Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22578
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53125

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 7. jan 2019, 05:23

Sophies-mor skrev:En FB-ven, der i ramme alvor mener, at økonomisk kriminalitet er værre en at opildne til terror.
Seriøst??
:gruble:

Han mener at pengene fra fx hvidvask gør mere gavn end at vi skal smide en "tosse ud af landet. Dem skal man negligere." :tie:


Jeg er nu tilbøjelig til at give manden ret. Det har langt større samfundsmæssige konsekvenser, at tilliden til det økonomiske system falder end at en mand opildner til terror.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9679
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7935

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 7. jan 2019, 06:00

fisken80 skrev:
Sophies-mor skrev:En FB-ven, der i ramme alvor mener, at økonomisk kriminalitet er værre en at opildne til terror.
Seriøst??
:gruble:

Han mener at pengene fra fx hvidvask gør mere gavn end at vi skal smide en "tosse ud af landet. Dem skal man negligere." :tie:


Jeg er nu tilbøjelig til at give manden ret. Det har langt større samfundsmæssige konsekvenser, at tilliden til det økonomiske system falder end at en mand opildner til terror.

Begge dele er da noget lort.
Men at man skal beholde en kendt fare for DK i DK, og landsforvise svindlere - som han foreslog - er da tåbeligt.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 489
Likede indlæg: 10841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 7. jan 2019, 07:55

No1 skrev:
Sophies-mor skrev:En FB-ven, der i ramme alvor mener, at økonomisk kriminalitet er værre en at opildne til terror.
Seriøst??
:gruble:

Han mener at pengene fra fx hvidvask gør mere gavn end at vi skal smide en "tosse ud af landet. Dem skal man negligere." :tie:



Jeg synes da nok, at Stein Bagger, hvidvask sagen og hvad der ellers har været af gyldne historier har haft større indvirkning på vores dagligdag.

Økonomisk kriminalitet straffes da netop særligt hårdt, da det har større samfundsmæssige følgevirkninger.

Altså, man kan da godt straffe terrorsigtede og smide dem ud af landet, men mon ikke det har mere med symbolpolitisk lovgivning at gøre, end fordi vi reelt set er under den største trussel.


At sammenligne en af de helt store bagmænd med en som er fanget før forbrydelsen fandt sted er måske ikke helt fair.
Som at sige at Bin Laden og hvad der ellers har været af terror har større indvirkning end folk der arbejder sort.

Niveauerne skal matche. Jeg giver Sophies-mor ret i at terror kriminalitet er værre end økonomisk kriminalitet. Sådan objektivt niveau til niveau. Jeg vil hellere færdes med en der planlægger økonomisk svindel, end en som planlægger terror. Ikke at jeg på nogen måde sympatiserer med økonomisk kriminalitet - men hvis det skal sammenlignes.

Og jeg vil hellere være offer for økonomisk kriminalitet end terror kriminalitet - men altså jo helst slet ikke nogen af delene. :panik:
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9679
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7935

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 7. jan 2019, 08:29

BlueBunny skrev:
No1 skrev:
Sophies-mor skrev:En FB-ven, der i ramme alvor mener, at økonomisk kriminalitet er værre en at opildne til terror.
Seriøst??
:gruble:

Han mener at pengene fra fx hvidvask gør mere gavn end at vi skal smide en "tosse ud af landet. Dem skal man negligere." :tie:



Jeg synes da nok, at Stein Bagger, hvidvask sagen og hvad der ellers har været af gyldne historier har haft større indvirkning på vores dagligdag.

Økonomisk kriminalitet straffes da netop særligt hårdt, da det har større samfundsmæssige følgevirkninger.

Altså, man kan da godt straffe terrorsigtede og smide dem ud af landet, men mon ikke det har mere med symbolpolitisk lovgivning at gøre, end fordi vi reelt set er under den største trussel.


At sammenligne en af de helt store bagmænd med en som er fanget før forbrydelsen fandt sted er måske ikke helt fair.
Som at sige at Bin Laden og hvad der ellers har været af terror har større indvirkning end folk der arbejder sort.

Niveauerne skal matche. Jeg giver Sophies-mor ret i at terror kriminalitet er værre end økonomisk kriminalitet. Sådan objektivt niveau til niveau. Jeg vil hellere færdes med en der planlægger økonomisk svindel, end en som planlægger terror. Ikke at jeg på nogen måde sympatiserer med økonomisk kriminalitet - men hvis det skal sammenlignes.

Og jeg vil hellere være offer for økonomisk kriminalitet end terror kriminalitet - men altså jo helst slet ikke nogen af delene. :panik:

Præcis.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 7. jan 2019, 11:43

Det er vel normalt at lige få kørt sin bil igennem en vaskehal inden den skal til mekaniker?
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 7. jan 2019, 11:47

sortkaffe skrev:Det er vel normalt at lige få kørt sin bil igennem en vaskehal inden den skal til mekaniker?

Hvorfor ikke lade mekanikeren ordne det ?
0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 7. jan 2019, 11:51

cola skrev:
sortkaffe skrev:Det er vel normalt at lige få kørt sin bil igennem en vaskehal inden den skal til mekaniker?

Hvorfor ikke lade mekanikeren ordne det ?

jeg ved ikke hvad der er normalt, har aldrig været ved mekaniker før med en bil :genert:
- bilen skal snart synes, så den skal klargøres plus der er noget der skal laves også
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 7. jan 2019, 12:04

sortkaffe skrev:
cola skrev:
sortkaffe skrev:Det er vel normalt at lige få kørt sin bil igennem en vaskehal inden den skal til mekaniker?

Hvorfor ikke lade mekanikeren ordne det ?

jeg ved ikke hvad der er normalt, har aldrig været ved mekaniker før med en bil :genert:
- bilen skal snart synes, så den skal klargøres plus der er noget der skal laves også

Et godt værksted støvsuger kabine, pudser ruder og kører bilen i egen vaskehal efter service/reparation.

Men jo, hvis du ikke har vasket bil længe, så kan det være en god ting at få vasket undervogn, inderskærme m.m. Det gør man med haveslange hjemme, hvis det skal være effektivt.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 7. jan 2019, 12:06

har slet ikk nogen haveslange :D
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 7. jan 2019, 12:08

Jeg sidder her og får dårlig samvittighed, fordi vores mekaniker altid lige spuler vores bil så den ser fin ud når vi får den tilbage.
Tænk hvis de gør det før at hinte til at de altså ikke gider at have en beskidt bil ind i deres værksted :gruble: :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 7. jan 2019, 15:35

kidkomb skrev:Jeg sidder her og får dårlig samvittighed, fordi vores mekaniker altid lige spuler vores bil så den ser fin ud når vi får den tilbage.
Tænk hvis de gør det før at hinte til at de altså ikke gider at have en beskidt bil ind i deres værksted :gruble: :(

Min bil er rød, det er den ikke når jeg aflevere den, måske over i det bodauex (eller hvordan den vinfarve nu staves), den skinner altid når jeg kommer tilbage til den... i mit hoved fordi den er glad for at se mig :-)
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2519
Likede indlæg: 59704

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2019, 17:36

En vikars opførsel i min klasse forleden.
Mine elever fortæller samstemmende, at vedkommende havde siddet ved katederet med benene oppe og gloet på sin mobil timen igennem.
Og hvis det er den vikar, jeg tror, det er, er det ikke engang en enlig svale. Det har jeg ved selvsyn kunne konstatere.

Hvis man vil arbejde på en skole, er det mindste, man kan gøre, at forsøge at være et adfærdsmæssigt forbillede.
9
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 7. jan 2019, 17:43

At Klaus Riskær tilsyneladende får mange stillere til hans nye enmandsparti. Har de slet ingen moral, eller har de levet isoleret uden medier i 2018.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 7. jan 2019, 17:54

landsbytossen skrev:At Klaus Riskær tilsyneladende får mange stillere til hans nye enmandsparti. Har de slet ingen moral, eller har de levet isoleret uden medier i 2018.

Det sidste, for jeg aner ikke hvem han er, min første tanke da jeg så navnet var noget med fodbold, og det undrede mig at der var noget der hen enmandsparti indenfor fodbold :-)
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 7. jan 2019, 17:58

cola skrev:
landsbytossen skrev:At Klaus Riskær tilsyneladende får mange stillere til hans nye enmandsparti. Har de slet ingen moral, eller har de levet isoleret uden medier i 2018.

Det sidste, for jeg aner ikke hvem han er, min første tanke da jeg så navnet var noget med fodbold, og det undrede mig at der var noget der hen enmandsparti indenfor fodbold :-)

Jeg tænkte mere, om hans stillere ikke har hørt om Danske Bank, Britta og Svend.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Generelt"