Oprydningstråd 2022

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9002
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1525
Likede indlæg: 25746

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. dec 2023, 10:42

Jeg har lige gaflet mig et par ikea bestå højskabe på markedsplads til en god pris

Jeg har længe haft en ide om omorganisering i soveværelset, og nu var de rigtige skabe der, til en super fed pris

Det kribler helt i fingrene for at få ordnet, rykket om, ryddet op, puttet på plads i skabene! :banan:

Min hjerne er i det hele taget gået i oprydnings, januar, nyt år, nye tider, mode...
Håber det lykkes at få udnyttet det, med al den tid der også går med at passe job, og den helt almindelige drift af hverdagen, og ikke mindre end 2 x fødselsdagsfejring af egne børn her i januar.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
IrmaPigen
Indlæg: 7834
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 974
Likede indlæg: 12523

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf IrmaPigen » 31. dec 2023, 06:55

Min lejlighed skal lejes ud i det nye år. Der gå alligevel en del penge med at have den stående ubrugt hen det meste af tiden. Vi kunne spare en del på at flytte reelt sammen

Så jeg skal have flyttet alle mine ting hjem til min kæreste. Så der venter et kæmpe oprydnings-projekt på os i 2024.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6399
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14758

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Pjeps » 2. jan 2024, 23:47

Nåh men jeg er jo stadig igang med reducer en 3 vær til en 2 vær. Dvs at der skal minimum ryge 1/3 del f hvad jeg har. Jeg har Idag været oppe og låne nøgle til den nye lejlighed for at måle værelserne , så jeg kan bestille mit kreaskab og lave en plantegning så jeg kan se hvad jeg skal have med. Jeg ønsker luft mellem mine ting denne gang !

I dag har jeg fravalgt 1/3 del af mine spil, blandt andet mit TP jeg fik i 18 års fødselsdagsgave :D jeg har nok ikke spillet det i de sidste 10 år alligevel. Og jeg sad længe med og tænkte , tænkt nu hvis…. Men nej jeg bliver ikke lykkeligere af at blive ved st eje det.

Mit skab med hår ting, cremer, smykker osv blev nok nærmere reduceret ned til 1/4 . Jeg tænker cremer osv godt kan blive for gammelt :tie:

Alle mine rejseting er kastet ned i mellemkuffert,,der er puttet ned i stor kuffert. Det kan jeg tage stilling til næste gang jeg skal ud at rejse.

Så der er i dag smidt 1 sæk ud
2 poser bøger til genbrug
1 pose ting til genbrug
1 ikeapose spil til genbrug

Og min unge kollega der har fået sin første rigtige lejlighed ( har boet i kollektiv med kun 1 værelse) er klar til at overtage en masse møbler og køkkenting + mit ekstra tv

Min kammerat vil gerne have juicer og køkkenting !

Jeg synes faktisk jeg er sej til at smide ud /skille mig af med ting denne gang. Jeg er lidt stolt hvergang jeg har afsluttet en reol, kommode , skab mm:lol:
13
:ninja:
pinkmoon
Indlæg: 1728
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6899

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf pinkmoon » 3. jan 2024, 12:03

Pjeps skrev: Jeg tænker cremer osv godt kan blive for gammelt :tie:


Der er en mærkning på bagsiden som indikerer hvor længe en creme kan holde sig efter åbning.

Ikke at de nødvendigvis er ubrugelige derefter, men effekten svækkes.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11412
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23708

Re: Oprydningstråd 2024

Indlægaf Mani » 6. jan 2024, 21:56

Jeg har pakket følgende til genbrug:
15 nisser
1 skoæske med julekugler
1 skoæske med diverse julepynt

Derudover er der en æske og en indkøbspose med julepynt, som skal smides ud fordi det er for slidt, ødelagt etc

Jeg har foreløbig frasorteret 43 drengebøger (af typen fra min far var ung).
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11412
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23708

Re: Oprydningstråd 2024

Indlægaf Mani » 7. jan 2024, 16:01

Mani skrev:Jeg har pakket følgende til genbrug:
15 nisser
1 skoæske med julekugler
1 skoæske med diverse julepynt

Derudover er der en æske og en indkøbspose med julepynt, som skal smides ud fordi det er for slidt, ødelagt etc

Jeg har foreløbig frasorteret 43 drengebøger (af typen fra min far var ung).

Yderligere 104 krimier er frasorteret. Jeg bliver i al fald nok nødt til at halverer min bogsamling og pt går det fint, men ved der kommer svære valg senere.

Derudover er følgende, der er blevet for småt givet videre
6 sæt skiundertøj
3 par skihandsker
2 par skibukser
1 vinterjakke
3 julesweatre
3 tynde fleecetrøjer
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6399
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14758

Re: Oprydningstråd 2024

Indlægaf Pjeps » 7. jan 2024, 16:27

Mani skrev:
Mani skrev:Jeg har pakket følgende til genbrug:
15 nisser
1 skoæske med julekugler
1 skoæske med diverse julepynt

Derudover er der en æske og en indkøbspose med julepynt, som skal smides ud fordi det er for slidt, ødelagt etc

Jeg har foreløbig frasorteret 43 drengebøger (af typen fra min far var ung).

Yderligere 104 krimier er frasorteret. Jeg bliver i al fald nok nødt til at halverer min bogsamling og pt går det fint, men ved der kommer svære valg senere.

Derudover er følgende, der er blevet for småt givet videre
6 sæt skiundertøj
3 par skihandsker
2 par skibukser
1 vinterjakke
3 julesweatre
3 tynde fleecetrøjer


Jeg har kun 10% bøger tilbage. Det gør ondt i mit læse hjerte, men helt ærligt, jeg får dem ikke læst igen. Hvis jeg gør, er det på min mofibo Reader.
0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6399
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14758

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Pjeps » 7. jan 2024, 16:32

Der er røget endnu et par sække til skrald

Har sendt en sæk vanter, huer, sokker, tørklæder, regntøj i tøjcontainer
Nu skal jeg igang med sko og støvler. Jeg må max beholde 10 par sko, 3 par støvler + gummistøvler. Soveværelset er pakket, halvdelen af stuen er pakket.
Mit mål er at have pakket stortset færdigt på søndag, det er sikkert utopi , da jeg skal i nattevagt hele ugen. Men jeg har fra kl 8 - 13 hverdag , hvis jeg opper mig , kan jeg nå langt.
1
:ninja:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11412
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23708

Re: Oprydningstråd 2024

Indlægaf Mani » 7. jan 2024, 19:18

Pjeps skrev:
Mani skrev:
Mani skrev:Jeg har pakket følgende til genbrug:
15 nisser
1 skoæske med julekugler
1 skoæske med diverse julepynt

Derudover er der en æske og en indkøbspose med julepynt, som skal smides ud fordi det er for slidt, ødelagt etc

Jeg har foreløbig frasorteret 43 drengebøger (af typen fra min far var ung).

Yderligere 104 krimier er frasorteret. Jeg bliver i al fald nok nødt til at halverer min bogsamling og pt går det fint, men ved der kommer svære valg senere.

Derudover er følgende, der er blevet for småt givet videre
6 sæt skiundertøj
3 par skihandsker
2 par skibukser
1 vinterjakke
3 julesweatre
3 tynde fleecetrøjer


Jeg har kun 10% bøger tilbage. Det gør ondt i mit læse hjerte, men helt ærligt, jeg får dem ikke læst igen. Hvis jeg gør, er det på min mofibo Reader.

Ja, det er også lidt det jeg tænker, at jeg primært læser digitalt nu. Specielt krimierne kommer jeg jo ikke til at læse igen.
Men når jeg skal til at sorterer i de skønlitterære, biografier og fagbøger, dem min morfar har indbundet, dem jeg har arvet og dem jeg har med fra mine rejser rundt i verden bliver det sgu nok alligevel svært :genert:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6399
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14758

Re: Oprydningstråd 2024

Indlægaf Pjeps » 7. jan 2024, 20:01

Mani skrev:
Pjeps skrev:
Mani skrev:
Mani skrev:Jeg har pakket følgende til genbrug:
15 nisser
1 skoæske med julekugler
1 skoæske med diverse julepynt

Derudover er der en æske og en indkøbspose med julepynt, som skal smides ud fordi det er for slidt, ødelagt etc

Jeg har foreløbig frasorteret 43 drengebøger (af typen fra min far var ung).

Yderligere 104 krimier er frasorteret. Jeg bliver i al fald nok nødt til at halverer min bogsamling og pt går det fint, men ved der kommer svære valg senere.

Derudover er følgende, der er blevet for småt givet videre
6 sæt skiundertøj
3 par skihandsker
2 par skibukser
1 vinterjakke
3 julesweatre
3 tynde fleecetrøjer


Jeg har kun 10% bøger tilbage. Det gør ondt i mit læse hjerte, men helt ærligt, jeg får dem ikke læst igen. Hvis jeg gør, er det på min mofibo Reader.

Ja, det er også lidt det jeg tænker, at jeg primært læser digitalt nu. Specielt krimierne kommer jeg jo ikke til at læse igen.
Men når jeg skal til at sorterer i de skønlitterære, biografier og fagbøger, dem min morfar har indbundet, dem jeg har arvet og dem jeg har med fra mine rejser rundt i verden bliver det sgu nok alligevel svært :genert:


Ja det er svært.

Har du konkrete boligplaner for fremtiden?
0
:ninja:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11412
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23708

Re: Oprydningstråd 2024

Indlægaf Mani » 7. jan 2024, 20:18

Pjeps skrev:Ja det er svært.

Har du konkrete boligplaner for fremtiden?

Planen er et års tid i sommerhuset, selvom jeg egentlig ikke må bruge det 9 uger om vinteren. Men for at finde ud af hvad jeg har råd til og hvad jeg har brug for og hvor jeg gerne vil bo. Så jeg kan jo godt opbevarer nogle bøger (og andre ejendele) til min kommende bolig, men ved reelt ikke hvad jeg for plads til så prøver virkelig at begrænse det.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7681
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21506

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Nesnay » 11. jan 2024, 13:20

Min bøjlestang i mit ene dobbeltskab faldt ned forleden, fordi holderen knækkede. Muligvis fordi der hang flere hundrede kjoler i skabet :fløjt:

Så nu er jeg i gang med at sortere i mine kjoler - skal fortsat hænge fremme, skal gemmes (lidt for store/små, men ellers fine), skal helt ud (helt forkert størrelse/falder ikke længere i min smag). Samtidig bliver jeg nok nødt til at gennemgå det tøj, jeg pakkede væk, sidst jeg havde den helt store oprydning. Jeg har ikke haft noget af det fremme siden, så jeg forventer, at langt det meste kommer til genbrug.
4
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7681
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21506

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Nesnay » 14. jan 2024, 13:08

Nesnay skrev:Min bøjlestang i mit ene dobbeltskab faldt ned forleden, fordi holderen knækkede. Muligvis fordi der hang flere hundrede kjoler i skabet :fløjt:

Så nu er jeg i gang med at sortere i mine kjoler - skal fortsat hænge fremme, skal gemmes (lidt for store/små, men ellers fine), skal helt ud (helt forkert størrelse/falder ikke længere i min smag). Samtidig bliver jeg nok nødt til at gennemgå det tøj, jeg pakkede væk, sidst jeg havde den helt store oprydning. Jeg har ikke haft noget af det fremme siden, så jeg forventer, at langt det meste kommer til genbrug.
Så er der sorteret 265 stykker tøj og 34 diverse fra. Det bliver til en fem-seks ture i tøjcontaineren med en fyldt ikeapose.
4
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 4012
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5262

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf girl_beat » 14. jan 2024, 15:04

Nesnay skrev:
Nesnay skrev:Min bøjlestang i mit ene dobbeltskab faldt ned forleden, fordi holderen knækkede. Muligvis fordi der hang flere hundrede kjoler i skabet :fløjt:

Så nu er jeg i gang med at sortere i mine kjoler - skal fortsat hænge fremme, skal gemmes (lidt for store/små, men ellers fine), skal helt ud (helt forkert størrelse/falder ikke længere i min smag). Samtidig bliver jeg nok nødt til at gennemgå det tøj, jeg pakkede væk, sidst jeg havde den helt store oprydning. Jeg har ikke haft noget af det fremme siden, så jeg forventer, at langt det meste kommer til genbrug.
Så er der sorteret 265 stykker tøj og 34 diverse fra. Det bliver til en fem-seks ture i tøjcontaineren med en fyldt ikeapose.

Vildt! :gisp: Jeg er imponeret :-D
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13058
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21847

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Pandesteg » 15. jan 2024, 07:58

Min mand og jeg rydder op med hård hånd, fordi vi flytter i et mindre hus om et par måneder. Alle skabe og skuffer i huset er efterhånden gennemgået og der er afleveret jeg ved ikke hvor mange poser til genbrug med diverse bøger, køkkenting, nips osv. I weekenden ryddede vi op på vores store loft og i værkstederne og kørte jeg ved ikke hvor mange læs til genbrugspladsen. Vi fik også givet en masse kasser med gamle plader, nogle arkivskabe og en pladespiller væk. Vi burde sikkert sælge nogle af tingene og prøve at tjene lidt, men jeg orker ikke folks tusind spørgsmål og skambud, så medmindre det er noget, der er dét værd, så giver vi bare tingene væk.

Hold op hvor føles det godt at skille sig af med så meget ragelse!
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Bolig"