Hvordan passer man bedst på sig selv ovenpå en (psykisk) hård periode

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Hvordan passer man bedst på sig selv ovenpå en (psykisk) hård periode

Indlægaf StripesAddict » 17. jan 2016, 09:39

@Dikus: det er en god idé - det vil jeg lige få snakket med ham om :)

og tak for opmuntringen - jeg vælger også at se det sådan at der må være en "mening" med galskaben. Dine "redskaber" lyder i øvrigt rigtig gode.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvordan passer man bedst på sig selv ovenpå en (psykisk) hård periode

Indlægaf Karkluden » 17. jan 2016, 23:35

Jeg havde stress i efteråret 2014. The kind hvor man tager 15 kg på, er to minutter fra en tvangssygemelding og indlæggelse på psyk og alt sejlede. Og det ligner så ikke lige mig.

Det der hjalp var:
- at acceptere, at noget måtte sejle. Det betyder bl.a. at det har taget lang lang tid at arbejde mig op til at tabe de kg igen ved at begynde på motion, gode hovedmåltider og bedre søvn, og så her fra 1. februar 2016 begynder jeg så at sætte decideret direkte ind på kosten. Det betyder også, at jeg afsluttede min bachelor med et 7-tal, for jeg orkede ikke at få stress igen oveni jobstart, 14 dage på dagpenge osv.

- at dyrke yoga og hård styrketræning. Ikke da det var helt akut som dit er nu, der skal kroppen have RO. Måske yoga, en rolig gåtur etc, men ellers ro. Men så snart det lysner lidt, kan jeg virkelig anbefale de to typer træning.

- Søvnhormon hver eneste aften. Nu har jeg også søvnproblemer, men selv min mor der ikke har deciderede søvnproblemer, havde glæde af det under sin stress.

- Fuldkommen ro. Ingen kalenderalarmer etc. Det går ikke.

- Minimer stimuli. Lyd, lys, skræmmende ting etc.

Jeg er ked af, at du skal igennem en svær periode :ae:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Livets forhold"