Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6450
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15239

Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Ata » 2. maj 2024, 17:53

Vi skal pga. skimmelsvamp have totalrenoveret 2/3 af vores hus med nyt af nærmest alt - tag, gulvkonstruktion, endevæg. I den forbindelse har min mand så fået den ide - som er meget typisk for ham - at vi kan udvide huset lidt i den ene side. Cirka 7 m2 på vores kontor, som er lidt et halvt rum (der hvor der står Disp.rum på tegningen), og cirka 6 m2 på vores badeværelse. Badeværelset er idag cirka 7,5 m2. Dvs. at det ville blive 13-14 kvm ved udvidelse, hvilket jeg synes er lige lovligt stort.

Jeg har derfor tænkt, om det var smartere at have en slags mellemgang mellem køkken og bad, hvor man kan have skabe til håndklæder og toiletsager, samt ekstra køkkenudstyr - vores køkken har nemlig ikke super mange skabe. I så fald ville mellemgangen blive ca. 4 m2 og badet ca. 9 m2.

Jeg har indtegnet de nye vægge med rødt nedenfor og den foreslåede mellemgang med grønt.

Hvad ville I foretrække til vores hus? Et kæmpe badeværelse eller et stort badeværelse og en mellemgang med skabe?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15531
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25970

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Delfin » 2. maj 2024, 17:56

Mellemgang og bad. Jeg har aldrig forstået, at man bruger en masse plads på badeværelser, og jeg er all in for opbevaringsplads.
Det ser ud til, at der er bryggers med vaskeplads, så det er der ikke behov for plads til i badeværelset
7
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6450
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15239

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Ata » 2. maj 2024, 18:02

Delfin skrev:Mellemgang og bad. Jeg har aldrig forstået, at man bruger en masse plads på badeværelser, og jeg er all in for opbevaringsplads.
Det ser ud til, at der er bryggers med vaskeplads, så det er der ikke behov for plads til i badeværelset

Tak for svar. Og ja, bryggers har plads til vaskemaskine og tumbler, så det er kun bad, wc og vask, badet skal rumme. Måske et karbad. :lun:
1
Oak123
Indlæg: 2162
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4047

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Oak123 » 2. maj 2024, 18:03

Kunne der ikke laves flere højskabe i selve køkkenet?
Så de bliver forlænget ved siden af køleskab og hvad der står der, så der er næsten hele vejen hen. Også flytte døren til bad ud i gangen.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6450
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15239

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Ata » 2. maj 2024, 18:09

Oak123 skrev:Kunne der ikke laves flere højskabe i selve køkkenet?
Så de bliver forlænget ved siden af køleskab og hvad der står der, så der er næsten hele vejen hen. Også flytte døren til bad ud i gangen.

Jo, det kunne det nok godt selvom muren er massiv der.
Jeg vil helst ikke have døren ud i gangen, da vi har et stort glasparti ved hoveddøren. Så man ville basically komme ud af badet lige ud til et stort udstillingsvindue.
0
Oak123
Indlæg: 2162
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4047

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Oak123 » 2. maj 2024, 18:10

Og hvis I gerne vil have et rum, kunne det måske laves som et skjult rum bag skabene i køkkenet, hvis der kan laves flere skabe.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6450
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15239

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Ata » 2. maj 2024, 18:14

Oak123 skrev:Og hvis I gerne vil have et rum, kunne det måske laves som et skjult rum bag skabene i køkkenet, hvis der kan laves flere skabe.

Det forstod jeg ikke? Kan du forklare?
0
Oak123
Indlæg: 2162
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4047

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Oak123 » 2. maj 2024, 18:25

Ata skrev:
Oak123 skrev:Og hvis I gerne vil have et rum, kunne det måske laves som et skjult rum bag skabene i køkkenet, hvis der kan laves flere skabe.

Det forstod jeg ikke? Kan du forklare?


Ligesom når nogen laver et skjult viktualierum, hvor man tilgår det fra et skabslåger magen til de andre.

Men omvendt så er det fint med skabe som det du har tegnet med det grønne, da døren til wc ikke kommer lige ud i køkkenet.
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11614

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Kerrigan » 2. maj 2024, 18:30

Jeg er både på din mands og dit hold. Jeg ville nok også have foreslået noget lignende med at udvide rummene, så facaden bliver helt plan, hvis vi skulle ud i en næsten totalrenovering alligevel.

Jeg ville som dig også foreslå en mellemgang, lidt ala et viktualierum eller opbevaringsrum, mellem køkken og bad i stedet for et kæmpe badeværelse.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6450
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15239

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Ata » 2. maj 2024, 18:36

Kerrigan skrev:Jeg er både på din mands og dit hold. Jeg ville nok også have foreslået noget lignende med at udvide rummene, så facaden bliver helt plan, hvis vi skulle ud i en næsten totalrenovering alligevel.

Jeg ville som dig også foreslå en mellemgang, lidt ala et viktualierum eller opbevaringsrum, mellem køkken og bad i stedet for et kæmpe badeværelse.

Så du synes ikke, det er tosset at udbygge huset med de 12 m2, når det allerede er så stort (det er 202 m2).
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17443
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42606

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf LaMariposa » 2. maj 2024, 18:46

Ata skrev:
Kerrigan skrev:Jeg er både på din mands og dit hold. Jeg ville nok også have foreslået noget lignende med at udvide rummene, så facaden bliver helt plan, hvis vi skulle ud i en næsten totalrenovering alligevel.

Jeg ville som dig også foreslå en mellemgang, lidt ala et viktualierum eller opbevaringsrum, mellem køkken og bad i stedet for et kæmpe badeværelse.

Så du synes ikke, det er tosset at udbygge huset med de 12 m2, når det allerede er så stort (det er 202 m2).


Min umiddelbare tanke er, at det er lidt fjollet at udbygge med så få kvadratmeter i et hus, der er så stort. Men på den anden side, når I nu er i gang med at endevende det hele, så giver det måske meget god mening.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6688
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19074

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Æble » 2. maj 2024, 19:01

Jeg ville lave udvidelsen fordi i alligevel er igang. Og kan lide din ide med mellemgang, jeg ville nok selv der have et lille køkkenbord der kan lukkes af og have nogle af de grimme maskiner der.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6450
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15239

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Ata » 2. maj 2024, 19:03

LaMariposa skrev:
Ata skrev:
Kerrigan skrev:Jeg er både på din mands og dit hold. Jeg ville nok også have foreslået noget lignende med at udvide rummene, så facaden bliver helt plan, hvis vi skulle ud i en næsten totalrenovering alligevel.

Jeg ville som dig også foreslå en mellemgang, lidt ala et viktualierum eller opbevaringsrum, mellem køkken og bad i stedet for et kæmpe badeværelse.

Så du synes ikke, det er tosset at udbygge huset med de 12 m2, når det allerede er så stort (det er 202 m2).


Min umiddelbare tanke er, at det er lidt fjollet at udbygge med så få kvadratmeter i et hus, der er så stort. Men på den anden side, når I nu er i gang med at endevende det hele, så giver det måske meget god mening.

Både mand og arkitekt siger at udbygningen er næsten gratis fordi vi alligevel skal have gravet gulvet op og have helt ny tagkonstruktion. Men jeg synes personligt også at det er lidt gak!
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6450
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15239

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Ata » 2. maj 2024, 19:04

Æble skrev:Jeg ville lave udvidelsen fordi i alligevel er igang. Og kan lide din ide med mellemgang, jeg ville nok selv der have et lille køkkenbord der kan lukkes af og have nogle af de grimme maskiner der.

God ide! Manden og arkitekten fik i dag den gode ide, at man kunne have en “makeup station” derude. Hvilket er lidt åndet, fordi 1. der mangler vinduer og 2. min makeup tager cirka 3 minutter. :lol:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17443
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42606

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf LaMariposa » 2. maj 2024, 19:06

Ata skrev:
LaMariposa skrev:
Ata skrev:
Kerrigan skrev:Jeg er både på din mands og dit hold. Jeg ville nok også have foreslået noget lignende med at udvide rummene, så facaden bliver helt plan, hvis vi skulle ud i en næsten totalrenovering alligevel.

Jeg ville som dig også foreslå en mellemgang, lidt ala et viktualierum eller opbevaringsrum, mellem køkken og bad i stedet for et kæmpe badeværelse.

Så du synes ikke, det er tosset at udbygge huset med de 12 m2, når det allerede er så stort (det er 202 m2).


Min umiddelbare tanke er, at det er lidt fjollet at udbygge med så få kvadratmeter i et hus, der er så stort. Men på den anden side, når I nu er i gang med at endevende det hele, så giver det måske meget god mening.

Både mand og arkitekt siger at udbygningen er næsten gratis fordi vi alligevel skal have gravet gulvet op og have helt ny tagkonstruktion. Men jeg synes personligt også at det er lidt gak!


Okay, hvis den nærmest er gratis, så synes jeg, at det er en god idé, og så stemmer jeg for mellemgangen.
1
:lun: Be brave

Tilbage til "Bolig"