Syge børn - mere end normalt?

Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6449
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15238

Syge børn - mere end normalt?

Indlægaf Ata » 29. jan 2024, 18:49

Min datter på snart 15 år er syg for 10. gang siden september. Er jeres også mere syge end normalt? :whine:
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4658
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 249
Likede indlæg: 8426

Re: Syge børn - mere end normalt?

Indlægaf Tibbler » 29. jan 2024, 18:52

Nej, vi har meget sjældent sygdom hjemme hos os - 7-9-13, og bank under bordet.......
1
Brugeravatar
inactiveOlive
Indlæg: 48
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:35
Kort karma: 2
Likede indlæg: 112

Re: Syge børn - mere end normalt?

Indlægaf inactiveOlive » 29. jan 2024, 19:01

Ata skrev:Min datter på snart 15 år er syg for 10. gang siden september. Er jeres også mere syge end normalt? :whine:


Ja, min søn har også døjet med utrolig meget sygdom her i vinter :(
1
JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34130

Re: Syge børn - mere end normalt?

Indlægaf JoyNips » 29. jan 2024, 19:33

Næh, vi har stort set aldrig sygdom her i huset.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Syge børn - mere end normalt?

Indlægaf Studsgaard » 29. jan 2024, 19:48

Ja.
Det er som om min datter på 13, nærmest knap bliver frisk før sygdommen kommer væltende igen.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6449
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15238

Re: Syge børn - mere end normalt?

Indlægaf Ata » 29. jan 2024, 19:51

Studsgaard skrev:Ja.
Det er som om min datter på 13, nærmest knap bliver frisk før sygdommen kommer væltende igen.

Præcis. Min datter er på 4. runde siden juleaften. :rulle:
0
Mette
Indlæg: 1297
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1857

Re: Syge børn - mere end normalt?

Indlægaf Mette » 29. jan 2024, 20:16

Jeg har haft feber 9 gange siden 1. december.
Min mand er syg for 5. gang siden start oktober.
Begge børn har haft omgangssyge, ondt i halsen, hoste og feber x flere denne vinter.

Det er helt crazy. Og vi fejler ingenting. I hvert fald ikke noget, som lægerne kan lytte sig til/se i blodprøver/podninger.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9006
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1529
Likede indlæg: 25757

Re: Syge børn - mere end normalt?

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. jan 2024, 20:17

Mit ene barn JA...

nr. 2, som lige har rundet de 18 år, han har godt nok bøvlet med sygdom de sidste år, det kommer hyppigt, og han bliver også mere ramt af det end tidligere. Og så mege/ofte at jeg tænker vi er nødt til lige at få ham forbi lægen en gang, til blodprøver, for at se om der skulle være mangel på vitaminer og mineraler. Jeg mistænker at det er konsekvenser af covid, - enten af nedlukning og isolation, så hans imunforsvar bare slet ikke er boostet på nogen måde, eller også langtids følger af covid, eller evt. vaccinen.

Inden for det sidste års tid har han haft covid for 2. gang, influenza, div. småforkølelser med feber, hoste, ondt i halsen, kvalme og utilpashed, kighoste, mere forkølelse. Hans kæreste der er jævnaldrende er også meget ofte syg.
Han har været til samtale hos studievejleder sidste år, i 1.G pga for meget fravær, som absolut ikke var pjæk.


De andre børn har nok også været lidt mere syge end normalt, men slet ikke i sammenligning med ham.
Jeg har også været ramt mere/oftere end jeg plejer, men igen heller ikke i samme grad som ham. Jeg har dog selv startet en vitaminkur op, på kalk, magnesium, stærk D, alm c, B12 vitamin. Og jeg mærker en markant forskel på energi og overskuds niveau sammenlignet med sidste vinter, det følte jeg mig virkelig kørt over.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6449
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15238

Re: Syge børn - mere end normalt?

Indlægaf Ata » 29. jan 2024, 20:42

Madam Pomfrey skrev:Mit ene barn JA...

nr. 2, som lige har rundet de 18 år, han har godt nok bøvlet med sygdom de sidste år, det kommer hyppigt, og han bliver også mere ramt af det end tidligere. Og så mege/ofte at jeg tænker vi er nødt til lige at få ham forbi lægen en gang, til blodprøver, for at se om der skulle være mangel på vitaminer og mineraler. Jeg mistænker at det er konsekvenser af covid, - enten af nedlukning og isolation, så hans imunforsvar bare slet ikke er boostet på nogen måde, eller også langtids følger af covid, eller evt. vaccinen.

Inden for det sidste års tid har han haft covid for 2. gang, influenza, div. småforkølelser med feber, hoste, ondt i halsen, kvalme og utilpashed, kighoste, mere forkølelse. Hans kæreste der er jævnaldrende er også meget ofte syg.
Han har været til samtale hos studievejleder sidste år, i 1.G pga for meget fravær, som absolut ikke var pjæk.


De andre børn har nok også været lidt mere syge end normalt, men slet ikke i sammenligning med ham.
Jeg har også været ramt mere/oftere end jeg plejer, men igen heller ikke i samme grad som ham. Jeg har dog selv startet en vitaminkur op, på kalk, magnesium, stærk D, alm c, B12 vitamin. Og jeg mærker en markant forskel på energi og overskuds niveau sammenlignet med sidste vinter, det følte jeg mig virkelig kørt over.

Det lyder meget som min datter. Er ked af, at din søn er ramt, men på en måde er det også meget rart at det ikke kun er os, der oplever det. Især fordi min mand henfører alting til vores skimmelsvampramte hus, hvor jeg tænker, at der kan være mange andre forklaringer - fx covid og manglende immunitet som følge af nedlukningen.
1
Lys
Indlæg: 5945
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10726

Re: Syge børn - mere end normalt?

Indlægaf Lys » 29. jan 2024, 20:46

Jeg synes ikke, at vi har været hårdt ramt herhjemme (en voksen og en 4-årig) men min søsters børn på 17 og 19 har været virkeligt meget syge det sidste år - nærmest mere end resten af deres liv tilsammen.
1
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 636
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1279

Re: Syge børn - mere end normalt?

Indlægaf LittleLemon » 29. jan 2024, 20:52

Nææ, ingen af os herhjemme har været mere syge end vi plejer…hvilket ikke er ret meget.

I løbet af det seneste år har min datter, min søn og jeg haft 3-4 sygedage hver. Min mand ingen.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6449
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15238

Re: Syge børn - mere end normalt?

Indlægaf Ata » 29. jan 2024, 20:54

Lys skrev:Jeg synes ikke, at vi har været hårdt ramt herhjemme (en voksen og en 4-årig) men min søsters børn på 17 og 19 har været virkeligt meget syge det sidste år - nærmest mere end resten af deres liv tilsammen.

Får den ubehagelige tanke, om de store børn som er vaccineret oplever uheldige langtidskonsekvenser? Herhjemme er det største barn vaccineret, mens det mindste barn ikke er...
1
Lys
Indlæg: 5945
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10726

Re: Syge børn - mere end normalt?

Indlægaf Lys » 29. jan 2024, 21:02

Ata skrev:
Lys skrev:Jeg synes ikke, at vi har været hårdt ramt herhjemme (en voksen og en 4-årig) men min søsters børn på 17 og 19 har været virkeligt meget syge det sidste år - nærmest mere end resten af deres liv tilsammen.

Får den ubehagelige tanke, om de store børn som er vaccineret oplever uheldige langtidskonsekvenser? Herhjemme er det største barn vaccineret, mens det mindste barn ikke er...


Det ved jeg ikke noget om - og tænker nok at det er lidt vidtgående at konkludere det. Sidste år var der virkelig mange mindre børn, der var syge hele tiden. Og de blev jo ikke vaccinerede. Min tanke var mere om det var en tilsvarende, men forskudt, immunreaktion.
9
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6449
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15238

Re: Syge børn - mere end normalt?

Indlægaf Ata » 29. jan 2024, 21:11

Lys skrev:
Ata skrev:
Lys skrev:Jeg synes ikke, at vi har været hårdt ramt herhjemme (en voksen og en 4-årig) men min søsters børn på 17 og 19 har været virkeligt meget syge det sidste år - nærmest mere end resten af deres liv tilsammen.

Får den ubehagelige tanke, om de store børn som er vaccineret oplever uheldige langtidskonsekvenser? Herhjemme er det største barn vaccineret, mens det mindste barn ikke er...


Det ved jeg ikke noget om - og tænker nok at det er lidt vidtgående at konkludere det. Sidste år var der virkelig mange mindre børn, der var syge hele tiden. Og de blev jo ikke vaccinerede. Min tanke var mere om det var en tilsvarende, men forskudt, immunreaktion.

Ja, det har du måske ret i. Sidste januar var lillesøster syg fire hele uger ud af fem!
0
Lys
Indlæg: 5945
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10726

Re: Syge børn - mere end normalt?

Indlægaf Lys » 29. jan 2024, 21:14

Ata skrev:
Lys skrev:
Ata skrev:
Lys skrev:Jeg synes ikke, at vi har været hårdt ramt herhjemme (en voksen og en 4-årig) men min søsters børn på 17 og 19 har været virkeligt meget syge det sidste år - nærmest mere end resten af deres liv tilsammen.

Får den ubehagelige tanke, om de store børn som er vaccineret oplever uheldige langtidskonsekvenser? Herhjemme er det største barn vaccineret, mens det mindste barn ikke er...


Det ved jeg ikke noget om - og tænker nok at det er lidt vidtgående at konkludere det. Sidste år var der virkelig mange mindre børn, der var syge hele tiden. Og de blev jo ikke vaccinerede. Min tanke var mere om det var en tilsvarende, men forskudt, immunreaktion.

Ja, det har du måske ret i. Sidste januar var lillesøster syg fire hele uger ud af fem!


Vi var heller ikke selv ramte sidste år, men jeg har kolleger, som nærmest havde syge børn hver eneste uge.
1

Tilbage til "Forældre"