Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Neverkont
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2993

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Neverkont » 18. apr 2024, 07:38

Posedamen skrev:Datters børnehave: vi oplever desværre problemer med at børnene ikke vil spise deres mad. Vi vil fremover gøre menuen mere børnevenlig og genkendelig.

Også børnehaven: i dag skal vi have karrysild.


Der er da forhåbentlig også andre ting på bordet. :gruble:

Min søn elskede karrysild da han var lille, nogle gange spiste han det til morgenmad. :D
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4686
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21510

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf catnip » 18. apr 2024, 07:49

Vi er nu nået til det stadie med vores hund, hvor hun giver os the silent treatment når vi kommer hjem efter hun er blevet passet af naboen i et par dage. Den total kolde skulder, ligesom fra en kat. Fucking hell, man kan pludselig føle sig som jordens største røvhul. "Vi var bare i Amsterdam over weekenden og du havde det virkelig sjovt?!"

Billede
8
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20608
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44179

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 18. apr 2024, 07:50

Hvis man er nygerrig nok, kan man tjekke sin mistanke på 'AI Content Detector' ;)

https://copyleaks.com/ai-content-detector
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Posedamen
Indlæg: 398
Tilmeldt: 22. mar 2022, 19:24
Kort karma: 48
Likede indlæg: 979

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Posedamen » 18. apr 2024, 08:28

Neverkont skrev:
Posedamen skrev:Datters børnehave: vi oplever desværre problemer med at børnene ikke vil spise deres mad. Vi vil fremover gøre menuen mere børnevenlig og genkendelig.

Også børnehaven: i dag skal vi have karrysild.


Der er da forhåbentlig også andre ting på bordet. :gruble:

Min søn elskede karrysild da han var lille, nogle gange spiste han det til morgenmad. :D

Jojo, de kan enten få rugbrød med karrysild og æg, eller rugbrød med chorizospegepølse :gruble:
4
I just shit my pants, can I get in yours?
Sofakartoflen
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9244

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Sofakartoflen » 18. apr 2024, 08:40

Posedamen skrev:
Neverkont skrev:
Posedamen skrev:Datters børnehave: vi oplever desværre problemer med at børnene ikke vil spise deres mad. Vi vil fremover gøre menuen mere børnevenlig og genkendelig.

Også børnehaven: i dag skal vi have karrysild.


Der er da forhåbentlig også andre ting på bordet. :gruble:

Min søn elskede karrysild da han var lille, nogle gange spiste han det til morgenmad. :D

Jojo, de kan enten få rugbrød med karrysild og æg, eller rugbrød med chorizospegepølse :gruble:


Kan de ikke få lov til bare at få en rugbrød med smør? Eller med æg uden karrysild?
1
abcd
Indlæg: 6349
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 293
Likede indlæg: 10389

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf abcd » 18. apr 2024, 09:21

Jeg har lært et nyt ord af Børsen-nedbrændingen: Grief bragging.
5
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7526
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1581
Likede indlæg: 23743

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 18. apr 2024, 10:27

Artikel om de stinkende rige mennesker der ejer Danmark. Dem, der ejer jorden og murstenene i København og alle andre steder.

Der er en dame der er rådgiver for mennesker med mere end én milliard kroner i formue, og hun har selvfølgelig et navn der stinker af at hun selv er en del af det hele. Samtidigt skal det selvfølgelig udlægges med den danske misundelse og jantelov at milliardærerne slet ikke har lyst til at tale om hvor meget de ejer. Det er så synd for dem.

Men nej, det handler naturligvis ikke om misundelse og jantelov. Det handler om at den der lever skjult lever godt, og hvad nu hvis pøblen ganske enkelt syntes at man skulle fratage dem et stor del af deres besiddelser når de fattede at 10 mennesker ejer 90% af Danmark? Måske ER det faktisk ikke fair.

Screenshot_2024-04-18-12-22-23-49_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg


1 krone er for 1000 kroner, hvad 1 million er for en milliard. Tænk på dét, næste gang du får løn. Din løn er for milliardæren af mindre betydning end den pose du har i entreen med flasker til pant er for dig.

Og du arbejder på én eller anden måde nok for en af de her milliardærer.

Edit: Dine små børn der lige nu leger, dem på 4 år og 6 år, som ikke kender til livets hårde vej, de skal stå om 10 - 12 - 14 år og sætte varer på hylder i Bilka for at tjene til dagen og vejen. Det er godt man ikke ved hvor langt livet er når man er i dén alder. Jeg stod engang med en supporter ved en elevator og jeg kunne se han var træt. Jeg vidste han var 20 år gammel. Jeg spurgte ham, hvordan er det nu, er det 20 år du er?

Han svarede ja.

Jeg sagde 'så er der kun 50 år tilbage til pensionen'.

Det var et super fedt blik han gav mig dér.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Neverkont
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2993

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Neverkont » 18. apr 2024, 10:56

Posedamen skrev:
Neverkont skrev:
Posedamen skrev:Datters børnehave: vi oplever desværre problemer med at børnene ikke vil spise deres mad. Vi vil fremover gøre menuen mere børnevenlig og genkendelig.

Også børnehaven: i dag skal vi have karrysild.


Der er da forhåbentlig også andre ting på bordet. :gruble:

Min søn elskede karrysild da han var lille, nogle gange spiste han det til morgenmad. :D

Jojo, de kan enten få rugbrød med karrysild og æg, eller rugbrød med chorizospegepølse :gruble:


Hmmm, det hjælper måske ikke ligefrem på problemet med børn, der ikke vil spise børnehavens mad. :gruble:
0
Lander
Indlæg: 169
Tilmeldt: 17. mar 2021, 08:42
Kort karma: 2
Likede indlæg: 250

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lander » 18. apr 2024, 11:13

Aragorn skrev:Artikel om de stinkende rige mennesker der ejer Danmark. Dem, der ejer jorden og murstenene i København og alle andre steder.

Der er en dame der er rådgiver for mennesker med mere end én milliard kroner i formue, og hun har selvfølgelig et navn der stinker af at hun selv er en del af det hele. Samtidigt skal det selvfølgelig udlægges med den danske misundelse og jantelov at milliardærerne slet ikke har lyst til at tale om hvor meget de ejer. Det er så synd for dem.


Og dit indlæg bekræfter så med fulde det hun siger...
2
Boevsedragen
Indlæg: 547
Tilmeldt: 3. sep 2015, 21:05
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1938

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Boevsedragen » 18. apr 2024, 14:49

IMG_20240416_233829.jpg

Lucky bastards!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
15
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7526
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1581
Likede indlæg: 23743

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 18. apr 2024, 15:02

Lander skrev:
Aragorn skrev:Artikel om de stinkende rige mennesker der ejer Danmark. Dem, der ejer jorden og murstenene i København og alle andre steder.

Der er en dame der er rådgiver for mennesker med mere end én milliard kroner i formue, og hun har selvfølgelig et navn der stinker af at hun selv er en del af det hele. Samtidigt skal det selvfølgelig udlægges med den danske misundelse og jantelov at milliardærerne slet ikke har lyst til at tale om hvor meget de ejer. Det er så synd for dem.


Og dit indlæg bekræfter så med fulde det hun siger...



Det gør det jo ikke. Jeg tvivler på at der er en en milliardær der kan blive såret af mig, det er jo en latterlig påstand. Det er som at påstå at det er en boksekamp at sætte Mike Tyson i sine velmagtsdage mod en dame på 90 år.

Men du falder for den. Du falder for hele jantelovssnakken og misundelsen der bare ikke kan få afløb for sin frustration.

En self made man! Du kan ikke tage det fra ham han selv har skabt.

Ingen tjener en milliard alene, endsige 1000 milliarder. Jeg ved godt hvad det betyder, det betyder at en person fik en rigtigt god idé på det helt rigtige tidspunkt og respekt for dét, men du ved jo også godt det er en sneboldeffekt og forøvrigt politiske tjenester og beskidte monopoler der driver det frem.

Han giver 100 millioner om året til velgørende formål! Det er et svimlende beløb, det kan du jo ikke give en brøkdel af!

Nej, det kan jeg ikke. Men han hvad der for mig svarer til 1000 kroner, måske 10.000, det kan jeg godt.

Vi har brug for dem, de driver det hele - hvor er din egen gode idé og de tusinder af arbejdspladser du har skabt? Jeg har ikke fået en god idé i mit liv, og det anerkender jeg.

Jeg siger bare: Snakken om misundelse og jantelov er rent spin, og så længe det er den snak som vi har, så er det meget bedre at være milliardær. De mest succesfulde lønmodtagere der tjener 100.000 om måneden er tættere på at være hjemløse end at være milliardærer.


https://mkorostoff.github.io/1-pixel-wealth/
12

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17053
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21288

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Misantropen » 18. apr 2024, 16:02

Boevsedragen skrev:
IMG_20240416_233829.jpg

Lucky bastards!

OT, men hader Wordfeuds ordbog.
5
Boevsedragen
Indlæg: 547
Tilmeldt: 3. sep 2015, 21:05
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1938

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Boevsedragen » 18. apr 2024, 16:05

Misantropen skrev:OT, men hader Wordfeuds ordbog.

De steg lidt i graderne med denne :D
IMG_20240418_180408.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11711
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18909

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf PaleSeptember » 18. apr 2024, 16:10

Jeg synes ikke, det er længe siden, at jeg stod på badeværelset mandag morgen megatræt og tænkte "der er godt nok længe til fredag"! Nu er det lige om lidt :D
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1280
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4209

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Galoldriel » 18. apr 2024, 16:53

Misantropen skrev:
Boevsedragen skrev:
IMG_20240416_233829.jpg

Lucky bastards!

OT, men hader Wordfeuds ordbog.


Så vidt jeg ved, er spillet baseret på Retskrivningsordbogen. Den kan man selvfølgelig også være irriteret på :D
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy

Tilbage til "Generelt"