WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2408
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4571

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Elvispop » 30. maj 2020, 15:04

Det er jo ikke første gang Sunshine.
Det er næsten hver gang, nogen hakker på folkeskolen eller skolelærere.
8
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Fru Sunshine » 30. maj 2020, 15:28

Kakadu skrev:
Fru Sunshine skrev:
Kakadu skrev:
Fru Sunshine skrev:For sidste gang: det må vi ikke, hvis vi skal overholde retningslinjerne sendt fra forvaltningen, udarbejdet efter sundhedsstyrelsens anbefalinger.
Slut herfra.

Det står der ikke noget om i Sundhedsstyrelsens anbefalinger, at I ikke må. Og jeg tror heller ikke på, det står i forvaltningens. Men det ville da gøre historien mere sensationspræget, hvis det var tilfældet :sarkasme:

Jeg fortæller sådan set bare, hvilke regler, vi har fået besked på at overholde og begrundelsen for, at det er sådan.

Don't shoot the messenger.

Jeg fortæller sådan set bare, at det ikke er korrekt, at der findes retningslinjer for skoler, der modsiger, at en lærer må give en tørstig elev vand i et engangskrus. Det står ingen steder. Ergo må det være noget, du selv har konkluderet. Og hvis lærerne generelt frit tolker retningslinjerne på lignende vis, kan jeg godt forstå, hvis det går galt rundt omkring på skolerne.

Dine personangreb kan du spare til nogen, der gider diskutere på det ekstremt lave niveau, du praktiserer.

:wave:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Fru Sunshine » 30. maj 2020, 15:29

Elvispop skrev:Det er jo ikke første gang Sunshine.
Det er næsten hver gang, nogen hakker på folkeskolen eller skolelærere.

:wave:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Kakadu
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 573
Likede indlæg: 10336

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Kakadu » 30. maj 2020, 15:34

Fru Sunshine skrev:
Kakadu skrev:
Fru Sunshine skrev:
Kakadu skrev:
Fru Sunshine skrev:For sidste gang: det må vi ikke, hvis vi skal overholde retningslinjerne sendt fra forvaltningen, udarbejdet efter sundhedsstyrelsens anbefalinger.
Slut herfra.

Det står der ikke noget om i Sundhedsstyrelsens anbefalinger, at I ikke må. Og jeg tror heller ikke på, det står i forvaltningens. Men det ville da gøre historien mere sensationspræget, hvis det var tilfældet :sarkasme:

Jeg fortæller sådan set bare, hvilke regler, vi har fået besked på at overholde og begrundelsen for, at det er sådan.

Don't shoot the messenger.

Jeg fortæller sådan set bare, at det ikke er korrekt, at der findes retningslinjer for skoler, der modsiger, at en lærer må give en tørstig elev vand i et engangskrus. Det står ingen steder. Ergo må det være noget, du selv har konkluderet. Og hvis lærerne generelt frit tolker retningslinjerne på lignende vis, kan jeg godt forstå, hvis det går galt rundt omkring på skolerne.

Dine personangreb kan du spare til nogen, der gider diskutere på det ekstremt lave niveau, du praktiserer.

:wave:

Det er et faktum, at de regler, du taler om, ikke findes. Nu er det vist dig, der skyder på budbringeren :)
3
Hvis hesten er død, så stå af.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Slettet bruger » 31. maj 2020, 06:36

Fru Sunshine skrev:
Kakadu skrev:
Fru Sunshine skrev:For sidste gang: det må vi ikke, hvis vi skal overholde retningslinjerne sendt fra forvaltningen, udarbejdet efter sundhedsstyrelsens anbefalinger.
Slut herfra.

Det står der ikke noget om i Sundhedsstyrelsens anbefalinger, at I ikke må. Og jeg tror heller ikke på, det står i forvaltningens. Men det ville da gøre historien mere sensationspræget, hvis det var tilfældet :sarkasme:

Jeg fortæller sådan set bare, hvilke regler, vi har fået besked på at overholde og begrundelsen for, at det er sådan.

Don't shoot the messenger.


Hvis der implicit står i nogen retningslinjer at hvis et barn ikke har fået vand med i skole, kan det ikke få noget at drikke imellem 8 og 14, er der åbenlyst begået en fejl i udarbejdelsen af retningslinjerne, og man har et moralsk ansvar for at tilsidesætte retningslinjerne og gøre de relevante myndigheder opmærksomme på at deres retningslinjer har en fejl.
12
Brugeravatar
loular
Indlæg: 147
Tilmeldt: 30. dec 2015, 19:04
Kort karma: 39
Likede indlæg: 457

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf loular » 31. maj 2020, 06:52

Min børns skole ville have at ungerne skulle have strikvanter på, når de legede ude på legepladsen på trods af at det var 20 grader varmt, så de ikke smittede med deres hænder - de insisterede på at det stod i deres retningslinjer. Da det kom skolechefen for øje i kommunen, blev det med det samme trukket tilbage, det stod nemlig IKKE i retningslinjerne. Det er min oplevelse at mange i en god mening overfortolker reglerne fuldstændig vanvittigt.
13
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2943

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Kilix » 31. maj 2020, 08:41

Jeg er blevet rimeligt wtf over den drikkedunk debat i har gang i.
8
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11709
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18900

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf PaleSeptember » 31. maj 2020, 17:02

Kilix skrev:Jeg er blevet rimeligt wtf over den drikkedunk debat i har gang i.


Så er vi 2.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21131

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf 2SHY » 31. maj 2020, 17:49

Jeg har plantet lavendler i et bed i forgårs. Jeg har lige været ude for at vande planter... og der har sgu været et eller andet dyr forbi og spise af dem! :8: Kræet har været flink og levnet nogen hele og ellers lavet nogle stiklinger til mig men altså... jeg havde ikke lige planlagt at købe ind til bambi? mad
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7789
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19145

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Hunkat » 31. maj 2020, 18:20

Dmitra skrev:What the actual fuck?

Jeg er målløs.

https://lawandcrime.com/high-profile/if ... ds-arrest/


Land of the stupid...
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf hotlips » 1. jun 2020, 19:44

Min far overvejer at købe et sommerhus.. Så det har min drengs far brugt en pæn del af weekenden sammen med ham på at Google.
Han er ikke blevet inviteret derned og han ved godt jeg ikke taler med min far så der er ingen chance for at han bliver det igennem mig.

Jeg fatter ikke jeg stadig bliver forarget, men han har ikke holdt ferie med vores dreng i snart to år og med en enkelt undtagelse hvor det var hans søster der planlagde det så har alle ferier været gratis ophold i min families sommerhuse eller også har han på en eller anden måde fået min mor til at punge ud for at leje en bil.. Mig bekendt har han aldrig haft så meget som bare løse planer om at holde ferie med vores dreng så han selv betalte og planlagde det hele.

Jeg kan ikke tage den der holdning til at rage min families ressourcer til sig, og jeg forstår ikke hvorfor han har slet ikke synes det er pinligt at Benjamin kommer hjem og fortæller at de har siddet og kigget på et hus der ikke engang er købt endnu.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5399
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 704
Likede indlæg: 10433

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf lillebjoern » 1. jun 2020, 20:52

Da vi var med min kærestes søster + børn i sommerhus i weekenden. Børnene er 12 og 8 og har nogle ganske mærkelige spisevaner, men i morges var lige wtf nok til mig. Vi har smækket det et lækkert morgenbord på bordet med nybagte boller, frisk juice, pålægschokolade, smør, æg, ost, marmelade, frisk nyskåret frugt, yoghurt, müsli, kakao - ja, alt hvad den kunne trække... Så spiser den ældste et halvt æg og fortæller, at han ikke længere er sulten. Så kommer hans mor ud og han spørger om han ikke må få en burger? Joh, det måtte han da godt. Så hun forlod køkkenbordet og gik ud og varmede en bøf fra vores aftensmad dagen før, varmede burgerbolle, kom med ketchup og mayonnaise og serverede det for ham. Om han også ville have agurk og tomat i? Nej nej, det var fint bare med kødet. :nerve:

Det er ikke første gang han får 'anderledes ting' til morgenmad - han har før fået flæskestegssandwich, gryderet, koteletter, kødsovs... Men nu er drengen altså 12 år gammel. Og de serverer det bare som om det er normalt. Det ender så i øvrigt altid med, at de to børn smider halvdelen af deres mad ud og derfor skal have en ny slags mad en time efter morgenmaden, som moderen også smører og serverer for dem... Der er en del wtf-oplevelser i den familie på madfronten. Og jeg elsker dem alle højt, men somme tider må man sidde på sine hænder. :tie: Og så er det jo også ærgerligt, for jeg elsker min svigerinde og nyder at være sammen med hende, men hun er bare aldrig til stede, fordi hun stormer rundt i køkkenet.
4
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1923
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Prosperity74 » 2. jun 2020, 15:45

1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6540
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14605

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mangoness » 3. jun 2020, 17:21



Der er godt nok mange sjove ting på den side :lol:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17420
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3600
Likede indlæg: 42521

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf LaMariposa » 5. jun 2020, 05:22

Da jeg hørte historien om den amerikanske mand, der ikke må komme til Danmark og besøge sin forlovede, der ligger for døden. Det troede jeg, at man godt måtte, men det er åbenbart kun anerkendelsesværdigt, når man er gift :stoned:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/corne ... til-hendes
1
:lun: Be brave

Tilbage til "Generelt"