Nesnay skrev:Santa skrev:Nesnay skrev:Jeg skal have nyt pas. Jeg har derfor fået taget pasfotos. Det viser sig nu, at man ikke længere skal medbringe selv, i hvert fald fald ikke i Aarhus, det er obligatorisk at tilvælge (og betale for) at få taget billedet hos borgerservice. Øv, spild af penge, men o.k., det kunne jeg have undersøgt. Nu forsøger jeg så at bestille en tid, men jeg kan kun få vist 10 mulige datoer og intet længere fremme i tid end d. 3 maj. Det system er da virkelig ikke særlig brugervenligt for typer, der gerne vil planlægge i god tid.
100 kr på at den fotograf der tog dine billeder godt vidste det. Det kunne de godt have sagt.
De reklamererer specifikt for pasfotos og understreger, at de tager dem efter alle retningslinjer, så de bliver godkendt. Så jeg synes, det er lidt shady, hvis de godt ved, at billederne reelt er ubrugelige til formålet. Men hey, lesson learned.
Jeg fik lavet pas i Lyngby for 1,5 år siden, og der kunne man vælge, om man ville have taget billede på borgerservice eller selv have et med. Enig i at det er shady, hvis fotografen har vidst, at man ikke kunne have billede med selv i Århus, men det er ikke givet, at h*n vidste det, eftersom det ikke er sådan alle steder.
Det er selvfølgelig irriterende at bruge unødige penge uanset.