Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Fruity » 24. apr 2023, 22:22

Åhhhh alle vores hvidevarer + vask er kommet i dag. Det er et kaos! Men så kan tømren komme i gang med bordplade og det kan blive færdigt.

Jeg er godt nok spændt på det. Og glad for, jeg fik denne tømrer overtalt til at stå for det. Det er så dejligt, han koordinerer med VVS og elektriker og vi ikke skal gøre noget.

Og så er han gået all in på at bruge materialerne fra Ikea bedst muligt. Han bygger skuffer i soklerne og et skab til krydderier, stegepander mm i et lille hulrum, der ellers skulle have været dækket til mellem endevæg og køleskab.

Så bruger han kantmaterialer til at bygge væg op, så vi får ensartet væg i stedet for hvidt/Alm væg ovenfor skabene.

Jeg begynder altså at glæde mig!
4
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13095
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3551
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56289
Kontakt:

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Ado » 25. apr 2023, 07:08

Vi er gået i gang med at renovere gæstetoilettet. Jeg kan desværre ikke finde billeder af det før nedrivning, men det var med blå som tema ved både badekar, håndvask og toilet.

Billede

Nu skal gulvet brækkes op og der skal ordnes vægge og sættes gibsloft op.

Billede

Billede

I laden står det nye badekar og venter.

Billede
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13095
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3551
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56289
Kontakt:

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Ado » 25. apr 2023, 07:56

Jeg fandt et gammelt billede. Bemærk det lækre toilet. :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Donna Martin Graduates!
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Fruity » 25. apr 2023, 07:58

Ado skrev:Jeg fandt et gammelt billede. Bemærk det lækre toilet. :D


Men det har altså charme :lun:
3
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13095
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3551
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56289
Kontakt:

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Ado » 25. apr 2023, 10:32

Fruity skrev:
Ado skrev:Jeg fandt et gammelt billede. Bemærk det lækre toilet. :D


Men det har altså charme :lun:

Bestemt. Jeg syntes også det var lidt buttet og kært. Men det løb hele tiden med vand. :D
1
Donna Martin Graduates!
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Fruity » 29. apr 2023, 21:52

Vi får sat Ikea-køkken op. Der er er overskab, der er købt til at være i et hjørne. Det fremgår også af ordreseddel.

Men••• enten mangler der noget - eller også fatter vi ikke, hvordan Ikea mener, man laver et hjørne.

Er der nogen, der har et eksempel/kendskab/kam hjælpe?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7882

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Filipai » 30. apr 2023, 04:22

Fruity skrev:Vi får sat Ikea-køkken op. Der er er overskab, der er købt til at være i et hjørne. Det fremgår også af ordreseddel.

Men••• enten mangler der noget - eller også fatter vi ikke, hvordan Ikea mener, man laver et hjørne.

Er der nogen, der har et eksempel/kendskab/kam hjælpe?


Jeg har et hjørneskab fra ikea vi selv har monteret i bryggers. Hvad har i fået?
For jeg synes det var meget lige til. Det hjørneskab ikea har, er væsentligt større end et normalt hjørneskab, med diagonal adgang. Send gerne billede af tegning og det møbel i har fået.
0
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Fruity » 30. apr 2023, 08:13

Filipai skrev:
Fruity skrev:Vi får sat Ikea-køkken op. Der er er overskab, der er købt til at være i et hjørne. Det fremgår også af ordreseddel.

Men••• enten mangler der noget - eller også fatter vi ikke, hvordan Ikea mener, man laver et hjørne.

Er der nogen, der har et eksempel/kendskab/kam hjælpe?


Jeg har et hjørneskab fra ikea vi selv har monteret i bryggers. Hvad har i fået?
For jeg synes det var meget lige til. Det hjørneskab ikea har, er væsentligt større end et normalt hjørneskab, med diagonal adgang. Send gerne billede af tegning og det møbel i har fået.


Underskabet er fint. Det er overskabet. Det er ikke et hjørneskab, men langt, så det på den anden side går ind over. Umiddelbart ligner det på størrelsen på den medfølgende låge, at der skulle medfølge et vinkelformet mellemstykke, der laver et hjørne og kan sættes hængsler på
0
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Fruity » 30. apr 2023, 08:18

Ved ikke om et billede hjælper…

IMG_3508.jpeg


Tømren mener der må mangle et mellemstykke…
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Oak123
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4045

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Oak123 » 30. apr 2023, 08:46

Fruity skrev:Ved ikke om et billede hjælper…

IMG_3508.jpeg


Tømren mener der må mangle et mellemstykke…


Er problemet at der ikke kan sættes en hængsel på til lågen?

På Ikeas side under er Metod hjørneskab, der er firkantet som jeres - med lågen i den ene side er der denne vejledning: https://www.ikea.com/dk/da/assembly_ins ... 40-5-2.pdf

Hvor man kan se hvordan man kan sætte hjørnebeslag på til at fæstne hængsler (og vist også sidestykke) på.
1
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Fruity » 30. apr 2023, 09:01

Oak123 skrev:
Fruity skrev:Ved ikke om et billede hjælper…

IMG_3508.jpeg


Tømren mener der må mangle et mellemstykke…


Er problemet at der ikke kan sættes en hængsel på til lågen?

På Ikeas side under er Metod hjørneskab, der er firkantet som jeres - med lågen i den ene side er der denne vejledning: https://www.ikea.com/dk/da/assembly_ins ... 40-5-2.pdf

Hvor man kan se hvordan man kan sætte hjørnebeslag på til at fæstne hængsler (og vist også sidestykke) på.


Tak!!!

Men så burde der vel også være sådan et sidestykke med? Det er vel ikke meningen, man selv skal i en tømmerhandel og finde et eller andet :genert:
0
Oak123
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4045

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Oak123 » 30. apr 2023, 09:06

Fruity skrev:
Oak123 skrev:
Fruity skrev:Ved ikke om et billede hjælper…

IMG_3508.jpeg


Tømren mener der må mangle et mellemstykke…


Er problemet at der ikke kan sættes en hængsel på til lågen?

På Ikeas side under er Metod hjørneskab, der er firkantet som jeres - med lågen i den ene side er der denne vejledning: https://www.ikea.com/dk/da/assembly_ins ... 40-5-2.pdf

Hvor man kan se hvordan man kan sætte hjørnebeslag på til at fæstne hængsler (og vist også sidestykke) på.


Tak!!!

Men så burde der vel også være sådan et sidestykke med? Det er vel ikke meningen, man selv skal i en tømmerhandel og finde et eller andet :genert:


Ja, det ser ud til at der hører 6 pakker til hvis man køber dette skab.
Så det afhænger nok af hvilken “pakke” jeres skab er en del af - om de dele var med i prisen eller skulle købes ved siden af. (Eller om I/nogen har glemt at få alle pakker med)

https://www.ikea.com/dk/da/p/metod-hjor ... lsrc=aw.ds
Under dette skab i Produktmål og under Pakkens mål og indhold kan man se hvor mange og hvilke pakker der skulle tages med fra lageret for at have alle.
1
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Fruity » 30. apr 2023, 09:12

Oak123 skrev:
Fruity skrev:
Oak123 skrev:
Fruity skrev:Ved ikke om et billede hjælper…

IMG_3508.jpeg


Tømren mener der må mangle et mellemstykke…


Er problemet at der ikke kan sættes en hængsel på til lågen?

På Ikeas side under er Metod hjørneskab, der er firkantet som jeres - med lågen i den ene side er der denne vejledning: https://www.ikea.com/dk/da/assembly_ins ... 40-5-2.pdf

Hvor man kan se hvordan man kan sætte hjørnebeslag på til at fæstne hængsler (og vist også sidestykke) på.


Tak!!!

Men så burde der vel også være sådan et sidestykke med? Det er vel ikke meningen, man selv skal i en tømmerhandel og finde et eller andet :genert:


Ja, det ser ud til at der hører 6 pakker til hvis man køber dette skab.
Så det afhænger nok af hvilken “pakke” jeres skab er en del af - om de dele var med i prisen eller skulle købes ved siden af. (Eller om I/nogen har glemt at få alle pakker med)

https://www.ikea.com/dk/da/p/metod-hjor ... lsrc=aw.ds
Under dette skab i Produktmål og under Pakkens mål og indhold kan man se hvor mange og hvilke pakker der skulle tages med fra lageret for at have alle.


Du har det vildeste talent :D

Jeg kan bare se, det er med på det, Ikea-køkkenmanden tegnede :lol: og så siger tømren, han mangler noget.

Alt derimellem er sort snak for mig :D
1
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Fruity » 30. apr 2023, 09:18

Nåh. Jeg har lige sendt dit svar til tømren. Han har skrevet, han ikke havde troet det var deres løsning - og det var da ok, men så ikke rigtigt godt ud, så det ville han ikke lave. I stedet ville han lave et ordentligt hjørne til os. (Han laver også snedkerkøkkener, men har sagt ok til Ikea—løsningen, pga alt det andet, vi så skal have lavet i køkkenet, som han gerne vil. Faktisk er han vist snedker og ikke tømrer :genert:)

Der er altså ret mange af Ikeas løsninger, han ikke er tilfreds med :lol: Han har også hævet køkkenet og tilføjet skuffer i soklerne. Tilføjet et lille skab, hvor der ellers skulle dækkes af. Og anvender materialerne anderledes, så vi kan få en indbygget løsning.

Jeg forstår ikke helt, hvad det er, han gør og siger, men satser på, det bliver fint :genert:

Nu kom vi i hvert fald lidt videre!
Tak!!!
3
Oak123
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4045

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Oak123 » 30. apr 2023, 10:41

Fruity skrev:Nåh. Jeg har lige sendt dit svar til tømren. Han har skrevet, han ikke havde troet det var deres løsning - og det var da ok, men så ikke rigtigt godt ud, så det ville han ikke lave. I stedet ville han lave et ordentligt hjørne til os. (Han laver også snedkerkøkkener, men har sagt ok til Ikea—løsningen, pga alt det andet, vi så skal have lavet i køkkenet, som han gerne vil. Faktisk er han vist snedker og ikke tømrer :genert:)

Der er altså ret mange af Ikeas løsninger, han ikke er tilfreds med :lol: Han har også hævet køkkenet og tilføjet skuffer i soklerne. Tilføjet et lille skab, hvor der ellers skulle dækkes af. Og anvender materialerne anderledes, så vi kan få en indbygget løsning.

Jeg forstår ikke helt, hvad det er, han gør og siger, men satser på, det bliver fint :genert:

Nu kom vi i hvert fald lidt videre!
Tak!!!


Velbekomme :)

Så ved han da hvad Ikeas plan var. Men hvis han vil ændre på designet, og lave en anden hjørneløsning, så er det også lidt svært for dig at vide hvad han skal bruge til det :)
1

Tilbage til "Bolig"