Jeg savner nytårsvenner...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34132

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf JoyNips » 23. nov 2021, 16:44

Vi holder altid nytår alene og har gjort det i 10 år nu. Vi laver god mad -Ok, de sidste par år har vi bestilt udefra - spiller brætspil, ser en film, kigger på andres fyrværkeri etc, og det er vildt hyggeligt.
Vi går en nytårstur sidst på eftermiddagen og kaster lidt knaldperler, men det er også cirka hvad vi kan svinge os op til.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Freya » 7. dec 2021, 12:16

Jeg holder nytår alene - ufrivilligt. Hvert andet år har jeg min datter. Men når jeg ikke har hende, så føler jeg mig godt nok ensom. Tidligere havde jeg et stort netværk, men med et barn med autisme på næsten fuld tid (og når hun ikke er her, så på telefonen), så har jeg været rigtig dårlig til at holde på de relationer jeg havde - mange har mistet tålmodigheden, fordi jeg sjældent kan arrangere pasning. Så jeg har ikke særlig mange, jeg kan kalde venner, mere bekendtskaber.
Tror det ville overraske de fleste på min arbejdsplads, hvor ensom jeg er, men altså... man vil jo heller ikke være nogens charity case og jeg skammer mig vildt meget over det.
6
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf bibbs » 16. dec 2021, 20:34

Vi sidder i dilemmaet

Hvordan skriver man til potentielle nye nytårs venner uden at virke desperat og needy?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19069

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Æble » 17. dec 2021, 06:03

bibbs skrev:Vi sidder i dilemmaet

Hvordan skriver man til potentielle nye nytårs venner uden at virke desperat og needy?


“Har i lyst til at holde nytår sammen?”

:)
2
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf bibbs » 17. dec 2021, 06:08

Æble skrev:
bibbs skrev:Vi sidder i dilemmaet

Hvordan skriver man til potentielle nye nytårs venner uden at virke desperat og needy?


“Har i lyst til at holde nytår sammen?”

:)



Ja det er den mest åbenlyse løsning :-)
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3058

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Thestral » 17. dec 2021, 07:17

https://boblberg.dk/u/nytaarsvenner

Jeg sidder frivilligt alene som jeg har gjort i mange år og det har jeg det bedst med.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10257
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1225
Likede indlæg: 18489

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf .Magic. » 17. dec 2021, 20:31

Nytårsfester har ikke sagt mig noget siden jeg var i starten af 20’erne. Jeg har det bedst med at være hjemme ved dyrene og bare se fjernsyn.
Min kæreste kan godt lide nytåsfesteri så det er sjældent vi holder det sammen. Vi spiser dog altid sammen.

I år skulle jeg have været med de små hunde i min fars og stedmoders lille fritidshus. Det ligger langt ude på landet men jeg ved ikke helt om det bliver til noget. Min kæreste gider ikke holde nytår ude på landet og vi er inviteret til fest hos et vennepar så jeg ved ikke om han bare tager ud til dem og så kører han hundene og jeg op i huset. Det ligger en times kørsel fra os.
Mine udendørskaniner er ligeglade med fyrværkeri og det er min indekanin også. Jeg kan få naboerne til at kigge til dem et par gange.

Jeg ved ikke helt hvad jeg/vi gør :-)
0
Sorenspige
Indlæg: 7154
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9550

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf Sorenspige » 19. dec 2021, 20:43

Da jeg skrev i tråden for 3 år siden, havde vi nytårsvenner, som vi havde holdt nytår med i over 10 år.

Men det gik i opløsning, da to af parrene ønskede at være færre mennesker (vi var 8 voksne og 8 børn). Vi holdt så med det andet par, men sidste år droppede vi det pga. corona. I år har ingen af os kontaktet hinanden…

Sidste år holdt vi med mandens storebror og hans familie, og det var rigtigt hyggeligt, selvom vores børn ikke er jævnaldrende. I år er vi inviteret hjem til dem igen.
0
avdotja
Indlæg: 4965
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14850

Re: Jeg savner nytårsvenner...

Indlægaf avdotja » 19. dec 2021, 21:18

bibbs skrev:Vi sidder i dilemmaet

Hvordan skriver man til potentielle nye nytårs venner uden at virke desperat og needy?

Jeg tror der er rigtig mange der, som dig, er bekymret for at virke påtrængende/desperat/needy når det kommer til nytårsaften, men - i princippet er det vel ikke mere påtrængende/desperat/needy end at spørge folk om de vil holde skaldyrskomsammen d. 23. august, om de er med på vildtaften d. 22/10 eller en hvilken som helst anden, lidt større, middagsbegivenhed.

Der er da ingen der tænker dårligt om venner, der spørger om man har lyst til hygge og lækker mad! Heller ikke selvom man allerede har planer/fasttømrede traditioner for lige præcis den aften og derfor må takke nej :)
8

Tilbage til "Livets forhold"