B-mennesker

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
abcd
Indlæg: 6345
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10362

Re: B-mennesker

Indlægaf abcd » 2. maj 2024, 09:22

fisken80 skrev:Jeg læste lige en kommentar på Facebook, der handlede om et studie, der angiveligt skulle være blevet lavet i USA i 60'erne. Man lukkede en flok mennesker inde i et hus uden vinduer og uden nogen former for tidskilde. Ingen vidste med andre ord hvad klokken var på noget tidspunkt.

Personerne delte sig i tre grupper. En gruppe, der forlængede døgnet til 26 timer, en gruppe, der afkortede det til 22 timer og en gruppe, der fastholdt døgnet på 24 timer.

Jeg aner ikke om det studie virkelig findes, men hvis det gør er det da vildt interessant i forhold til den her diskussion.

Det var i øvrigt en kommentar til denne artikel: https://www.weekendavisen.dk/2024-10/id ... 1714376459


Jeg har også hørt om det studie. Men det gør jo ikke rigtigt nogen forskel for B-menneske-argumentet. Når nogle siger de helst vll sove 02-10, så er deres døgn stadig 24 timer. Hvis man lever efter et døgn på 26 timer, vil man stå op 2 timer senere hver dag, så hvis man står op kl. 10 i dag, står man op kl. 12 i morgen og kl. 14 i overmorgen osv. Og hvad skal man så bruge det til?
0

Tilbage til "Livets forhold"