Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5466
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 669
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14099

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf RavenClaw » 3. maj 2024, 12:36

Galoldriel skrev:Er der nogen af jer, der har plasttag fx over en havestue eller et andet rum, hvor I opholder jer en del?

Vi skal have lagt plasttag over vores havestue, og vi er i tvivl om, hvorvidt vi skal vælge helt klare plader eller delvist gennemsigtige. Med de klare plader er der jo kraftigt smæk på lyset, men vi kan sætte et solsejl op, når det er (vores havestue er stor). Vores ræsonnement er, at der jo ikke er så mange dage med høj sol, og at de klare plader vil være gode, når der er overskyet - hvorimod de delvist gennemsigtige snupper noget af lyset, som man jo netop har brug for på gråvejrs/regnvejrsdagene.

Erfaringer er meget velkomne :)

Vi har hvidt plasttag på vores 40 kvm sydvendte havestue. Hvis ikke vi havde det, ville vi både gå til af varme, og det ville ikke være muligt at opholde sig derude uden at blive blændet.

Lige pt. er der 32 grader derude med vinduer og døre åbne.

Jeg ser lige, om jeg kan skaffe et billede.

Edit: Her er julens lysindfald
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5466
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 669
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14099

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf RavenClaw » 3. maj 2024, 12:50

Og her er et lige nu-og-her billede inkl. ommøbleringsrod.

Termometeret siger 36 grader, selv om vi også har trukket gardinerne delvist for.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1286
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4222

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Galoldriel » 3. maj 2024, 15:14

Tak :)

Vores "havestue" er egentlig ikke en rigtig havestue, det er et slags orangeri. Det er 111 kvm. Det er ikke isoleret (og det er utæt - bygget af grove planker, der ikke slutter tæt. Det har tilsyneladende været meningen), og om vinteren er der lige så koldt inde som ude. Om sommeren er der alt for varmt til at opholde sig der, når solen står lige på. Så det er i den forbindelse lidt ligegyldigt, hvor varmt der er - vi kan ikke være derinde alligevel, og bruger i stedet de terasser, der er foran bygningen.

Når solen ikke skinner direkte ned på bygningen, er temperaturen mere behagelig. Det er især sen eftermiddag og aften, der er gode. Om foråret og efteråret er der mere køligt (nogle gange for koldt men sjældent for varmt), så jeg håber, at et glasklart tag vil forlænge den tid, vi kan sidde derude uden at det føles for koldt.

Jeg tror, vi ender med de gennemsigtige tagplader.
2
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11714
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18917

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf PaleSeptember » 9. maj 2024, 10:11

Vi skal have opfrisket vores kontor lidt og er så små gået i gang med at pille ned. Jeg har taget lidt førbilleder, glemte dog at tage, inden manden pillede de ca. 100 kokarder ned, som hang rundt langs hele væggen samt diverse kattebilleder.
Alle møblerne skal udskiftes, så de er sat til salg, men der er ingen interesse so far.
Planen er at sætte bordplader med ben op langs den ene væg. Under bordpladerne skal der være nogle skuffemøbler.
På den modsatte væg er planen en Kallax-reol.
Det er planen, at der skal samme gulv på som i køkken og stue.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Cosi
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 152
Likede indlæg: 2259

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Cosi » 10. maj 2024, 05:15

Vi er kommet et godt stykke videre, omend der stadig er et stykke vej med ophugning/udgravning.

Vi, min mand, er ved at grave jord op. En opgave, der er ret hårdt, da det er lerjord.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2

Tilbage til "Bolig"