Det må man ikke sige... - Forældre edition

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17443
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42601

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LaMariposa » 12. feb 2024, 09:50

Er med på, at det kan være svært at få det til at gå op med syge børn og at holde dem hjemme i de antal døgn, som man skal efter symptomophør og bla bla bla. Men det er f... godt nok også irriterende for alle andre, når man sender et sygt barn i institution. Så sender man jo bare lorten videre til nogle andre.

Og så skal vuggestuen altså stoppe med at tage på besøg i andre institutioner, hvor der er udbrud af roskildesyge. Nu er det sket to gange (begge gange i ugen op til en ferie), og det er så dybt idiotisk, at jeg næsten ikke kan være i det. Det er mangel på respekt for både børn og forældre.
16
:lun: Be brave
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5635

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Luffegås » 13. feb 2024, 08:42

Jeg synes mine børn er lidt dåååmme over de ikke gider se Anna og Lotte og Kaj og Andrea.. Fint de ikke gider Bamse, men åh jeg synes de går glip af noget :lol: :genert:
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12884
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 928
Likede indlæg: 12769

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Guilded_Lily » 13. feb 2024, 10:28

Luffegås skrev:Jeg synes mine børn er lidt dåååmme over de ikke gider se Anna og Lotte og Kaj og Andrea.. Fint de ikke gider Bamse, men åh jeg synes de går glip af noget :lol: :genert:


Jeg indoktrinerede mine børn med Bamse, Alfons Åberg, Anna & Lotte, Kaj & Andrea, Pippi og Emil, da de var små. Nu kan jeg ikke lokke min 12-årige datter til at se Dirty Dancing med mig - det var min absolutte yndlingsfilm i den alder! Dumme tøs :lol:
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5635

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Luffegås » 13. feb 2024, 10:55

Guilded_Lily skrev:
Luffegås skrev:Jeg synes mine børn er lidt dåååmme over de ikke gider se Anna og Lotte og Kaj og Andrea.. Fint de ikke gider Bamse, men åh jeg synes de går glip af noget :lol: :genert:


Jeg indoktrinerede mine børn med Bamse, Alfons Åberg, Anna & Lotte, Kaj & Andrea, Pippi og Emil, da de var små. Nu kan jeg ikke lokke min 12-årige datter til at se Dirty Dancing med mig - det var min absolutte yndlingsfilm i den alder! Dumme tøs :lol:

Her bliver der råbt og grædt hvis jeg ikke slår videre, eller også går de deres vej. Også derfor jeg i søndags bare gav fuld skærmtid da den 5 årige sagde hun gerne vil se Ronja Røverdatter! Hun er ellers pokemon afhængig lige nu i både spil og netflix, men den gamle film trak mere.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 638
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1282

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LittleLemon » 13. feb 2024, 14:19

Luffegås skrev:Jeg synes mine børn er lidt dåååmme over de ikke gider se Anna og Lotte og Kaj og Andrea.. Fint de ikke gider Bamse, men åh jeg synes de går glip af noget :lol: :genert:


Det forstår jeg virkelig godt de ikke gider. Jeg gad ikke engang se det dengang jeg var barn og hvis jeg skulle se det i dag, er jeg bange for at jeg ville stikke både øjne og ører ud på mig selv :tie:
Jeg er årgang ‘82 og er lykkelig for at mine børn var mere til hhv Peter Pedal og Gurli Gris
3
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5635

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Luffegås » 13. feb 2024, 14:31

LittleLemon skrev:
Luffegås skrev:Jeg synes mine børn er lidt dåååmme over de ikke gider se Anna og Lotte og Kaj og Andrea.. Fint de ikke gider Bamse, men åh jeg synes de går glip af noget :lol: :genert:


Det forstår jeg virkelig godt de ikke gider. Jeg gad ikke engang se det dengang jeg var barn og hvis jeg skulle se det i dag, er jeg bange for at jeg ville stikke både øjne og ører ud på mig selv :tie:
Jeg er årgang ‘82 og er lykkelig for at mine børn var mere til hhv Peter Pedal og Gurli Gris

Gurli gris perioden er slut og død, det er kun legetøjet de gider.
Den yngste gider kun at se Gabby og Paw patrol og det er også fint fjernsyn. Men jeg synes nu stadig Anna og Lotte kunne reflektere barndommen meget godt, jeg synes det var meget genkendeligt
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf 1234 » 16. feb 2024, 21:36

I virkeligheden vil jeg egentlig kun have min børn passet for kunne have sex med min mand uden at lytte med et halvt øre om de vågner. Pasning for middag og den slags er sekundært.
3
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3259
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12436

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Joe » 26. feb 2024, 09:48

Min mand overtager barslen af yngste om tre uger, hvor hun er otte måneder.

Så kan han få kvalitetstiden med hende mens vi går fra forår til sommer, hun kan på komme ture, sidde i en sandkasse og pludre, og alt muligt andet hyggeligt.
Mens jeg lærte hende alt hun kan i det kolde, våde efterårs og vintermørke, hvor vi var igennem to gange kollektiv langvarig pest slæbt hjem fra børnehaven. Barselsloven er uretfærdig.

(Eller også er jeg bare panisk over at min barsel snart slutter…)
12
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7113
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13336

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Rapfisk » 1. mar 2024, 21:16

Joe skrev:Min mand overtager barslen af yngste om tre uger, hvor hun er otte måneder.

Så kan han få kvalitetstiden med hende mens vi går fra forår til sommer, hun kan på komme ture, sidde i en sandkasse og pludre, og alt muligt andet hyggeligt.
Mens jeg lærte hende alt hun kan i det kolde, våde efterårs og vintermørke, hvor vi var igennem to gange kollektiv langvarig pest slæbt hjem fra børnehaven. Barselsloven er uretfærdig.

(Eller også er jeg bare panisk over at min barsel snart slutter…)

Jeg skal på arbejde om knapt 2 uger, min dreng når lige at blive 7 måneder. Jeg er ved at dø! Så fuld opbakning til dig herfra. Forhåbentlig er forventningen værre end den faktiske oplevelse.
2
Livslinjen: 70 201 201
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13075

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf godtnavn » 2. mar 2024, 09:39

Jeg tror det er meget normalt, jeg har i hvert fald hørt mange siger at de er trætte af at de står med den hårde barselsperiode og faren får den sjove. Selv synes jeg de der 4-8 måneder er de hårdeste, før det er det baby-baby, det er hårdt men kan også noget, og efter begynder baby at kunne ting så det er lidt sjovere dage man får sammen.

Vi har desværre også planlagt så dårligt at manden er hjemme de første 4-5 måneder, så når det bliver de hårde måneder er jeg alene, og ovenikøbet der det bliver vinter og mørkt, så forudser lidt jeg bliver træt til den tid :genert:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17443
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42601

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LaMariposa » 2. apr 2024, 11:48

Så I Monkinds aprilsnar i går? Jeg griner stadig lidt over den... Det er nok ikke grebet ud af den blå luft.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17443
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42601

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LaMariposa » 22. apr 2024, 17:10

Efter to døgn med sygt barn er jeg tæt på at fortryde en lillebitte smule, at jeg fik barn :genert: Har haft en rædsom nat med uro og opkast, dernæst en forfærdelig formiddag, hvor jeg skiftevis forsøgte at pakke vores Airbnb sammen og tage mig af megaslatten tumling, der helt naturligt havde rigtig meget brug for sin mor. Derefter fulgte 3,5 timer i bilen, hvor jeg var på stikkerne hele vejen hjem, fordi hun forståeligt nok var sur og ked.

Der skal gå et godt stykke tid, før vi skal noget om helst med overnatning igen. Fucking vuggestuepest...
5
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17443
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42601

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LaMariposa » 1. maj 2024, 07:45

Er med i en Facebook-gruppe for forældre til børn med refluks, og der er mange i den gruppe, der ikke vil give deres børn medicin. Og jeg kan sagtens følge, at man selvfølgelig ikke ukritisk skal hælde hvad som helst i sine børn, og at medicin kan have bivirkninger.

Men vi taler om børn, der har store smerter mange timer om dagen. Forældrene vil hellere prøve alternative ting, der skal have flere uger, før det måske har en effekt. Jeg synes, det er synd for børnene, at forældrene ikke vil give medicin, som ofte har effekt med det samme, og få dem ud af det smertehelvede.
15
:lun: Be brave
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15259

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf Zonta » 1. maj 2024, 10:23

LaMariposa skrev:Er med i en Facebook-gruppe for forældre til børn med refluks, og der er mange i den gruppe, der ikke vil give deres børn medicin. Og jeg kan sagtens følge, at man selvfølgelig ikke ukritisk skal hælde hvad som helst i sine børn, og at medicin kan have bivirkninger.

Men vi taler om børn, der har store smerter mange timer om dagen. Forældrene vil hellere prøve alternative ting, der skal have flere uger, før det måske har en effekt. Jeg synes, det er synd for børnene, at forældrene ikke vil give medicin, som ofte har effekt med det samme, og få dem ud af det smertehelvede.

Har hørt om forældre, der ikke ville give panodil på trods af feber på knap 42 hos barnet :alien:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17443
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42601

Re: Det må man ikke sige... - Forældre edition

Indlægaf LaMariposa » 1. maj 2024, 11:22

Zonta skrev:
LaMariposa skrev:Er med i en Facebook-gruppe for forældre til børn med refluks, og der er mange i den gruppe, der ikke vil give deres børn medicin. Og jeg kan sagtens følge, at man selvfølgelig ikke ukritisk skal hælde hvad som helst i sine børn, og at medicin kan have bivirkninger.

Men vi taler om børn, der har store smerter mange timer om dagen. Forældrene vil hellere prøve alternative ting, der skal have flere uger, før det måske har en effekt. Jeg synes, det er synd for børnene, at forældrene ikke vil give medicin, som ofte har effekt med det samme, og få dem ud af det smertehelvede.

Har hørt om forældre, der ikke ville give panodil på trods af feber på knap 42 hos barnet :alien:


Det er jo vanvittigt...
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Forældre"