Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Yuna » 13. nov 2018, 10:07

Jeg undrer mig over at nogle undrer sig over hvad andre undrer sig over :lol:
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 13. nov 2018, 10:38

kidkomb skrev:
dgd2007 skrev:
kidkomb skrev:Jeg undrer mig såre over folk der oprigtigt undrer sig over at folk ikke finder på opfindsomme navne til deres kæledyr/børn.
But why? Er der ikke det mest ligegyldige i verden hvad andre kalder deres kæledyr? :forvirret:
Altså jeg synes selv at det var ultra morsomt at finde på sære kældedyrsnavne, da jeg havde tamrotter og vi har også talt om at kalde vores kommende hund for Vejgreb, men jeg løfter da ikke et øjenbryn over folk der kalder deres Collie for Lassie. Jeg er vitterligt helt kold overfor hvad folk kalder deres kæledyr :lol:

Har du ikke rotter mere? :D

Nej, desværre. De to sidste blev mæt af dage og min kæreste er ret allergisk efterhånden.
Så nu får vi hund i stedet. Det er der pænt meget mere arbejde i, men forhåbentlig også tilsvarende større glæde og sammenhørighed.

Husk at få ham testet for allergi før i får hund og evt få en allergi venlig hund, så i ikke gør som mange andre "afskaffer jer hunden fordi vi ups fandt ud af at vi ikke kan tåle hunden"
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2676
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6983

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ladysparrow » 13. nov 2018, 10:49

Yuna skrev:
HappyPaww skrev:
Yuna skrev:
HappyPaww skrev:
Yuna skrev:At min gamle chef som jeg ikke har set/snakket med i næsten 15 år har fundet mig på fb, hvor han “har ledt længe efter mig” og vil høre om mit liv og “Hvordan går det med kærligheden” i den 3. Besked han sender.
Nogle ting ønsker man bare ikke at dele med sin tidligere chef efter så lang tid ( eller bare overhovedet) :lol2:

Og man bliver jo nødt til at skrive “hvad med dig?” bare for at være lidt flink og lade som om man er interesseret i hans liv

Måske skulle man spørge indtil hvorfor han var sin kone utro med en af vores kolleger dengang (som han helt sikkert ikke tror nogen ved) :slem:

Åh hvor er desperate mænd dog ynkelige :rulle: Mon ikke konen er skredet?

Han skriver dog at han har en kæreste og endnu et barn på 5 år, så håber da ikke at det er derfor han skriver :lol:

Han syntes dog at vi skulle mødes til frokost engang næste år... håber det er sammen med de andre kolleger jeg fandt ud af at han mødes med en gang imellem... ellers bliver det sgu en lang frokost :/

Forstår ikke den slags :tie: Jeg vil stadig vædde med at han håber på lidt flirt/udenomsballade...

Jeg tror jeg laver en “Har du ikke lyst til at møde min kæreste? Jeg tager ham lige med” :lol:


I forlængelse af denne her- så bliver en tidligere CEO ved med adde mig på fjæsen. Jeg har aldrig brudt mig om ham og han blev opsagt i 2004 hvorefter jeg sagde op. Forstår ikke hvorfor manden fortsætter med anmode med jævne mellemrum - jeg sletter og blokerer ham, men så efter et år eller lignende dukker en ny profil op - jeg ser at han bliver venner med mange af mine tidligere kolleger - men jeg gider bare ikke have nogen form for kontakt med manden. Og hvordan han finder mig efter jeg har byttet efternavn er endnu en gåde. Mand så få dig dog et liv.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13061
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pandesteg » 13. nov 2018, 10:55

En formulering i en mail jeg har fået fra en kollega, hvor der står: "Jeg glæder mig til at vi kan være sammen :)" Sådan tror jeg ikke lige jeg selv havde formuleret det, men går ud fra hun mener, at det bliver hyggeligt at vi skal ud og lave noget onsite support sammen de næste par dage.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 13. nov 2018, 11:10

cola skrev:
kidkomb skrev:
dgd2007 skrev:
kidkomb skrev:Jeg undrer mig såre over folk der oprigtigt undrer sig over at folk ikke finder på opfindsomme navne til deres kæledyr/børn.
But why? Er der ikke det mest ligegyldige i verden hvad andre kalder deres kæledyr? :forvirret:
Altså jeg synes selv at det var ultra morsomt at finde på sære kældedyrsnavne, da jeg havde tamrotter og vi har også talt om at kalde vores kommende hund for Vejgreb, men jeg løfter da ikke et øjenbryn over folk der kalder deres Collie for Lassie. Jeg er vitterligt helt kold overfor hvad folk kalder deres kæledyr :lol:

Har du ikke rotter mere? :D

Nej, desværre. De to sidste blev mæt af dage og min kæreste er ret allergisk efterhånden.
Så nu får vi hund i stedet. Det er der pænt meget mere arbejde i, men forhåbentlig også tilsvarende større glæde og sammenhørighed.

Husk at få ham testet for allergi før i får hund og evt få en allergi venlig hund, så i ikke gør som mange andre "afskaffer jer hunden fordi vi ups fandt ud af at vi ikke kan tåle hunden"

Du burde kende mig bedre, cola :naughty:
Selvfølgelig er vi begge nyligt testede for hunde-allergi.
Jeg er en den slags mennesker som undersøger alting til bunds og til hudløshed inden jeg anskaffer mig noget som helst. Og især noget som helst levende.
9
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Muspel
Indlæg: 3887
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 773
Likede indlæg: 10779

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Muspel » 13. nov 2018, 11:38

HappyPaww skrev:
Yuna skrev:
HappyPaww skrev:
Yuna skrev:At min gamle chef som jeg ikke har set/snakket med i næsten 15 år har fundet mig på fb, hvor han “har ledt længe efter mig” og vil høre om mit liv og “Hvordan går det med kærligheden” i den 3. Besked han sender.
Nogle ting ønsker man bare ikke at dele med sin tidligere chef efter så lang tid ( eller bare overhovedet) :lol2:

Og man bliver jo nødt til at skrive “hvad med dig?” bare for at være lidt flink og lade som om man er interesseret i hans liv

Måske skulle man spørge indtil hvorfor han var sin kone utro med en af vores kolleger dengang (som han helt sikkert ikke tror nogen ved) :slem:

Åh hvor er desperate mænd dog ynkelige :rulle: Mon ikke konen er skredet?

Han skriver dog at han har en kæreste og endnu et barn på 5 år, så håber da ikke at det er derfor han skriver :lol:

Han syntes dog at vi skulle mødes til frokost engang næste år... håber det er sammen med de andre kolleger jeg fandt ud af at han mødes med en gang imellem... ellers bliver det sgu en lang frokost :/

Forstår ikke den slags :tie: Jeg vil stadig vædde med at han håber på lidt flirt/udenomsballade...



Altså. Jeg er også helt 100 på, at han vil i trussen på dig. :lol:
2
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4913
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8844

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skorstenen » 13. nov 2018, 12:03

Om politiet er vadet ind i den garage med hende den dræbte i Hadsund, mens psykoen har været i gang med kniven/saven whatever :nerve:

I det hele taget er den en mystisk sag jeg undrer mig over :gruble:
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 13. nov 2018, 12:04

kidkomb skrev:
cola skrev:
kidkomb skrev:
dgd2007 skrev:
kidkomb skrev:Jeg undrer mig såre over folk der oprigtigt undrer sig over at folk ikke finder på opfindsomme navne til deres kæledyr/børn.
But why? Er der ikke det mest ligegyldige i verden hvad andre kalder deres kæledyr? :forvirret:
Altså jeg synes selv at det var ultra morsomt at finde på sære kældedyrsnavne, da jeg havde tamrotter og vi har også talt om at kalde vores kommende hund for Vejgreb, men jeg løfter da ikke et øjenbryn over folk der kalder deres Collie for Lassie. Jeg er vitterligt helt kold overfor hvad folk kalder deres kæledyr :lol:

Har du ikke rotter mere? :D

Nej, desværre. De to sidste blev mæt af dage og min kæreste er ret allergisk efterhånden.
Så nu får vi hund i stedet. Det er der pænt meget mere arbejde i, men forhåbentlig også tilsvarende større glæde og sammenhørighed.

Husk at få ham testet for allergi før i får hund og evt få en allergi venlig hund, så i ikke gør som mange andre "afskaffer jer hunden fordi vi ups fandt ud af at vi ikke kan tåle hunden"

Du burde kende mig bedre, cola :naughty:
Selvfølgelig er vi begge nyligt testede for hunde-allergi.
Jeg er en den slags mennesker som undersøger alting til bunds og til hudløshed inden jeg anskaffer mig noget som helst. Og især noget som helst levende.

Er det så nu jeg må krybe til korset og sige... jeg holder ikke øje med folk jeg syntes om, kun dem jeg helst undgår herinde ... så du er altså ikke på min radar ... håber du overlever :kys:
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20622
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44212

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 13. nov 2018, 12:07

"En koks leverance til en sølvbryllupsfest i Midtjylland har fået en bitter eftersmag - for kokken.

Han er blevet idømt en bøde på 5000 kroner, fordi han modtog 53.000 kroner i kontanter for at have lavet mad til festen
."

Der er åbenbart en grænse på 50.000 kr, når det drejer sig om kontante betalinger (til erhvervsdrivende) begrundet i frygt for hvidvask. Kokken fik pengene ved festen og gik herefter hen i banken med dem og satte dem ind på sin konto.

Det virker lidt overdrevet. :gruble:
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24648
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36859

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 13. nov 2018, 12:16

paint skrev:"En koks leverance til en sølvbryllupsfest i Midtjylland har fået en bitter eftersmag - for kokken.

Han er blevet idømt en bøde på 5000 kroner, fordi han modtog 53.000 kroner i kontanter for at have lavet mad til festen
."

Der er åbenbart en grænse på 50.000 kr, når det drejer sig om kontante betalinger (til erhvervsdrivende) begrundet i frygt for hvidvask. Kokken fik pengene ved festen og gik herefter hen i banken med dem og satte dem ind på sin konto.

Det virker lidt overdrevet. :gruble:

Jeg vidste ikke man ville få en bøde, men jeg undrer mig over hvem hulan der finder på at give så mange penge kontant? Det mest normale er da at få en regning som så bliver betalt via banken (på den ene eller anden måde). Men at stikke kokken en bundt sedler er jeg lidt wtf over. Også at vedkommende ville tage imod dem.

Da jeg læste det var i Midtjylland (hvor jeg også selv bor) var min første tanke faktisk “sort arbejde”. Men det angiver teksten jo ikke noget om :genert:
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20622
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44212

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 13. nov 2018, 12:25

Daine skrev:
paint skrev:"En koks leverance til en sølvbryllupsfest i Midtjylland har fået en bitter eftersmag - for kokken.

Han er blevet idømt en bøde på 5000 kroner, fordi han modtog 53.000 kroner i kontanter for at have lavet mad til festen
."

Der er åbenbart en grænse på 50.000 kr, når det drejer sig om kontante betalinger (til erhvervsdrivende) begrundet i frygt for hvidvask. Kokken fik pengene ved festen og gik herefter hen i banken med dem og satte dem ind på sin konto.

Det virker lidt overdrevet. :gruble:

Jeg vidste ikke man ville få en bøde, men jeg undrer mig over hvem hulan der finder på at give så mange penge kontant? Det mest normale er da at få en regning som så bliver betalt via banken (på den ene eller anden måde). Men at stikke kokken en bundt sedler er jeg lidt wtf over. Også at vedkommende ville tage imod dem.

Da jeg læste det var i Midtjylland (hvor jeg også selv bor) var min første tanke faktisk “sort arbejde”. Men det angiver teksten jo ikke noget om :genert:


Det er måske lidt usædvanligt lige at smide 53.000 kr på bordet, som betaling for leveret mad. De kunne også have betalt med en bankcheck på beløbet (den koster vist 20-30 kr at få udstedt i sin bank)
Min undren gik på at der åbenbart var en 50.000 kr grænse, og at bare 3000 kr over, udløste en bøde på 10.000 kr (den blev anket og sat ned til 5.000)

https://www.bt.dk/krimi/kok-fik-kontant ... r-hvidvask
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Yuna » 13. nov 2018, 12:31

Muspel skrev:
HappyPaww skrev:
Yuna skrev:
HappyPaww skrev:
Yuna skrev:At min gamle chef som jeg ikke har set/snakket med i næsten 15 år har fundet mig på fb, hvor han “har ledt længe efter mig” og vil høre om mit liv og “Hvordan går det med kærligheden” i den 3. Besked han sender.
Nogle ting ønsker man bare ikke at dele med sin tidligere chef efter så lang tid ( eller bare overhovedet) :lol2:

Og man bliver jo nødt til at skrive “hvad med dig?” bare for at være lidt flink og lade som om man er interesseret i hans liv

Måske skulle man spørge indtil hvorfor han var sin kone utro med en af vores kolleger dengang (som han helt sikkert ikke tror nogen ved) :slem:

Åh hvor er desperate mænd dog ynkelige :rulle: Mon ikke konen er skredet?

Han skriver dog at han har en kæreste og endnu et barn på 5 år, så håber da ikke at det er derfor han skriver :lol:

Han syntes dog at vi skulle mødes til frokost engang næste år... håber det er sammen med de andre kolleger jeg fandt ud af at han mødes med en gang imellem... ellers bliver det sgu en lang frokost :/

Forstår ikke den slags :tie: Jeg vil stadig vædde med at han håber på lidt flirt/udenomsballade...



Altså. Jeg er også helt 100 på, at han vil i trussen på dig. :lol:


Ej, nu bliver jeg da helt sikkert nødt til at have kæresten med :lol:

Endvidere har han også været inde og “snage” på min profil og liket en MASSE gamle billeder nu :(
2
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Muspel
Indlæg: 3887
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 773
Likede indlæg: 10779

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Muspel » 13. nov 2018, 13:10

Yuna skrev:
Muspel skrev:
HappyPaww skrev:
Yuna skrev:
HappyPaww skrev:
Yuna skrev:At min gamle chef som jeg ikke har set/snakket med i næsten 15 år har fundet mig på fb, hvor han “har ledt længe efter mig” og vil høre om mit liv og “Hvordan går det med kærligheden” i den 3. Besked han sender.
Nogle ting ønsker man bare ikke at dele med sin tidligere chef efter så lang tid ( eller bare overhovedet) :lol2:

Og man bliver jo nødt til at skrive “hvad med dig?” bare for at være lidt flink og lade som om man er interesseret i hans liv

Måske skulle man spørge indtil hvorfor han var sin kone utro med en af vores kolleger dengang (som han helt sikkert ikke tror nogen ved) :slem:

Åh hvor er desperate mænd dog ynkelige :rulle: Mon ikke konen er skredet?

Han skriver dog at han har en kæreste og endnu et barn på 5 år, så håber da ikke at det er derfor han skriver :lol:

Han syntes dog at vi skulle mødes til frokost engang næste år... håber det er sammen med de andre kolleger jeg fandt ud af at han mødes med en gang imellem... ellers bliver det sgu en lang frokost :/

Forstår ikke den slags :tie: Jeg vil stadig vædde med at han håber på lidt flirt/udenomsballade...



Altså. Jeg er også helt 100 på, at han vil i trussen på dig. :lol:


Ej, nu bliver jeg da helt sikkert nødt til at have kæresten med :lol:

Endvidere har han også været inde og “snage” på min profil og liket en MASSE gamle billeder nu :(


Trusse. Klart trusse.
6
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4415
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 490
Likede indlæg: 10842

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 13. nov 2018, 13:44

Yuna skrev:Jeg undrer mig over at nogle undrer sig over hvad andre undrer sig over :lol:

Jeg forstår godt at nogle undrer sig over hvad andre undrer sig over. Så det undrer mig at nogen undrer sig over at nogle undrer sig over hvad andre undre sig over. :P
5
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4415
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 490
Likede indlæg: 10842

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 13. nov 2018, 13:53

Jeg undrer mig over
1). At nogen deler en konkurrence på facebook (som måske endda lyder fake)
2). At nogens venner kommenterer og liker VENNENS delte opslag i håb om at deltage. (Istedet for at klikke ind og deltage på selv opslaget).
3
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Generelt"