Bruger du cykelhjelm?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
london
Indlæg: 245
Tilmeldt: 23. nov 2016, 11:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 485

Re: Bruger du cykelhjelm?

Indlægaf london » 23. dec 2023, 17:40

Ja, det gør jeg. Det var et "krav" fra min kæreste, da jeg købte el-cykel, at jeg skulle køre med cykelhjelm.
0
Bergen
Indlæg: 7352
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 471
Likede indlæg: 11990

Re: Bruger du cykelhjelm?

Indlægaf Bergen » 23. dec 2023, 18:40

Ja.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Bruger du cykelhjelm?

Indlægaf Myresluger » 23. dec 2023, 22:38

Ja, jeg har prøvet at blive kørt ned, hvor jeg var bevidstløs efterfølgende. Det behøver jeg ikke at prøve igen! Så jeg bruger cykelhjelm!!
0
chickpea
Indlæg: 122
Tilmeldt: 25. maj 2023, 23:24
Kort karma: 7
Likede indlæg: 172

Re: Bruger du cykelhjelm?

Indlægaf chickpea » 23. dec 2023, 23:01

Jeg kører elcykel og på den bruger jeg hjelm. På almindelig cykel er jeg ikke så striks med det
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8011

Re: Bruger du cykelhjelm?

Indlægaf Nicolait » 24. jan 2024, 00:14

Jer med høvding, hvordan tænker I, at I vil gøre fremad, nu hvor de er gået konkurs?
Har I tænkt over at skifte til en anden hjelm?

Som jeg forstod det, var høvdingen aldrig blevet testen med hastigheder over 20 km?
Er det noget, som I, der kører elcykel, tænker på nu?

Jeg overvejer en hjelm denne gang, men jeg er lidt forfængelig i forhold til håret. Jeg ved dog, at hvis det bliver en hjelm skal den have mips. Derudover må den gerne have lys indbygget som ekstra gøgl, bare fordi.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Lys
Indlæg: 5942
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10724

Re: Bruger du cykelhjelm?

Indlægaf Lys » 24. jan 2024, 05:39

Nicolait skrev:Jer med høvding, hvordan tænker I, at I vil gøre fremad, nu hvor de er gået konkurs?
Har I tænkt over at skifte til en anden hjelm?

Som jeg forstod det, var høvdingen aldrig blevet testen med hastigheder over 20 km?
Er det noget, som I, der kører elcykel, tænker på nu?

Jeg overvejer en hjelm denne gang, men jeg er lidt forfængelig i forhold til håret. Jeg ved dog, at hvis det bliver en hjelm skal den have mips. Derudover må den gerne have lys indbygget som ekstra gøgl, bare fordi.


Jeg kører ikke elcykel, men på oldschool mormorcykek, så jeg kører ikke så hurtigt. Men jeg er da lidt utryg ved det hele, fordi jeg synes det har været lidt svært at finde ud af præcist hvad problemet er. Måske har jeg ikke fulgt ordentligt med?

Jeg kan huske at have læst på Hövdings hjemmeside at den ikke var beregnet til brug på ladcykel. Så hvis det kun handler om hastighed, er det da sært at de ikke bare har taget det forbehold også?
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 179
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3947

Re: Bruger du cykelhjelm?

Indlægaf Anlewi » 24. jan 2024, 06:03

Jeg kører altid med cykelhjelm, særligt fordi jeg kører el-cykel. Jeg er på min nr 2 Hövding da den første udløste i forbindelse med at jeg gled en kold og glat vinterdag for 3 år siden.

Jeg har lige nu fundet min gamle cykelhjelm frem og lagt min Hövding til side, imens jeg afventer sikkerhedsstyrelsens anbefaling i Danmark.
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8011

Re: Bruger du cykelhjelm?

Indlægaf Nicolait » 27. jan 2024, 12:19

Lys skrev:
Nicolait skrev:Jer med høvding, hvordan tænker I, at I vil gøre fremad, nu hvor de er gået konkurs?
Har I tænkt over at skifte til en anden hjelm?

Som jeg forstod det, var høvdingen aldrig blevet testen med hastigheder over 20 km?
Er det noget, som I, der kører elcykel, tænker på nu?

Jeg overvejer en hjelm denne gang, men jeg er lidt forfængelig i forhold til håret. Jeg ved dog, at hvis det bliver en hjelm skal den have mips. Derudover må den gerne have lys indbygget som ekstra gøgl, bare fordi.


Jeg kører ikke elcykel, men på oldschool mormorcykek, så jeg kører ikke så hurtigt. Men jeg er da lidt utryg ved det hele, fordi jeg synes det har været lidt svært at finde ud af præcist hvad problemet er. Måske har jeg ikke fulgt ordentligt med?

Jeg kan huske at have læst på Hövdings hjemmeside at den ikke var beregnet til brug på ladcykel. Så hvis det kun handler om hastighed, er det da sært at de ikke bare har taget det forbehold også?


Det lyder mærkeligt, hvorfor den ikke var beregnet til ladcykler.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8011

Re: Bruger du cykelhjelm?

Indlægaf Nicolait » 27. jan 2024, 12:24

Nu skriver dr, at SIK anbefaler et stop af salget af høvding.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sikke ... ykelhjelme
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
fisken80
Indlæg: 22582
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53129

Re: Bruger du cykelhjelm?

Indlægaf fisken80 » 27. jan 2024, 13:20

Nicolait skrev:
Lys skrev:
Nicolait skrev:Jer med høvding, hvordan tænker I, at I vil gøre fremad, nu hvor de er gået konkurs?
Har I tænkt over at skifte til en anden hjelm?

Som jeg forstod det, var høvdingen aldrig blevet testen med hastigheder over 20 km?
Er det noget, som I, der kører elcykel, tænker på nu?

Jeg overvejer en hjelm denne gang, men jeg er lidt forfængelig i forhold til håret. Jeg ved dog, at hvis det bliver en hjelm skal den have mips. Derudover må den gerne have lys indbygget som ekstra gøgl, bare fordi.


Jeg kører ikke elcykel, men på oldschool mormorcykek, så jeg kører ikke så hurtigt. Men jeg er da lidt utryg ved det hele, fordi jeg synes det har været lidt svært at finde ud af præcist hvad problemet er. Måske har jeg ikke fulgt ordentligt med?

Jeg kan huske at have læst på Hövdings hjemmeside at den ikke var beregnet til brug på ladcykel. Så hvis det kun handler om hastighed, er det da sært at de ikke bare har taget det forbehold også?


Det lyder mærkeligt, hvorfor den ikke var beregnet til ladcykler.


Fordi algoritmen i den ikke er opsat til bevægelsesmønstrene på den type cykler.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Lys
Indlæg: 5942
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10724

Re: Bruger du cykelhjelm?

Indlægaf Lys » 27. jan 2024, 14:02

Nicolait skrev:Nu skriver dr, at SIK anbefaler et stop af salget af høvding.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sikke ... ykelhjelme


Ja, det er jo snart en uge siden. Det er på det grundlag, jeg er forbeholden for at bruge min.
0
Cornus
Indlæg: 144
Tilmeldt: 10. okt 2022, 08:11
Kort karma: 1
Likede indlæg: 24

Re: Bruger du cykelhjelm?

Indlægaf Cornus » 28. jan 2024, 10:16

Næææh, jeg finder det mere farligt, når nogle (unge mennesker) sms´er mens de cykler i den ”farlige” trafik…

Men, lissom @London ville jeg sikkert gøre det, hvis jeg kørte på EL-cykel...
0
Rhododendron
Indlæg: 458
Tilmeldt: 29. jan 2016, 19:54
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1125

Re: Bruger du cykelhjelm?

Indlægaf Rhododendron » 28. jan 2024, 10:46

Jeg har to hjelme, som begge sidder dårligt og derfor bruger jeg dem ikke :(

Men jeg vil faktisk gerne cykle med hjelm, så jeg vil gerne have anbefalinger til de hjelme I er glade for :D
1
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8011

Re: Bruger du cykelhjelm?

Indlægaf Nicolait » 28. jan 2024, 20:19

Rhododendron skrev:Jeg har to hjelme, som begge sidder dårligt og derfor bruger jeg dem ikke :(

Men jeg vil faktisk gerne cykle med hjelm, så jeg vil gerne have anbefalinger til de hjelme I er glade for :D


Lige nu har jeg en Giro transfer, men den er ikke med mips.

Jeg har kig på en unit1 Faro eller aura. Jeg synes, at de ser begge fede ud.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Søhesten
Indlæg: 413
Tilmeldt: 26. dec 2018, 15:41
Kort karma: 34
Likede indlæg: 809

Re: Bruger du cykelhjelm?

Indlægaf Søhesten » 29. jan 2024, 18:10

Ja og rider også med ridehjelm.
Fatter ikke man tør uden..
1

Tilbage til "Livets forhold"