Den store tråd om vejret

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Cornus
Indlæg: 145
Tilmeldt: 10. okt 2022, 08:11
Kort karma: 1
Likede indlæg: 24

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Cornus » 5. jan 2024, 14:06

Denne vinter er vist blevet lidt exceptionel; de lover helt ned til 20 graders frost i weekend-nætterne, og en motorvej er frosset til, og dermed spærret af…
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10325
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1232
Likede indlæg: 18650

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf .Magic. » 5. jan 2024, 14:21

Vi har fået en smule sne men det fryser så mon ikke der kommer lidt mere sne. Det blæser også fra sydøst og tænker det føles som -5° eller sådan.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Studsgaard » 5. jan 2024, 15:05

Jeg kan da godt vise billeder af alt vores sne.

Om eftermiddagen
IMG_0355.jpeg


Aftenen:
IMG_0353.jpeg


Da sneen så var nogenlunde ryddet i går
IMG_0351.jpeg
s
IMG_0352.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 9004
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1059
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18458

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Mi55y » 6. jan 2024, 08:13

Vi kom ud i går, da der endelig blev ryddet på skovvejen torsdag kl. 22. Det gik fint men langsomt i trafikken om morgenen på ringvejen i Aarhus - 1,5 time om at køre 15 km. Men hjem mødte jeg 2 sammenstød og 4 personbiler, 1 lastbil og 1 bus, der var skredet ud i driver eller ikke kunne sætte i gang ved kryds.

Normalt ville jeg bare have arbejdet hjemme, men lige i går skulle jeg på noget uddannelse, som ikke var aflyst eller flyttet online, så jeg skulle afsted.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10325
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1232
Likede indlæg: 18650

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf .Magic. » 6. jan 2024, 08:18

Her ligger der kun ganske lidt og selvom jeg elsker sne så håber jeg ikke vi får mere. Det blæser stadig en del mere end det plejer og det gør at det føles som minus 6-7 stykker.
Jeg er egentlig ganske tilfreds med kulden i sig selv, men blæsten må godt skride for det gør det ret besværligt med små hunde som ikke bryder sig om blæst og det er for koldt til at de kan komme med på gåturene.
Og så er det bare træls at alt vand er isvand - Det er SÅ besværligt hos hestene og kaninerne.
0
D.itsen
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 566
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9090

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf D.itsen » 6. jan 2024, 08:19

Vestsjælland fra vores vindue :love: :dåne:
20240106_090323_copy_1156x867.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4515
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 948
Likede indlæg: 4744

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Panton » 7. jan 2024, 10:08

D.itsen skrev:Vestsjælland fra vores vindue :love: :dåne:
20240106_090323_copy_1156x867.jpg



Åhh det ser godt nok smukt ud :love:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 15072
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1197
Likede indlæg: 25429

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf sigge » 7. jan 2024, 13:36

Vinterbilleder fra mit hood.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7698
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 770
Likede indlæg: 21546

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Nesnay » 7. jan 2024, 17:31

Jeg synes snart ikke, det er sjovt længere. Her i Aarhus er der er en enkelt bybus begyndt at køre på Ringgaden, men med uregelmæssig drift. De andre kører fortsat ikke. Meldingen er, at de mandag morgen vil vurdere, om det er muligt at opstarte driften på flere linjer - men det har været samme melding med skiftende deadlines, siden sneen faldt. Veje, cykelstier og til dels fortove er dækket af centimetertyk is de fleste steder, og på cykelstierne er den ovenikøbet totalt ujævn. Indtil nu har man kunnet gå nogenlunde o.k., men det bliver mere og mere glat. I går faldt jeg på vej over en fodgængerovergang, da der ikke var saltet ved midterhellen. At cykle er helt håbløst - enkelte stykker er nogenlunde, men de fleste er livsfarlige.

I onsdags gik jeg de første 6,5 km på arbejde, mens det stadig sneede, og blev så samlet op af en kollega (blev nødt til at tage derud, da min pc stod på jobbet - vejrudsigten havde kun sagt regn i Aarhus, da jeg tjekkede tirsdag). Jeg arbejdede hjemme torsdag og fredag og er nødt til det igen i morgen, da jeg ikke tør cykle under de forhold, og bussen derud indtil videre ikke kører.

En julefrokost i lørdags blev aflyst, da folk ikke kunne komme frem (én pga. indesneet bil, resten var afhængige af bus eller cykel). I morgen skal jeg i bogklub, men jeg er ikke sikker på, jeg er tryg ved at gå 3 km hver vej, når det er så glat nogle steder. Tirsdag skal jeg i teatret - samme bekymring. Hvis det bare var muligt enten at cykle eller at tage bussen, levede jeg fint med sneen, men jeg er ved at få kuller. Og kommunen kan ikke gøre meget mere, end de gør, så det er egentlig ikke dem, min frustration er rettet mod, jeg føler mig bare låst.
4
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1163
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1026

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Lone » 7. jan 2024, 17:49

Nesnay skrev:Jeg synes snart ikke, det er sjovt længere. Her i Aarhus er der er en enkelt bybus begyndt at køre på Ringgaden, men med uregelmæssig drift. De andre kører fortsat ikke. Meldingen er, at de mandag morgen vil vurdere, om det er muligt at opstarte driften på flere linjer - men det har været samme melding med skiftende deadlines, siden sneen faldt. Veje, cykelstier og til dels fortove er dækket af centimetertyk is de fleste steder, og på cykelstierne er den ovenikøbet totalt ujævn. Indtil nu har man kunnet gå nogenlunde o.k., men det bliver mere og mere glat. I går faldt jeg på vej over en fodgængerovergang, da der ikke var saltet ved midterhellen. At cykle er helt håbløst - enkelte stykker er nogenlunde, men de fleste er livsfarlige.

I onsdags gik jeg de første 6,5 km på arbejde, mens det stadig sneede, og blev så samlet op af en kollega (blev nødt til at tage derud, da min pc stod på jobbet - vejrudsigten havde kun sagt regn i Aarhus, da jeg tjekkede tirsdag). Jeg arbejdede hjemme torsdag og fredag og er nødt til det igen i morgen, da jeg ikke tør cykle under de forhold, og bussen derud indtil videre ikke kører.

En julefrokost i lørdags blev aflyst, da folk ikke kunne komme frem (én pga. indesneet bil, resten var afhængige af bus eller cykel). I morgen skal jeg i bogklub, men jeg er ikke sikker på, jeg er tryg ved at gå 3 km hver vej, når det er så glat nogle steder. Tirsdag skal jeg i teatret - samme bekymring. Hvis det bare var muligt enten at cykle eller at tage bussen, levede jeg fint med sneen, men jeg er ved at få kuller. Og kommunen kan ikke gøre meget mere, end de gør, så det er egentlig ikke dem, min frustration er rettet mod, jeg føler mig bare låst.


Jeg kunne ikke være mere enig! Det er fuldstændig vanvittigt glat på fortove, cykelstier og veje, Har lige gået vores vanlige tur på ca. 3 km., og været ved at skvatte flere gange. I går faldt jeg og slog knæet (også ved en fodgængerovergang). I morgen skal jeg arbejde i Randers (ingen mulighed for hjemmearbejde her), men jeg ved faktisk ikke, om jeg tør tage chancen og gå ned til banegården (det var på samme rute, jeg var ved at falde flere gange i dag)
1
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7698
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 770
Likede indlæg: 21546

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Nesnay » 7. jan 2024, 18:04

Lone skrev:
Nesnay skrev:Jeg synes snart ikke, det er sjovt længere. Her i Aarhus er der er en enkelt bybus begyndt at køre på Ringgaden, men med uregelmæssig drift. De andre kører fortsat ikke. Meldingen er, at de mandag morgen vil vurdere, om det er muligt at opstarte driften på flere linjer - men det har været samme melding med skiftende deadlines, siden sneen faldt. Veje, cykelstier og til dels fortove er dækket af centimetertyk is de fleste steder, og på cykelstierne er den ovenikøbet totalt ujævn. Indtil nu har man kunnet gå nogenlunde o.k., men det bliver mere og mere glat. I går faldt jeg på vej over en fodgængerovergang, da der ikke var saltet ved midterhellen. At cykle er helt håbløst - enkelte stykker er nogenlunde, men de fleste er livsfarlige.

I onsdags gik jeg de første 6,5 km på arbejde, mens det stadig sneede, og blev så samlet op af en kollega (blev nødt til at tage derud, da min pc stod på jobbet - vejrudsigten havde kun sagt regn i Aarhus, da jeg tjekkede tirsdag). Jeg arbejdede hjemme torsdag og fredag og er nødt til det igen i morgen, da jeg ikke tør cykle under de forhold, og bussen derud indtil videre ikke kører.

En julefrokost i lørdags blev aflyst, da folk ikke kunne komme frem (én pga. indesneet bil, resten var afhængige af bus eller cykel). I morgen skal jeg i bogklub, men jeg er ikke sikker på, jeg er tryg ved at gå 3 km hver vej, når det er så glat nogle steder. Tirsdag skal jeg i teatret - samme bekymring. Hvis det bare var muligt enten at cykle eller at tage bussen, levede jeg fint med sneen, men jeg er ved at få kuller. Og kommunen kan ikke gøre meget mere, end de gør, så det er egentlig ikke dem, min frustration er rettet mod, jeg føler mig bare låst.


Jeg kunne ikke være mere enig! Det er fuldstændig vanvittigt glat på fortove, cykelstier og veje, Har lige gået vores vanlige tur på ca. 3 km., og været ved at skvatte flere gange. I går faldt jeg og slog knæet (også ved en fodgængerovergang). I morgen skal jeg arbejde i Randers (ingen mulighed for hjemmearbejde her), men jeg ved faktisk ikke, om jeg tør tage chancen og gå ned til banegården (det var på samme rute, jeg var ved at falde flere gange i dag)
Ja, det er virkelig ikke sjovt. Jeg var seriøst ved at miste fodfæstet flere gange på få meter, da jeg skulle krydse parkeringspladsen ved min bygning for at aflevere pap/plast/metal. Håber, du kommer helskindet frem i morgen!
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16582
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1429
Likede indlæg: 31055

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf TinaW » 7. jan 2024, 18:13

Vi har ca minus 2-3 grader, men chil faktoren gør at det føles som det dobbelte.
Ingen sne, men alt der har været kørt op, trådt op (ovre ved hestene) er frossent og knoldet.
Udover det, så passer det nuværende vejr både heste og mig, meget bedre.
0
chickpea
Indlæg: 122
Tilmeldt: 25. maj 2023, 23:24
Kort karma: 7
Likede indlæg: 172

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf chickpea » 7. jan 2024, 18:24

Samme situation med glathed her hvor jeg bor. Der er virkelig ikke ryddet godt nogle steder. Bilerne køre super langsomt, og bare på en lille gåtur på 10-15 min så jeg et par biler skride og en kø i et kryds, fordi en bil ikke kunne få vejgreb, da det gik bare en smule op af bakke til krydset, og folk måtte ud og skubbe til.

Det er et fandens helvede med så meget sne og frost! Jeg er også ved at få spat af at man ikke kan gå en ordentlig tur i rask afslappet gang, men i stedet går rundt i sløv fart og med stive ben, fordi man er bange for at skvatte på røven.

Der skulle blive plusgrader (mellem 1-5) i 4 sammenhængende dage i næste uge, hvor jeg er, og jeg glæder mig nærmest som et barn til juleaften. Håber virkelig det får ryddet stierne i det mindste. Stakkels de ældre og dårligt gående, de må være spærret inde pt., indtil det driver over.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7594
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1587
Likede indlæg: 23877

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Aragorn » 7. jan 2024, 18:38

Jeg skal køre fra Vejle til Skanderborg i morgen tidlig, jeg er noget spændt på hvordan det vil forløbe. Hvis Google siger der er kø når jeg skal afsted så aflyser jeg. Fandme om jeg gider spilde min tid i en bil.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Modesty Blame
Indlæg: 4432
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 529
Likede indlæg: 9598

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Modesty Blame » 7. jan 2024, 18:59

Jeg bor med stue ud mod ringgaden. Jeg har set et utal af biler miste vejgrebet i forsøget på at dreje ud på ringgaden fra sidevej. Jeg har været i supermarkedet i dagtimerne på gåben, men hver gang har det været så glat, at jeg flere gange har været tæt på at vælte. Oftest på fodgængerovergangene.

Jeg har ikke langt på arbejde, men jeg går ikke de 2-3 km på hvad der mest minder om en skøjtebane.
1

Tilbage til "Generelt"