Oprydningstråd 2022

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14780

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Pjeps » 15. jan 2024, 21:41

Jeg er godt nok på grænsen til at være en hoarder. Kom igennem grydeskabet, og jeg har bare puttet ting ind bagved når jeg har købt nyt. Udtjente stegepander!! Intet mindre end 8 stks stegepander og 3 gryder er røget ud.

Jeg har to Ikea poser med div ting der skal på genbrugspladsens bytte container i morgen.

Og en hel flytte kasse med køkkenting min kollega og en ven lige skal hapse fra inden resten ryger til genbrug.

Tænk hvis jeg orkede at prøve at sælge noget af det :lol:
2
:ninja:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9006
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1529
Likede indlæg: 25758

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. jan 2024, 22:32

Pjeps skrev:Jeg er godt nok på grænsen til at være en hoarder. Kom igennem grydeskabet, og jeg har bare puttet ting ind bagved når jeg har købt nyt. Udtjente stegepander!! Intet mindre end 8 stks stegepander og 3 gryder er røget ud.

Jeg har to Ikea poser med div ting der skal på genbrugspladsens bytte container i morgen.

Og en hel flytte kasse med køkkenting min kollega og en ven lige skal hapse fra inden resten ryger til genbrug.

Tænk hvis jeg orkede at prøve at sælge noget af det :lol:


Det er fordelen ved at flytte, en grundig oprydning og gennemgang af alle ens ting.

Nu er vejret self ikke der bedste, men hvis du bor ud til et sted hvor der kommer mange folk, og man kan/må sætte et bord eller en kasse op, så kunne du jo lave dig en lille "tillidsbod" og forsøge at sælge tingene for en lille skilling :) eller blot til gratis afhentning.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14780

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Pjeps » 15. jan 2024, 23:10

Madam Pomfrey skrev:
Pjeps skrev:Jeg er godt nok på grænsen til at være en hoarder. Kom igennem grydeskabet, og jeg har bare puttet ting ind bagved når jeg har købt nyt. Udtjente stegepander!! Intet mindre end 8 stks stegepander og 3 gryder er røget ud.

Jeg har to Ikea poser med div ting der skal på genbrugspladsens bytte container i morgen.

Og en hel flytte kasse med køkkenting min kollega og en ven lige skal hapse fra inden resten ryger til genbrug.

Tænk hvis jeg orkede at prøve at sælge noget af det :lol:


Det er fordelen ved at flytte, en grundig oprydning og gennemgang af alle ens ting.

Nu er vejret self ikke der bedste, men hvis du bor ud til et sted hvor der kommer mange folk, og man kan/må sætte et bord eller en kasse op, så kunne du jo lave dig en lille "tillidsbod" og forsøge at sælge tingene for en lille skilling :) eller blot til gratis afhentning.


Det kan man ikke når man bor så tæt , det er slet ikke tilladt at stille noget på gaden/foran opgangen. Og tillidsbod i Kbh NV - hvor man ikke kan glemme sine vanter i cykelkurven 10 min før de er væk :D Det begreb eksisterer slet ikke bydelen.

Det er ikke helt så nemt når man bor i lejlighed, men jeg sender det der er værd at sende videre i røde kors butikken, eller bytte containere i nærområdet. + foræret en masse væk til venner og bekendte.


Nu får min kollega lige lov at kigge på de møbler jeg ikke skal have med, resten ryger på giv væk gratis på Fb og det der er tilbage når flyttefolk kommer, ryger til stor skrald.

I min nye boligforening har et par hylder i skralderummet hvor man kan stille ting andre kunne få glæde af. Generelt er der meget bedre affaldssortering og plads til at man går op i det. Her er plastik container overfyldt hver gang man kommer ud med plastik , hvilket gør at folk bare smider det i en af de andre containere.
2
:ninja:
MissB
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2275

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf MissB » 16. jan 2024, 07:23

Pjeps skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Pjeps skrev:Jeg er godt nok på grænsen til at være en hoarder. Kom igennem grydeskabet, og jeg har bare puttet ting ind bagved når jeg har købt nyt. Udtjente stegepander!! Intet mindre end 8 stks stegepander og 3 gryder er røget ud.

Jeg har to Ikea poser med div ting der skal på genbrugspladsens bytte container i morgen.

Og en hel flytte kasse med køkkenting min kollega og en ven lige skal hapse fra inden resten ryger til genbrug.

Tænk hvis jeg orkede at prøve at sælge noget af det :lol:


Det er fordelen ved at flytte, en grundig oprydning og gennemgang af alle ens ting.

Nu er vejret self ikke der bedste, men hvis du bor ud til et sted hvor der kommer mange folk, og man kan/må sætte et bord eller en kasse op, så kunne du jo lave dig en lille "tillidsbod" og forsøge at sælge tingene for en lille skilling :) eller blot til gratis afhentning.


Det kan man ikke når man bor så tæt , det er slet ikke tilladt at stille noget på gaden/foran opgangen. Og tillidsbod i Kbh NV - hvor man ikke kan glemme sine vanter i cykelkurven 10 min før de er væk :D Det begreb eksisterer slet ikke bydelen.

Det er ikke helt så nemt når man bor i lejlighed, men jeg sender det der er værd at sende videre i røde kors butikken, eller bytte containere i nærområdet. + foræret en masse væk til venner og bekendte.


Nu får min kollega lige lov at kigge på de møbler jeg ikke skal have med, resten ryger på giv væk gratis på Fb og det der er tilbage når flyttefolk kommer, ryger til stor skrald.

I min nye boligforening har et par hylder i skralderummet hvor man kan stille ting andre kunne få glæde af. Generelt er der meget bedre affaldssortering og plads til at man går op i det. Her er plastik container overfyldt hver gang man kommer ud med plastik , hvilket gør at folk bare smider det i en af de andre containere.


Det er sjovt at der er så stor forskel på bydelene. På Østerbro har vi en der sælger honning og sådan noger bivoksmadpapir. Det står på et bord på gaden, og har bare et skilt med nummer til mobilepay.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14780

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Pjeps » 16. jan 2024, 18:40

Pjeps skrev:Jeg er nået til mit kreaværelse. Det er svært, for jeg synes jo ikke at jeg kan undvære en eneste af mine 409 farveblyanter, eller nogen af mine 347 pensler :genert:

Eller noget af alle de ting jeg har i min kæmpe kommode. Men det er jo det værelse jeg ikke kommer til at have længere.


Men når jeg har målene på det nye sted kommer jeg til at bestille sådan et specielbygget hobbyskab. Der kan lukkes sammen og der er plads til virkelig meget i det .

Jeg har fået bestilt mit hobbyskab. Jeg har selv tegnet indretningen af hylder, skuffer mm. Og jeg kan næsten ikke vente til det kommer, så jeg kan få organiseret alt mit tegne og male grej. Og ikke mindst at komme i gang med at tegne og male en masse nyt til mine vægge. :love2:

Det nederste billede er det skabs mål jeg er gået udfra i min tegning, jeg skal dog kun have 1 sidebord på.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
:ninja:
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2943

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Kilix » 17. jan 2024, 09:06

Pjeps skrev:
Pjeps skrev:Jeg er nået til mit kreaværelse. Det er svært, for jeg synes jo ikke at jeg kan undvære en eneste af mine 409 farveblyanter, eller nogen af mine 347 pensler :genert:

Eller noget af alle de ting jeg har i min kæmpe kommode. Men det er jo det værelse jeg ikke kommer til at have længere.


Men når jeg har målene på det nye sted kommer jeg til at bestille sådan et specielbygget hobbyskab. Der kan lukkes sammen og der er plads til virkelig meget i det .

Jeg har fået bestilt mit hobbyskab. Jeg har selv tegnet indretningen af hylder, skuffer mm. Og jeg kan næsten ikke vente til det kommer, så jeg kan få organiseret alt mit tegne og male grej. Og ikke mindst at komme i gang med at tegne og male en masse nyt til mine vægge. :love2:

Det nederste billede er det skabs mål jeg er gået udfra i min tegning, jeg skal dog kun have 1 sidebord på.

Er det en DreamBox2 du har bestilt, eller er det en anden du får lavet på mål?
Jeg har savlet noget over de DreamBoxe, men kunne ikke lige helt retfærdiggøre købet :D
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14780

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Pjeps » 17. jan 2024, 09:14

Kilix skrev:
Pjeps skrev:
Pjeps skrev:Jeg er nået til mit kreaværelse. Det er svært, for jeg synes jo ikke at jeg kan undvære en eneste af mine 409 farveblyanter, eller nogen af mine 347 pensler :genert:

Eller noget af alle de ting jeg har i min kæmpe kommode. Men det er jo det værelse jeg ikke kommer til at have længere.


Men når jeg har målene på det nye sted kommer jeg til at bestille sådan et specielbygget hobbyskab. Der kan lukkes sammen og der er plads til virkelig meget i det .

Jeg har fået bestilt mit hobbyskab. Jeg har selv tegnet indretningen af hylder, skuffer mm. Og jeg kan næsten ikke vente til det kommer, så jeg kan få organiseret alt mit tegne og male grej. Og ikke mindst at komme i gang med at tegne og male en masse nyt til mine vægge. :love2:

Det nederste billede er det skabs mål jeg er gået udfra i min tegning, jeg skal dog kun have 1 sidebord på.

Er det en DreamBox2 du har bestilt, eller er det en anden du får lavet på mål?
Jeg har savlet noget over de DreamBoxe, men kunne ikke lige helt retfærdiggøre købet :D

Det er en privat mand der bygger dem, Jans Hobbyskabe på Fb.

Jeg skal give 7500 - med indbygget lys også.
Og 400 for levering, hvor der kommer 2 mand med det og samler det for mig. ( det er dyrere for levering hvis det skal til Jylland, han er fra Sjælland)

Det synes jeg er rørende billigt for et specialbygget skab , indrettet fuldstændig som jeg ønsker det.

Det skal lige siges at jeg går 4000 ned i husleje på flytningen, så det er jo bare 2 mdr uden mit ekstra værelse der betaler skabet :D

Han har vist nogle standard mål for bredden 80 eller 100 cm for midter skabet, det bliver så ca 230 udfoldet for det på 80 som jeg har plads til, højden har jeg taget det højeste 197 ( med hjul).
6
:ninja:
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2943

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Kilix » 17. jan 2024, 09:35

Pjeps skrev:Det er en privat mand der bygger dem, Jans Hobbyskabe på Fb.

Jeg skal give 7500 - med indbygget lys også.
Og 400 for levering, hvor der kommer 2 mand med det og samler det for mig. ( det er dyrere for levering hvis det skal til Jylland, han er fra Sjælland)

Det synes jeg er rørende billigt for et specialbygget skab , indrettet fuldstændig som jeg ønsker det.

Det skal lige siges at jeg går 4000 ned i husleje på flytningen, så det er jo bare 2 mdr uden mit ekstra værelse der betaler skabet :D

Han har vist nogle standard mål for bredden 80 eller 100 cm for midter skabet, det bliver så ca 230 udfoldet for det på 80 som jeg har plads til, højden har jeg taget det højeste 197 ( med hjul).

:8: :8: :8: DET er godtnok en fantastisk god pris! Til sammenligning starter Dream Box 2 ved 17000 eller sådan noget!
Skulle jeg nogensinde flytte til Danmark igen, så skal jeg da vist lige have fat i ham :D
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14780

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Pjeps » 17. jan 2024, 19:16

Så har jeg halveret sko/støvle beholdningen, 18 par ryger videre.
5 par ryger ud
16 par beholder jeg, jeg har virkelig mange sandaler der er næsten nye, så mit mål om kun at beholde 10 par blev overskredet lidt :D
0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14780

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Pjeps » 17. jan 2024, 20:47

Det gjorde i øvrigt lidt ondt da jeg sendte alle mine rejsekrus til genbrug. Jeg har købt en kop/krus hver gang jeg har rejst til et nyt sted.

Men ærlig talt, selv om de er sjove og gode minder, så står de bare og fylder, for man har jo sit yndlings krus.

Der røg 36 krus afsted og jeg har gemt 8 stk.

Hvis jeg en dag får 44 gæster til kaffe , må de få engangs kopper :lol:
1
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14780

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Pjeps » 19. jan 2024, 15:13

Idag har jeg pakket mere ned. Og kasseret en masse minder. 20 års kalendere er revet i plastik/ papir bunker. Alle mine gamle breve og postkort er røget. Jeg havde desværre ikke tid til at sortere alle mine fotos, Men nogle af dem jeg hurtigt kiggede på kan sagtens ryge, aner ikke hvem der er på nogle af dem :lol: jeg har en masse baby billeder, af babyer jeg ikke kan genkende, tidligere veninders børn gætter jeg på.
Jeg må lave en billedsorterings dag når jeg er kommet på plads i lejligheden.

Nåh men der røget en stor jysk pose i papir affald og en masse i plastik.

En en bærepose fyldt med kabler og ledninger og div småt el der er forældet.
0
:ninja:
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7683
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21514

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Nesnay » 28. jan 2024, 11:10

Jeg har købt en reol til at organisere diverse i mit soveværelse. Det har betydet et meget bedre overblik. Den tidligere løsning var stablede "reolkasser", og der kunne slet ikke være lige så meget i. Jeg smider kun tre reolkasser+et spejl ud i denne omgang, men der står ikke længere diverse kasser på mit gulv med beautystuff, ting til hjemmekontoret mv., så det har givet virkelig meget luft i soveværelset :)
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11421
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23718

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Mani » 3. feb 2024, 11:47

Vi har været på genbrugspladsen med tre læs:
1 sofa
2 sofaborde
3 spisestole
1 grøn skoletavle
50 glas & 30 tallerkner
2 børnesenge
4 kælke
5 par langrendsski & støvler
3 reoler
2 skabe

3 sæk trærester, 1 sæk diverse blød plast og en kasse med diverse hårdt plast i stykker.
Og så har jeg kylet mine bryllupssko og hjertet fra vores kobberbryllup ud.

Derudover skal vi have sat 3 sæt dæk, 2 sæt tagbøjler, 2 golfsæt, 1 skrivebord og diverse LEGO til salg.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14780

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Pjeps » 17. feb 2024, 07:43

Jeg får mit hobbyskab i morgen og glæder mig til at få pakket alle kreakasserne ud og få det indrettet.

Mine køkkenting skal reduceres yderligere, men jeg venter til mit nye køkken er bygget. Det er bestilt og jeg regner med at de går igang efter påske. Men det bliver bare så fint . Men når det er bygget efter kollektiv råderet og samtidig er lidt lille. Er der begrænset for de valgmuligheder jeg havde. Men jeg tror det bliver godt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14780

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Pjeps » 25. feb 2024, 12:22

Så har jeg fået mit hobbyskab ( tegne/maleskab) hjem, fået sorteret og ryddet op i alle tingene, og indrettet skabet. Og NU har jeg lyst til at sætte mig ned og tegne. Men skal på job i nat, så jeg må hellere gå i seng :D

Men jeg elsker allerede mit skab ret meget .
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
22
:ninja:

Tilbage til "Bolig"