Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7594
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1587
Likede indlæg: 23877

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 6. maj 2024, 16:29

paint skrev:To yngre gutter kommer gående, fra hver sin retning. Ud for mig (og mit busstoppested) passerer de hinanden. Den éne standser brat op, og råber til den anden: ”Nå, du skulle lige skubbe til min skulder, hva'? Har du det federe nu?” Den anden: ”Jeg skubbede sgu da ikke til din skulder. Hvorfor skulle jeg skubbe til en skiderik som dig? Man risikerer vel at blive smittet med ét eller andet grimt”

Og SÅ kom poterne frem, og der blev udvekslet håndmadder, mens deres kærester stod og råbte ”stop nu”

Mageløs idiotisk adfærd.


Fantastiske København :love2:
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5710
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1493
Likede indlæg: 23126

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. maj 2024, 19:13

Skiderik er et vildt ord. Tror simpelthen ikke, det ville komme til mig i en situation, hvor jeg var vred.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 5010
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 291
Likede indlæg: 8040

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Nicolait » 6. maj 2024, 19:25

POCKETKITTEN skrev:Skiderik er et vildt ord. Tror simpelthen ikke, det ville komme til mig i en situation, hvor jeg var vred.


Skriv det på hånden med en tusch, så har du det lige ved hånden, når du skal bruge det. :banan:
3
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1803
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23794

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mani » 6. maj 2024, 19:58

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3260
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12452

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Joe » 6. maj 2024, 20:04

POCKETKITTEN skrev:Skiderik er et vildt ord. Tror simpelthen ikke, det ville komme til mig i en situation, hvor jeg var vred.


For tiden læser jeg Ronja Røverdatter højt herhjemme. Der er skiderik deres go to bandeord. Her til aften spurgte min femårige om hvorfor de hele tiden kalder hinanden skiderikker. Vi blev enige om at røvere nok generelt ikke har så.gide manerer.... Men håber i al hemmelighed at han tager ordet til sig. Bedre ord end lortefuck.
8
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20680
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 771
Likede indlæg: 44286

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 6. maj 2024, 20:54

Nicolait skrev:
POCKETKITTEN skrev:Skiderik er et vildt ord. Tror simpelthen ikke, det ville komme til mig i en situation, hvor jeg var vred.


Skriv det på hånden med en tusch, så har du det lige ved hånden, når du skal bruge det. :banan:


Eller lige ved hovedet ;)

S.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20680
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 771
Likede indlæg: 44286

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 6. maj 2024, 21:01

SH.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Sofakartoflen
Indlæg: 3951
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 439
Likede indlæg: 9423

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Sofakartoflen » 6. maj 2024, 22:47

Mani skrev:https://www.berlingske.dk/samfund/studerende-i-protest-mod-koebenhavns-universitet-afviser-ikke-yderligere


Hvor er det dog sjovt. :lol: Det er engagement, der vil noget. :lol:
1
Marengs
Indlæg: 258
Tilmeldt: 23. feb 2024, 09:22
Kort karma: 17
Likede indlæg: 387

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Marengs » 7. maj 2024, 00:16

Mani skrev:https://www.berlingske.dk/samfund/studerende-i-protest-mod-koebenhavns-universitet-afviser-ikke-yderligere


Og sommerferieplaner er vigtige!
3
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7594
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1587
Likede indlæg: 23877

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 7. maj 2024, 05:12

Jeg har ikke haft Corona så vidt jeg ved endnu, men i fredags begyndte jeg at blive syg og det er lige som om det toppede i går. Det har været et lidt atypisk forløb hvor jeg har haft perioder der egentligt har været ok uden at jeg har været frisk og perioder med feber og svedeture. Og så har jeg fået lidt slim i halsen og toppen af lungerne. Ikke det vilde. Jeg har haft helt vildt meget hovedpine.

Her i går aftes holdt jeg op med rigtigt at kunne smage noget. Jeg kan smage om noget er salt eller sødt, men derudover er der ikke så meget at komme efter, og jeg tænker på om jeg mon er med i Covid klubben nu.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4361

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Galoldriel » 7. maj 2024, 05:28

Joe skrev:
POCKETKITTEN skrev:Skiderik er et vildt ord. Tror simpelthen ikke, det ville komme til mig i en situation, hvor jeg var vred.


For tiden læser jeg Ronja Røverdatter højt herhjemme. Der er skiderik deres go to bandeord. Her til aften spurgte min femårige om hvorfor de hele tiden kalder hinanden skiderikker. Vi blev enige om at røvere nok generelt ikke har så.gide manerer.... Men håber i al hemmelighed at han tager ordet til sig. Bedre ord end lortefuck.


Svinepels er vist også et af de gængse skældsord i Ronja Røvdatter, hvis jeg ikke husker forkert. Og så er jeg vild med "skrub ad hekkenfeldt til" :lun:
1
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20680
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 771
Likede indlæg: 44286

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 7. maj 2024, 06:26

Aragorn skrev:Jeg har ikke haft Corona så vidt jeg ved endnu, men i fredags begyndte jeg at blive syg og det er lige som om det toppede i går. Det har været et lidt atypisk forløb hvor jeg har haft perioder der egentligt har været ok uden at jeg har været frisk og perioder med feber og svedeture. Og så har jeg fået lidt slim i halsen og toppen af lungerne. Ikke det vilde. Jeg har haft helt vildt meget hovedpine.

Her i går aftes holdt jeg op med rigtigt at kunne smage noget. Jeg kan smage om noget er salt eller sødt, men derudover er der ikke så meget at komme efter, og jeg tænker på om jeg mon er med i Covid klubben nu.


Så har du været "heldig", i givet fald. Der er næsten ingen Covid i Danmark, nu.

Incidens per 100.000 seneste 7 dage
1
Positivprocent de seneste 7 dage
1,4 %
https://experience.arcgis.com/experienc ... Regionalt/
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5710
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1493
Likede indlæg: 23126

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 7. maj 2024, 09:36

Når vi er væk i længere tid, finder jeg altid nogle - synes jeg selv - rigtig gode gemmesteder til værdifulde smykker i tilfælde af indbrud.

Problemet er, at jeg aldrig kan huske hvor, jeg har lagt dem. Jeg er altid så bange for, at jeg er kommet til at smide det ud. Og jeg er altid så stensikker på, at jeg denne gang kan huske stedet, så jeg skriver det aldrig ned.

Nu er det min datters dåbsgave, der er blevet væk.

Tidligere var det f.eks. min forlovelsesring og smykker fra min oldemor. De dukkede op i en snude i en gammel gummisko, bagerst i skabet med keramikfade og gammelt ragelse og i kassen med sexlegetøj.

John ser alt, læser du med her?
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 477
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1426

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf MissIce » 7. maj 2024, 10:13

POCKETKITTEN skrev:Når vi er væk i længere tid, finder jeg altid nogle - synes jeg selv - rigtig gode gemmesteder til værdifulde smykker i tilfælde af indbrud.

Problemet er, at jeg aldrig kan huske hvor, jeg har lagt dem. Jeg er altid så bange for, at jeg er kommet til at smide det ud. Og jeg er altid så stensikker på, at jeg denne gang kan huske stedet, så jeg skriver det aldrig ned.

Nu er det min datters dåbsgave, der er blevet væk.

Tidligere var det f.eks. min forlovelsesring og smykker fra min oldemor. De dukkede op i en snude i en gammel gummisko, bagerst i skabet med keramikfade og gammelt ragelse og i kassen med sexlegetøj.

John ser alt, læser du med her?


Har du overvejet at tage et billede af gemmestedet? Så kan du nemt finde smykkerne frem, når du kommer hjem, og slette billedet umiddelbart derefter?

Det er lidt det samme som at skrive det ned, men jeg forestiller mig det er hurtigere at tage et billede. Og hvor ville du gemme papirlappen? Tage et billede af den, så den er gemt digitalt? :stoned:
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5710
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1493
Likede indlæg: 23126

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 7. maj 2024, 10:37

MissIce skrev:
POCKETKITTEN skrev:Når vi er væk i længere tid, finder jeg altid nogle - synes jeg selv - rigtig gode gemmesteder til værdifulde smykker i tilfælde af indbrud.

Problemet er, at jeg aldrig kan huske hvor, jeg har lagt dem. Jeg er altid så bange for, at jeg er kommet til at smide det ud. Og jeg er altid så stensikker på, at jeg denne gang kan huske stedet, så jeg skriver det aldrig ned.

Nu er det min datters dåbsgave, der er blevet væk.

Tidligere var det f.eks. min forlovelsesring og smykker fra min oldemor. De dukkede op i en snude i en gammel gummisko, bagerst i skabet med keramikfade og gammelt ragelse og i kassen med sexlegetøj.

John ser alt, læser du med her?


Har du overvejet at tage et billede af gemmestedet? Så kan du nemt finde smykkerne frem, når du kommer hjem, og slette billedet umiddelbart derefter?

Det er lidt det samme som at skrive det ned, men jeg forestiller mig det er hurtigere at tage et billede. Og hvor ville du gemme papirlappen? Tage et billede af den, så den er gemt digitalt? :stoned:


Jeg ville skrive det ned i en note på min telefon, haha. Og det kommer jeg til fremadrettet. Håber jeg.

Nå, dåbsgaven er heldigvis fundet! I mit klædeskab. I et smykkeskrin. Jeg tjekkede dog alle de skæve gemmesteder før de åbenlyse.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Generelt"