Hvad gør man når livet altid er imod en?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Lys
Indlæg: 5946
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10726

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Lys » 2. maj 2024, 16:44

bibbs skrev:
bibbs skrev:Det skal jo så åbenbart ikke være let.
Min chef har jo naturligvis bedt om en lægeerklæring og det havde jeg allerede sagt til lægen at de skulle gøre klar.
Hun ringer så idag og får de sidste detaljer og siger så at hun sygemelder mig i 4 uger, det er til den 28 maj, men jeg har først tid derned den 30 maj.
Jeg kan ikke overskue at skulle på arbejde den 28 maj, og den 30 maj var den første ledige tid lægen havde.
Nu har jeg skrevet til hende om tidsproblemet og håber hun kan nå at ændre det til jeg skal ned og hente den imorgen. Hvis hun ikke har svaret mig imorgen tidlig så må jeg jo ringe derned. Jeg vil bare gerne have den så jeg kan sende den til mit arbejde. Jeg har ikke en scanner herhjemme, men jeg tager et billede af den når jeg får den og sender den op. Så må min mand tage det med på arbejde på mandag og scanne det ind, så de kan få det rigtigt på mandag. Jeg skal IKKE derop igen


Nå den er så til den 30 maj hvor jeg har en tid, og hun siger det er et skøn.
Så vi tager den der, men det er faktisk lidt ufedt.
Men hun ville ikke sygemelde mig hele perioden, men det regner jeg med det ender med.

Idag har jeg fået set en del disney+

Men også været ude i haven, ikke bedrevet meget men dejligt at komme ud lidt.


Det er helt normalt at blive sygemeldt for fx 4 uger. Og så forlænger man bare efterhånden efter behov. Jeg tror det vil være vanskeligt at få en længere sygemelding, når det er stress.
9
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf bibbs » 2. maj 2024, 17:07

Lys skrev:
bibbs skrev:
bibbs skrev:Det skal jo så åbenbart ikke være let.
Min chef har jo naturligvis bedt om en lægeerklæring og det havde jeg allerede sagt til lægen at de skulle gøre klar.
Hun ringer så idag og får de sidste detaljer og siger så at hun sygemelder mig i 4 uger, det er til den 28 maj, men jeg har først tid derned den 30 maj.
Jeg kan ikke overskue at skulle på arbejde den 28 maj, og den 30 maj var den første ledige tid lægen havde.
Nu har jeg skrevet til hende om tidsproblemet og håber hun kan nå at ændre det til jeg skal ned og hente den imorgen. Hvis hun ikke har svaret mig imorgen tidlig så må jeg jo ringe derned. Jeg vil bare gerne have den så jeg kan sende den til mit arbejde. Jeg har ikke en scanner herhjemme, men jeg tager et billede af den når jeg får den og sender den op. Så må min mand tage det med på arbejde på mandag og scanne det ind, så de kan få det rigtigt på mandag. Jeg skal IKKE derop igen


Nå den er så til den 30 maj hvor jeg har en tid, og hun siger det er et skøn.
Så vi tager den der, men det er faktisk lidt ufedt.
Men hun ville ikke sygemelde mig hele perioden, men det regner jeg med det ender med.

Idag har jeg fået set en del disney+

Men også været ude i haven, ikke bedrevet meget men dejligt at komme ud lidt.


Det er helt normalt at blive sygemeldt for fx 4 uger. Og så forlænger man bare efterhånden efter behov. Jeg tror det vil være vanskeligt at få en længere sygemelding, når det er stress.


Ja det var også det hun sagde.
Jeg har ikke nogen fast læge, men det er en ny hver gang. Men hende her virker ok
0
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf bibbs » 13. maj 2024, 09:47

Lige en lille opfølgning.

Jeg har det ok, er dog træt , igår var vi til konfirmation og jeg var dødtræt.
Jeg skal være bedre til at lave noget i løbet af dagen og ikke bare sidde og se serie.
Idag var jeg en time i haven og har fået vasket gulv i køkkenet.
Nu slapper jeg lidt af inden børnene kommer hje,´m
Jeg vil helst være hjemme, men indimellem tager jeg ud. Men så er det en eller to butikker fx.
Men er lige blevet fjernet fra jobbets messenger gruppe og det er nok bedst, jeg håber bare lægen er enig i at jeg ikke skal tilbage. De er videre har vist allerede ansat en anden. Hvilket jo er godt.

Jeg overvejer at kontakte sundhedsforsikringen, da jeg vel stadig kan bruge den selvom jeg er fyret?
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16488
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30811

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf TinaW » 13. maj 2024, 09:57

Bibbs, det er okay at være træt og ikke overkomme ret meget.
Du er sygemeldt med stress. Tror da pokker en konfirmation drænede dig.
Jeg meldte fra alt socialt, dengang jeg var sygemeldt.
Selv her, 8 år efter, bliver jeg hurtigere drænet af at være social, end jeg gjorde før jeg gik ned med stress.
Det virker på mig lidt som om, du stadig har alt for høje forventninger til dig selv og til hvad du skal kunne overkomme.
Nu vejret er så godt, kan du måske bare gå en tur uden at have et formål med turen?
Har I ikke en skov eller vand i nærheden, du kan gå ture i/ved?
Tænker du kan gøre brug af sundhedsforsikringen frem til din sidste officielle arbejdsdag. Men ved det ikke.
8
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf bibbs » 13. maj 2024, 10:08

TinaW skrev:Bibbs, det er okay at være træt og ikke overkomme ret meget.
Du er sygemeldt med stress. Tror da pokker en konfirmation drænede dig.
Jeg meldte fra alt socialt, dengang jeg var sygemeldt.
Selv her, 8 år efter, bliver jeg hurtigere drænet af at være social, end jeg gjorde før jeg gik ned med stress.
Det virker på mig lidt som om, du stadig har alt for høje forventninger til dig selv og til hvad du skal kunne overkomme.
Nu vejret er så godt, kan du måske bare gå en tur uden at have et formål med turen?
Har I ikke en skov eller vand i nærheden, du kan gå ture i/ved?
Tænker du kan gøre brug af sundhedsforsikringen frem til din sidste officielle arbejdsdag. Men ved det ikke.


Jeg har det faktisk bedre når jeg laver lidt.

Nok mest fordi jeg har dårlig samvittighed over ikke at lave noget.

Jeg har svært ved at acceptere at jeg er sygemeldt, og det er som om mine nærmeste har det lidt på samme måde
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9698
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7942

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Sophies-mor » 13. maj 2024, 10:12

Bibbs, du bør være obs på, at der ikke er noget DU SKAL.
Du har stress og har haft det på mange måder tungt, indtil nu.
Det eneste du SKAL, er at passe på dig selv.
Gør, hvad du kan.
BUM

Ovenstående er direkte citat fra vores terapeut til min mand i forbindelse med hans sygemelding med stress.
5
Hæklerier på hjernen :cool:
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf bibbs » 13. maj 2024, 10:15

Sophies-mor skrev:Bibbs, du bør være obs på, at der ikke er noget DU SKAL.
Du har stress og har haft det på mange måder tungt, indtil nu.
Det eneste du SKAL, er at passe på dig selv.
Gør, hvad du kan.
BUM

Ovenstående er direkte citat fra vores terapeut til min mand i forbindelse med hans sygemelding med stress.


Jeg kan ret meget hvis jeg ignorerer hvordan jeg har det.

Fredag var vi til min mors fødselsdag, jeg kørte min datter der over til kaffe så kom jeg bare og spiste.
Men tænkte bagefter på at jeg faktisk sad og spillede skuespil under det hele og skyndte mig hjem i seng

Men det meste er i mit hovede, jeg tror at alle andre dømmer mig og det gør de sikkert ikke. De er nok mest af alt ligeglade.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17440
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42587

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf LaMariposa » 13. maj 2024, 10:16

bibbs skrev:
TinaW skrev:Bibbs, det er okay at være træt og ikke overkomme ret meget.
Du er sygemeldt med stress. Tror da pokker en konfirmation drænede dig.
Jeg meldte fra alt socialt, dengang jeg var sygemeldt.
Selv her, 8 år efter, bliver jeg hurtigere drænet af at være social, end jeg gjorde før jeg gik ned med stress.
Det virker på mig lidt som om, du stadig har alt for høje forventninger til dig selv og til hvad du skal kunne overkomme.
Nu vejret er så godt, kan du måske bare gå en tur uden at have et formål med turen?
Har I ikke en skov eller vand i nærheden, du kan gå ture i/ved?
Tænker du kan gøre brug af sundhedsforsikringen frem til din sidste officielle arbejdsdag. Men ved det ikke.


Jeg har det faktisk bedre når jeg laver lidt.

Nok mest fordi jeg har dårlig samvittighed over ikke at lave noget.

Jeg har svært ved at acceptere at jeg er sygemeldt, og det er som om mine nærmeste har det lidt på samme måde


Hvis du nu vender den om, så kan du måske tænke, at hvis du får slappet godt af nu, så kan du bedre være noget for din familie og en ny arbejdsgiver, når du har fået et nyt job?
3
:lun: Be brave
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf bibbs » 13. maj 2024, 10:19

LaMariposa skrev:
bibbs skrev:
TinaW skrev:Bibbs, det er okay at være træt og ikke overkomme ret meget.
Du er sygemeldt med stress. Tror da pokker en konfirmation drænede dig.
Jeg meldte fra alt socialt, dengang jeg var sygemeldt.
Selv her, 8 år efter, bliver jeg hurtigere drænet af at være social, end jeg gjorde før jeg gik ned med stress.
Det virker på mig lidt som om, du stadig har alt for høje forventninger til dig selv og til hvad du skal kunne overkomme.
Nu vejret er så godt, kan du måske bare gå en tur uden at have et formål med turen?
Har I ikke en skov eller vand i nærheden, du kan gå ture i/ved?
Tænker du kan gøre brug af sundhedsforsikringen frem til din sidste officielle arbejdsdag. Men ved det ikke.


Jeg har det faktisk bedre når jeg laver lidt.

Nok mest fordi jeg har dårlig samvittighed over ikke at lave noget.

Jeg har svært ved at acceptere at jeg er sygemeldt, og det er som om mine nærmeste har det lidt på samme måde


Hvis du nu vender den om, så kan du måske tænke, at hvis du får slappet godt af nu, så kan du bedre være noget for din familie og en ny arbejdsgiver, når du har fået et nyt job?


Ja det er jeg også klar over i mit hovede, men mine reaktioner er ikke helt gode

Jeg prøver ikke at være sur og kort for hovedet, men det er jeg både overfor mand og børn
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9698
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7942

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Sophies-mor » 13. maj 2024, 10:31

Kære Bibbs.

Det her er kærligt ment!
Du skal mærke dig selv! Og arbejde ud fra de følelser du mærker.
Det virker på mig, som om du lever dit liv ud fra, hvad du tror, ANDRE mener, du bør.
Hvad vil du selv?
Hvad skriger din sjæl til dig?
Mærk efter, for pokker.

Jeg er selv ved samme arbejde, derfor skriver jeg, som jeg gør.

Men DU skal passe på ikke at leve DIT liv efter ANDRES meninger!!
:ae:
3
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9698
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7942

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Sophies-mor » 13. maj 2024, 10:39

Sophies-mor skrev:Kære Bibbs.

Det her er kærligt ment!
Du skal mærke dig selv! Og arbejde ud fra de følelser du mærker.
Det virker på mig, som om du lever dit liv ud fra, hvad du tror, ANDRE mener, du bør.
Hvad vil du selv?
Hvad skriger din sjæl til dig?
Mærk efter, for pokker.

Jeg er selv ved samme arbejde, derfor skriver jeg, som jeg gør.

Men DU skal passe på ikke at leve DIT liv efter ANDRES meninger!!
:ae:

Du skal turde at mærke dig selv, erkende det og handle ud fra det.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7506
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1769
Likede indlæg: 24609

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf Moxy-lady » 13. maj 2024, 13:52

Hvordan har dine nærmeste svært ved at acceptere at du er sygemeldt? Er det i forbindelse med eks. Invitationer (din mors fødselsdag og konfirmation) - i så fald, skylder du ikke nogen en undskyldning, men du kan feks sige at du er fysisk syg, det virker til at være nemmere for nogle at acceptere. Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig, men jeg har svært ved at finde ud af hvor mange af de issues du oplever opstår fordi nogen har holdninger til at du har stress, og hvor mange der skyldes at du tror du ved hvile holdninger andre har til din stress. Er der konkret nogen der presser dig til mere end du orker (udover dine børn, børn er stressende af natur :lol: )
0
My world 12-10-18 :lun:
bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Hvad gør man når livet altid er imod en?

Indlægaf bibbs » 13. maj 2024, 14:04

Moxy-lady skrev:Hvordan har dine nærmeste svært ved at acceptere at du er sygemeldt? Er det i forbindelse med eks. Invitationer (din mors fødselsdag og konfirmation) - i så fald, skylder du ikke nogen en undskyldning, men du kan feks sige at du er fysisk syg, det virker til at være nemmere for nogle at acceptere. Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig, men jeg har svært ved at finde ud af hvor mange af de issues du oplever opstår fordi nogen har holdninger til at du har stress, og hvor mange der skyldes at du tror du ved hvile holdninger andre har til din stress. Er der konkret nogen der presser dig til mere end du orker (udover dine børn, børn er stressende af natur :lol: )


Nej, det er primært mig selv og det jeg tror andre forventer af mig.

Jeg er selv min værste fjende og vil egentlig gerne snakke med nogen om det, men ved ikke hvordan jeg får det startet.
For jeg er rigtig god til at lade som om jeg er ok.
0

Tilbage til "Livets forhold"