Royal snik-snak tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22607
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53166

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf fisken80 » 25. apr 2024, 15:01

Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:Jeg er faktisk glad for, at jeg ikke er tvunget til at bære så store smykker. Jeg er virkelig ikke vildt med dem og jeg synes heller ikke det passer til Mary. På en eller anden måde passede det bedre på Margrethe, også da hun var yngre. Men jeg kan ikke helt forklare hvorfor.


Jeg tror, det er fordi, Mary tit klæder sig mere enkelt, hvor Margrethe er/var mere fuld gas og nogle kæmpe skrud - der synes jeg de store ekstravagante smykker passer bedre.


Det tror jeg du har ret i. Det forklarer, hvorfor jeg har tænkt sådan.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7944

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Sophies-mor » 25. apr 2024, 15:03

Akehurst2 skrev:
Sophies-mor skrev:
Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:Jeg er faktisk glad for, at jeg ikke er tvunget til at bære så store smykker. Jeg er virkelig ikke vildt med dem og jeg synes heller ikke det passer til Mary. På en eller anden måde passede det bedre på Margrethe, også da hun var yngre. Men jeg kan ikke helt forklare hvorfor.


Jeg tror, det er fordi, Mary tit klæder sig mere enkelt, hvor Margrethe er/var mere fuld gas og nogle kæmpe skrud - der synes jeg de store ekstravagante smykker passer bedre.

Det er jo et spørgsmål om, hvor markant en fremtræden, man ønsker smykkerne får.
Rubinsættet stod jo tydeligt frem i den røde kjole, hun havde på (var det ikke) dagen før brylluppet?
Margrehe havde fx smaragderne på til Nytårstaffel 2015. Der synes jeg ikke, at de fremstod über markante? Og den grønne kjole var meget lig i farven til den, Mary har på her på de officielle fotos.


Der har jeg det nok ligesom fisken - jeg synes nemt, det kan blive for voldsomt med de meget store smykker, og derfor synes jeg bedre om det, når kjolen balancerer det lidt.

Det synes jeg netop Marys røde kjole gjorde med rubinsættet og Dronningens grønne Nytårstaffel-kjole 2015 gjorde med smaragderne.
Det synes jeg til gengæld IKKE, at de officielle fotos-kjolen gør. Den drukner smykket totalt.
Stadig en smuk kjole dog.

Men hvad synes du om den røde kjole og Margrethes den grønne 2015?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Kanga
Indlæg: 2964
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3745

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Kanga » 25. apr 2024, 15:04

Jeg synes billede 1 ser redigeret ud. Den måde, Marys hånd går ind over Frederiks…
1
Akehurst2
Indlæg: 14244
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 41118

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Akehurst2 » 25. apr 2024, 15:06

Sophies-mor skrev:
Akehurst2 skrev:
Sophies-mor skrev:
Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:Jeg er faktisk glad for, at jeg ikke er tvunget til at bære så store smykker. Jeg er virkelig ikke vildt med dem og jeg synes heller ikke det passer til Mary. På en eller anden måde passede det bedre på Margrethe, også da hun var yngre. Men jeg kan ikke helt forklare hvorfor.


Jeg tror, det er fordi, Mary tit klæder sig mere enkelt, hvor Margrethe er/var mere fuld gas og nogle kæmpe skrud - der synes jeg de store ekstravagante smykker passer bedre.

Det er jo et spørgsmål om, hvor markant en fremtræden, man ønsker smykkerne får.
Rubinsættet stod jo tydeligt frem i den røde kjole, hun havde på (var det ikke) dagen før brylluppet?
Margrehe havde fx smaragderne på til Nytårstaffel 2015. Der synes jeg ikke, at de fremstod über markante? Og den grønne kjole var meget lig i farven til den, Mary har på her på de officielle fotos.


Der har jeg det nok ligesom fisken - jeg synes nemt, det kan blive for voldsomt med de meget store smykker, og derfor synes jeg bedre om det, når kjolen balancerer det lidt.

Det synes jeg netop Marys røde kjole gjorde med rubinsættet og Dronningens grønne Nytårstaffel-kjole 2015 gjorde med smaragderne.
Det synes jeg til gengæld IKKE, at de officielle fotos-kjolen gør. Den drukner smykket totalt.
Stadig en smuk kjole dog.

Men hvad synes du om den røde kjole og Margrethes den grønne 2015?


Jeg kan ikke lige huske dem, må jeg tilstå.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9627
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26971

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Santa » 25. apr 2024, 17:57

fisken80 skrev:Jeg er faktisk glad for, at jeg ikke er tvunget til at bære så store smykker. Jeg er virkelig ikke vildt med dem og jeg synes heller ikke det passer til Mary. På en eller anden måde passede det bedre på Margrethe, også da hun var yngre. Men jeg kan ikke helt forklare hvorfor.

Jeg elsker store smykker, og kronjuvelerne skal satme bruges! De må jo ikke tages med udenfor landets grænser (Norge og Sverige undtaget), så det er med st få dem på ved alle lejligheder man kan.
Vi har ikke mange i DK (Sverige har mange, med meget fin historie bag og Holland har en vanvittig samling), men dem vi har, er af høj kvalitet og med mange år bag sig.
De er vigtige historiske klenodier, og jeg er meget glad for at se at Mary har valgt at bruge smaragdsættet først.
Men en kjole i en farve, der fremhæver eller uden en urolig baggrund som blonden her, ville have været bedre.
Jeg håber at hun vil være lige så legesyg og modig med smykkerne som Magrethe har været.
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6688
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19071

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Æble » 25. apr 2024, 18:11

Jeg kan ikke lide portrætterne. Kjolen passer ikke til smykkerne. Billederne ser for redigerede ud. På det hvor de står sammen ser der nærmest ud som om det er klippet sammen af to separate portrætter af dem (et trick kongehuset har brugt før jo).

Men hun er smuk og han er en flot konge.
4
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5366

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf AFK » 25. apr 2024, 19:20

Jeg ved sgu ikke rigtigt... Jeg er ved at være lidt træt af dem. Især Mary.
Senest rettet af AFK 29. apr 2024, 11:51, rettet i alt 2 gange.
2
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7944

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Sophies-mor » 25. apr 2024, 19:23

AFK skrev:Jeg ved sgu ikke rigtigt... Jeg er ved at være lidt trætte af dem. Især Mary.

Hellere dem end Marie og Joachim.
Hun er IGEN i Se og Hør. "Det gjorde ondt"...
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5366

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf AFK » 26. apr 2024, 04:26

Sophies-mor skrev:
AFK skrev:Jeg ved sgu ikke rigtigt... Jeg er ved at være lidt trætte af dem. Især Mary.

Hellere dem end Marie og Joachim.
Hun er IGEN i Se og Hør. "Det gjorde ondt"...


Se & Hør overskrifter dukker heldigvis ikke op på min radar, så metaltrætheden er ikke så slem der. De andre ser jeg konstant her og der og allevegne.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13095
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3551
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56292
Kontakt:

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Ado » 26. apr 2024, 04:38

Jeg synes stadig, at Joachim vil være meget bedre som konge.
15
Donna Martin Graduates!
fisken80
Indlæg: 22607
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53166

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf fisken80 » 26. apr 2024, 04:46

Ado skrev:Jeg synes stadig, at Joachim vil være meget bedre som konge.


Jeg er helt enig. Men jeg gav nærmest min svigerinde en blodprop da jeg en dag nævnte det...
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13095
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3551
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56292
Kontakt:

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Ado » 26. apr 2024, 04:53

fisken80 skrev:
Ado skrev:Jeg synes stadig, at Joachim vil være meget bedre som konge.


Jeg er helt enig. Men jeg gav nærmest min svigerinde en blodprop da jeg en dag nævnte det...

Han har meget mere format end Frederik. Og han går rent faktisk op i Danmarks historie - modsat Frede, der er mere til det letfordøjelige.
Men ja, det er en holdning, der giver mange mennesker tics.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9627
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26971

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Santa » 26. apr 2024, 05:01

Jeg vil hellere nedlægge monarkiet helt end at have Joachim som konge.
Jeg synes han fremstår som et småligt, forsmået og megasnobbet menneske uden humor.
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7944

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Sophies-mor » 26. apr 2024, 05:48

AFK skrev:
Sophies-mor skrev:
AFK skrev:Jeg ved sgu ikke rigtigt... Jeg er ved at være lidt trætte af dem. Især Mary.

Hellere dem end Marie og Joachim.
Hun er IGEN i Se og Hør. "Det gjorde ondt"...


Se & Hør overskrifter dukker heldigvis ikke op på min radar, så metaltrætheden er ikke så slem der. De andre ser jeg konstant her og der og allevegne.

Lidt svært at undgå, når man står i kø i butikken.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13095
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3551
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56292
Kontakt:

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Ado » 26. apr 2024, 06:34

Santa skrev:Jeg vil hellere nedlægge monarkiet helt end at have Joachim som konge.
Jeg synes han fremstår som et småligt, forsmået og megasnobbet menneske uden humor.

Jeg tror han er misforstået. Akkurat ligesom hans far var . Jeg ville også fremstå bitter, hvis jeg konstant blev skubbet i baggrunden og hvis jeg blev omtalt grimt i medierne.
5
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"