Hvor mange fremvisninger skal der til?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Hvor mange fremvisninger skal der til?

Indlægaf Neenah » 31. mar 2024, 18:50

Vi solgte sidste forår. To fremvisninger (skuffesalg) efterfulgt af budkrig. Vi solgte 100.000 over udbudspris inden det kom på markedet.
0
Aurora
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 211
Likede indlæg: 2735

Re: Hvor mange fremvisninger skal der til?

Indlægaf Aurora » 31. mar 2024, 18:56

Hold op hvor har I allesammen solgt hurtigt. Men det bekræfter mig også i at de gode boliger ryger stærkt og at det derfor er det rigtige for mig at sælge først så jeg kan købe nyt uden at det skal være en betinget handel. Så bliver man nemt overhalet indenom. Jeg er ikke så særlig, så det jeg gerne vil have, er nok det samme som mange andre.

Heldigvis er min bolig pæn med moderne/nyt køkken og bad (har renoveret begge dele i de 5 år jeg har boet her) = fordel, plus prisen er sat rimelig skarpt i følge mægler. Men et af værelserne er et gennemgangsværelse. Så det kræver en køber der gerne vil have stuer en suite og ikke vil bruge det pågældende rum som soveværelse, hvilket reducerer målgruppen. Så jeg tør ikke satse på at sælge efter så kort tid, selvom jeg selvfølgelig håber det.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9009
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1530
Likede indlæg: 25763

Re: Hvor mange fremvisninger skal der til?

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. apr 2024, 08:38

Aurora skrev:Hold op hvor har I allesammen solgt hurtigt. Men det bekræfter mig også i at de gode boliger ryger stærkt og at det derfor er det rigtige for mig at sælge først så jeg kan købe nyt uden at det skal være en betinget handel. Så bliver man nemt overhalet indenom. Jeg er ikke så særlig, så det jeg gerne vil have, er nok det samme som mange andre.

Heldigvis er min bolig pæn med moderne/nyt køkken og bad (har renoveret begge dele i de 5 år jeg har boet her) = fordel, plus prisen er sat rimelig skarpt i følge mægler. Men et af værelserne er et gennemgangsværelse. Så det kræver en køber der gerne vil have stuer en suite og ikke vil bruge det pågældende rum som soveværelse, hvilket reducerer målgruppen. Så jeg tør ikke satse på at sælge efter så kort tid, selvom jeg selvfølgelig håber det.


Jeg tænker du har ret i en en-suite kan være en udfordring, hvis det er et par med børn f.x. - men omvendt tæller det jo positivt for mange at det er en lejlighed, men at du har en fin privat gård til boligen - fremfor 2½ kvm altan. Så bliver det lidt sådan en form for hybrid bolig, der har lidt af det hele, og som er let at gå til for f.x. den lidt ældre generation som er uden hjemmeboende børn, og som måske er trætte af eller ikke længere har fysik til at trampe op til 3.- 4. sal.

Med en skarp pris tænker jeg ikke nødvendigvis den er vildt svær at få solgt.
hvor længe var boligen til salg da du selv købte den?
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Aurora
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 211
Likede indlæg: 2735

Re: Hvor mange fremvisninger skal der til?

Indlægaf Aurora » 10. maj 2024, 08:52

En opdatering og et opfølgende spørgsmål.

Der blev underskrevet en købsaftale efter godt en måned. Købers bank- og advokatforbehold udløber idag kl 16. Men jeg er kommet til at tænke på om deres rådgivere skal sende en form for godkendelse til mægleren eller er det sådan at handlen er godkendt hvis ingen har gjort indsigelser inden forbeholdene udløber?
1
IrmaPigen
Indlæg: 7837
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 974
Likede indlæg: 12537

Re: Hvor mange fremvisninger skal der til?

Indlægaf IrmaPigen » 11. maj 2024, 15:00

Aurora skrev:En opdatering og et opfølgende spørgsmål.

Der blev underskrevet en købsaftale efter godt en måned. Købers bank- og advokatforbehold udløber idag kl 16. Men jeg er kommet til at tænke på om deres rådgivere skal sende en form for godkendelse til mægleren eller er det sådan at handlen er godkendt hvis ingen har gjort indsigelser inden forbeholdene udløber?


Man behøver ikke sende en godkendelse.

Men indsigelser iht. rådgiverforbeholdet eller det økonomisk forbehold, skal være fremsendt til ejendomsformidleren inden fristens udløb.
1
Aurora
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 211
Likede indlæg: 2735

Re: Hvor mange fremvisninger skal der til?

Indlægaf Aurora » 21. maj 2024, 06:33

IrmaPigen skrev:
Aurora skrev:En opdatering og et opfølgende spørgsmål.

Der blev underskrevet en købsaftale efter godt en måned. Købers bank- og advokatforbehold udløber idag kl 16. Men jeg er kommet til at tænke på om deres rådgivere skal sende en form for godkendelse til mægleren eller er det sådan at handlen er godkendt hvis ingen har gjort indsigelser inden forbeholdene udløber?


Man behøver ikke sende en godkendelse.

Men indsigelser iht. rådgiverforbeholdet eller det økonomisk forbehold, skal være fremsendt til ejendomsformidleren inden fristens udløb.


Tak Irma :kys:
Handlen gik heldigvis igennem uden problemer. Og jeg har også selv købt et lille halvt dobbelthus. Efter at have holdt øje i et par år og ledt aktivt i et halvt, kom den helt perfekte bolig til salg dagen efter der var skrevet under på købsaftale på min egen bolig. Jeg slog til og var heldig, der var flere interesserede købere. De ville gerne af med det hurtigst muligt (huset står tomt efter at have været lejet ud), så jeg fik det fordi jeg kan overtage allerede 15/6. Mine købere vil også gerne overtage hurtigst muligt, så nu skal der laves et tillæg til kontrakten så de får det allerede 1/7. Det er så vildt og jeg er helt rundt på gulvet :panik:

Tænk jeg får mit eget HUS! :banan: :love2:
21

Tilbage til "Bolig"