Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 127
Likede indlæg: 5006

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Anne Droid » 4. aug 2019, 11:07

Jeg har hentet en pakke. Jeg åbnede den ved udleveringen og heldigvis var mine krus hele.

Posten havde i øvrigt smidt 2 pakkesedler i postkassen, en tirsdag og en onsdag. Det gav udleveringsstedet sved på panden, for pakken var ikke registreret nogen steder.

Screenshot_20190804_130145_com.android.gallery3d.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1001
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 214
Likede indlæg: 4687

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Chatsy » 13. aug 2019, 16:35

https://www.dr.dk/nyheder/indland/postn ... ar-til-ham

Akke ja, blot et nyt tilfælde til samlingen.
0
ajnaM
Indlæg: 10107
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27664

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf ajnaM » 13. aug 2019, 17:24

Min søn sendte et postkort fra Aarhus midt i ferien til sin klasse. Er det nået frem her flere uger senere? Nej, selvfølgelig ikke. :rulle:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13097
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3551
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56296
Kontakt:

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Ado » 13. aug 2019, 17:33

Det var ikke skide genialt at sende bryllupsinvitationer via Postnord. To af vores gæster troede, at de som de eneste ud af en stor venneflok, ikke var inviteret.
Det er de skam. Postbuddet kunne åbenbart ikke overskue den opgave at omdele posten.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf vibbsen » 13. aug 2019, 18:55

debatlysten skrev:
Mani skrev:
debatlysten skrev:
Mani skrev:Ja, når de så gør det - kun halvdelen af de takkekort vi sendt ud i midt maj er nået frem - og vi sendte knap 30...


Ja det er under al kritik, men bliv de sendt samtidig, altså hvis det er en postsæk som er bortkommet med mange kort i eller pletvist?

De blev sendt samtidig, men og det er geografisk pletvist de mangler. F.eks. har 2 i Aarhus fået deres kort, mens 2 andre ikke har modtaget :forvirret:


Det er jo helt grotesk, skal indrømme at jeg primært modtager pakker, så der kan jo godt være forskel på de to forsendelsestyper, men det lyder grotesk.


PN fungerer som regel fint når det gælder pakker....Men det er det også nødt til....For modsat almindelig brevpost, så har det konkurrence på dette område.....Så hvis de ikke sørger for at være MINDST ligeså gode som de andre, jamen så vælger virksomhederne dem fra som samarbejdspartner.

Brevposten....Den har de til gengæld ikke konkurrence på....Så her er det sgu ligegyldigt om man holder det man har lovet....Hvor skal folk gå hen når der ikke er andre ??

Selv har jeg droppet PN....Jeg skulle sende en vare retur til amazon i Tyskland, og skulle selv lægge ud for portoen....PN skulle have 360 kroner for at sende denne pakke. Og så var den ikke engang forsikret for det beløb som varen var værd.....360 kroner for at sende en pakke på 1 kilo hvis længste flade var 29 cm. og så dækkede man kun op til 1800 kroner hvis den blev væk (surt når man skal returnerer noget der har en værdi på 2300 kro)

Jeg sendte med GLS....Det kostede 160 kroner. Og max værdien man dækkede var 5000 kroner (eller noget i den stil)....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf vibbsen » 13. aug 2019, 18:56

Ado skrev:Det var ikke skide genialt at sende bryllupsinvitationer via Postnord. To af vores gæster troede, at de som de eneste ud af en stor venneflok, ikke var inviteret.
Det er de skam. Postbuddet kunne åbenbart ikke overskue den opgave at omdele posten.


Men det er altså også en ret omfattende opgave.....Sådan at dele post ud.... :fløjt:
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Neverkont
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2995

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Neverkont » 15. aug 2019, 11:09

vibbsen skrev:Brevposten....Den har de til gengæld ikke konkurrence på....Så her er det sgu ligegyldigt om man holder det man har lovet....Hvor skal folk gå hen når der ikke er andre ??


Mange ting kan klares via mail. :fløjt: ;)

Min bror døde sidste efterår, og jeg stod for boopgørelse og alt andet, også kontakten med hans pensionsselskab. I januar fik jeg et brev fra Industriens Pension hvori de efterlyste min besvarelse på et tidligere sendt brev, men dette brev havde jeg altså bare ikke modtaget. Jeg planlagde at tage toget (fra Midtsjælland til Kbh.) for at hente det ikke modtagne brev, og enten udfylde det derinde, eller også tage tog-turen én gang til for at aflevere det. Men det blev klaret via en sikker mail.

Ca. samtidig kontaktede jeg hans udlejers bolig-administration for en opgørelse, og svaret var, at den var afsendt ca. 14 dage tidligere. Den havde jeg så heller ikke modtaget. Dette blev også løst via mail.

For nylig har jeg igen oplevet, at få en rykker via mail, jeg havde bare aldrig modtaget den oprindelige opkrævning, som var sendt med PN.

For nylig havde en anden beboer i opgangen modtaget et brev til mig. Mit navn stod helt tydeligt på brevet. Mit efternavn ender på "strup", den anden beboers efternavn ender på "sen". Men måske var det bare nemmere, at smide det i en af de øverste postkasser i stedet for at bukke sig en lille smule og smide det i den ene af de nederste. :sur:

Det allerværste er usikkerheden om, om der er andet jeg ikke modtager, og hvor det i så fald ligger og roder.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf vibbsen » 15. aug 2019, 13:26

Neverkont skrev:
vibbsen skrev:Brevposten....Den har de til gengæld ikke konkurrence på....Så her er det sgu ligegyldigt om man holder det man har lovet....Hvor skal folk gå hen når der ikke er andre ??


Mange ting kan klares via mail. :fløjt: ;)

Min bror døde sidste efterår, og jeg stod for boopgørelse og alt andet, også kontakten med hans pensionsselskab. I januar fik jeg et brev fra Industriens Pension hvori de efterlyste min besvarelse på et tidligere sendt brev, men dette brev havde jeg altså bare ikke modtaget. Jeg planlagde at tage toget (fra Midtsjælland til Kbh.) for at hente det ikke modtagne brev, og enten udfylde det derinde, eller også tage tog-turen én gang til for at aflevere det. Men det blev klaret via en sikker mail.

Ca. samtidig kontaktede jeg hans udlejers bolig-administration for en opgørelse, og svaret var, at den var afsendt ca. 14 dage tidligere. Den havde jeg så heller ikke modtaget. Dette blev også løst via mail.

For nylig har jeg igen oplevet, at få en rykker via mail, jeg havde bare aldrig modtaget den oprindelige opkrævning, som var sendt med PN.

For nylig havde en anden beboer i opgangen modtaget et brev til mig. Mit navn stod helt tydeligt på brevet. Mit efternavn ender på "strup", den anden beboers efternavn ender på "sen". Men måske var det bare nemmere, at smide det i en af de øverste postkasser i stedet for at bukke sig en lille smule og smide det i den ene af de nederste. :sur:

Det allerværste er usikkerheden om, om der er andet jeg ikke modtager, og hvor det i så fald ligger og roder.


Det virker umiddelbart som om det faktum er gået FULDSTÆNDIG hen over hovedet på PN.......Var det det, så kunne det være at de gad anstrenge sig bare en lille smule. Hvis flere og flere vælger at ordne deres korrespondance på mail, fordi oplevelsen netop er at det er både hurtigere, billigere og meget mere pålideligt end at brug PN, så ville jeg måske overveje om der kunne være en pointe i at se om man kunne ændre dette ved at FORBEDRE sig på de punkter man får tæsk.....Men den tanke har åbenbart ikke strejfet dem.....De har i stedet sat prisen op, omdelingsfrekvensen ned og synes at have fået en endnu mere lemfældig tilgang til de breve der rent faktisk sendes med dem.....De 2 første kan jeg så endda forstå....Men den sidste...Det giver ingen mening.....Man skulle da mene at jo færre breve man skal dele ud, jo bedre muligheder har man for at gøre det ordentlig.....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Neverkont
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2995

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Neverkont » 15. aug 2019, 13:33

vibbsen skrev:
Neverkont skrev:
vibbsen skrev:Brevposten....Den har de til gengæld ikke konkurrence på....Så her er det sgu ligegyldigt om man holder det man har lovet....Hvor skal folk gå hen når der ikke er andre ??


Mange ting kan klares via mail. :fløjt: ;)

Min bror døde sidste efterår, og jeg stod for boopgørelse og alt andet, også kontakten med hans pensionsselskab. I januar fik jeg et brev fra Industriens Pension hvori de efterlyste min besvarelse på et tidligere sendt brev, men dette brev havde jeg altså bare ikke modtaget. Jeg planlagde at tage toget (fra Midtsjælland til Kbh.) for at hente det ikke modtagne brev, og enten udfylde det derinde, eller også tage tog-turen én gang til for at aflevere det. Men det blev klaret via en sikker mail.

Ca. samtidig kontaktede jeg hans udlejers bolig-administration for en opgørelse, og svaret var, at den var afsendt ca. 14 dage tidligere. Den havde jeg så heller ikke modtaget. Dette blev også løst via mail.

For nylig har jeg igen oplevet, at få en rykker via mail, jeg havde bare aldrig modtaget den oprindelige opkrævning, som var sendt med PN.

For nylig havde en anden beboer i opgangen modtaget et brev til mig. Mit navn stod helt tydeligt på brevet. Mit efternavn ender på "strup", den anden beboers efternavn ender på "sen". Men måske var det bare nemmere, at smide det i en af de øverste postkasser i stedet for at bukke sig en lille smule og smide det i den ene af de nederste. :sur:

Det allerværste er usikkerheden om, om der er andet jeg ikke modtager, og hvor det i så fald ligger og roder.


Det virker umiddelbart som om det faktum er gået FULDSTÆNDIG hen over hovedet på PN.......Var det det, så kunne det være at de gad anstrenge sig bare en lille smule. Hvis flere og flere vælger at ordne deres korrespondance på mail, fordi oplevelsen netop er at det er både hurtigere, billigere og meget mere pålideligt end at brug PN, så ville jeg måske overveje om der kunne være en pointe i at se om man kunne ændre dette ved at FORBEDRE sig på de punkter man får tæsk.....Men den tanke har åbenbart ikke strejfet dem.....De har i stedet sat prisen op, omdelingsfrekvensen ned og synes at have fået en endnu mere lemfældig tilgang til de breve der rent faktisk sendes med dem.....De 2 første kan jeg så endda forstå....Men den sidste...Det giver ingen mening.....Man skulle da mene at jo færre breve man skal dele ud, jo bedre muligheder har man for at gøre det ordentlig.....


Hvis tanken slet ikke har strejfet dem, er det ihvertfald ikke min skyld, for jeg gør dem opmærksom på det hver eneste gang jeg klager. ;)
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9628
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26971

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Santa » 15. aug 2019, 15:17

Jeg forstår ikke at PN ikke kaperer den niche, som hedder "levering af pakker når de andre har lukket".... altså, om aftenen, i weekender etc. Men så skulle de virkelig osse levere, dvs bære op på 5.sal og vente ved døren, så man kan nå ud og lukke op, inden de stak af igen!
Og det kunne godt koste lidt mere end levering i åbningstiden, men bliver det for dyrt, så glem det.
Men jeg forstod heller ikke at PN, dengang Pdk, ikke var hurtigere til at komme ind på privatpakkeleveringen, da den tog fat for noget år siden. Der var de for sløve, og skal nu indhente, i stedet for at være foran.
Tal lige om at misse en chance.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11425
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1803
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23732

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Mani » 15. aug 2019, 15:49

Vi har i dag modtaget et brev adresseret til en kvinde i en anden by. Efternavnet matcher ingen af vores, fornavnet, vejnavnet, bynavnet og husnummeret heller ikke. Postnumrene starter begge med 8, men ellers heller ingen ligheder.
Hvordan kan det sorteres og udbringes så forkert?

Og nej, vi fik ingen andre breve i dag. Så det er ikke fordi 2 ‘klistrede’ sammen.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Neverkont
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2995

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Neverkont » 15. aug 2019, 21:08

Mani skrev:Vi har i dag modtaget et brev adresseret til en kvinde i en anden by. Efternavnet matcher ingen af vores, fornavnet, vejnavnet, bynavnet og husnummeret heller ikke. Postnumrene starter begge med 8, men ellers heller ingen ligheder.
Hvordan kan det sorteres og udbringes så forkert?

Og nej, vi fik ingen andre breve i dag. Så det er ikke fordi 2 ‘klistrede’ sammen.


Jeg oplevede en underlig én for et par år siden.

Jeg bor midt på Sjælland, min datter er flyttet til Fyn.
Jeg har vores "familienavn" som efternavn, min datter har det som mellemnavn og sin fars "sen"-efternavn.
Vi har samme forbogstav i vores fornavn.

Jeg gik og ventede på et nyt nøglekort til nem-id.
En dag ringede min datter og fortalte, at brevet med mit nøglekort lå i hendes postkasse. :stoned: :clap:
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Maoam » 15. aug 2019, 22:06

Neverkont skrev:
Mani skrev:Vi har i dag modtaget et brev adresseret til en kvinde i en anden by. Efternavnet matcher ingen af vores, fornavnet, vejnavnet, bynavnet og husnummeret heller ikke. Postnumrene starter begge med 8, men ellers heller ingen ligheder.
Hvordan kan det sorteres og udbringes så forkert?

Og nej, vi fik ingen andre breve i dag. Så det er ikke fordi 2 ‘klistrede’ sammen.


Jeg oplevede en underlig én for et par år siden.

Jeg bor midt på Sjælland, min datter er flyttet til Fyn.
Jeg har vores "familienavn" som efternavn, min datter har det som mellemnavn og sin fars "sen"-efternavn.
Vi har samme forbogstav i vores fornavn.

Jeg gik og ventede på et nyt nøglekort til nem-id.
En dag ringede min datter og fortalte, at brevet med mit nøglekort lå i hendes postkasse. :stoned: :clap:


Jeg har på samme måde familienavnet som mellemnavn, min mor har det som efternavn og vi har forskellige forbogstaver. Jeg har også engang modtaget et brev til hende, da jeg boede i en anden landsdel :stoned:
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11425
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1803
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23732

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Mani » 16. aug 2019, 05:00

Maoam skrev:
Neverkont skrev:
Mani skrev:Vi har i dag modtaget et brev adresseret til en kvinde i en anden by. Efternavnet matcher ingen af vores, fornavnet, vejnavnet, bynavnet og husnummeret heller ikke. Postnumrene starter begge med 8, men ellers heller ingen ligheder.
Hvordan kan det sorteres og udbringes så forkert?

Og nej, vi fik ingen andre breve i dag. Så det er ikke fordi 2 ‘klistrede’ sammen.


Jeg oplevede en underlig én for et par år siden.

Jeg bor midt på Sjælland, min datter er flyttet til Fyn.
Jeg har vores "familienavn" som efternavn, min datter har det som mellemnavn og sin fars "sen"-efternavn.
Vi har samme forbogstav i vores fornavn.

Jeg gik og ventede på et nyt nøglekort til nem-id.
En dag ringede min datter og fortalte, at brevet med mit nøglekort lå i hendes postkasse. :stoned: :clap:


Jeg har på samme måde familienavnet som mellemnavn, min mor har det som efternavn og vi har forskellige forbogstaver. Jeg har også engang modtaget et brev til hende, da jeg boede i en anden landsdel :stoned:

Det er jo helt skørt :forvirret2:
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17069
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21318

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Misantropen » 19. aug 2019, 23:50

Det er godt nok irriterende det er umuligt at finde svar på hvilken ugedag der bliver omdelt breve på en given adresse! Så svært er det vel heller ikke at oplyse.

Er det fordi det ikke længere er faste ugedage?
0

Tilbage til "Livets forhold"