Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Marengs
Indlæg: 210
Tilmeldt: 23. feb 2024, 09:22
Kort karma: 12
Likede indlæg: 284

Re: Singletråden

Indlægaf Marengs » 30. mar 2024, 22:49

Elverpigen skrev:
FrøkenM skrev:Noget af det, jeg er mindst fan af ved singlelivet er klart at skulle gå til familiebegivenheder alene :genert:
(....)


Ja, følelsen af gerne at ville have haft en partner med.

Jeg har den heldigvis ikke meget af tiden, og glædes ved selv at prioritere min kalender.

Alligevel kan jeg godt savne en at tage på ferie med, at følges med til en fest eller andet arrangement fra tid til anden. For mig er det ikke så meget familiebegivenheder at følelsen knytter sig til.


:kram:


Jeg synes, det er fint at være single til familie-tam-tam. Der kender jeg alle/de fleste og har ikke brug for en at støtte mig til. Men andet tam-tam… der sørger jeg for at finde en at følges med. Jeg kan virkelig ikke lide at gå alene ind til noget, fyldt med mennesker :genert:
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6774
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1212
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9780

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 31. mar 2024, 06:42

Elverpigen skrev:
FrøkenM skrev:Noget af det, jeg er mindst fan af ved singlelivet er klart at skulle gå til familiebegivenheder alene :genert:
(....)


Ja, følelsen af gerne at ville have haft en partner med.

Jeg har den heldigvis ikke meget af tiden, og glædes ved selv at prioritere min kalender.

Alligevel kan jeg godt savne en at tage på ferie med, at følges med til en fest eller andet arrangement fra tid til anden. For mig er det ikke så meget familiebegivenheder at følelsen knytter sig til.


:kram:

Præcis!

Jeg elsker at jeg selv kan prioritere min kalender og jeg elsker, at jeg ikke skal spørge om lov før jeg prioriterer tid til fx mit frivillige eller politik, som er to store tidsrøvere for mig. Det passer på mange måder ikke helt ind til at prioritere en partner, selvom jeg er klar over, at man ville gøre noget andet, hvis der var en kæreste i ligningen .

Nogle gange ville det bare være rart at have en partner med til tingene, fremfor altid at gøre det alene :genert:

Jeg følte mig i hvert fald ret forkert i går, hvor der var par/familier overalt når jeg kom som single uden børn.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6774
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1212
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9780

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 31. mar 2024, 06:45

Marengs skrev:
Elverpigen skrev:
FrøkenM skrev:Noget af det, jeg er mindst fan af ved singlelivet er klart at skulle gå til familiebegivenheder alene :genert:
(....)


Ja, følelsen af gerne at ville have haft en partner med.

Jeg har den heldigvis ikke meget af tiden, og glædes ved selv at prioritere min kalender.

Alligevel kan jeg godt savne en at tage på ferie med, at følges med til en fest eller andet arrangement fra tid til anden. For mig er det ikke så meget familiebegivenheder at følelsen knytter sig til.


:kram:


Jeg synes, det er fint at være single til familie-tam-tam. Der kender jeg alle/de fleste og har ikke brug for en at støtte mig til. Men andet tam-tam… der sørger jeg for at finde en at følges med. Jeg kan virkelig ikke lide at gå alene ind til noget, fyldt med mennesker :genert:

Jeg er slet ikke god til de store familiebegivenheder uden en partner. Primært fordi det i de her år betyder, at der ikke er andre steder at placere "single-uden-børn" end ved siden af mine forældre eller alternativt ved siden af alle familiens ældre (par), fordi det kun lige er en enkelt der skal passes ind. Det er bare ikke særlig fedt.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Marengs
Indlæg: 210
Tilmeldt: 23. feb 2024, 09:22
Kort karma: 12
Likede indlæg: 284

Re: Singletråden

Indlægaf Marengs » 31. mar 2024, 11:51

FrøkenM skrev:
Marengs skrev:
Elverpigen skrev:
FrøkenM skrev:Noget af det, jeg er mindst fan af ved singlelivet er klart at skulle gå til familiebegivenheder alene :genert:
(....)


Ja, følelsen af gerne at ville have haft en partner med.

Jeg har den heldigvis ikke meget af tiden, og glædes ved selv at prioritere min kalender.

Alligevel kan jeg godt savne en at tage på ferie med, at følges med til en fest eller andet arrangement fra tid til anden. For mig er det ikke så meget familiebegivenheder at følelsen knytter sig til.


:kram:


Jeg synes, det er fint at være single til familie-tam-tam. Der kender jeg alle/de fleste og har ikke brug for en at støtte mig til. Men andet tam-tam… der sørger jeg for at finde en at følges med. Jeg kan virkelig ikke lide at gå alene ind til noget, fyldt med mennesker :genert:

Jeg er slet ikke god til de store familiebegivenheder uden en partner. Primært fordi det i de her år betyder, at der ikke er andre steder at placere "single-uden-børn" end ved siden af mine forældre eller alternativt ved siden af alle familiens ældre (par), fordi det kun lige er en enkelt der skal passes ind. Det er bare ikke særlig fedt.


Det hjælper at være 45 - så er det font at sidde med de andre gamle :lol:
1
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4400

Re: Singletråden

Indlægaf Q-beben » 5. apr 2024, 12:30

Q-beben skrev:Og ellers ses jeg med min eks. Han vil gerne mere end blot at ses og har også sagt det meget direkte. Vi havde et meget kortvarigt forhold lige efter, at han blev skilt. I dag mener han, at timingen var forkert dengang. Nu har han været single i nogle år, og det har gjort ham noget godt, så han føler, at han er afklaret på, hvad han vil/ikke vil. Og ja, jeg kan også gerne mærke, at han er anderledes end dengang. Der er mere dybde og ro i ham - også mere nærvær.

Så vi har igen haft den der snak om, hvad det er, at vi vil hver især. Jeg har mærket efter, for han er dejlig, og jeg nyder at være sammen med ham. Men jeg er ikke der, hvor jeg har et ønske om at finde sammen igen.

Han har så tænkt over det og er nået frem til, at han gerne vil fortsætte med at ses på den måde, som vi gør nu. Og det er jeg rigtig glad for :)

Det er klart, at sådan en samtale giver stof til eftertanke. Men jeg kan mærke, at jeg ikke har tillid til, at det skulle gå os bedre nu end første gang.


I får lige en status herfra.

Nu har vores b-forhold varet i fire måneder. Det har nok ikke været det mest typiske b-forhold (har dog aldrig prøvet et b-forhold før), for vi har tilbragt meget tid sammen i hverdagene og i weekender. Og vi har været på ferie sammen.

Vi har det så godt sammen og er et godt match. Og stille og roligt er jeg blevet mere og mere glad for ham. Jeg begyndte at savne ham, når jeg ikke så ham. Blev glad, når han skrev, ringede osv. Fik sommerfugle i maven, når jeg tænkte på ham/så ham igen.

Så i forrige uge blev vi enige om at gøre det til et fast forhold.

Det er første gang i mit liv, at jeg ikke har været hovedkulds forelsket lige fra starten. Altså, dvs., det var jeg jo første gang, hvor jeg var sammen med ham. Men denne her gang er det som sagt kommet stille og roligt.

Men jeg vælger at tro på, at det går os bedre denne gang. Han har været god til at holde kontakten med mig, siden vi gik fra hinanden første gang, så jeg har aldrig været i tvivl om, at han gerne ville mig dengang og også siden da. Der er mange ting, der er forandret og blevet til det bedre, og jeg har denne gang lært ham at kende på et mere objektivt grundlag (altså, uden at være på en lyserød sky) - plus at vi har fået snakket alt igennem - op til flere gange :)

Jeg kan sidde her og kommer med alle de her "kloge" betragtninger, men når alt kommer til alt, så handler det om, at jeg bare godt kan lide ham og gerne vil være sammen med ham :love2:

At vove er at tabe fodfæste en kort stund. Ikke at vove er at tabe sig selv :)
27
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1603
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 440
Likede indlæg: 5684

Re: Singletråden

Indlægaf DenBlødeJyde » 9. apr 2024, 09:52

Jer, der har rejst alene. Hvilke destinationer kan i anbefale?

Jeg var i Edinburgh for nogle år siden og sidste år var jeg i Wien. Jeg har tænkt på at tage ud og rejse igen i år, og overvejede egentlig Wien igen, fordi jeg blev smask forelsket i byen, men overvejede også at prøve noget andet.
Det skal gerne være en by, hvor der er noget kultur og oplevelser. Hvor der tales engelsk eller tysk, eller hvor befolkningen er rimelig habil i engelsk. Gerne i Europa med mulighed for direkte fly fra Billund. Tog kunne også være en mulighed.
Overvejede egentlig også bare at tage en uge i København og være lidt turist i eget land.

Det jeg godt kunne lide ved Wien er, at der er et godt fungerende offentligt transportnet. Selvom det er en stor by, så var jeg aldrig utryg eller usikker. Samme "vibe" må der også gerne i den by jeg skal til næst gang.
0
FrkCherry
Indlæg: 217
Tilmeldt: 29. jun 2020, 19:58
Kort karma: 11
Likede indlæg: 622

Re: Singletråden

Indlægaf FrkCherry » 9. apr 2024, 16:07

DenBlødeJyde skrev:Jer, der har rejst alene. Hvilke destinationer kan i anbefale?

Jeg var i Edinburgh for nogle år siden og sidste år var jeg i Wien. Jeg har tænkt på at tage ud og rejse igen i år, og overvejede egentlig Wien igen, fordi jeg blev smask forelsket i byen, men overvejede også at prøve noget andet.
Det skal gerne være en by, hvor der er noget kultur og oplevelser. Hvor der tales engelsk eller tysk, eller hvor befolkningen er rimelig habil i engelsk. Gerne i Europa med mulighed for direkte fly fra Billund. Tog kunne også være en mulighed.
Overvejede egentlig også bare at tage en uge i København og være lidt turist i eget land.

Det jeg godt kunne lide ved Wien er, at der er et godt fungerende offentligt transportnet. Selvom det er en stor by, så var jeg aldrig utryg eller usikker. Samme "vibe" må der også gerne i den by jeg skal til næst gang.


Jeg har desværre kun rejst alene udenfor Europa. Men jeg har bl.a. været i Hamborg med en kæreste på et tidspunkt og det fungerede rigtig nemt med den offentlige transport, man kunne også nemt gå byen rundt og der var forskellige hyggelige kulturtilbud i form af fx museer, miniature wunderland osv. Göteborg i Sverige synes jeg også er virkelig hyggelig, selvom jeg ikke huske hvor meget kultur byen har at byde på og hvor god den offentlige transport er.
0
avdotja
Indlæg: 4965
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14847

Re: Singletråden

Indlægaf avdotja » 9. apr 2024, 16:13

Bruxelles. Stor by, uden at være alt for stor. Let at komme rundt i (både til bens og med offentlig transport). Hyggelig og grøn by, med masser af lækker mad. Flere daglige flyafgange fra Billund. Tog, med skift i Hamburg og Köln er også muligt - anbefaler, i så fald, første klasse - hvis du bestiller i god tid og prisforskellen ikke er alt for stor. Engelsk er mere so-so :-D

Der er også Berlin. Her er du i hvert fald sikker på at de snakker tysk!
2
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5459
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 668
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14074

Re: Singletråden

Indlægaf RavenClaw » 9. apr 2024, 16:20

DenBlødeJyde skrev:Jer, der har rejst alene. Hvilke destinationer kan i anbefale?

Jeg var i Edinburgh for nogle år siden og sidste år var jeg i Wien. Jeg har tænkt på at tage ud og rejse igen i år, og overvejede egentlig Wien igen, fordi jeg blev smask forelsket i byen, men overvejede også at prøve noget andet.
Det skal gerne være en by, hvor der er noget kultur og oplevelser. Hvor der tales engelsk eller tysk, eller hvor befolkningen er rimelig habil i engelsk. Gerne i Europa med mulighed for direkte fly fra Billund. Tog kunne også være en mulighed.
Overvejede egentlig også bare at tage en uge i København og være lidt turist i eget land.

Det jeg godt kunne lide ved Wien er, at der er et godt fungerende offentligt transportnet. Selvom det er en stor by, så var jeg aldrig utryg eller usikker. Samme "vibe" må der også gerne i den by jeg skal til næst gang.

Jeg har rejst alene i Reykjavik (og andre dele af Island, men deres landområder er ikke habile i engelsk), München, Lübeck, London, Leicester og Cambridge.

Alle byer har været rare og trygge at befinde sig i. München, Lübeck og Cambridge, synes jeg, er helt fantastiske ift. kultur og historie.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Yetie
Indlæg: 1440
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5060

Re: Singletråden

Indlægaf Yetie » 9. apr 2024, 19:54

RavenClaw skrev:
DenBlødeJyde skrev:Jer, der har rejst alene. Hvilke destinationer kan i anbefale?

Jeg var i Edinburgh for nogle år siden og sidste år var jeg i Wien. Jeg har tænkt på at tage ud og rejse igen i år, og overvejede egentlig Wien igen, fordi jeg blev smask forelsket i byen, men overvejede også at prøve noget andet.
Det skal gerne være en by, hvor der er noget kultur og oplevelser. Hvor der tales engelsk eller tysk, eller hvor befolkningen er rimelig habil i engelsk. Gerne i Europa med mulighed for direkte fly fra Billund. Tog kunne også være en mulighed.
Overvejede egentlig også bare at tage en uge i København og være lidt turist i eget land.

Det jeg godt kunne lide ved Wien er, at der er et godt fungerende offentligt transportnet. Selvom det er en stor by, så var jeg aldrig utryg eller usikker. Samme "vibe" må der også gerne i den by jeg skal til næst gang.

Jeg har rejst alene i Reykjavik (og andre dele af Island, men deres landområder er ikke habile i engelsk), München, Lübeck, London, Leicester og Cambridge.

Alle byer har været rare og trygge at befinde sig i. München, Lübeck og Cambridge, synes jeg, er helt fantastiske ift. kultur og historie.


Jeg stemmer i med München. Det er en fantastisk by med masser og kultur og stemning. Jeg kan anbefale at tage på en byvandring med en studerende som guide, hvis det stadig er muligt. Det koster ikke noget, men det er god stil at man giver drikkepenge, og mon erfaring er at de ved mange sjove ting. Selvom jeg tidligere har boet i byen så jeg ting jeg aldrig havde set/bemærket og hørte nye detaljer. Kan klart anbefales!
2
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4400

Re: Singletråden

Indlægaf Q-beben » 10. apr 2024, 07:17

DenBlødeJyde skrev:Jer, der har rejst alene. Hvilke destinationer kan i anbefale?

Jeg var i Edinburgh for nogle år siden og sidste år var jeg i Wien. Jeg har tænkt på at tage ud og rejse igen i år, og overvejede egentlig Wien igen, fordi jeg blev smask forelsket i byen, men overvejede også at prøve noget andet.
Det skal gerne være en by, hvor der er noget kultur og oplevelser. Hvor der tales engelsk eller tysk, eller hvor befolkningen er rimelig habil i engelsk. Gerne i Europa med mulighed for direkte fly fra Billund. Tog kunne også være en mulighed.
Overvejede egentlig også bare at tage en uge i København og være lidt turist i eget land.

Det jeg godt kunne lide ved Wien er, at der er et godt fungerende offentligt transportnet. Selvom det er en stor by, så var jeg aldrig utryg eller usikker. Samme "vibe" må der også gerne i den by jeg skal til næst gang.


Jeg tog på interrail alene forrige år Jeg var 100% afhængig af offentlig transport og var bl.a. rundt i de sydtyske middelalderbyer: Bamberg, München, Erfuhrt og Nürnberg. Alle fire byer føltes meget trygge at færdes i, - men nok mest Bamberg, Erfuhrt og Nürnberg. Og der var så meget kultur i byerne. Både musik, arkitektur, museer, mad osv. Den første dag i hver by købte jeg mig ind på en byrundvisning i det lokale turistbureau (kostede 7-10 Euro), og det var guld værd, for så lærte jeg hurtigt at navigere rundt i byen og fik et indblik i, hvad jeg skulle bruge de andre dage i byen på (hvad var værd at se).

Og så talte de tysk :)
1
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1157
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 91
Likede indlæg: 957

Re: Singletråden

Indlægaf Jydepigen » 11. apr 2024, 10:33

Jeg har fundet modet frem og oprettet mig på nogle datingapps for en måneds tid siden.
Men hold op det er op ad bakke.. Det er skide svært at holde en samtale kørende. Hvis man hele tiden er den som stiller spm. og ikke får modspm., så er det sørme svært at føle et godt match.
En gammel flirt/træningsmakker har genoptaget kontakten, da han er blevet single. Han ville skrive når han kom til min by. Det har ik lige gjort, så nu har jeg taget initiativ og spurgt, men tror at han har fundet en, da han ikke svarer længere..
Hold op hvor jeg synes at singlelivet er lidt træls for tiden. Hjælper ikke lige på selvværdet :rulle:
3
Marengs
Indlæg: 210
Tilmeldt: 23. feb 2024, 09:22
Kort karma: 12
Likede indlæg: 284

Re: Singletråden

Indlægaf Marengs » 12. apr 2024, 23:47

Jeg tror, jeg uforvarent er kommet til at flirte med en gift mand. Eller. Når andre over årene har fortalt mig, han flirtede med mig, har jeg tænkt, de var fjollede. Men nu er jeg blevet single - og jeg tænker, at hvis han ikke var gift og jeg var interesseret, så havde jeg fanget en af hans mange bolde… han har også meget tydeligt kastet mange og flere fra det sekund, jeg fortalte jeg var single

I dag har han anmodet om Facebook-venskab. Jeg har kendt ham vel 5 år, så det er jo fint nok. Men igen. Ikke sådan rigtigt, for jeg deltager ikke i utroskab. Men det er Facebook jo heller ikke!

Men. Hvorfor så flirte. Eller komme til. Altså. Det er her, jeg har brug for hjælp. Jeg tænker, han ikke kan undgå at mærke, jeg synes han er ret meget en lækker haps. Han er lidt yngre end mig og veltrænet. Og så er jeg i bagklogskabens klare lys ret sikker på, mit signal på upassende komplimenter ikke er en hønserøv, men det stik modsatte.

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil. Jo måske en væg af tekst, der minder mig om mine værdier. Og at nej, dem smider man ikke for porten, fordi man er såååå over kærester, men en krop som hans nøgen engang imellem ville være rart
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17052
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21288

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 13. apr 2024, 08:22

Marengs skrev:Jeg tror, jeg uforvarent er kommet til at flirte med en gift mand. Eller. Når andre over årene har fortalt mig, han flirtede med mig, har jeg tænkt, de var fjollede. Men nu er jeg blevet single - og jeg tænker, at hvis han ikke var gift og jeg var interesseret, så havde jeg fanget en af hans mange bolde… han har også meget tydeligt kastet mange og flere fra det sekund, jeg fortalte jeg var single

I dag har han anmodet om Facebook-venskab. Jeg har kendt ham vel 5 år, så det er jo fint nok. Men igen. Ikke sådan rigtigt, for jeg deltager ikke i utroskab. Men det er Facebook jo heller ikke!

Men. Hvorfor så flirte. Eller komme til. Altså. Det er her, jeg har brug for hjælp. Jeg tænker, han ikke kan undgå at mærke, jeg synes han er ret meget en lækker haps. Han er lidt yngre end mig og veltrænet. Og så er jeg i bagklogskabens klare lys ret sikker på, mit signal på upassende komplimenter ikke er en hønserøv, men det stik modsatte.

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil. Jo måske en væg af tekst, der minder mig om mine værdier. Og at nej, dem smider man ikke for porten, fordi man er såååå over kærester, men en krop som hans nøgen engang imellem ville være rart

Hvad gør/siger han og hvad er jeres relation?
0
Marengs
Indlæg: 210
Tilmeldt: 23. feb 2024, 09:22
Kort karma: 12
Likede indlæg: 284

Re: Singletråden

Indlægaf Marengs » 13. apr 2024, 09:23

Misantropen skrev:
Marengs skrev:Jeg tror, jeg uforvarent er kommet til at flirte med en gift mand. Eller. Når andre over årene har fortalt mig, han flirtede med mig, har jeg tænkt, de var fjollede. Men nu er jeg blevet single - og jeg tænker, at hvis han ikke var gift og jeg var interesseret, så havde jeg fanget en af hans mange bolde… han har også meget tydeligt kastet mange og flere fra det sekund, jeg fortalte jeg var single

I dag har han anmodet om Facebook-venskab. Jeg har kendt ham vel 5 år, så det er jo fint nok. Men igen. Ikke sådan rigtigt, for jeg deltager ikke i utroskab. Men det er Facebook jo heller ikke!

Men. Hvorfor så flirte. Eller komme til. Altså. Det er her, jeg har brug for hjælp. Jeg tænker, han ikke kan undgå at mærke, jeg synes han er ret meget en lækker haps. Han er lidt yngre end mig og veltrænet. Og så er jeg i bagklogskabens klare lys ret sikker på, mit signal på upassende komplimenter ikke er en hønserøv, men det stik modsatte.

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil. Jo måske en væg af tekst, der minder mig om mine værdier. Og at nej, dem smider man ikke for porten, fordi man er såååå over kærester, men en krop som hans nøgen engang imellem ville være rart

Hvad gør/siger han og hvad er jeres relation?


I paranoid frygt for genkendelighed, vil jeg ikke uddybe vores relation :) Men han har altid været meget sød og opmærksom, hjulpet mig, mens han siger ting om altid at gøre hvad som helst for at hjælpe det sødeste/smukkeste/sjoveste/dejligste menneske han kender. Så normalt bare søde ting.
Efter jeg er blevet single er han blevet forholdsvis explicit i sine kommentarer til, hvorfor enhver mand er heldig, hvis han får lov til f.eks. at røre ved min krop. Men han er da glad for, jeg ikke har travl, så han kan tro på, han bliver valgt til…

Jeg fortsætter med at affeje det med, at jeg er heldig at have mit eget heppekor til selvtilliden. Men jeg føler mig ret overbevist om, jeg kunne tippe det fra “det er et sikkert rum til at sige søde ting” til noget fysisk. Bl.a. baseret på, han sidst vi var sammen skulle hjælpe mig med noget, hvor måden han stiller sig tæt på mig og rører mig ikke var venskabelig. Det er svært at forklare. Men måden hånden blev placeret lige lavt nok på min lænd, selvom han før ikke ville have rørt mig i den situation, havde mest af alt krævet er blik fra mig for at blive til mere.

Og så er vi tilbage ved min egen ageren. Her burde jeg have flyttet mig. Men det gjorde jeg ikke. Jeg lod som ingenting, men jeg var stor fan af berøringen.
0

Tilbage til "Forhold og sex"