Hvad er dit særlige forældretalent?

Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6193
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1451
Likede indlæg: 16193

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Urtekussen » 17. nov 2023, 17:05

Og så er jeg ikke bange for at være grim.
Til halloween og fastelavn vil jeg gerne klædes ud, og danser også gerne med børnene til juletræsfest.
Til en skolefest i min ældstes klasse var der noget teater, hvor de skulle bruge frivillige forældre. Jeg var den eneste, som meldte mig frivilligt - jeg elsker sådan nogle selskabslege.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17207

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Allmost_Famous » 17. nov 2023, 17:28

Årh, det er svært at svare på uden at lyde selvfed :deer:

Spøg til side...

Jeg har altid deltaget aktivt i alt. Jeg var altid kontaktforælder, sad i fritidsaktivitetens bestyrelse, stod for arrangementer, søgte midler hos fonde, deltog på arbejdsdage og alt det der.

Jeg har altid haft sønnike med i køkkenet som lille, og prioriteret at der skulle være tid til, at det tog en halv time at skrælle gulerødder eller skære en peberfrugt.

Jeg har altid foretrukket at have mit barn med mig, når det kunne lade sig gøre - og været ret selektiv med hvilke ting, jeg ville få passet ham for. Ikke fordi, der er noget galt med at få passet sit barn overhovedet, bare fordi jeg sådan set altid har fundet det sjovere at have ham med. Visse undtagelser, naturligvis, men you get the point.

Jeg har lavet nogle badass kager til ham (og klassen, foreninger osv) gennem årene.

Ja, man fristes til at ævle løs, men egentlig er jeg faktisk godt tilfreds med at have gjort heeeeele pivtøjet helt og aldeles alene, og alligevel aldrig ytret mig negativt om hans såkaldte far (til sønnike, forstås. I andre har hørt mig koge ;) ).



Nu er han så stor, at det mest er sådan noget med at lægge hus til gymnasiefesterne :lol: :tie:
9
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Ava
Indlæg: 115
Tilmeldt: 23. mar 2018, 10:30
Kort karma: 29
Likede indlæg: 290

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Ava » 17. nov 2023, 17:57

Mit helt særlige forældretalent er at, jeg er en fantastisk mormor til 4 skønne unger.
Jeg valgte helt fra det første barnebarn at prioritere et nært og kærligt forhold til barnet/børnene.
Jeg har altid tid til at få overnattende 'gæster', snakke, lege, kramme, putte, shoppe eller hvad de nu har lyst til.
Jeg får næsten daglig store kærlighedserklæringer fra de 4 børn :dåne:

Den egenskab jeg beundrer mest ved andre forældre er når jeg ser børn blive mødt med kærlighed.
4
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16472
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30780

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf TinaW » 17. nov 2023, 18:18

Jeg har ærligt talt ikke et eneste punkt, hvor jeg synes jeg kan fremhæve mig selv som en særligt god forælder på :fløjt:
Af uransagelige årsager lader min søn alligevel til, at være ved at udvikle sig til en helt fantastisk ung mand, som jeg er ufatteligt stolt af :lun:
6
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12433

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Joe » 17. nov 2023, 18:33

Allmost_Famous skrev:Årh, det er svært at svare på uden at lyde selvfed :deer:

Spøg til side...

Jeg har altid deltaget aktivt i alt. Jeg var altid kontaktforælder, sad i fritidsaktivitetens bestyrelse, stod for arrangementer, søgte midler hos fonde, deltog på arbejdsdage og alt det der.

Jeg har altid haft sønnike med i køkkenet som lille, og prioriteret at der skulle være tid til, at det tog en halv time at skrælle gulerødder eller skære en peberfrugt.

Jeg har altid foretrukket at have mit barn med mig, når det kunne lade sig gøre - og været ret selektiv med hvilke ting, jeg ville få passet ham for. Ikke fordi, der er noget galt med at få passet sit barn overhovedet, bare fordi jeg sådan set altid har fundet det sjovere at have ham med. Visse undtagelser, naturligvis, men you get the point.

Jeg har lavet nogle badass kager til ham (og klassen, foreninger osv) gennem årene.

Ja, man fristes til at ævle løs, men egentlig er jeg faktisk godt tilfreds med at have gjort heeeeele pivtøjet helt og aldeles alene, og alligevel aldrig ytret mig negativt om hans såkaldte far (til sønnike, forstås. I andre har hørt mig koge ;) ).



Nu er han så stor, at det mest er sådan noget med at lægge hus til gymnasiefesterne :lol: :tie:


Din søn går da ikke i gymnasiet. Han er sgu da kun lige blevet født.
10
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17207

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Allmost_Famous » 17. nov 2023, 19:18

Joe skrev:
Din søn går da ikke i gymnasiet. Han er sgu da kun lige blevet født.

Ja, det er helt vildt :lol:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf 1234 » 17. nov 2023, 20:09

Jeg er helt vildt god til at lege, især fantasileg. Jeg kan leve mig helt ind i legen og har det selv virkelig skægt. MIn store datter og jeg leger rigtig meget sammen. Generelt er jeg bare den fjollede mor, der har nissehue på til julearrangement i institutionen og den slags.

Jeg har børnetække, så alle min datters venner kan lide mig og jeg snakker rigtig meget med dem. En del af dem vil gerne holde i hånd med mig fx

Jeg er faktisk ret tålmodig og stresser meget sjældent, hvilket jeg er ret stolt af, fordi min mor er alt andet end tålmodig.

Jeg elsker generelt bare at være sammen med mine børn og synes det er sjovt.

Min mand er et killer til at have dem med i et køkken og min store datter på 3 har været med til at lave ret mange ting fra bunden.
Senest rettet af 1234 18. nov 2023, 16:39, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17431
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3600
Likede indlæg: 42554

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf LaMariposa » 17. nov 2023, 20:12

Er virkelig god til at trøste.
1
:lun: Be brave
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf 1234 » 17. nov 2023, 20:57

Jeg mangler en. Jeg husker sindsyg godt- Det gør meget hverdagslogistik nemmere.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11412
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23708

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Mani » 17. nov 2023, 20:58

Jeg kan godt lide at lege. Bygge huler, lege gemme, gynge, bygge Lego og Brio etc. Heldigvis har jeg en lille niece at lege med nu (drengene elsker i øvrigt også at lege med hende).
Og så er der altid plads til venner - ved aftensbordet, til overnatning, i bilen på turen hjem eller hvis der skal holdes spilaften, forfest eller bare lørdagshygge. Jeg elsker når huset er fyldt med de unge mennesker og har gjort det siden første legeaftale.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6420
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15227

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Ata » 17. nov 2023, 21:30

Mit største talent som forælder er at vise interesse og forstå mine børn. Og at støtte dem i at tackle ting, der er svære i livet. Det fremhæver de selv som det gode ved mig som mor. Og så at jeg altid prioriterer dem og er omsorgsfuld.

Derudover er jeg rimeligt god til at pjatte og joke. Hvis jeg selv skal sige det. :D
3
MellowGorilla
Indlæg: 437
Tilmeldt: 4. apr 2023, 10:46
Kort karma: 17
Likede indlæg: 791

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf MellowGorilla » 17. nov 2023, 21:41

1234 skrev:Jeg mangler en. Jeg husker sindsyg godt- Det gør meget hverdagslogistik nemmere.


Det er lidt komisk at du glemmer at nævne du husker godt :lol:
8
Lys
Indlæg: 5942
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10724

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Lys » 17. nov 2023, 22:27

Jeg elsker at have hendes venner på besøg (også spontant) og at sludre med hendes børnehavevenner.
Jeg er rimelig god til at have hende med i køkkenet.
Jeg lader gerne legetøj ligge og flyde til næste dag (eller næste uge :D )
Jeg er ret god til langsomme weekendmorgner og nattøjsdage, hvor vi bare hygger os og dimser rundt og bare er sammen.
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf 1234 » 18. nov 2023, 07:25

MellowGorilla skrev:
1234 skrev:Jeg mangler en. Jeg husker sindsyg godt- Det gør meget hverdagslogistik nemmere.


Det er lidt komisk at du glemmer at nævne du husker godt :lol:

Jeg kom ikke engang selv i tanke om den ;)
Jeg spurgte bare min mand og han ment den skulle med.
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18398

Re: Hvad er dit særlige forældretalent?

Indlægaf Mi55y » 18. nov 2023, 08:39

- Jeg er en habil tegner, og Sofie beder mig tit om at tegne noget, hun har set, så hun kan farvelægge det. I det hele taget laver jeg meget krea med ungerne, og de laver altid brugbare julegaver til alle i nærmeste familie - f.eks. bordskånere, lysestager, kaffekrus.

- Jeg elsker at arrangere fødselsdag med tema og hjemmebag

- Jeg er god til at finde på historier med en morale

- Jeg er god til at forklare komplicerede ting på børneniveau

Jeg beundrer de forældre, der gider legeplads og skov med ungerne, dem der tager på heldagsture alene med ungerne og dem som gider stå at lave risengrød/fastelavnsboller/pasta kødsovs til hele institutionen ifm. arrangementer.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Forældre"