Der er noget galt med din vægt

Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 332
Kontakt:

Der er noget galt med din vægt

Indlægaf EmoJanice » 18. jan 2024, 14:50

Jeg mødte en kvinde (nabo) i opgangen. "Kors, hvor har du tabt dig" og så fortalte jeg hende min nuværende vægt og hvor meget jeg havde tabt.

Til det sagde hun at der var noget galt med min vægt og jeg ikke skulle tabe mig mere. Underforstået at jeg var tynd nok. Men min BMI er 30,4. Jeg ved godt at jeg nok ligner en som er tyndere på grund af kuren som består af 3 komponenter:

1) Styrketræning, så jeg kan så kan tåle
2) Løbetræning
3) Kostomlægning

Jeg har tabt mig fra en BMI på 36,8 til de 30,4. Jeg var lettere lige før jul, men jeg er gået lidt op på grund af den gode mad i slutningen af december og så fordi mine løbeture i efteråret viste at min ryg ikke var trænet nok, så jeg kører på med 5 besøg om ugen til fitnesscenteret, hvor 3 dage er med cardio på cykel eller cross-trainer og de sidste 2 dage er et slankeprogram fra centeret, som jeg så online og nu følger for at teste det. Min talje er på trods af øget vægt blevet reduceret den sidste måned, så jeg tror at det er muskler der er kommet på og fedt som er kommet af. Desværre har jeg kun vægten i centeret, der kan måle fedtprocent og jeg ved ikke hvor nøjagtig at den er.

Så læste jeg en artikel i BT. Er naboens udsagn baseret på at vi alle accepterer et andet billede af os selv? Når jeg ser gamle danske serier fra 1970'erne, så er folk generelt tynde. BT's artikel siger at det er vores selvbillede som har ændret sig. Hvad mener I?

Overlæge om danskernes opfattelse af egen vægt: 'Der er sket et skred' (BT)
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10257
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1225
Likede indlæg: 18489

Re: Der er noget galt med din vægt

Indlægaf .Magic. » 18. jan 2024, 19:44

Jeg kan ikke læse artiklen men jeg har tabt mig ca. 50 kg. og jeg kan ikke se det, men jeg kan mærke det på mit tøj. Jeg opfatter mig stadig tykkere end jeg er.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4415
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 490
Likede indlæg: 10842

Re: Der er noget galt med din vægt

Indlægaf BlueBunny » 18. jan 2024, 21:09

Hvor er det flot af jer begge.
Har I evt en app i kan anbefale?
Jeg vil gerne i gang men har brug for et mål og for ag kunne følge/tracke en udvikling.

Jeg føler mig slankere end jer er. Jeg har de sidste par år taget over 20 kg på! Og jeg kan slet ikke genkende mig selv på billeder. Der dukkede lige et minde op på Facebook som var mig - ig som jeg ser mig selv. Det var 5 år siden. Jeg så en der postede et billede af mig fra i går, og jeg kan slet ikke kende mug selv :(

Så kan i anbefale en app? Så håber jeg at jeg kan gøre som jer
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 332
Kontakt:

Re: Der er noget galt med din vægt

Indlægaf EmoJanice » 19. jan 2024, 08:46

BlueBunny skrev:Hvor er det flot af jer begge.
Har I evt en app i kan anbefale?
Jeg vil gerne i gang men har brug for et mål og for ag kunne følge/tracke en udvikling.

Jeg føler mig slankere end jer er. Jeg har de sidste par år taget over 20 kg på! Og jeg kan slet ikke genkende mig selv på billeder. Der dukkede lige et minde op på Facebook som var mig - ig som jeg ser mig selv. Det var 5 år siden. Jeg så en der postede et billede af mig fra i går, og jeg kan slet ikke kende mug selv :(

Så kan i anbefale en app? Så håber jeg at jeg kan gøre som jer


Jeg bruger Myfitnesspal til at afsløre sukker og salt-bomber i min kost (Den primære årsag til at jeg tog på)

Med hensyn til motion, så er det Samsung Health (På grund af at min telefon er en Samsung) og Google Fit. Den sidste snakker med fitnesscenterets app og mit smart TV (med et døgns forsinkelse)
1
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10257
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1225
Likede indlæg: 18489

Re: Der er noget galt med din vægt

Indlægaf .Magic. » 19. jan 2024, 16:56

BlueBunny skrev:Hvor er det flot af jer begge.
Har I evt en app i kan anbefale?
Jeg vil gerne i gang men har brug for et mål og for ag kunne følge/tracke en udvikling.

Jeg føler mig slankere end jer er. Jeg har de sidste par år taget over 20 kg på! Og jeg kan slet ikke genkende mig selv på billeder. Der dukkede lige et minde op på Facebook som var mig - ig som jeg ser mig selv. Det var 5 år siden. Jeg så en der postede et billede af mig fra i går, og jeg kan slet ikke kende mug selv :(

Så kan i anbefale en app? Så håber jeg at jeg kan gøre som jer

Jeg bruger ikke app osv. Jeg har helt enkelt “bare” spist mindre, chokolade hver fredag og bevæget mig mere. Jeg har forsøgt mig med et skema, flere apps osv men jeg bliver alt for fokuseret og stresset af det så jeg kan desværre ikke komme med nogen.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"