Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23851
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1205
Likede indlæg: 22102

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf dgd2007 » 15. maj 2024, 15:12

Ah, ikke for at genere mytologiseringen, men jeg tror nu at meget af det der med mandlig dødsforagt snarere bunder i at man ikke helt har fattet alvoren ... :-D

Derfor ser man jo også at den aftager, efterhånden som man bliver mere realistisk. :gammel:
5
abcd
Indlæg: 6417
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 296
Likede indlæg: 10523

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf abcd » 15. maj 2024, 16:01

dgd2007 skrev:Ah, ikke for at genere mytologiseringen, men jeg tror nu at meget af det der med mandlig dødsforagt snarere bunder i at man ikke helt har fattet alvoren ... :-D

Derfor ser man jo også at den aftager, efterhånden som man bliver mere realistisk. :gammel:


Den aftager med faldet i testosteronniveau som kommer med alderen. Det er en overvurdering af mænd at tro at de rationaliserer sig væk fra den.

Man har jo også fundet ud af at mange af de sure, gamle mænd bare mangler testosteron. Når man så giver dem lidt af det, får de pludselig deres maskuline drive, optimisme og positivitet tilbage. Det er ikke fordi de har rationaliseret sig frem til Carpe Diem, det er ren kemi.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7564
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1585
Likede indlæg: 23820

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Aragorn » 15. maj 2024, 16:10

dgd2007 skrev:Ah, ikke for at genere mytologiseringen, men jeg tror nu at meget af det der med mandlig dødsforagt snarere bunder i at man ikke helt har fattet alvoren ... :-D

Derfor ser man jo også at den aftager, efterhånden som man bliver mere realistisk. :gammel:


Jeg var så dum og ligeglad da jeg var ung.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
fisken80
Indlæg: 22711
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53314

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf fisken80 » 15. maj 2024, 17:00

dgd2007 skrev:Ah, ikke for at genere mytologiseringen, men jeg tror nu at meget af det der med mandlig dødsforagt snarere bunder i at man ikke helt har fattet alvoren ... :-D

Derfor ser man jo også at den aftager, efterhånden som man bliver mere realistisk. :gammel:


Jeg har nu set mænd i midtvejskrise, der udviser en del mere dødsforagt end de fleste unge mænd.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20657
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44263

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf paint » 15. maj 2024, 17:37

fisken80 skrev:
dgd2007 skrev:Ah, ikke for at genere mytologiseringen, men jeg tror nu at meget af det der med mandlig dødsforagt snarere bunder i at man ikke helt har fattet alvoren ... :-D

Derfor ser man jo også at den aftager, efterhånden som man bliver mere realistisk. :gammel:


Jeg har nu set mænd i midtvejskrise, der udviser en del mere dødsforagt end de fleste unge mænd.


De mænd, befinder sig jo også netop i en 'krise', og det kan udmønte sig forskelligt - måske afhængig af personens baggrund. For nogle er det en eksistentiel krise. som primært foregår på et psykologisk plan. For andre, omsættes i det mere fysisk præget handling. Måske afhængig af personens 'indbyggede'/tillærte abstraktionsniveau.
Der findes også mænd, som banker konen, når de kommer hjem fra en sur arbejdsdag - andre nøjes med at skælde ud. Og nogle vælger en kombination, og søger bekræftelse i en yngre model.

Fysisk reaktion vs psykologisk.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
fisken80
Indlæg: 22711
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53314

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf fisken80 » 15. maj 2024, 17:44

paint skrev:
fisken80 skrev:
dgd2007 skrev:Ah, ikke for at genere mytologiseringen, men jeg tror nu at meget af det der med mandlig dødsforagt snarere bunder i at man ikke helt har fattet alvoren ... :-D

Derfor ser man jo også at den aftager, efterhånden som man bliver mere realistisk. :gammel:


Jeg har nu set mænd i midtvejskrise, der udviser en del mere dødsforagt end de fleste unge mænd.


De mænd, befinder sig jo også netop i en 'krise', og det kan udmønte sig forskelligt - måske afhængig af personens baggrund. For nogle er det en eksistentiel krise. som primært foregår på et psykologisk plan. For andre, omsættes i det mere fysisk præget handling. Måske afhængig af personens 'indbyggede'/tillærte abstraktionsniveau.
Der findes også mænd, som banker konen, når de kommer hjem fra en sur arbejdsdag - andre nøjes med at skælde ud. Og nogle vælger en kombination, og søger bekræftelse i en yngre model.

Fysisk reaktion vs psykologisk.


Og? Så har man jo stadig ikke fattet alvoren og er ikke blevet mere realistisk.

Mit gæt er, at de mænd der i midtvejskrisen udviser dødsforagt også er dem, der udviste den som unge.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20657
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44263

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf paint » 15. maj 2024, 17:46

fisken80 skrev:
paint skrev:
fisken80 skrev:
dgd2007 skrev:Ah, ikke for at genere mytologiseringen, men jeg tror nu at meget af det der med mandlig dødsforagt snarere bunder i at man ikke helt har fattet alvoren ... :-D

Derfor ser man jo også at den aftager, efterhånden som man bliver mere realistisk. :gammel:


Jeg har nu set mænd i midtvejskrise, der udviser en del mere dødsforagt end de fleste unge mænd.


De mænd, befinder sig jo også netop i en 'krise', og det kan udmønte sig forskelligt - måske afhængig af personens baggrund. For nogle er det en eksistentiel krise. som primært foregår på et psykologisk plan. For andre, omsættes i det mere fysisk præget handling. Måske afhængig af personens 'indbyggede'/tillærte abstraktionsniveau.
Der findes også mænd, som banker konen, når de kommer hjem fra en sur arbejdsdag - andre nøjes med at skælde ud. Og nogle vælger en kombination, og søger bekræftelse i en yngre model.

Fysisk reaktion vs psykologisk.


Og? Så har man jo stadig ikke fattet alvoren og er ikke blevet mere realistisk.

Mit gæt er, at de mænd der i midtvejskrisen udviser dødsforagt også er dem, der udviste den som unge.


Det er netop dét jeg pointerer mht. abstraktionsniveau og omsætning af problemer/ubehag af psykisk art, til fysisk handling.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 269
Likede indlæg: 4407

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Q-beben » 17. maj 2024, 09:33

Kvinder
- gør ofte ting meget mere komplicerede, end de er.
- beskriver ofte hændelser meget mere detaljeret, end det er nødvendigt.
- er ofte ikke glade for konkurrence
- tager ofte kampen med ud af bokseringen.
1
Brugeravatar
Flisseline
Indlæg: 424
Tilmeldt: 23. jan 2016, 07:44
Kort karma: 38
Likede indlæg: 678

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Flisseline » 20. maj 2024, 06:57

Hvis en kvinde helst vil have sex med slukket lys, antager manden at det er fordi hun er usikker på sin egen krop. På trods af at kvinder generelt har lækrere kroppe end mænd.

Se, det var hele to fordomme!
2
abcd
Indlæg: 6417
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 296
Likede indlæg: 10523

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf abcd » 20. maj 2024, 07:12

Flisseline skrev:Hvis en kvinde helst vil have sex med slukket lys, antager manden at det er fordi hun er usikker på sin egen krop. På trods af at kvinder generelt har lækrere kroppe end mænd.

Se, det var hele to fordomme!


Men er det ikke også derfor? Hvis det er fordi hun synes manden er for grim, havde hun vel ikke sex med ham?
0
Brugeravatar
Flisseline
Indlæg: 424
Tilmeldt: 23. jan 2016, 07:44
Kort karma: 38
Likede indlæg: 678

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Flisseline » 20. maj 2024, 07:18

Muligvis. Jeg undrer mig bare over den imponerende selvtillid! ‘Det kan umuligt have noget med min tykke, hvide mave eller min behårede ryg at gøre - det må være fordi hun ikke bryder sig om sin egen krop’. På trods af at hun er maks. lækker.

Hvor får mænd den selvtillid fra?!?

Jeg aner ikke den virkelig grund til a nogle kvinder vil have lyset slukket. Jeg ved heller ikke om det er en skrøne eller noget det findes i virkeligheden
3
fisken80
Indlæg: 22711
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53314

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf fisken80 » 20. maj 2024, 07:21

abcd skrev:
Flisseline skrev:Hvis en kvinde helst vil have sex med slukket lys, antager manden at det er fordi hun er usikker på sin egen krop. På trods af at kvinder generelt har lækrere kroppe end mænd.

Se, det var hele to fordomme!


Men er det ikke også derfor? Hvis det er fordi hun synes manden er for grim, havde hun vel ikke sex med ham?


Det kunne vel også bare være fordi hun foretrækker sex i mørke?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
abcd
Indlæg: 6417
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 296
Likede indlæg: 10523

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf abcd » 20. maj 2024, 07:28

Flisseline skrev:Muligvis. Jeg undrer mig bare over den imponerende selvtillid! ‘Det kan umuligt have noget med min tykke, hvide mave eller min behårede ryg at gøre - det må være fordi hun ikke bryder sig om sin egen krop’. På trods af at hun er maks. lækker.

Hvor får mænd den selvtillid fra?!?

Jeg aner ikke den virkelig grund til a nogle kvinder vil have lyset slukket. Jeg ved heller ikke om det er en skrøne eller noget det findes i virkeligheden


Jeg har ikke specielt meget selvtillid, men jeg ville umiddelbart tænke at hun prøver at gemme sig. Hvis det var fordi hun syntes jeg var klam, ville jeg være ked af at hun så valgte at gå i seng med mig. Jeg håber kun kvinder går i seng med mig hvis de synes jeg er attraktiv. Hvis det ikke er tilfældet, så synes jeg faktisk det er pænt nederen på deres side
0
abcd
Indlæg: 6417
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 296
Likede indlæg: 10523

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf abcd » 20. maj 2024, 07:43

Men det minder mig om en sang af Steel Panther:

Turn out the lights
Before you suck my dick
Someone beat you with an uglystick
I wanna fuck but you make me sick, so
Turn out the lights
1
fisken80
Indlæg: 22711
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53314

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf fisken80 » 20. maj 2024, 07:50

abcd skrev:Men det minder mig om en sang af Steel Panther:

Turn out the lights
Before you suck my dick
Someone beat you with an uglystick
I wanna fuck but you make me sick, so
Turn out the lights


Hm. Jeg så engang en mand, der fuldstændig konsekvent slukkede lyset når vi skulle have sex. Jeg forsøgte flere gange at tænde det. To sekunder efter var det slukket igen. Jeg havde ikke umiddelbart indtryk af, at han var flov over sin krop, jeg troede bare han havde en præference for sex i mørke.
Men altså, jeg kan ikke afvise, at det var fordi han ikke brød sig om min krop. Så undrer det mig bare, at jeg ikke røg ud efter de første gange.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Forhold og sex"