Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
abcd
Indlæg: 6370
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10444

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf abcd » 19. mar 2024, 18:37

Han har vel bare tænkt at de også fik det i sidste uge, og så kommet frem til at der var hver uge. Er han ikke ingeniør? Da jeg læste, kaldte vi princippet "1, 2, mange" for ingeniørinduktion - han kunne bare have læst noget ordentligt i stedet
8
Oak123
Indlæg: 2162
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4047

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Oak123 » 19. mar 2024, 18:37

Mi55y skrev:Altså - what? Det er slet ikke en diskussion vi har haft før, og han har aldrig før truet med at køre endsige gjort det.
Er det mig, der var totalt out of line og bare ikke kan se det?


Kæmpe kram til dig og god bedring.

Helt ærlig, hvad er det for en opførsel af en voksen mand.
Det lyder til at han er forvent med, at du sørger for mange ting, herunder maden.

Han burde give dig kæmpe kudos for at stå op med børnene og ordet madpakker mm og hente børn, og endda sørge for mad, selvom du har migræne.
I stedet så opfører han sig som en fornærmet 5 årig, der ikke må få en is lige inden aftensmad.

Han må ned fra den høje hest og hjælpe til, og igang med maden hvis han er utilfreds med McD 2x på 5/6 måneder!!
12
Vaniljestang
Indlæg: 155
Tilmeldt: 20. okt 2018, 12:57
Kort karma: 11
Likede indlæg: 470

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Vaniljestang » 19. mar 2024, 18:42

Jeg tror, han tænker meget højt om sig selv. Tænk, han tror du gider have ham hjem efter den opførsel. Han gad ikke dig og børnene og putning af dem efter maden, så han brugte din opførsel som undskyldning for at køre. Spassernar opførsel. Jeg synes, du ofte herinde har beskrevet situationer med børnene, hvor han mener, hans behov overtrumfer dine og børnenes (fx hvem der tager børnene om natten i givne situationer) . Jeg ville tage en seriøs snak med ham for det der gør, at du ikke gider være hans kæreste/kone en dag.
3
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8992
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18401

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 19. mar 2024, 18:46

Aragorn skrev:
Mi55y skrev:Ham: Jeg siger bare, at de tit får McDonalds.
Mig: De fik McD i sidste uge og så i oktober - er det tit?


Jeg ville nok også høre noget i stil med 'du er doven, du tager ikke vores børns helbred seriøst, det er din pligt at lave maden, du er skødesløs og lemfældig og jeg tør ikke sige det direkte. Du har altid en grund til hvorfor noget er galt og så ender det med dårlige løsninger'.

Men min kone ville sige til mig at det ikke var det hun mente, for det var jo ikke det hun sagde, og hun ville blive irriteret fordi jeg stoppede noget ind i det hun sagde som hun ikke mener, og hun ville ikke føle nødvendigheden af at sige 'nej, det er ikke det jeg mener', hun ville i stedet prøve at forklare igen hvad hun mente.

Hvad angår det citerede så ville jeg nok ikke kunne leve uden at få defineret hvad der betyder ofte forekommende, eftersom jeg har en væsensforskellig opfattelse af hvad der kan betegnes som ofte i den sammenhæng. Men alt er relativt, det interval er ofte for et spark i løgene, sjældent at få skiftet sengetøj.

Man kan jo godt havne i den situation at man er nødt til at høre hvad den anden opfatter som ofte og sjældent, hvorefter man må erkende at man er lodret uenig.

Og så må man vel prøve at nå til en enighed om hvor ofte man gør det, uanset hvilken frekvens man føler er acceptabelt. Hvis man laver et kompromis rigtigt er der ingen der er tilfredse med aftalen.


Det har jeg klippet ud, men det spurgte jeg faktisk til. Ofte er hvert halve år, sjældent er hvert 5. år.

Derudover tror jeg du rammer den meget godt med sammenligningen med din kone - og jeg havde måske heller ikke forfulgt den, hvis ikke det lige var det her emne, plus han nævnte, at det var træls, at børnene var blevet vænnet til den slags mad. Det kan jo nærmest kun være en kritik af mig. Oveni ved han, at jeg har været presset hele dagen, så jeg synes det er virkelig dårlig timing at tage sådan noget op.

Han kom hjem, mens jeg puttede børnene...
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6193
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 16194

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Urtekussen » 19. mar 2024, 18:48

Mi55y, så er det vel din tur til at køre nu?

Jeg ville være så arrig, at jeg ikke kunne være i mig selv. Slet ikke i rum med ham.
16
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6193
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 16194

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Urtekussen » 19. mar 2024, 18:52

Eller også ville jeg gå en lang tur. Det er bare lortevejr.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Sorenspige
Indlæg: 7155
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9551

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Sorenspige » 19. mar 2024, 19:13

Man kan da ikke blive vænnet til noget, som sker 2-3 gange på et halvt år. Måske lige bortset fra heroin eller lignende.
4
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2859
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3506

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Torn » 19. mar 2024, 19:16

Argh hvor er jeg gal på dine vegne, Mi55y. Seriøst. Lige kaste med lidt kritik af dig som mor og så skride bag efter, fordi m "ikke gider skændes".
11
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7538
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1583
Likede indlæg: 23762

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Aragorn » 19. mar 2024, 20:29

Urtekussen skrev:Eller også ville jeg gå en lang tur. Det er bare lortevejr.


Men det er faktisk også en god pointe. Hvad end der var derhjemme ville han hellere ligge og køre i cirkler om blokken i bilen eller sidde på en parkeringsplads og glo på sin telefon, end han ville være hjemme hos sin familie.

Jeg skulle være alvorligt træt af det hele før jeg forlod vores hjem.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7538
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1583
Likede indlæg: 23762

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Aragorn » 19. mar 2024, 21:14

Oak123 skrev:
Han må ned fra den høje hest og hjælpe til, og igang med maden hvis han er utilfreds med McD 2x på 5/6 måneder!!


X 3. Hvilket ændrer det hele.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7538
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1583
Likede indlæg: 23762

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Aragorn » 19. mar 2024, 21:14

Sorenspige skrev:Man kan da ikke blive vænnet til noget, som sker 2-3 gange på et halvt år. Måske lige bortset fra heroin eller lignende.


Nej. Slet ikke.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Seance
Indlæg: 388
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:45
Kort karma: 55
Likede indlæg: 1946

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Seance » 20. mar 2024, 00:47

Han han beskylder dig indirekte for at være doven og dermed vænne børnene til junkfood. Han kalder dig nærtagende fordi du med rette spørger ind til det, hvorefter han forlader huset fordi han ikke magter at skændes over det bål han selv har antændt?!
Jeg kan slet ikke beskrive hvor rasende jeg ville være, og den måde han gik på virker som om han med vilje startede en diskussion for at afreagere eller komme væk fra det hele.
Hvordan har i to det sammen for tiden? Får i talt sammen og har i alene tid som par?
Hvis i har det skidt så håber jeg i opsøger noget hjælp, for den opførsel og et par andre ting du har skrevet er ødelæggende for et forhold.
13
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8992
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18401

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mi55y » 20. mar 2024, 07:40

Da jeg var færdig med putning, sad han ved computeren inde på kontoret. Han havde også taget sin dyne med derind og redt op på gæstesengen.
I dag har vi udvekslet få ord omkring børnene, og det er det.
Jeg har lige sendt ham et link til gratis parrådgivning gennem kommunen og skrevet, at jeg synes, vi skal prøve det.

Rigtig mange af vores konflikter kommer af, at han slynger et eller andet ud mellem sidebenene og så ikke vil tage ansvar for, at det rammer mig - og så er det jo mig, der starter en diskussion.
Der blev spurgt til, om vi har meget os-tid, og det har vi ikke. Og skal vi have det, er det altid mig, der skal tage initiativ til det - hvis altså det skal være mere end et brætspil eller en film, når børnene er puttet. F.eks. skulle børnene have været på overnatning hos hans mor mandag til tirsdag i næste uge, og jeg havde sådan set frem til, at vi kunne tage ud og spise en lækker middag. Så har han ændret planerne med sin mor, så hun kun passer dem om dagen og hjemme hos os - "For det vigtigste er jo, at vi sparer et par feriedage". Det er så bare langt fra det vigtigste for mig!
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13095
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3551
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56293
Kontakt:

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Ado » 20. mar 2024, 08:05

Du godeste! Manden slynger noget ud af munden, som rammer dig, og så er det HAM, der kører sin vej, og HAM der sover på gæsteværelset? Fordi: DU er nærtagende aka. gerne vil have uddybet hans stikpiller.

Hold kæft, hvor han dog passer ind i denne tråd.
20
Donna Martin Graduates!
Seance
Indlæg: 388
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:45
Kort karma: 55
Likede indlæg: 1946

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Seance » 20. mar 2024, 08:10

Mi55y skrev:Da jeg var færdig med putning, sad han ved computeren inde på kontoret. Han havde også taget sin dyne med derind og redt op på gæstesengen.
I dag har vi udvekslet få ord omkring børnene, og det er det.
Jeg har lige sendt ham et link til gratis parrådgivning gennem kommunen og skrevet, at jeg synes, vi skal prøve det.

Rigtig mange af vores konflikter kommer af, at han slynger et eller andet ud mellem sidebenene og så ikke vil tage ansvar for, at det rammer mig - og så er det jo mig, der starter en diskussion.
Der blev spurgt til, om vi har meget os-tid, og det har vi ikke. Og skal vi have det, er det altid mig, der skal tage initiativ til det - hvis altså det skal være mere end et brætspil eller en film, når børnene er puttet. F.eks. skulle børnene have været på overnatning hos hans mor mandag til tirsdag i næste uge, og jeg havde sådan set frem til, at vi kunne tage ud og spise en lækker middag. Så har han ændret planerne med sin mor, så hun kun passer dem om dagen og hjemme hos os - "For det vigtigste er jo, at vi sparer et par feriedage". Det er så bare langt fra det vigtigste for mig!


Spare feriedage?? Jamen det har han bare besluttet uden at tale med dig først?
Det er jo i forvejen dig, som tager sig af det meste i forhold til hjem og børn, og fair nok hvis det er det, som i har aftalt. Men han kan da ikke bare beslutte på at ændre hele to dages “fri” til nærmest nul og nix uden at tale med dig om hvad du syntes?
Det lyder som om han prøver at undgå selve par og familie livet.
Jeg håber han siger ja til terapi, for det med at lukke ting ud mellem sidebenene uden at tage ansvar for det som bliver sagt, og bare stikke af fra det hele (bogstaveligt) og så slutte det hele af med at redde op inde i gæsteværelset :8: jamen det er så passiv aggressivt at jeg slet ikke kan rumme det.
Hvis nogen havde haft ret til at gå sin vej i vrede i går så var det da dig. Jeg kender ikke din mand, men jeg har en forestilling om at det ikke ville blive taget pænt imod hvis du om en uge kopierede hans opførsel ved at komme hjem, starte en diskussion med en led beskyldning, gå ud af døren og være væk et par timer (og efterlade ham med alt i forhold til børnene).Når du så endelig kommer hjem så bare smække din mås ned foran computeren mens han putter børnene og afslut med at sove i gæsteværelset.
Nej jeg forslår ikke at du skal gøre det, men prøve at spørge ham hvordan han ville føle det hvis du opførte dig på den måde.
16

Tilbage til "Forhold og sex"