Fodboldlandsholdets "store patter"

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
HerErJeg
Indlæg: 4287
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5113

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf HerErJeg » 22. dec 2017, 19:15

Af alle personer, så lige Mette Gjerskov...
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... nd/6971741
Grab'm by the pussy... nej fy for Fan...
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7594
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1587
Likede indlæg: 23876

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Aragorn » 22. dec 2017, 19:17

HerErJeg skrev:Af alle personer, så lige Mette Gjerskov...
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... nd/6971741
Grab'm by the pussy... nej fy for Fan...


Det er bare direkte tilbage til børnehaven: Du er dum! Nej, DU er dum! Som om det løser noget - men det taler selvfølgelig for sig selv, og understreger meget godt min pointe vedrørende problemets grad af alvor.

Småt og ligegyldigt.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2424

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Orchidea » 22. dec 2017, 19:25

Det kan ikke hidse mig op. Herregud, og hvad så?

Det er jo ikke fordi jeg, som sådan, er begejstret for et pik-og-patter-sprog, men det synes jeg heller ikke der er tale om her. Hvis børn ser op til de her fodboldspillere, så tænker jeg ikke at det er fordi der bliver råbt store patter, det har nok mere med selve sporten at gøre og jeg ser ingen skade i det.

Det er fint at opføre sig ordentligt, men jeg synes ikke at man altid behøver at være så pokkers korrekt. Infantilt? Måske, men jeg kan ikke se at det skader noget. Hvis man føler sig forurettet over at de råber store patter, så tænker jeg at man er sådan en, der generelt går rundt og føler sig forurettet i forvejen og så vil et kampråb hverken gøre fra eller til.
3
fisken80
Indlæg: 22760
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 53435

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf fisken80 » 22. dec 2017, 19:29

Må ørkenens sønner så heller ikke råbe fisse fisse fez fez mere?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7594
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1587
Likede indlæg: 23876

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Aragorn » 22. dec 2017, 19:31

Orchidea skrev:Det kan ikke hidse mig op. Herregud, og hvad så?

Det er jo ikke fordi jeg, som sådan, er begejstret for et pik-og-patter-sprog, men det synes jeg heller ikke der er tale om her. Hvis børn ser op til de her fodboldspillere, så tænker jeg ikke at det er fordi der bliver råbt store patter, det har nok mere med selve sporten at gøre og jeg ser ingen skade i det.

Det er fint at opføre sig ordentligt, men jeg synes ikke at man altid behøver at være så pokkers korrekt. Infantilt? Måske, men jeg kan ikke se at det skader noget. Hvis man føler sig forurettet over at de råber store patter, så tænker jeg at man er sådan en, der generelt går rundt og føler sig forurettet i forvejen og så vil et kampråb hverken gøre fra eller til.


Du skal huske på, det er HVERDAGSSEXISME! Det er meget slemt, selv om det måske virker banalt og ligegyldigt.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5408
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 707
Likede indlæg: 10452

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf lillebjoern » 22. dec 2017, 19:43

Jeg kunne forstå hvis de sagde det inde på banen inden de skulle spille eller råbte det, når de scorede et mål. Men de siger det inde i et omklædningsrum - i privat regi. Det er jo blevet offentligt fordi en eller anden fra holdet har lagt det op på sin Facebook, det er jo ikke sikkert at alle har været klare over det. Om det så er hverdagssexisme, må man jo afgøre med mig selv, men jeg synes ikke man kan klandre dem (udover ham, der lagde det online) for at være dårlige forbilleder; det er jo ikke blevet sagt i offentligheden.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
JoyNips
Indlæg: 12154
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34196

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf JoyNips » 22. dec 2017, 19:56

Aragorn skrev:
JoyNips skrev:
Aragorn skrev:
Nej, man skal godt nok have meget små og ligegyldige problemer, før man kan have overskud til at tænke meget mere end 10 sekunder over den sag.


Ja, det er faktisk fantastisk at vi lever i en så priviligeret del af verden at vi kan have overskud til som samfund at gøre noget for at ændre på hverdagssexisme.


Det har intet med sexisme at gøre, og det fjerner fokus fra de rigtige problemer. Det er fuldstændigt vanvittigt at kalde et kampråb blandt 11 mænd der befinder sig i en ekstatisk tilstand for sexisme, og det viser at man ikke har forstået problemet korrekt.


Hvis man ikke kan se at det er et udtryk for den skjulte sexisme, kvinder dagligt støder på, så har man nok ikke forstået problemet korrekt, nej.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7594
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1587
Likede indlæg: 23876

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Aragorn » 22. dec 2017, 20:01

JoyNips skrev:
Aragorn skrev:
JoyNips skrev:
Aragorn skrev:
Nej, man skal godt nok have meget små og ligegyldige problemer, før man kan have overskud til at tænke meget mere end 10 sekunder over den sag.


Ja, det er faktisk fantastisk at vi lever i en så priviligeret del af verden at vi kan have overskud til som samfund at gøre noget for at ændre på hverdagssexisme.


Det har intet med sexisme at gøre, og det fjerner fokus fra de rigtige problemer. Det er fuldstændigt vanvittigt at kalde et kampråb blandt 11 mænd der befinder sig i en ekstatisk tilstand for sexisme, og det viser at man ikke har forstået problemet korrekt.


Hvis man ikke kan se at det er et udtryk for den skjulte sexisme, kvinder dagligt støder på, så har man nok ikke forstået problemet korrekt, nej.


Åh ja, det er så forfærdeligt det hele.

Prøv at høre, jeg siger ikke, at det ikke foregår, eller at vi lever i et perfekt samfund. Jeg siger bare, at vi lever i et samfund der er bedre end 99.9% af alle samfund der har eksisteret, og at man i stedet for at sidde og klynke over at fodboldlandsholdet råber 'store patter' skulle tage at fokusere på et rigtigt problem.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5803

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Tux » 22. dec 2017, 20:15

Har kun lige læst overskriften, men jeg synes ellers ikke der kvindelige fodboldlandshold har specielt store patter. Men bevares de er da rigtig søde og dygtige.
0
D.itsen
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 566
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9090

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf D.itsen » 22. dec 2017, 20:23

Kan nogen ikke forklare mig det sexistisk i det? Jeg har stadig ikke fået et brugbart svar, udover en masse "det kan jo lede til, synes jeg" og "det er primitivt"
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19727
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2460
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46580

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf LadyFox » 22. dec 2017, 20:25

Jeg vil også stadig gerne vide om man heller ikke må sige lange patter, om ting der er irriterende?
0
...
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Buller » 22. dec 2017, 20:34

LadyFox skrev:Jeg vil også stadig gerne vide om man heller ikke må sige lange patter, om ting der er irriterende?


Så længe man selv får dem så er det vel kun en selv der kan blive stødt...:D
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4515
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 948
Likede indlæg: 4744

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Panton » 22. dec 2017, 20:51

Jeg bliver ikke stødt af det, men tænker det siger en hel del om landsholdet og deres IQ. Det er egentligt vildt pinligt at sådan en sætning er en del af et sejrs kampråb. Også selvom det foregår i et omklædningsrum ;)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4089
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf landsbytossen » 22. dec 2017, 21:07

FFDO. Det kampråb er ikke opstået efter en 11 timers lang diskussion om, hvad der er bedst egnet. Mest sandsynligt er det opstået ved en enkelt spiller har råbt det og de andre har grinet af det, og det så er gledet ind som kampråb.

Drop al snak om IQ hos fodboldspillere bare fordi man ikke kan lide deres humor.
4
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Summer » 22. dec 2017, 21:14

Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan det kan få folk op af stolen og blive så forarget. Og at nogle endda ligefrem får kvalme af det.
- Jeg tror ikke at landsholdet har ment noget som helt ondt med sætningen "store patter", eller at det fordi de udelukkende har sex i hovedet. Jeg ser det som nogle glade herrer der er oppe at køre over en sejr, og at de internt (for sjov) har et kampråb der lyder på "store patter".

Derudover synes jeg at det er blevet sådan, at man hovedet ikke kan lave sjovt med noget snart, for vi skal alle simpelthen skal være så korrekte.
4

Tilbage til "Generelt"