Ville du hellere være født som det andet køn?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Ville du hellere være født som det andet køn?

Jeg er kvinde, og ville gerne være født som mand.
21
13%
Jeg er kvinde, og tilfreds med at være født som kvinde.
123
76%
Jeg er mand, og ville gerne være født som kvinde.
0
Ingen stemmer
Jeg er mand, og tilfreds med at være født som mand.
17
11%
 
Afgivne stemmer: 161
Thomas31
Indlæg: 2586
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 88
Likede indlæg: 2446

Re: Ville du hellere være født som det andet køn?

Indlægaf Thomas31 » 31. jan 2024, 18:00

Moe skrev:
Thomas31 skrev:ok, Moe, man skal simpelthen " forsøge at blive det, som den type kvinde finde tiltrækkende" ? det lyder som hårdt arbejde.

Hvad så med de kvinder, der tiltrækkes af mænd, der ikke forsøger at lave sig selv om?

Hvis du vil skyde en buk, så er det en dårlig idé at tage en fiskestang og gå ned til søen og omvendt hvis du vil fange en fisk, så tager du ikke din riffel og sætter dig ud i skoven.

Hvor hårdt arbejde det er, afhænger af hvor man står og hvor meget der mangler. Det hele handler om sandsynlighed. Du har større sandsynlighed for at vinde i lotto, hvis du har flere kuponer, sådan er det, men det er også dyrere.

Hvordan tror du selv det fungerer, og hvad gavner et velment råd, hvis det ikke ændrer på noget?


Du er ikke på jagt, der er intet bytte. Prøv lige engang at overveje, hvor katastrofal den analogi er. Selvfølgelig skal man ikke lave om på sig selv. Du skal ikke tænke taktisk for at omgå et forsvar for at nedlægge et bytte. Du skal finde ud af, om du selv er interesseret. Der er slet ingen grund til at tænke så meget på sig selv. Det er jo nok der, problemerne starter. Og det er selvfølgelig sværest for den uerfarne og usikre.
5
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1477
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 13
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 629

Re: Ville du hellere være født som det andet køn?

Indlægaf deliciouscookie » 31. jan 2024, 20:06

Tråden minder mig om dette fra F & F
1
make cookies not war
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4279
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1210

Re: Ville du hellere være født som det andet køn?

Indlægaf Moe » 1. feb 2024, 08:40

abcd skrev:
Thomas31 skrev:Moe, nej. Der er intet sisterhood. Kvinder gider bare ikke mene det forkerte foran andre kvinder. Hvis kvinder , måske især yngre, finder en mand, de er fysisk tiltrukket af, og som de føler, de kan dele tanker og følelser med om alting, så er resten sådan set ligegyldigt. problemet for nogle mænd er måske bare, at de aldrig kommer dertil, og så virker attraktive kvinder måske bare som noget fjernt og uopnåeligt.

Jeg ved ikke med Jordan peterson. Jeg så noget, hvor han nærmest grådkvalt afleverede en hyldest til mænd. Det er bare lidt for meget, og i øvrigt tilsyneladende baseret på mænd som en særlig ressource for samfundet.


Han kan blive lidt patosladet indimellem, og jeg kan sagtens forstå hvis man ikke lige synes om hans facon. Det jeg ikke kan forstå, er dæmoniseringen af ham. Han har haft enorm succes blandt især unge mænd, så han taler jo uomtvisteligt til noget i mange. Og dem han så ikke taler til, kan jo bare ignorere ham. Jeg synes det værste man rationelt burde kunne tænke om ham, er at han er banal og ligegyldig. Og det kan jeg godt forstå hvis man synes - ryd op på dit værelse lyder ikke ligefrem som århundredets åbenbaring. Men jeg forstår ikke hvor man finder ondskaben henne.

Så skal jeg måske lige sige, hvad hans pointe med at "ryd op på dit værelse" er, det er at før man skal ud og rydde op i verden, så skal man have styr på sig selv, have lidt erfaring, indsigt. Det var det centrale, alt starter med første skridt - banalt måske nok, men noget som der er behov for at sige i tidsånden, hvor eks. en ikke helt rask pige uden erfaring, får taletid i FN og kan udskælde verdensledere, uden at have styr på sig selv eller sit.
2
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4279
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1210

Re: Ville du hellere være født som det andet køn?

Indlægaf Moe » 1. feb 2024, 08:45

Thomas31 skrev:
Moe skrev:
Thomas31 skrev:ok, Moe, man skal simpelthen " forsøge at blive det, som den type kvinde finde tiltrækkende" ? det lyder som hårdt arbejde.

Hvad så med de kvinder, der tiltrækkes af mænd, der ikke forsøger at lave sig selv om?

Hvis du vil skyde en buk, så er det en dårlig idé at tage en fiskestang og gå ned til søen og omvendt hvis du vil fange en fisk, så tager du ikke din riffel og sætter dig ud i skoven.

Hvor hårdt arbejde det er, afhænger af hvor man står og hvor meget der mangler. Det hele handler om sandsynlighed. Du har større sandsynlighed for at vinde i lotto, hvis du har flere kuponer, sådan er det, men det er også dyrere.

Hvordan tror du selv det fungerer, og hvad gavner et velment råd, hvis det ikke ændrer på noget?


Du er ikke på jagt, der er intet bytte. Prøv lige engang at overveje, hvor katastrofal den analogi er. Selvfølgelig skal man ikke lave om på sig selv. Du skal ikke tænke taktisk for at omgå et forsvar for at nedlægge et bytte. Du skal finde ud af, om du selv er interesseret. Der er slet ingen grund til at tænke så meget på sig selv. Det er jo nok der, problemerne starter. Og det er selvfølgelig sværest for den uerfarne og usikre.

I missede analogien, som handler om at vælge den rigtige metode til at opnå et bestemt mål. Når jeg taler om at skyde en buk eller fange en fisk, bruger jeg disse eksempler for at illustrere, at man skal bruge passende midler for at opnå det, man ønsker. Det er ikke et spørgsmål om bogstaveligt jagtbytte, men snarere om at anvende den rette tilgang til forskellige situationer.

I forhold til det, at tiltrække en partner, er budskabet, at hvis man ønsker at være tiltrækkende for en bestemt type person, kan det være nødvendigt at tilpasse visse aspekter af sig selv eller sin adfærd. Det betyder ikke, at man skal ændre sig selv fundamentalt eller opgive sine kerneværdier, men måske udvikle visse kvaliteter eller interesser, der resonerer med den type person, man ønsker at tiltrække.

Min pointe er, at succes i dating ofte kræver en vis indsats og tilpasning, ligesom succes i jagt eller fiskeri kræver det rigtige udstyr og teknik. Det handler om at øge sine chancer ved at være forberedt og tilpasset til situationen. Dette skal ikke misforstås som et opfordring til at forstille sig eller spille en rolle, det er mere et spørgsmål om at forstå og navigere i sociale dynamikker.
2
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
HappyHippo
Indlæg: 2546
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4403

Re: Ville du hellere være født som det andet køn?

Indlægaf HappyHippo » 1. feb 2024, 09:16

Det største privilegium siges at være en hvid, ciskønnet, heteroseksuel mand.

Men jeg elsker at være kvinde! Så nej, vil ikke bytte på trods af privilegierne.
0
abcd
Indlæg: 6386
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10478

Re: Ville du hellere være født som det andet køn?

Indlægaf abcd » 1. feb 2024, 09:23

Moe skrev:
abcd skrev:
Thomas31 skrev:Moe, nej. Der er intet sisterhood. Kvinder gider bare ikke mene det forkerte foran andre kvinder. Hvis kvinder , måske især yngre, finder en mand, de er fysisk tiltrukket af, og som de føler, de kan dele tanker og følelser med om alting, så er resten sådan set ligegyldigt. problemet for nogle mænd er måske bare, at de aldrig kommer dertil, og så virker attraktive kvinder måske bare som noget fjernt og uopnåeligt.

Jeg ved ikke med Jordan peterson. Jeg så noget, hvor han nærmest grådkvalt afleverede en hyldest til mænd. Det er bare lidt for meget, og i øvrigt tilsyneladende baseret på mænd som en særlig ressource for samfundet.


Han kan blive lidt patosladet indimellem, og jeg kan sagtens forstå hvis man ikke lige synes om hans facon. Det jeg ikke kan forstå, er dæmoniseringen af ham. Han har haft enorm succes blandt især unge mænd, så han taler jo uomtvisteligt til noget i mange. Og dem han så ikke taler til, kan jo bare ignorere ham. Jeg synes det værste man rationelt burde kunne tænke om ham, er at han er banal og ligegyldig. Og det kan jeg godt forstå hvis man synes - ryd op på dit værelse lyder ikke ligefrem som århundredets åbenbaring. Men jeg forstår ikke hvor man finder ondskaben henne.

Så skal jeg måske lige sige, hvad hans pointe med at "ryd op på dit værelse" er, det er at før man skal ud og rydde op i verden, så skal man have styr på sig selv, have lidt erfaring, indsigt. Det var det centrale, alt starter med første skridt - banalt måske nok, men noget som der er behov for at sige i tidsånden, hvor eks. en ikke helt rask pige uden erfaring, får taletid i FN og kan udskælde verdensledere, uden at have styr på sig selv eller sit.


Jeg er enig. Det siger noget om vores tid at "ryd op på dit værelse", "ret ryggen" og "fortæl sandheden" kan være rådgivning der tager verden med storm. Måske tiden har lidt for meget fokus på at trampe forvirret rundt i sin sump af følelser og forstå hvad der foregår, i stedet for at tage fat i rebet og hive sig op et skridt ad gangen.
2
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1923
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2581

Re: Ville du hellere være født som det andet køn?

Indlægaf Prosperity74 » 1. feb 2024, 20:11

Jeg er godt tilfreds med at være født som kvinde
0
abcd
Indlæg: 6386
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10478

Re: Ville du hellere være født som det andet køn?

Indlægaf abcd » 21. feb 2024, 18:47

Jeg har lige lyttet til dagens afsnit af Brinkmanns Briks. Svend Brinkmann kan jeg også godt lide, selv om han ikke bryder sig så meget om dagens emne - Jordan Peterson. Men han har inviteret en anden mand ind som han respekterer, og som er en respekteret mand i de gode kredse, og som godt kan lide Jordan Peterson. Og som er højskolelærer. Han fortæller bl.a. om nogle kurser han har afholdt på højskolen, hvor han har inddraget Jordan Peterson og afspillet nogle klip med ham. F.eks. om hvordan man giver en oprigtig undskyldning. Og det interessante er at når der er kvinder med, giver de meget hurtigt udtryk for overhovedet ikke at bryde sig om ham. De synes bl.a. han råber. Hvor mændene sidder lidt mere stille og synes det da egentlig lyder meget fornuftigt hvad han siger. Og så ryger mændene og kvinderne i totterne på hinanden. Hvor i de situationer hvor kun mænd er dukket op, har det været langt mere frugtbare samtaler. Mændene føler at de skal forsvare at de overhovedet overvejer at bryde sig om Jordan Peterson, det kan de ikke få lov til i selskab med kvinder.

Det er interessant at han er en så splittende figur imellem kønnene. Det der splitter os mest, må også fortælle mest om vores forskelle. Og mere grundlæggende: Det må demonstrere at de forskelle findes og er signifikante.
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23842
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1205
Likede indlæg: 22100

Re: Ville du hellere være født som det andet køn?

Indlægaf dgd2007 » 21. feb 2024, 22:31

Smiling_Goat skrev:[...]
Åh og jeg ville have en kone som købte gaver for mig, gjorde rent i vores hjem, serverede min mad og tog sig af vores børn uden at brokke sig alt for meget.

Åh fuck ja, jeg gad godt være en mand!

Oh, well ... :lol: :lol: :lol:

I praksis er det nok sjældent man får det hele for et ribben.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20645
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44249

Re: Ville du hellere være født som det andet køn?

Indlægaf paint » 21. feb 2024, 22:47

dgd2007 skrev:
Smiling_Goat skrev:[...]
Åh og jeg ville have en kone som købte gaver for mig, gjorde rent i vores hjem, serverede min mad og tog sig af vores børn uden at brokke sig alt for meget.

Åh fuck ja, jeg gad godt være en mand!

Oh, well ... :lol: :lol: :lol:

I praksis er det nok sjældent man får det hele for et ribben.


Jeg tror aldrig, at jeg har oplevet den slags 'ribben' ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4279
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1210

Re: Ville du hellere være født som det andet køn?

Indlægaf Moe » 22. feb 2024, 07:27

paint skrev:
dgd2007 skrev:
Smiling_Goat skrev:[...]
Åh og jeg ville have en kone som købte gaver for mig, gjorde rent i vores hjem, serverede min mad og tog sig af vores børn uden at brokke sig alt for meget.

Åh fuck ja, jeg gad godt være en mand!

Oh, well ... :lol: :lol: :lol:

I praksis er det nok sjældent man får det hele for et ribben.


Jeg tror aldrig, at jeg har oplevet den slags 'ribben' ;)

Nu kan det jo også være, at det er et spare rib ;)
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20645
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44249

Re: Ville du hellere være født som det andet køn?

Indlægaf paint » 23. feb 2024, 09:15

Moe skrev:
paint skrev:
dgd2007 skrev:
Smiling_Goat skrev:[...]
Åh og jeg ville have en kone som købte gaver for mig, gjorde rent i vores hjem, serverede min mad og tog sig af vores børn uden at brokke sig alt for meget.

Åh fuck ja, jeg gad godt være en mand!

Oh, well ... :lol: :lol: :lol:

I praksis er det nok sjældent man får det hele for et ribben.


Jeg tror aldrig, at jeg har oplevet den slags 'ribben' ;)

Nu kan det jo også være, at det er et spare rib ;)


Det kan tænkes. Man sparer, hvor der spares kan :-p
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Livets forhold"