00

“However, those who showed high levels of hostile sexism were found to have worse parenting skills”

Så de mænd, der bevidst dyrker det er dårligere forældre.

Og “Unsurprisingly, men who believed they should have a nurturing father role were also found to be better co-parents.”
11
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3759

Re: Mandlige mænd er bedre fædre

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 16. apr 2021, 07:37

JoyNips skrev:“However, those who showed high levels of hostile sexism were found to have worse parenting skills”

Så de mænd, der bevidst dyrker det er dårligere forældre.
Det er jo netop ikke de mandlige dyder der nævnes.

Will Knowland (der blev fyret fra Eton for denne video The Patriarchy Paradox, også: interview) laver distinktionen mellem positiv maskulinitet/chivalery - der er i service for børn (& kvinder, og andre svage i samfundet), vers. toxic maskulinitet/machismo - der udelukkende er interesseret i at mele sin egen kage.

Tydeligvis er der giftige former for maskulinitet, som der er giftige former for femininitet. Ligesom der er positive former for maskulinitet, som der er positive former for femininitet. Dette studie handler om hvordan positive former for maskulinitet er godt for faderskab. Det burde være en selvfølge at både mænd såvel som kvinder har noget positivt at bidrage med, men det er åbenbart kontroversielt i 2021.

2
Grab them by the pussy
JoyNips
Indlæg: 12154
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34196

Re: Mandlige mænd er bedre fædre

Indlægaf JoyNips » 16. apr 2021, 07:53

Artiklen beskriver jo sådan set at mænd, der har en mere moderne holdning til at deltage i yngelpleje er bedre forældre.

Retteligt havde artiklen været bedre hvis overskriften havde lydt at “almindelige moderne mænd er de bedste fædre” i stedet for med en sensationspræget overskrift at fremstille det som at mænd der er blevet hængende i fordums kønsroller er de bedste.
12
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3759

Re: Mandlige mænd er bedre fædre

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 16. apr 2021, 08:33

JoyNips skrev:Artiklen beskriver jo sådan set at mænd, der har en mere moderne holdning til at deltage i yngelpleje er bedre forældre.
Nej, traditionel maskulinitet har altid være involveret i yngelpleje - ikke at involverer sig i yngelpleje er stereotypisk machismo. Hvad artiklen beskriver er at mænd med traditionelle stereotypiske maskuline træk er bedre fædre. Så take away burde være, at opfordre mænd til at finde tilbage til deres traditionelle maskuline roller og værdier.

Man kunne sikkert lave et lignende studie, der viser at mere feminine kvinder med traditionelle feminine værdier er bedre mødre. Det er næsten som om vi ikke er ens, men at vi komplimenterer og har brug for hinanden.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 235
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5693

Re: Mandlige mænd er bedre fædre

Indlægaf Luffegås » 16. apr 2021, 10:11

Jeg tror helt klart der er en vigtighed i at hvile i sig selv, og have en god balance.
Jeg tror ikke et barn af en enlig mor syne sdet er super fedt at moren står f.eks. og siger "Ej slå søm i en væg?? Jeg er altså kvinde, tihi fnis", og jeg tror heller ikke, eller jeg ved faktisk fra egen erfaring, at en bedre far helt klart er en der ved han godt kan vaske et gulv, lave aftenssmad, og vasketøj uden at tissemanden falder af.
Jeg tror på man må have balance i tingene og netop søge de "MENNESKELIGE" idealer for at overleve, og ikke tænke med sine kønsdele hvad end det er indlært igennem kultur og social konstruktion, men ser på sin flok og tænker "hey, hvad skal vi kunne for at overleve her, og for at mine børn bliver nogle sunde voksne mennesker". Og ja, så er det måske nogle egenskaber man KAN tillægge køn, men når jeg ser ord som dominans og aggressivitet griner jeg, for jeg synes indimellem det er ord man netop bruger om kvinder :lol: "Løvemor" og hvad har vi..
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23854
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1205
Likede indlæg: 22107

Re: Mandlige mænd er bedre fædre

Indlægaf dgd2007 » 17. apr 2021, 13:27

Nu har jeg ikke finstuderet din artikel - men altså der er jo forskellige definitioner af "mandlig". Hvis det er sådan noget med at have en mostertruck og en kalashnikov, spise fed mad og drikke budweisser og stemme på Republikanerne, tvivler jeg lidt på fordelen, set ud fra barnets synspunkt. :)
0

Tilbage til "Forældre"