Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Lys
Indlæg: 5978
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10798

Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Indlægaf Lys » 5. maj 2024, 11:20

Jeg overvejer ny vaskemaskine og kikkede lige spontant ind hos Skousen fordi de reklamerede med oprydningssalg.

Jeg ville umiddelbart gå efter AEG eller Bosch, fordi det er mærker jeg kender. Men manden ville meget gerne sælge mig Blomberg og kunne også give mig en smule ekstra rabat ud over de annoncerede 30 % på en maskine fra Blomberg så den kommer ned på 6000 kr. Blomberg forbinder jeg med dårligere kvalitet end fx AEG og Bosch (som jeg godt ved ikke er Miele).

Når jeg fx søger anmeldelser på Trustpilot og Pricerunner er erfaringerne meget blandede, men jeg har set flere hvor køber har været i Skousen og er blevet overtalt til Blomberg som så har skuffet fælt. Andre er fint tilfredse.

Hvad siger panelet om Blomberg? Og er der tilfældigvis nogen der ved om der er en eller anden forbindelse mellem Skousen og Blomberg? Evt bare en bonusordning :D
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8799
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 513
Likede indlæg: 7247

Re: Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Indlægaf Artem » 5. maj 2024, 11:28

Havde Blomberg i min tidligere lejlighed hvor jeg boede i 5 år og det fungerede da ok.
Men det er heller ikke et mærke jeg selv ville gå efter.

Personligt er jeg mest til de Sydkoreaske med Samsung og LG.
Fordelen ved dem er at de rent faktisk er lavet i Sydkorea af ganske ok dele.
Mens mange af de gamle gode eupæiske mærker Som AEG og Bosch alene udvikler deres maskiner i europa i dag. Hvor de så sender produktionen i udbud, hvor det bliver lavet på en eller anden hvidevarefabrik i asien som nu kan lave den model billigst.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20680
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 771
Likede indlæg: 44286

Re: Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Indlægaf paint » 5. maj 2024, 12:02

1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Lys
Indlæg: 5978
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10798

Re: Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Indlægaf Lys » 5. maj 2024, 12:12



Altså, tak for at Google for mig :D

Har du erfaring med den maskine?

Edit: jeg ved ikke helt hvor stor vægt jeg tillægger det testsite? Og det er muligt at den koster de ca 6000 kr, jeg nævnte, men det er jo så også en lidt skrabet maskine i forhold til de andre mht programmer mv.
0
Lys
Indlæg: 5978
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10798

Re: Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Indlægaf Lys » 5. maj 2024, 12:22

Artem skrev:Havde Blomberg i min tidligere lejlighed hvor jeg boede i 5 år og det fungerede da ok.
Men det er heller ikke et mærke jeg selv ville gå efter.

Personligt er jeg mest til de Sydkoreaske med Samsung og LG.
Fordelen ved dem er at de rent faktisk er lavet i Sydkorea af ganske ok dele.
Mens mange af de gamle gode eupæiske mærker Som AEG og Bosch alene udvikler deres maskiner i europa i dag. Hvor de så sender produktionen i udbud, hvor det bliver lavet på en eller anden hvidevarefabrik i asien som nu kan lave den model billigst.


Tak for at dele erfaring vedr Blomberg.

Jeg forbinder ikke rigtigt Samsung og LG med vaskemaskiner - mere fjernsyn. Men vil prøve at tjekke dem ud.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16582
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1429
Likede indlæg: 31055

Re: Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Indlægaf TinaW » 5. maj 2024, 13:32

Vi har en Samsung vaskemaskine.
Den er vist efterhånden 4 år gammel. Måske 5.
Den fungerer upåklageligt.
Manden havde også en fra Samsung før.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17539
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3620
Likede indlæg: 42862

Re: Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Indlægaf LaMariposa » 5. maj 2024, 13:58

Ifølge den Skousen-tekniker, der installerede vores opvaskemaskine (som ikke var fra Blomberg), så får Skousen en ret god fortjeneste på Blomberg, og det er derfor, at de anbefaler dem. Han var personligt ikke begejstret for det mærke.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8799
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 513
Likede indlæg: 7247

Re: Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Indlægaf Artem » 5. maj 2024, 14:51


Tror gerne den Miele er en god maskine og de er jo kendte for at holde i mange år.

Men når jeg læser den test og med hvad de fremhæver kan jeg ikke se hvorfor den er blevet testvinder. :gruble: Ja og så er det bare en 7 kg maskine, hvor de fleste vil går efter 9 kg i dag.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11750
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 926
Likede indlæg: 18975

Re: Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Indlægaf PaleSeptember » 5. maj 2024, 15:21

Da vi sidst var på udkig efter opvaskemaskine, kiggede vi også i Skousen. Vi var på udkig efter Bosch, men sælgeren i Skousen fik os overtalt til en Whirlpool, som han snakkede meget varmt om. Vi havde det lidt med Whirlpool, som du har det med Blomberg. Nå, men der var leveringstid på maskinen, men vi fik en lånemaskine (også Whirlpool) hjem i ventetiden, og den var simpelthen det argeste lort. Det endte med, at vi leverede den tilbage, ophævede købet og købte en Bosch andetsteds, som nu er 9 år gammel og fungerer upåklageligt.
Jeg ville ikke stole en døjt på sælgere i Skousen!

Mht. vaskemaskiner, så har vi en LG, som også har fungeret upåklageligt i alle de år, vi har haft den, og det er vel omkring 10 år.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 4019
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5268

Re: Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Indlægaf girl_beat » 5. maj 2024, 15:47

LaMariposa skrev:Ifølge den Skousen-tekniker, der installerede vores opvaskemaskine (som ikke var fra Blomberg), så får Skousen en ret god fortjeneste på Blomberg, og det er derfor, at de anbefaler dem. Han var personligt ikke begejstret for det mærke.

Vi har hørt det samme.

Da vi skulle købe ny vaskemaskine og tørretumbler for en håndfuld år siden, blev vi kortvarigt fristet af de gode tilbud og var ved at hoppe på Blomberg (eller Bauknecht, kan ikke huske det præcist) men endte med europæisk fremstillede Bosch. Har aldrig haft problemer med dem :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20680
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 771
Likede indlæg: 44286

Re: Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Indlægaf paint » 5. maj 2024, 15:47

Lys skrev:


Altså, tak for at Google for mig :D

Har du erfaring med den maskine?

Edit: jeg ved ikke helt hvor stor vægt jeg tillægger det testsite? Og det er muligt at den koster de ca 6000 kr, jeg nævnte, men det er jo så også en lidt skrabet maskine i forhold til de andre mht programmer mv.


Selv tak. Jeg så bare, at du nævnte Miele, som Blomberg ikke er. Derudover lød 6000 kr (i mine ører) dyrt for en Blomberg vaskemaskine.
Men jeg skal da gerne undlade at komme med indspark en anden gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20680
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 771
Likede indlæg: 44286

Re: Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Indlægaf paint » 5. maj 2024, 15:51

Artem skrev:

Tror gerne den Miele er en god maskine og de er jo kendte for at holde i mange år.

Men når jeg læser den test og med hvad de fremhæver kan jeg ikke se hvorfor den er blevet testvinder. :gruble: Ja og så er det bare en 7 kg maskine, hvor de fleste vil går efter 9 kg i dag.


7 kg, der holder i mange år, er bedre end 9 kg, der går død om 3-4 år. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
rosena
Indlæg: 249
Tilmeldt: 13. feb 2016, 11:26
Kort karma: 8
Likede indlæg: 193

Re: Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Indlægaf rosena » 5. maj 2024, 16:32

Vi har også købt flere Blomberg-maskiner i Skousen og har godt undret mig over, at de er så vilde med det mærke.
Vi har både Blomberg vaskemaskine og tørretumbler nu og havde også en opvaskemaskine. Opvaskemaskinen gik i stykker efter 2 år og x måneder.
Vaskemaskinen rykker sig under centrifugering, men fungerer godt. Det er en lang historie, hvor vi ikke har brokket os over det. Pt lever vi med det, men når vi skal have nyt badeværelse, hvor vaskesøjlen skal stå, vil jeg have en ny.
Tørretumbleren fungerer fint.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15560
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1253
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 26012

Re: Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Indlægaf Delfin » 5. maj 2024, 17:46

paint skrev:
Artem skrev:

Tror gerne den Miele er en god maskine og de er jo kendte for at holde i mange år.

Men når jeg læser den test og med hvad de fremhæver kan jeg ikke se hvorfor den er blevet testvinder. :gruble: Ja og så er det bare en 7 kg maskine, hvor de fleste vil går efter 9 kg i dag.


7 kg, der holder i mange år, er bedre end 9 kg, der går død om 3-4 år. ;)


Miele lever efter min mening af deres navn. Min er godt nok en opvasker og ikke en vaskemaskine, så lidt udenfor tråden, men jeg er absolut ikke imponeret af dens tørreevne, hvor jeg hos andre har set billigere maskiner, som tørrer langt bedre.


Min vaskemaskine er en AEG, som vist er at betegne som mellemprisklasse. Den er nok efterhånden ved at være 8-10 år gammel og kører stadig upåklageligt. 1-9 kg alt efter program. Gode vaskeresultater, og jeg er ikke engang særlig flittig med at få renset filter og afkalket. Den har et 20 min program som jeg har været rigtig glad for til mindre beskidt tøj i små mængder, det vil jeg også vægte når den engang skal udskiftes
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Lys
Indlæg: 5978
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10798

Re: Blomberg vaskemaskine (og Skousen)

Indlægaf Lys » 5. maj 2024, 19:02

paint skrev:
Lys skrev:


Altså, tak for at Google for mig :D

Har du erfaring med den maskine?

Edit: jeg ved ikke helt hvor stor vægt jeg tillægger det testsite? Og det er muligt at den koster de ca 6000 kr, jeg nævnte, men det er jo så også en lidt skrabet maskine i forhold til de andre mht programmer mv.


Selv tak. Jeg så bare, at du nævnte Miele, som Blomberg ikke er. Derudover lød 6000 kr (i mine ører) dyrt for en Blomberg vaskemaskine.
Men jeg skal da gerne undlade at komme med indspark en anden gang.


Det er bare en lidt sjov måde at svare i en tråd på, hvor der spørges om noget andet og du ikke forklarer dig på nogen måde.
3

Tilbage til "Bolig"