Debattens mødregruppe

1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6696

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf 1234 » 4. sep 2023, 08:09

Aesel82 skrev:Ej hvor sjovt :lol:

Det er ca. fem år siden, jeg brugte det sidst. Måske har hun lavet noget om :D.

Jeg synes i hvert fald ikke, at det var svært.


Men det sagt, så var jeg også klart gladest for det fysiske hold, jeg gik på.

Jeg tvivler. Jeg købt det for 3 år siden og kan stadig tilgå det. Jeg synes bare hun har alt for mange instrukser i sine videoer. Jeg bliver helt rundforvirret. Skal både holde kroppen perfekt i en eller anden neutral stilling, trække vejret på en anden måde, aktivere kernen og lave øvelserne. Det er sgu alt for meget for mig.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7839
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11614

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kerrigan » 4. sep 2023, 08:54

Vi er nået til stadiet hvor det er mere spændende at spise maden fra gulvet end fra en tallerken.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6696

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf 1234 » 27. sep 2023, 20:21

Min mand og jeg får nok 2 måneder på barsel sammen istedet for 1. Hans chef og min mand har overset nogle regler i hans overenskomst som skal være opfyldt for at få pension og ferie i de 14 uger, han har selvbetalt barsel. Det medfører at han enten skal gå på 4 ugers ekstra selvbetalt barsel for at gå på barsel i forlængelse af min barsel, mister ferie og pension for de 14 uger eller vores datter skal starte før i institution. Vi ender nok løsningen med mere fri, selvom det koster mest i direkte indtægt, men heller det end miste ferie og pension eller tidlig institutionsstart. Godt vi har en god opsparing, men nu skal der også strammes lidt ind efter min mening. Men det bliver sgu også meget hyggeligt med 2 måneder, hvor vi skal helt ned i tempo.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6696

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf 1234 » 9. okt 2023, 10:46

Min datter er begyndt på mad, hvilket har medført at hun er gået fra skide meget hver dag til hver 5. dag cirka. Hun virker ikke til at have ondt. Afføring har en rimelig konsistent den er hverken hel tynd (tegn på skjult forstoppelse) eller helt hård.
VI har skruet ned for mængden hun får og primært givet meget let fordøjelig ting, men det ændrer ikke rigtig noget.
VI bruger BLW, så det har aldrig været store mængder.
Kan man godt have sådan en afføringsmønster uden det er forstoppese/fordøjelsesproblemer?
Google er ikke min ven og min mor lød helt chokeret da hun hørt det.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7116
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13341

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Rapfisk » 10. okt 2023, 00:29

1234 skrev:Min datter er begyndt på mad, hvilket har medført at hun er gået fra skide meget hver dag til hver 5. dag cirka. Hun virker ikke til at have ondt. Afføring har en rimelig konsistent den er hverken hel tynd (tegn på skjult forstoppelse) eller helt hård.
VI har skruet ned for mængden hun får og primært givet meget let fordøjelig ting, men det ændrer ikke rigtig noget.
VI bruger BLW, så det har aldrig været store mængder.
Kan man godt have sådan en afføringsmønster uden det er forstoppese/fordøjelsesproblemer?
Google er ikke min ven og min mor lød helt chokeret da hun hørt det.

Jeg mener, man siger, at de skal have afføring dagligt, når de begynder på fast føde. Personligt ville jeg dog se tiden an, så længe hun ikke har ondt.
0
Livslinjen: 70 201 201
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6696

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf 1234 » 10. okt 2023, 06:37

Rapfisk skrev:
1234 skrev:Min datter er begyndt på mad, hvilket har medført at hun er gået fra skide meget hver dag til hver 5. dag cirka. Hun virker ikke til at have ondt. Afføring har en rimelig konsistent den er hverken hel tynd (tegn på skjult forstoppelse) eller helt hård.
VI har skruet ned for mængden hun får og primært givet meget let fordøjelig ting, men det ændrer ikke rigtig noget.
VI bruger BLW, så det har aldrig været store mængder.
Kan man godt have sådan en afføringsmønster uden det er forstoppese/fordøjelsesproblemer?
Google er ikke min ven og min mor lød helt chokeret da hun hørt det.

Jeg mener, man siger, at de skal have afføring dagligt, når de begynder på fast føde. Personligt ville jeg dog se tiden an, så længe hun ikke har ondt.

Jeg har også en erindring om at have læst det et sted, men når jeg googler er internettet ikke enig overhoved :lol:
Men samtidig ved jeg at voksne godt kan have dage imellem uden at være forstoppet, men altså når hun spiser selv, er det virkelig meget lidt, hun får ind, så det virker utroligt, hvis det reelt forstopper noget.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6696

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf 1234 » 23. okt 2023, 08:51

Vi begynder at kunne mærke, at lillesøster er en helt anden type end storesøster. Ikke engang 7 måneder og hun forsøger at rejse sig op af ting og sætte sig op, selvom hun ikke kravler helt rigtigt endnu. Hun er heller ikke så nem at have med på restaurant, da hun ikke sidder stille ret lang tid af gangen:lol: Men hun er bare så skøn. Hun smiler og griner virkelig meget, især til sin storesøster.
3
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2863
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3509

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Torn » 6. mar 2024, 20:31

Vores 1,5 årige fejler noget skørt. Kastede op tirsdag morgen helt uden varsel. Hjemme tirsdag og onsdag (regel om 48 timer hjemme ved opkast) men helt frisk og i hopla. Onsdag her til aften sent efter puttetid kaster han pludseligt op igen, og sover videre lige bagefter. Altså. Hvad?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8993
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18411

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 7. mar 2024, 04:41

Torn skrev:Vores 1,5 årige fejler noget skørt. Kastede op tirsdag morgen helt uden varsel. Hjemme tirsdag og onsdag (regel om 48 timer hjemme ved opkast) men helt frisk og i hopla. Onsdag her til aften sent efter puttetid kaster han pludseligt op igen, og sover videre lige bagefter. Altså. Hvad?


Det har vores den ældste også gjort før. Så mærkeligt! Og frustrerende ift. 48-timers reglen...
Den yngste gjorde det i stedet med feber i den alder. Pludselig klattet og temperatur mellem 38 og 39. Overstået et par timer efter og så helt frisk. Flere gange om måneden i en periode :stoned:

Børn er bare mærkelige :lol:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17470
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3607
Likede indlæg: 42681

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf LaMariposa » 7. mar 2024, 09:41

Torn skrev:Vores 1,5 årige fejler noget skørt. Kastede op tirsdag morgen helt uden varsel. Hjemme tirsdag og onsdag (regel om 48 timer hjemme ved opkast) men helt frisk og i hopla. Onsdag her til aften sent efter puttetid kaster han pludseligt op igen, og sover videre lige bagefter. Altså. Hvad?


Den tur var vi igennem den 23 og 24 december, og vi fandt heller aldrig ud af, hvad det var.
0
:lun: Be brave
godtnavn
Indlæg: 11214
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1106
Likede indlæg: 13090

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 23. apr 2024, 18:41

Vi er så småt ved at planlægge dåb, og jeg synes det er uoverskueligt :genert: Først er det lokale vi har holdt de andre dåb i ikke ledigt på dagen, så vi ved ikke hvor den skal holdes, vi kan undersøge om festlokalet her hvor vi bor er ledigt, men det er ikke et særlig rart lokale, og det er 2½ km fra kirken, hvilket er et stykke når der er flere små børn til dåben og det er i København så de fleste ville skulle gå fra kirke til lokalet. Alternativt er der et stort lokale tæt på kirken (har dog endnu ikke tjekket om det er ledigt) men det er meget stort og jeg er bange for at det vil virke tomt når vi ikke er mange, det vil kræve en del at pynte op, og det er også dyrt.

Ellers kunne vi kigge efter en café men tænker det bliver dyrt, der kommer ikke til at kunne pyntes som vi vil og det bliver svært at finde et sted der er egnet (vegetarisk, mulighed for vegansk). Den løsning bliver nok alt for dyr og upersonlig selvom det ville være nemt, men har ikke så mange tusind at bruge på en dåb, det meste af opsparingen ryger allerede på barslen.

Jeg er slet ikke klar til at tage den slags beslutninger, men jeg er bange for at venter vi for længe er alt lejet ud så må nok hellere beslutte mig snart.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7116
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13341

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Rapfisk » 23. apr 2024, 19:36

godtnavn skrev:Vi er så småt ved at planlægge dåb, og jeg synes det er uoverskueligt :genert: Først er det lokale vi har holdt de andre dåb i ikke ledigt på dagen, så vi ved ikke hvor den skal holdes, vi kan undersøge om festlokalet her hvor vi bor er ledigt, men det er ikke et særlig rart lokale, og det er 2½ km fra kirken, hvilket er et stykke når der er flere små børn til dåben og det er i København så de fleste ville skulle gå fra kirke til lokalet. Alternativt er der et stort lokale tæt på kirken (har dog endnu ikke tjekket om det er ledigt) men det er meget stort og jeg er bange for at det vil virke tomt når vi ikke er mange, det vil kræve en del at pynte op, og det er også dyrt.

Ellers kunne vi kigge efter en café men tænker det bliver dyrt, der kommer ikke til at kunne pyntes som vi vil og det bliver svært at finde et sted der er egnet (vegetarisk, mulighed for vegansk). Den løsning bliver nok alt for dyr og upersonlig selvom det ville være nemt, men har ikke så mange tusind at bruge på en dåb, det meste af opsparingen ryger allerede på barslen.

Jeg er slet ikke klar til at tage den slags beslutninger, men jeg er bange for at venter vi for længe er alt lejet ud så må nok hellere beslutte mig snart.

Hvor i København er det? Måske kan debathjernen hjælpe
0
Livslinjen: 70 201 201
Hattie
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 34
Likede indlæg: 522

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Hattie » 23. apr 2024, 19:37

Vi har fundet en lokal indisk restaurant, hvor vi får indisk buffet und alles. De sørger for alt, vi må også komme med eget pynt, som de vil pynte op for os(vi bruger nu bare det, som de har i forvejen) samt henter kagen fra bageren osv for os. De har også tilbudt at køre gaver hjem for os, hvis vi er til fods.
Prisen er også ret fornuftig, så ligger der noget ala det i nærheden af jer?
0
godtnavn
Indlæg: 11214
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1106
Likede indlæg: 13090

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 23. apr 2024, 19:40

Rapfisk skrev:
godtnavn skrev:Vi er så småt ved at planlægge dåb, og jeg synes det er uoverskueligt :genert: Først er det lokale vi har holdt de andre dåb i ikke ledigt på dagen, så vi ved ikke hvor den skal holdes, vi kan undersøge om festlokalet her hvor vi bor er ledigt, men det er ikke et særlig rart lokale, og det er 2½ km fra kirken, hvilket er et stykke når der er flere små børn til dåben og det er i København så de fleste ville skulle gå fra kirke til lokalet. Alternativt er der et stort lokale tæt på kirken (har dog endnu ikke tjekket om det er ledigt) men det er meget stort og jeg er bange for at det vil virke tomt når vi ikke er mange, det vil kræve en del at pynte op, og det er også dyrt.

Ellers kunne vi kigge efter en café men tænker det bliver dyrt, der kommer ikke til at kunne pyntes som vi vil og det bliver svært at finde et sted der er egnet (vegetarisk, mulighed for vegansk). Den løsning bliver nok alt for dyr og upersonlig selvom det ville være nemt, men har ikke så mange tusind at bruge på en dåb, det meste af opsparingen ryger allerede på barslen.

Jeg er slet ikke klar til at tage den slags beslutninger, men jeg er bange for at venter vi for længe er alt lejet ud så må nok hellere beslutte mig snart.

Hvor i København er det? Måske kan debathjernen hjælpe


Østerbro, tæt på Trianglen :)
Vi har store familier så selvom vi nærmest ikke inviterer venner og holder os til allertætteste familie så bliver vi en del (hvis der ikke kommer mange afbud) så derfor tænkte vi festlokale versionen ville være den mest overkommelige prismæssigt.
0
godtnavn
Indlæg: 11214
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1106
Likede indlæg: 13090

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 23. apr 2024, 19:41

Hattie skrev:Vi har fundet en lokal indisk restaurant, hvor vi får indisk buffet und alles. De sørger for alt, vi må også komme med eget pynt, som de vil pynte op for os(vi bruger nu bare det, som de har i forvejen) samt henter kagen fra bageren osv for os. De har også tilbudt at køre gaver hjem for os, hvis vi er til fods.
Prisen er også ret fornuftig, så ligger der noget ala det i nærheden af jer?


Gæstelisten som er skåret ret meget ind til benet er bare på 60, så selv et billigt sted ender jo ret dyrt. Fandens at vores forældre har fået så mange børn at vi ikke kan holde noget småt og betaleligt :genert:
0

Tilbage til "Forældre"