Det er virkelig traels og det er bare virkelig haardt at skulle forholde sig til at det er sket, mens vi samtidig skal bo hos andre mennesker. Jeg er bare ikke god til ikke at have min egen base og paa trods af at det er min kaerestes barndomshjem vi bor i, saa gaar det ogsaa ham paa nu. Normalt tager jeg op til hesten for at faa toemt hovedet og slappe af, men jeg ejer et par sko og alt andet er smidt ud, saa det kan jeg ikke engang.
Vi har vaeret noedt til at bestille sofa allerede da der er rimelig lang leveringstid paa. Der skal kigges spiseborde, tv stand, tv, gryder, pander og endda ogsaa viskestykker. Alle vores vinter accessories er smidt ud ogsaa. Det er bare virkelig daarlig timing naar nu det begynder at blive koldt og vi saa skal til at vente paa at de beslutter sig for hvor meget vi skal have i erstatning for indbo.
Jeg er bare fuldkommen udkoert mentalt og det giver saa udslag fysisk nu.
Men altsaa - der er ikke sket livstruende personskader og huset bliver lavet igen. Det er det der skal holdes fast i selvom alt andet er virkelig overvaeldende.
Vi har taget chancen - og købt hus!
- TakeAChanceOnMe
- Kort karma: 858
- Geografisk sted: United Kingdom
- Likede indlæg: 15371
Re: Vi har taget chancen - og købt hus!
Hold nu op hvor er det synd for jer!
For nogle år siden blev vores kælder oversvømmet med kloakvand under et skybrud, og det var sgu en hård omgang, hvor både fyr, vaskemaskine, tørretumbler og al verdens ting og sager gik til - og det var altså "bare" kælderen. Så jeg tør slet ikke tænke på hvor brugte I må være.
Kæmpe kram!
For nogle år siden blev vores kælder oversvømmet med kloakvand under et skybrud, og det var sgu en hård omgang, hvor både fyr, vaskemaskine, tørretumbler og al verdens ting og sager gik til - og det var altså "bare" kælderen. Så jeg tør slet ikke tænke på hvor brugte I må være.
Kæmpe kram!
0
- TakeAChanceOnMe
Charly skrev:Hold nu op hvor er det synd for jer!
Kæmpe kram!
Man ved slet ikke hvor mange ting man har indtil man står og skal smide dem ud. Og det er super hårdt hvis noget af det rent faktisk holder en stor værdi for en.
Vi er begge to nået breaking point. Min kæreste blev sendt hjem fra arbejde søndag med besked om at se hans læge for en sygemelding og jeg har sygemeldt mig selv indtil jeg skal til læge på mandag.
1
- TakeAChanceOnMe
Mere end 2 år efter, er mit kontor/gæsteværelse ENDELIG færdig .
Jeg er faktisk ret glad for resultatet, om end jeg mangler lidt billeder til mine billedehylder og godt kunne tænke mig mere/alternativ ophængning til mine rosetter. Derudover vil jeg også gerne have mere belysning omkring skrivebordet. Evt. en lille kork opslagstavle der kan hænge over gitteret, så jeg kan sætte vores fixture lists op. Jeg glemmer dem nemlig ellers
Meeen mon ikke det kommer. Indtil videre er udgangspunktet i hvert fald meget bedre end det var.
Jeg er faktisk ret glad for resultatet, om end jeg mangler lidt billeder til mine billedehylder og godt kunne tænke mig mere/alternativ ophængning til mine rosetter. Derudover vil jeg også gerne have mere belysning omkring skrivebordet. Evt. en lille kork opslagstavle der kan hænge over gitteret, så jeg kan sætte vores fixture lists op. Jeg glemmer dem nemlig ellers
Meeen mon ikke det kommer. Indtil videre er udgangspunktet i hvert fald meget bedre end det var.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
- Shmartiesh
- Kort karma: 158
- Likede indlæg: 3025
Hvordan ser resten af huset ud efter renovering? Og har i haft problemer med vandet siden?
0
- TakeAChanceOnMe
Shmartiesh skrev:Hvordan ser resten af huset ud efter renovering? Og har i haft problemer med vandet siden?
Vi har været rigtig langsomme til ligesom at finde på plads igen. Det er faktisk først her efter den sidste lockdown, at vi har fået ordnet de fleste ting. Der er stadigvæk en del der mangler, specielt i stuen. Og vi har stadigvæk PTSD/angst når det regner eller toilettet laver underlige lyde. Hvilket er lettere uheldigt, for det regner ret tit i Oldham.
Køkkenet er nogenlunde ved at være i orden. Vi har først lige fået ordnet hjørneskabene her i sidste uge, efter næsten 1 år uden hylder. Vi er også gået med et andet look i køkkenet - generelt har det virket som bedre kvalitet de har sat ind. De har været ude at rette noget en enkelt gang, men jeg kan faktisk ikke huske hvad det var.
Jeg mangler bare lidt at få taget billeder af det hele - for køkken + badeværelse (det oversvømmede ikke, vi var bare langesomme til at få gjort noget ved det!) er faktisk blevet ret fedt
Haven er stadigvæk kaos. Det har simpelthen været umuligt at holde dem op på deres løfte om at ordne den. Dels pga. covid, men også out of sight, out of mind.
Min kæreste havde fået arrangeret at de skulle komme ud en dag, men så hev naboen fat i dem før de bankede på vores dør. Hvorefter de så valgte at skride på trods af at de havde en aftale med os. Så den del er stadigvæk op ad bakke. Ellers har vi faktisk ikke haft nogle problemer der kan linkes tilbage til oversvømmelsen. Heldigvis .
3
- TakeAChanceOnMe
Jeg kom aldrig videre med den her tråd. Men vi smed huset på markedet sidste fredag efter næsten 6 år i Oldham.
Vi havde viewings i går og fik 2 timer efter et par havde forladt huset, en notifikation om at de havde budt udbudsprisen. Vi har tænkt os lige at tjekke med mælgerens “negotiater” i morgen, men regner med at acceptere budet.
Køber er førstegangskøber, så der er ingen kæde hvor vi skal vente på at de får solgt også.
Så i dag har vi været ude at kigge på 4 huse, på næsten det direkte midtpunkt mellem vores arbejde.
Vi så to vi rigtig godt kunne lide og endte med at smide et bud på det ene. Vi har budt 15k pund mindre end asking og håber at kunne mødes i midten som ville være vores absolut max.
Hvis ikke, så smider vi et bud på det andet.
Det eneste “minus” vi kunne finde ved det vi har budt på er at der kun er ét toilet. Alt andet ved det elsker vi.
Jeg rejser med arbejdet i morgen, så det hele er lidt vildt og spændende og så er jeg slet ikke rigtig en del af det .
Føler mig slet ikke voksen nok til at skal have rigtigt huslån og tænke over renter
Vi havde viewings i går og fik 2 timer efter et par havde forladt huset, en notifikation om at de havde budt udbudsprisen. Vi har tænkt os lige at tjekke med mælgerens “negotiater” i morgen, men regner med at acceptere budet.
Køber er førstegangskøber, så der er ingen kæde hvor vi skal vente på at de får solgt også.
Så i dag har vi været ude at kigge på 4 huse, på næsten det direkte midtpunkt mellem vores arbejde.
Vi så to vi rigtig godt kunne lide og endte med at smide et bud på det ene. Vi har budt 15k pund mindre end asking og håber at kunne mødes i midten som ville være vores absolut max.
Hvis ikke, så smider vi et bud på det andet.
Det eneste “minus” vi kunne finde ved det vi har budt på er at der kun er ét toilet. Alt andet ved det elsker vi.
Jeg rejser med arbejdet i morgen, så det hele er lidt vildt og spændende og så er jeg slet ikke rigtig en del af det .
Føler mig slet ikke voksen nok til at skal have rigtigt huslån og tænke over renter
7
- TakeAChanceOnMe
Vi endte med at smide et bud på hus nr 2, som blev accepteret her i dag. Derudover har vi modtaget flere bud på vores, som så også er ved at være over udbudsprisen. Så det hele er ret interessant lige nu.
Lidt svært at få ordnet alle dokumenter eftersom jeg er i Grækenland med arbejdet, men vi prøver!
Lidt svært at få ordnet alle dokumenter eftersom jeg er i Grækenland med arbejdet, men vi prøver!
6
TakeAChanceOnMe skrev:Vi endte med at smide et bud på hus nr 2, som blev accepteret her i dag. Derudover har vi modtaget flere bud på vores, som så også er ved at være over udbudsprisen. Så det hele er ret interessant lige nu.
Held og lykke med det
Nogenlunde sådan købte vi også vores første fælles bolig. Min mand stod for alt og regnede budgetter forfra og bagfra for at kunne sætte mig ind i det, når jeg lige havde (kort!) tid til at snakke om det. Jeg kan huske, at jeg stod på et hotelværelse og børstede tænder, mens jeg skrev under på købsaftalen
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it!