Pakke fanget i tolden i 3 uger

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
MOGA
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 527
Likede indlæg: 7388

Re: Pakke fanget i tolden i 3 uger

Indlægaf MOGA » 27. okt 2022, 09:41

MissB skrev:
MOGA skrev:
MissB skrev:
MOGA skrev:
Tilly skrev:
MOGA skrev:Jeg låner lige denne tråd i stedet for at oprette en ny, håber det er ok.

Jeg venter på en pakke fra en veninde i USA. Det er bare en t-shirt, hun har købt for mig, lidt slik, noget favorit rengøringsmiddel osv. Nu er pakken så blevet stoppet i tolden, selvom den sendes fra privatadresse til privatadresse og hun har skrevet ‘gift’ på. Vi har sendt mange pakker frem og tilbage, men aldrig oplevet dette før. Hvad sker der nu?

Hvis værdien er under 360 kr skulle der ikke ske noget :)

https://www.postnord.dk/modtag/spoergsmaal-og-svar

Jeg venter også på en pakke der blev stoppet i tolden i går, men den blev frigivet igen. Så forhåbentlig bliver din også frigivet når de har forholdt sig til værdien.


Værdien er muligvis lidt over, men det er det, der er skrevet på, ligesom der står, at det er en gave.


Så kommer du nok desværre til at betale. Også selvom der står at det er en gave.


Der er skrevet 50$ på. Hvordan kan de estimere, om det er mere end det? Vi taler helt ærligt en t-shirt (uden prismærke), lidt slik osv.



Og momsgrænsen er vist 80 kr (mener jeg). Og det ved jeg ikke. Jeg arbejder der ikke :D



Nej nej, 360 kr. ved gaver fra familie og venner :D

Nå, vi må vente og se hvad der sker…
1
MissB
Indlæg: 2404
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 261
Likede indlæg: 2278

Re: Pakke fanget i tolden i 3 uger

Indlægaf MissB » 27. okt 2022, 09:59

MOGA skrev:
MissB skrev:
MOGA skrev:
MissB skrev:
MOGA skrev:
Tilly skrev:
MOGA skrev:Jeg låner lige denne tråd i stedet for at oprette en ny, håber det er ok.

Jeg venter på en pakke fra en veninde i USA. Det er bare en t-shirt, hun har købt for mig, lidt slik, noget favorit rengøringsmiddel osv. Nu er pakken så blevet stoppet i tolden, selvom den sendes fra privatadresse til privatadresse og hun har skrevet ‘gift’ på. Vi har sendt mange pakker frem og tilbage, men aldrig oplevet dette før. Hvad sker der nu?

Hvis værdien er under 360 kr skulle der ikke ske noget :)

https://www.postnord.dk/modtag/spoergsmaal-og-svar

Jeg venter også på en pakke der blev stoppet i tolden i går, men den blev frigivet igen. Så forhåbentlig bliver din også frigivet når de har forholdt sig til værdien.


Værdien er muligvis lidt over, men det er det, der er skrevet på, ligesom der står, at det er en gave.


Så kommer du nok desværre til at betale. Også selvom der står at det er en gave.


Der er skrevet 50$ på. Hvordan kan de estimere, om det er mere end det? Vi taler helt ærligt en t-shirt (uden prismærke), lidt slik osv.



Og momsgrænsen er vist 80 kr (mener jeg). Og det ved jeg ikke. Jeg arbejder der ikke :D



Nej nej, 360 kr. ved gaver fra familie og venner :D

Nå, vi må vente og se hvad der sker…


Så har jeg lært noget nyt i dag :D og klokken er ikke engang 12. Jeg krydser fingre for dig
1
godtnavn
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1109
Likede indlæg: 13126

Re: Pakke fanget i tolden i 3 uger

Indlægaf godtnavn » 27. okt 2022, 19:21

Jeg oplevede den anden dag postnord komme med en pakke fra udlandet og have en maskine med så jeg bare kunne betale told/moms i døren, det var fandme smart! Troede de var gået over til den løsning nu så er lidt ked af at læse i tråden at det ikke er standard.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4515
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 948
Likede indlæg: 4744

Re: Pakke fanget i tolden i 3 uger

Indlægaf Panton » 28. okt 2022, 18:06

Vi skulle sende en pakke retur til Adidas, og sørme om PN ikke vælger at sende den tilbage til os, hele tre gange! Det er korrekt returlabel fra Adidas, så jeg fatter ikke hvor kysen strammer :rulle:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
MOGA
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 527
Likede indlæg: 7388

Re: Pakke fanget i tolden i 3 uger

Indlægaf MOGA » 31. okt 2022, 16:06

De er jo nogle gangstere, PN!

Nu har jeg fået brev, dateret den 24., med 10 dages betalingsfrist. Værdien er faktisk opgivet til 45$ og der er skrevet på, at det er ‘candy’. Alligevel har de valgt at der skal pålægges gebyrer for 259 kr.
Hvis jeg vil klage, er jeg velkommen til det, men jeg skal forvente lang svartid, og uanset om jeg klager, skal jeg betale inden 10 dage, hvis jeg ønsker min pakke.

Dermed blev jeg PostNords gidsel…
0

Tilbage til "Mode"