TakeAChanceOnMe skrev:Mangoness skrev:TakeAChanceOnMe skrev:Mangoness skrev:TakeAChanceOnMe skrev:Mangoness skrev:Ah okay, tak for svaret
Jeg forsøger nemlig at se, om jeg - ligesom dig - kan komme til at øge muskelmasse og tabe fedt samtidig. Så lige nu prøver jeg mig frem
Jeg har haft rimelig meget success med at regne ud hvor meget protein jeg egentlig bør få i løbet af dagen. På at almindeligt motionsniveau skal man have mellem 1.2-1.8g pr. kg. kropsvægt, op. til 2.2g hvis man er skadet.
Ikke nødvendigvis gå efter det religiøst, men så har man en idé om man rent faktisk får nok eller ej . De fleste får deres proteinbehov dækket under en almindelig diæt.
Det føltes så godt når det virker!
[...].
Jeg er desværre ikke en del af 'de fleste', ser det ud til
Jeg var på en bootcamp i 8 uger med HIIT og styrketræning tilbage i januar, og der skete der absolut ingen ændring. De andre tabte sig eller tog på i muskelmasse, men hos mig var der Ingen ændring i hverken muskelmasse eller fedtprocent. Men jeg fandt så ud af, at jeg kun fik 30-50 g protein om dagen
Pt styrketræner jeg 3 gange i ugen, og jeg tracker protein. Indtil videre ligger jeg på de 50-90 g protein om dagen - og mister muskelmasse (fedt er dog det samme). Ud fra beregningen skal jeg ligge på mellem 92 -139 g protein om dagen (op til 170 g som skadet)
Det er højest sandsynlig der "problemet" er så . Kroppen har brug for protein til at gå igennem "muscle protein synthesis" - jeg kan ikke forklare hvad det er der sker, for vores underviser skøjtede let og elegant henover det, men det er den effekt man går efter når man træner.
Jeg synes det er nemmere at dække mit proteinbehov med en shake efter en træning. Min personlige træner anbefalede så at jeg skiftede fra Impact Whey til Impact Diet Whey, da han synes det giver bedre resultater hos kvinder. Det smager bedre så jeg klager ikke
HVIS du vælger at tage proteintilskudsprodukter, vil jeg virkelig anbefale at tjekke om det er godkendt af Informed Sports. De batch testede nemlig en stor del af protein pulverne på markedet og fandt at der var både plastik, bly og andre underlige ting i . Myprotein er godkendt, det er dem jeg køber fra.
Derudover er der 3 forskellige former for protein og de "frigives" forskelligt. Whey er f.eks. god efter en træning fordi den er hurtigt frigivende, hvor casein er langsom. Casein er derfor virkelig smart at indtage før man går i seng, fordi kroppen så stadig får det protein den skal bruge mens man hviler. Det kan løses ved noget så simpelt som at drikke et glas mælk før sengetid .
Er der en smag fra My proteins Impact Diet Whey, du kan anbefale?
Jeg har tidligere prøvet Star Nutritions protein, og deres diet version med jordbær-smag var svær at ryste ud, så der kom altid sådan nogle pulver-klumper i den (det samme skete ikke ved chokoladen). Og jeg kan se, at de klager lidt over det samme ved nogle af smagene ved Impact Diet Whey proteinen.
Jeg har Chocolate smagen, men vil prøve Chocolate Mint næste gang. Jeg synes Impact Diet Whey har været meget nemmere at ryste ud. Mælk i først, så pulver og så rystebold og derefter låg på og ryst. Mine bliver SÅ smooth og det smager ret godt.
Synes dog det er svært at få ud hvis man får puttet pulver i først og derefter mælk
Ved star nutritions jordbær-diæt-version proppede jeg lige netop vand i først (man skulle ikke proppe mælk i) og derefter pulver, men der kom stadig klumper. Så det et godt at høre at den ikke gør det samme