Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10264
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1227
Likede indlæg: 18514

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf .Magic. » 3. apr 2024, 19:17

Jeg er vild med måden de taler på i Badehotellet.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8774
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7229

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Artem » 3. apr 2024, 21:53

Jeg er lidt rystet over hvordan alle problemer i forsvaret som nu med deres skibe skal være nyheder for hele befolkningen.
Er naturligvis noget lort, men er jo ikke særligt smart at vores fjender ved at vi nærmest intet forsvar har mere, og det vi har ikke virker.
9
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7538
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1583
Likede indlæg: 23762

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 4. apr 2024, 06:15

Artem skrev:Jeg er lidt rystet over hvordan alle problemer i forsvaret som nu med deres skibe skal være nyheder for hele befolkningen.
Er naturligvis noget lort, men er jo ikke særligt smart at vores fjender ved at vi nærmest intet forsvar har mere, og det vi har ikke virker.


Jeg er som udgangspunkt enig, det kan være uhensigtsmæssigt.

Men der er en styrke i vores ærlighed. Det betyder at vi løser problemerne, hvor man kan se at russerne simpelthen ikke kan løse deres problemer fordi de ikke kan erkende de findes. Et land bygget på flere hundrede års diktatur og løgne har en demoraliseret og demotiveret befolkning som ikke tror på noget. De har mistet hundredetusindvis af soldater, de har mistet kampvogne i hobetal, skibe og endda fly til en fjende der på papiret ingen chance har mod den fjende de er oppe mod.

Fejl er en kilde til sandhed. Selv om de ikke viser hvad noget er, så viser de til gengæld hvad noget ikke er, og det giver os noget brugbart. Og jeg tror ikke de problemer løses hvis de ikke udstilles. Nu kommer der fokus på det.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16493
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30819

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 4. apr 2024, 07:37

At møde ind knap to timer senere, betyder ikke at arbejdsdagen nødvendigvis føles kortere...
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5695
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23073

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 4. apr 2024, 08:13

Min største vennegruppe med ca. 15 venner havde engang en rigtig sjov Snapchat.

En af vennerne fik en baby og begyndte at snappe billeder og videoer af ham 5-10 gange om dagen.

“Klar til dagen”, “i godt humør”, “har sovet en lang lur” og “godnat”-billeder af baby. Ofte ret ens billeder.

De fleste i chatten har ikke børn. I starten var de sådan “åh, han er sød :love:”. Men langsomt er folk holdt helt op med at svare eller reagere på hendes snaps, og ingen sender længere andet ind på kanalen.

Så nu er vi bare en vennegruppe på ca. 15, der får liveopdateringer om en babys hverdag.
9
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20628
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44218

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 4. apr 2024, 08:25

Artem skrev:Jeg er lidt rystet over hvordan alle problemer i forsvaret som nu med deres skibe skal være nyheder for hele befolkningen.
Er naturligvis noget lort, men er jo ikke særligt smart at vores fjender ved at vi nærmest intet forsvar har mere, og det vi har ikke virker.


Enig. Som bekendt er sandheden det første offer i enhver krig. Derfor er ærlighed ikke, og aldrig, en farbar strategi. Man dækker over og skjuler sine svagheder. Man udbasunerer dem ikke i medierne, men arbejder ihærdigt (i kulisserne) på at udbedre dem.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7588
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24682

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaScrooge » 4. apr 2024, 08:47

Galoldriel skrev:Hvis man lader sin bil holde i tomgang, fordi man bare liiiige skal ind i kiosken, og ikke gider slukke - ja så risikerer man, den bliver stjålet. Ærgerligt.


Har du fået ny bil? :engel:
11
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7588
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24682

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaScrooge » 4. apr 2024, 08:51

Aragorn skrev:
Artem skrev:Jeg er lidt rystet over hvordan alle problemer i forsvaret som nu med deres skibe skal være nyheder for hele befolkningen.
Er naturligvis noget lort, men er jo ikke særligt smart at vores fjender ved at vi nærmest intet forsvar har mere, og det vi har ikke virker.


Jeg er som udgangspunkt enig, det kan være uhensigtsmæssigt.

Men der er en styrke i vores ærlighed. Det betyder at vi løser problemerne, hvor man kan se at russerne simpelthen ikke kan løse deres problemer fordi de ikke kan erkende de findes. Et land bygget på flere hundrede års diktatur og løgne har en demoraliseret og demotiveret befolkning som ikke tror på noget. De har mistet hundredetusindvis af soldater, de har mistet kampvogne i hobetal, skibe og endda fly til en fjende der på papiret ingen chance har mod den fjende de er oppe mod.

Fejl er en kilde til sandhed. Selv om de ikke viser hvad noget er, så viser de til gengæld hvad noget ikke er, og det giver os noget brugbart. Og jeg tror ikke de problemer løses hvis de ikke udstilles. Nu kommer der fokus på det.


Til jer begge:
Narrativet er nødvendigt for at befolkningen går med til økonomisk prioritering af forsvaret over andre ting. Det er helt sikkert ikke den eneste eller den fulde sandhed om situationen.
5
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5402
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 707
Likede indlæg: 10442

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf lillebjoern » 4. apr 2024, 08:56

POCKETKITTEN skrev:Min største vennegruppe med ca. 15 venner havde engang en rigtig sjov Snapchat.

En af vennerne fik en baby og begyndte at snappe billeder og videoer af ham 5-10 gange om dagen.

“Klar til dagen”, “i godt humør”, “har sovet en lang lur” og “godnat”-billeder af baby. Ofte ret ens billeder.

De fleste i chatten har ikke børn. I starten var de sådan “åh, han er sød :love:”. Men langsomt er folk holdt helt op med at svare eller reagere på hendes snaps, og ingen sender længere andet ind på kanalen.

Så nu er vi bare en vennegruppe på ca. 15, der får liveopdateringer om en babys hverdag.


Åh, det er ærgerligt. Det lidt samme er sket for min gruppe. Jeg elsker at få opdateringer om mine veninders børn, men det må meget gerne foregå i et andet forum, for det dræber virkelig viben.
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1292
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4254

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Galoldriel » 4. apr 2024, 09:23

LaScrooge skrev:
Galoldriel skrev:Hvis man lader sin bil holde i tomgang, fordi man bare liiiige skal ind i kiosken, og ikke gider slukke - ja så risikerer man, den bliver stjålet. Ærgerligt.


Har du fået ny bil? :engel:


Det er ikke min, der er blevet stjålet. Jeg er doven på nogle punkter, men ikke dette :)

Tilføjelse: Jeg læste engang en tråd på Reddit om emnet "lade bilen holde i tomgang mens jeg er væk". En person havde lagt mærke til en kvinde, der konsekvent lod sin bil holde i tomgang, mens hun hentede sit barn i vuggestuen. Det var nogle gange i så lang tid som et kvarter :8:
Senest rettet af Galoldriel 4. apr 2024, 09:28, rettet i alt 1 gang.
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3101
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 436
Likede indlæg: 8124

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Charly » 4. apr 2024, 09:25

Galoldriel skrev:
LaScrooge skrev:
Galoldriel skrev:Hvis man lader sin bil holde i tomgang, fordi man bare liiiige skal ind i kiosken, og ikke gider slukke - ja så risikerer man, den bliver stjålet. Ærgerligt.


Har du fået ny bil? :engel:


Det er ikke min, der er blevet stjålet. Jeg er doven på nogle punkter, men ikke dette :)

Jeg tror der blev ment, at du havde snuppet den :-D
6
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1292
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4254

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Galoldriel » 4. apr 2024, 09:28

Charly skrev:
Galoldriel skrev:
LaScrooge skrev:
Galoldriel skrev:Hvis man lader sin bil holde i tomgang, fordi man bare liiiige skal ind i kiosken, og ikke gider slukke - ja så risikerer man, den bliver stjålet. Ærgerligt.


Har du fået ny bil? :engel:


Det er ikke min, der er blevet stjålet. Jeg er doven på nogle punkter, men ikke dette :)

Jeg tror der blev ment, at du havde snuppet den :-D


Aaaaah, så faldt ti-øren :lol: Tak :genert:
1
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1058
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 136
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2748

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Venus222 » 4. apr 2024, 10:35

Shit jeg synes AI- genererede billeder ala dette er ræderlige. De minder mig om de der hæslige billeder af kattekillinger mv. der var moderne i 80'erne. :tie:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
15
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1553
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2162

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lucia » 4. apr 2024, 11:28

Det kræver utorligt mange flere kræfter at aktivere en næsespray, når den er i næseboret, end når jeg bare puster det op i fri luft.
3
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15531
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25970

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 4. apr 2024, 17:13

LaScrooge skrev:
Aragorn skrev:
Artem skrev:Jeg er lidt rystet over hvordan alle problemer i forsvaret som nu med deres skibe skal være nyheder for hele befolkningen.
Er naturligvis noget lort, men er jo ikke særligt smart at vores fjender ved at vi nærmest intet forsvar har mere, og det vi har ikke virker.


Jeg er som udgangspunkt enig, det kan være uhensigtsmæssigt.

Men der er en styrke i vores ærlighed. Det betyder at vi løser problemerne, hvor man kan se at russerne simpelthen ikke kan løse deres problemer fordi de ikke kan erkende de findes. Et land bygget på flere hundrede års diktatur og løgne har en demoraliseret og demotiveret befolkning som ikke tror på noget. De har mistet hundredetusindvis af soldater, de har mistet kampvogne i hobetal, skibe og endda fly til en fjende der på papiret ingen chance har mod den fjende de er oppe mod.

Fejl er en kilde til sandhed. Selv om de ikke viser hvad noget er, så viser de til gengæld hvad noget ikke er, og det giver os noget brugbart. Og jeg tror ikke de problemer løses hvis de ikke udstilles. Nu kommer der fokus på det.


Til jer begge:
Narrativet er nødvendigt for at befolkningen går med til økonomisk prioritering af forsvaret over andre ting. Det er helt sikkert ikke den eneste eller den fulde sandhed om situationen.


Præcis. Medierne er den fjerde statsmagt
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"