Den store tråd om vejret

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4384

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf billiebean » 3. jan 2024, 16:52

Det er crazy her nord for Aarhus. De nordgående hovedveje ud fra Aarhus har været blokeret on/off siden i morges. Masser af lastbiler der er skredet og har blokeret veje og rundkørsler. Meget personale på Skejby der efterspørger vejledning til hvordan de kan komme frem i de lokale fb grupper.

Vores bil er helt begravet i sne, så vi sparer på mælk osv, og ingen i kvarteret har ryddet fortove osv fordi det bare bliver ved og ved med at sne og fyge i dybe dynger.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Studsgaard » 3. jan 2024, 16:53

Vi er fuldstændigt sneet inde. Med meter høje driver omkring bilerne, der går fem og ti meter væk fra huset hen af vejen.
Vi bor på et hjørne, så meget sne fyger hen til os.
Rundt om byen er nærmest alle veje mere eller mindre helt lukkede. Det tog min mellemste søn over to timer at køre, hvad der normalt taget 30 min, og han måtte vende om tre km udenfor byen, da der var fuldstændigt lukket.

På vores lokale fb er folk heldigvis søde til at opdatere hinanden og tilbyde hjælp

Så vi ender alle fem hjemme i morgen - datteren syntes dog det er træls der kommer online undervisning
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8992
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18403

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Mi55y » 3. jan 2024, 19:47

Min mor er på arbejde som chauffør (kører med medicin), og hun har holdt stille mellem Randers og Hadsten siden 10:30. Hun har heldigvis stadig en halv tank, men hun sagde, at el-bilen bag hende havde været slukket i noget tid nu. Hun har ingen mad og drikke, men hun mente, at det var værre, at hun kun havde 3 smøger tilbage. :shock:
Håber virkelig snart, at hun kommer videre. Om ikke hjem, så bare i ly et sted.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
ajnaM
Indlæg: 10107
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27664

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf ajnaM » 3. jan 2024, 20:10

Vi besluttede os for at køre hjem til København fra sommerhuset i Nordsjælland, inden alt isede til.

Vi har ikke nået at få vinterdæk på endnu ( :genert: ) så jeg frygtede, at vi ville sidde fast i sommerhuset i en uge, hvis ikke vi kom af sted nu.

Det tog 2 timer at komme hjem - plejer at tage omkring 45 minutter. Det føg helt absurd, så vi kørte max 50 kmt hele vejen, også på motorvejen. Men alt gik fint! Lige før København stoppede sneen og gik over i regn. Super underligt at det kan skifte så meget.

Men det gør mig nu ikke noget. Elsker sne, men ikke midt i byen. Nu kan jeg gå på arbejde uden sne og sjap, og i weekenden kan jeg tage i sommerhus igen og nyde sneen (hvis vi når at få vinterdæk på).
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 15022
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 25294

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf sigge » 3. jan 2024, 20:36

Mi55y skrev:Min mor er på arbejde som chauffør (kører med medicin), og hun har holdt stille mellem Randers og Hadsten siden 10:30. Hun har heldigvis stadig en halv tank, men hun sagde, at el-bilen bag hende havde været slukket i noget tid nu. Hun har ingen mad og drikke, men hun mente, at det var værre, at hun kun havde 3 smøger tilbage. :shock:
Håber virkelig snart, at hun kommer videre. Om ikke hjem, så bare i ly et sted.


Stakkels din mor, jeg håber, hun kommer hjem snart.


Jeg ville nok være ret presset over toiletsituationen, hvis jeg havde siddet i kø i 10 timer.
Jeg tror faktisk, jeg skal have lagt et par af de engangs-tislet, jeg heldigvis ikke fik brug for i Canada, ud i min bil.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5367

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf AFK » 3. jan 2024, 21:32

Her hvor jeg er, er der ikke faldet så meget som ét eneste snefnug! Der er tæt på ingen vind, (5 m/s), og 4-6 graders varme.

Jeg er ved at brække mig over medier, der giver sig selv klit-orgasmer over den ene breaking news-historie efter den anden, om hvor dramatisk og farligt og skelsættende vejret er...
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9628
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26971

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Santa » 3. jan 2024, 21:51

Jeg skal fra nordvestsjælland til KBH i morgen tidlig, fra sommerhuset (aka snehytten lige nu) til lejligheden.
Det plejer at tage en times tid, men jeg sætter mindst to timer af til turen. 90% af turen er på motorvej, så jeg håber at det går.
Bilen har spritnye dæk og bremseskiver, har lige været til service og syn.
Planen er at køre tilbage senere samme dag, men nu tænker jeg at jeg tager en taske med toiletsager etc med alligevel.
Men æv, jeg glæder mig ikke til en potentiel træls tur.

Tilføjelse: man må godt kalde mig fjollet, men nu tror jeg sgu lige at jeg gør en kurv med drikkevarer og lidt vand til hunden klar til at lægge i bilen. Tæppe ligger der allerede, det gør der altid. Har lige læst om folk der har siddet ti timer jo!
Burde jeg så overhovedet køre? Ja, jeg har en vigtig aftale på dyrehospitalet.
Men hvis de fraråder udkørsel i morgen tidlig, genovervejer jeg.

Tilføjelse 2:
Er stået op til endnu mere sne, og politiet melder at man skal overveje meget kraftigt om det er nødvendigt at køre ud. Jeg skal igennem et par småveje, før jeg når til motorvejen, og det er nok her risikoen vil være størst.
Lige nu hælder jeg til at aflyse. Hunden er ikke i smerter eller ubehag.
Senest rettet af Santa 4. jan 2024, 05:21, rettet i alt 2 gange.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3021

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Shmartiesh » 3. jan 2024, 22:06

Min mands kammerat er strandet på motorvejen mellem Aarhus og Randers. De har fået at vide de skal køre tilbage til Aarhus når de bliver gravet fri, fordi vejene ved Randers ikke er farbare. Det er sgu ikke sjovt at sidde derude.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8992
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18403

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Mi55y » 4. jan 2024, 04:48

Mi55y skrev:Min mor er på arbejde som chauffør (kører med medicin), og hun har holdt stille mellem Randers og Hadsten siden 10:30. Hun har heldigvis stadig en halv tank, men hun sagde, at el-bilen bag hende havde været slukket i noget tid nu. Hun har ingen mad og drikke, men hun mente, at det var værre, at hun kun havde 3 smøger tilbage. :shock:
Håber virkelig snart, at hun kommer videre. Om ikke hjem, så bare i ly et sted.


Min mor landede derhjemme 00:45 i nat. Sikke en omgang - hun var mødt på job kl. 06. Tænker hendes chef giver en fridag i dag :wacko:
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16494
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30820

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf TinaW » 4. jan 2024, 04:55

Her er regnen slået over i sne og vinden er tiltaget og har skiftet retning.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 944
Likede indlæg: 4735

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Panton » 4. jan 2024, 05:04

Jeg hader sne, det er umuligt at komme rundt da mange ikke fjerner sneen og salter, så det bliver bare en glidebane. Sidst da der var sne/sjap, der tog jeg den to gange på røven, på en mindre tur.

Men kan godt høre vi er billigt sluppet her i kbh, modsat Jer i Jylland og Nordsjælland :ae:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12887
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 929
Likede indlæg: 12775

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jan 2024, 05:25

Her på Østals er der ingen sne, kun regn og tiltaget blæst.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13097
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3551
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56296
Kontakt:

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Ado » 4. jan 2024, 05:50

Vi er omgivet af små veje, som forbinder os til de større veje mod Viborg, Skive og Silkeborg, så jeg har skrevet til min chef, at jeg ikke kan komme frem. Der er plads til én bil på vejene, så det der med at møde en modkørende er ikke det man helst vil.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2579
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 352
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7635

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 4. jan 2024, 06:19

Her på midt- sydsjælland kan jeg se der er faldet lidt på gårdspladsen. Svært at afgøre hvor meget der ligger.
Men vi skal til Kbh. i løbet af formiddagen, så jeg håber virkelig de større veje er fri for sne, og at folk har kørt ordentligt så der ikke er kø pga. ulykker.
0
fisken80
Indlæg: 22617
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53177

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf fisken80 » 4. jan 2024, 06:24

AFK skrev:Her hvor jeg er, er der ikke faldet så meget som ét eneste snefnug! Der er tæt på ingen vind, (5 m/s), og 4-6 graders varme.

Jeg er ved at brække mig over medier, der giver sig selv klit-orgasmer over den ene breaking news-historie efter den anden, om hvor dramatisk og farligt og skelsættende vejret er...


Men det er jo dramatisk og farligt mange steder i landet. Så det er jo fuldkommen korrekt, hvad medierne skriver om.
10
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"