Irriterende-tråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1231
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1923

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Skvatman » 20. jul 2023, 18:35

Smiling_Goat skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Smiling_Goat skrev:
Ja, det er jo det. Det er svært at ikke tænke på de næste 50 år, og det er selvfølgelig også en bekymring jeg har vendt med ham. Hans udlægning er, at han simpelthen ikke orker noget i år, og han nævner nogle konkrete ydre omstændigheder. Jeg kan godt anerkende, at der kan være noget om de ydre omstændigheder, og jeg kan godt give mig på en ferie i år. Jeg skubber bare mine feriedage og håber på hans overskud kommer, men jeg forbereder mig da på, at jeg kan være nødt til at enten acceptere et liv, hvor vi ikke har ferie sammen eller et liv hvor vi ikke er sammen. Jeg må jo se, hvordan det ser ud næste år. Det er heller ikke sikkert, det generer mig så meget til den tid, men jeg er da forberedt.

I år håber jeg bare, at vi trods alt kan lande på et kompromis.


Selvfølgelig kan der være omstændigheder der påvirker, og gør at man ikke har energi og overskud, - omvendt kunne man tale for, at det er forlade matriklen, lave et sceneskift, og bruge tid på noget ekstraordinært hyggeligt, ville være en god måde at skabe noget god energi og overskud på.
Er det en særlig omstændighed, som kan forventes KUN at have indflydelse i år, - eller ville det være et kort han kunne trække fortløbende?
Det ville klart have betydning for hvor rummelig jeg selv ville være i situationen.
og hvordan ser jeres forhistorie ud? - har i været vant til at tage på ferie indlands og udlands?

Som par er det jo vigtigt at man også finder plads og tid til hinanden, at man laver ting sammen, holder ferie sammen.
Og hvis du står, igen og igen og igen, og oplever at dine ønsker og behov ikke imødekommes, med at du rummer og imødekommer ham, så bliver det jo enormt uligevægtigt. Og du ender med i høj grad at gå på kompromis med de ting der har værdi for dig, i dit liv, og som du drømmer om at dele med en partner.

Min kæreste er næppe den store globetrotter, han har aldrig sådan rigtig rejst, og det er heller ikke behov han føler at han har.
Men han vil gerne med mig, for at vi kan være sammen, opleve, hygge os, have et sceneskift. For os har ferie været incl. mine børn, - og der er han på en pæn og ordentlig måde ærlig om at han føler en uges tid er nok, så vil han gerne hjem til vante rammer og rutiner.
Det handler bl.a. om en "indre omstændighed" i form af AD(H)D diagnose hos både ham og mit ene barn, - så det koster lidt mere på kræfter og overskud at være på udebane. Var det bare ham og mig, så var der nok elastik til lidt mere :)
I år skal vi til Bornholm, og jeg tror vi glæder os lige meget alle sammen, og han byder aktivt ind med ting han gerne vil se og opleve.


Enig, og det er også en væsentlig grund til, at jeg overhovedet har fundet et sommerhus i Danmark. Vi er begge ramt af de ydre omstændigheder, og det er heller ikke fordi jeg bobler over med overskud. Jeg er bare overbevist om (rent rationelt) at vi har godt af at få noget andet i tankerne i en uges tid. Det er så bare ærgerligt, at min kæreste slet ikke kan se pointen.

Det er heldigvis kun en enkelt ferie, så jeg håber, at alt ser bedre ud til næste sommer. Gør det ikke det, må jeg jo tage den derfra.

Det der med a din kæreste ikke "kan se pointen" - måske han synes du ikke kan se hans. Eller det er jeg nu ret overbevist om, at han tænker.
Der er ikke noget værre i min verden, at skulle komitte sig til noget, hvis man vitterligt bare har behov for at tuller rundt og sove i sin egen seng - i sær hvis der er en masse der tynger. Jeg er selv blevet skilt i år, om både min eks kone, børnene og jeg selv har haft et kæmpe behov for ikke at skulle en masse. Bare være og hygge os sammen.
Jeg holder med din mand :D Altså det er naturligvis med den tanke, at det blot er i år, pga. de ydre omsændigheder.
1
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4400

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Q-beben » 3. aug 2023, 11:19

Jeg skal på ferie her på lørdag i en uge med mine børn. Kæresten og jeg (vi bor ikke sammen) havde aftalt, at vi skulle være sammen fredag aften, og det står i vores fælles kalender. I går spurgte jeg, hvad han skulle i weekenden, og så begyndte han at fable om, at han havde inviteret hans ungdomskammerater med til byfest i deres barndomsby om fredagen. What! Han havde simpelthen glemt vores aftale! Så fik han travlt med at rykke deres aftale til om lørdagen.

Men altså... lige der blev han meget pludselig meget billigt til salg!
8
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16466
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1420
Likede indlæg: 30744

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf TinaW » 11. aug 2023, 06:29

Min mand har en tendens til at kun have den ene hånd på rattet under bilkørsel. Det betyder at bilen slingrer mere ved vognbane skift osv. Og det stresser den ene ad hundene helt vildt meget, hvilket er både synd og belastende. Og jeg kan ikke kommentere på det, for han synes selv han er en meget bedre bilist end jeg er.
Selv bilen beder ham af og til om at have begge hænder på rattet.
7
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6684
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19066

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Æble » 11. aug 2023, 14:39

TinaW skrev:Min mand har en tendens til at kun have den ene hånd på rattet under bilkørsel. Det betyder at bilen slingrer mere ved vognbane skift osv. Og det stresser den ene ad hundene helt vildt meget, hvilket er både synd og belastende. Og jeg kan ikke kommentere på det, for han synes selv han er en meget bedre bilist end jeg er.
Selv bilen beder ham af og til om at have begge hænder på rattet.


Jeg ville gå amok over det der. Min mand kører også med en hånd og lader den anden hånd hvile eller spise slik eller skifte musik eller noget andet. Han kører rigtig godt og bruger begge hænder til at dreje osv, så jeg bider mig i tungen istedet for at sige noget. Men hvis jeg kunne mærke at vognen slingrede og endda en hund er generer at det ville jeg bede ham rimeligt tydeligt om at holde hænder på rattet.
6
Hewlett
Indlæg: 1461
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4389

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Hewlett » 11. aug 2023, 15:45

Æble skrev:
TinaW skrev:Min mand har en tendens til at kun have den ene hånd på rattet under bilkørsel. Det betyder at bilen slingrer mere ved vognbane skift osv. Og det stresser den ene ad hundene helt vildt meget, hvilket er både synd og belastende. Og jeg kan ikke kommentere på det, for han synes selv han er en meget bedre bilist end jeg er.
Selv bilen beder ham af og til om at have begge hænder på rattet.


Jeg ville gå amok over det der. Min mand kører også med en hånd og lader den anden hånd hvile eller spise slik eller skifte musik eller noget andet. Han kører rigtig godt og bruger begge hænder til at dreje osv, så jeg bider mig i tungen istedet for at sige noget. Men hvis jeg kunne mærke at vognen slingrede og endda en hund er generer at det ville jeg bede ham rimeligt tydeligt om at holde hænder på rattet.


Eller: "Jeg kører indtil du har lært at holde begge hænder på rattet".
3
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16466
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1420
Likede indlæg: 30744

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf TinaW » 11. aug 2023, 15:58

Hewlett skrev:
Æble skrev:
TinaW skrev:Min mand har en tendens til at kun have den ene hånd på rattet under bilkørsel. Det betyder at bilen slingrer mere ved vognbane skift osv. Og det stresser den ene ad hundene helt vildt meget, hvilket er både synd og belastende. Og jeg kan ikke kommentere på det, for han synes selv han er en meget bedre bilist end jeg er.
Selv bilen beder ham af og til om at have begge hænder på rattet.


Jeg ville gå amok over det der. Min mand kører også med en hånd og lader den anden hånd hvile eller spise slik eller skifte musik eller noget andet. Han kører rigtig godt og bruger begge hænder til at dreje osv, så jeg bider mig i tungen istedet for at sige noget. Men hvis jeg kunne mærke at vognen slingrede og endda en hund er generer at det ville jeg bede ham rimeligt tydeligt om at holde hænder på rattet.


Eller: "Jeg kører indtil du har lært at holde begge hænder på rattet".


Jeg endte faktisk med at bede ham sørge for at diverse vognbane skift mm, foregik mere blødt/glidende.
1
Sofakartoflen
Indlæg: 3890
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9229

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Sofakartoflen » 22. aug 2023, 07:42

Min eksmand har hjulpet og rigtig meget i forhold til at klargøre vores hus til salg. Han får betaling for det, men det er stadig virkelig godt, at han vil. Han er desværre mere fokuseret på hastighed end omhyggelighed. Det har jeg fortalt min kæreste gang på gang.

Min kæreste er ikke særlig handy. Det irriterende er, at det virker, som om han slår hjernen fra, når han er sammen med min eksmand. Det er ikke sådan, at han holder øje med, om tingene bliver gjort ordentligt. Han hygger sig bare med sin kammerat. (sådan ser det i alt fald ud)

Jeg forlanger ikke, at han skal kritisere min eksmand; det kan jeg godt se er svært. Til gengæld kunne han sgu da holde øje, så vi selv kan ordne det senere.

F.eks. vaskede "de" pensler og malergrej. Næsten intet af det er rigtig rent. Det hele er lagt vådt ned i en plastkasse med låg. (og det hænger helt på min kæreste, som jeg har forklaret, at tingene lige skal tørre, før vi kan lægge dem væk).

Jeg skriver sjældent i denne tråd, men eftersom jeg selv arbejder røven ud af bukserne og langt mere, end jeg egentlig kan tåle, så er min tålmodighed slidt, og jeg synes, jeg mangler opbakning, og føler, at jeg skal gå rundt og rydde op efter to voksne mænd.

Mit indlæg kan 100% læses som et argument mod bigami!
13
IrmaPigen
Indlæg: 7831
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12523

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf IrmaPigen » 3. sep 2023, 09:03

I går kastede han så ideen om at sælge sit hus på banen igen. Han var irriteret fordi han dels var sløj og dels havde klippet hæk.

Det irriterer mig, for jeg gider ikke at sælge min lejlighed eller leje den ud, hvis han så også sælger sit hus og jeg ingen indflydelse på hvor jeg kommer til at bo og under hvilke forhold.

Hans ræsonnent giver ingen mening. Først taler han om nogle venner vi har og at de har tid til en masse fordi deres grund er så lille at det mest er en gårdhave. Der vil han gerne have siger han, fordi han synes haven i hans hus er besværlig. Bagefter taler han om at han vil droppe noget af terrassen fordi den er grim pga alger og ingen gider fjerne ukrudtet (brænderen virker ikke). Hvilket ingen mening giver for han gider heller ikke slå græs, og han har jo lige sagt han helst vil have en gårdhave med mindst muligt græs, og altså mest mulig flisebelægning.

Jeg gør opmærksom på at gårdhave går rimelig dårligt med vores to hunde. Han siger at så kan vi jo bare lufte dem noget mere. Okay, det er mig der sidder og arbejder hjemme og hundene bliver so det er nu luftet minimum 3 x 45 minutter i løbet af en dag. Jeg siger at jeg jo altså også har et job at passe og jeg har ikke tid til at rende ud med hundene flere gange i løbet af en arbejdsdag.

Så begynder han at tale om et hus i Solrød strand, han godt kan lide og gerne vil købe. Det er et håndværkertilbud, hvor alt skal laves.Jeg spørger ham hvor længe det vil tage at renovere. Et år mener han. Jeg pointerer at det jo så også vil give to huslejer i et år. Han siger at så kan vi jo bare finde noget og leje. Jeg pointerer igen, at det ingen forskel gør i forhold til vi skal have dobbelt husleje. Han siger så at så kan vi da bare bo i min lejlighed i Solrød strand. Jeg pointerer han selv har sagt han synes jeg skal leje den ud frem for at sælge den, og at jeg kan jo ikke både afhænde den eller udleje den og bo i den. Derudover er det en tre værelses på 89 kvm hvoraf de 9 kvm er altan, og hvad han så lige har tænkt sig, der skal ske, når begge hans to teenagebørn er hjemme. Derudover pointerer jeg at jeg vil sælge eller leje ud fordi den ikke egner sig når man har to hunde, der elsker haven og at man i øvrigt kun må have en hund i lejligheden.

Chris mand altså, vær nu lidt realistisk :rulle:

Jeg siger til ham, at hvis jeg sælger min lejlighed, har vi råd til både rengøringshjælp og havemand.
.
Han er noget svær at blive klog på. Det irriterer mig, at han går og prikker og stikker til mig, for jeg skal leje min lejlighed ud, og så kan han ikke rigtigt selv beslutte sig for hvordan han vil bo. Jeg gider ikke alt sådan noget usikkerhed på min bolig-situation.
6
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18397

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 18. sep 2023, 08:13

Han stiller al opvask på køkkenbordet, uanset om der er plads i opvaskeren eller ej.
Han påstår, at det er hurtigere på den måde... Ja, det er sgu da klart, når jeg ender med at sætte det i for at kunne komme til på bordet!

Og så havde han i går igen glemt at putte den yngdste med sovebamsen. Og så vågner den lille om natten og leder efter den, og jeg må så først forsøge at finde den i og omkring sengen i mørke og derefter konstatere, at den ikke er der, for så at lede rundt i hele huset midt om natten.
8
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
JoyNips
Indlæg: 12126
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34123

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf JoyNips » 21. sep 2023, 19:35

Han spiser strepsils. Og han smasker og sutter og kører den rundt på sine tænder og gisper efter luft fordi han åbenbart ikke kan trække vejret gennem næsen mens han kværner det der forbandede bolsje rundt i hele munden.

Jeg myrder ham kraftedme.
16
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11709
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18900

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf PaleSeptember » 19. okt 2023, 07:00

Der ligger lige nu en trægrydeske på køkkenbordet, som har ligget der siden i lørdags. I lørdags lavede jeg gryderet, som vi fik kartoffelmos til. Jeg lavede alt. Hans eneste opgave var at koge kartoflerne og lave mosen (jeg havde skrællet kartoflerne og skåret dem i mindre stykker). Mens han står og glor på, at vandet koger og brokker sig over, at det er ved at koge over, fordi gryden er ret fuld, så tager jeg en trægrydeske og lægger over gryden, fordi jeg har lært, at så koger det ikke så nemt over.
Efter vi har spist hjælper jeg med at tage af bordet, og så skyller han af og sætter i opvaskeren, hvilket jeg egentlig synes er fair nok, eftersom jeg havde lavet langt det meste af maden. Men trægrydeskeen, den ligger der endnu! Om jeg fatter, hvorfor den ikke skulle vaskes af og lægges på plads? Og jeg bliver sådan lidt Rasmus modsat nu og lader den demonstrativt ligge, og det gør den så på 5. dagen nu. Jeg er spændt på, hvor længe den kommer til at ligge.
6
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
HappyHippo
Indlæg: 2546
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4403

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf HappyHippo » 19. okt 2023, 11:54

PaleSeptember skrev:Der ligger lige nu en trægrydeske på køkkenbordet, som har ligget der siden i lørdags. I lørdags lavede jeg gryderet, som vi fik kartoffelmos til. Jeg lavede alt. Hans eneste opgave var at koge kartoflerne og lave mosen (jeg havde skrællet kartoflerne og skåret dem i mindre stykker). Mens han står og glor på, at vandet koger og brokker sig over, at det er ved at koge over, fordi gryden er ret fuld, så tager jeg en trægrydeske og lægger over gryden, fordi jeg har lært, at så koger det ikke så nemt over.
Efter vi har spist hjælper jeg med at tage af bordet, og så skyller han af og sætter i opvaskeren, hvilket jeg egentlig synes er fair nok, eftersom jeg havde lavet langt det meste af maden. Men trægrydeskeen, den ligger der endnu! Om jeg fatter, hvorfor den ikke skulle vaskes af og lægges på plads? Og jeg bliver sådan lidt Rasmus modsat nu og lader den demonstrativt ligge, og det gør den så på 5. dagen nu. Jeg er spændt på, hvor længe den kommer til at ligge.


Og imens du bruger så meget energi på det, har han sikkert slet ikke bemærket skeen
6
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11709
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18900

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf PaleSeptember » 19. okt 2023, 12:53

HappyHippo skrev:
PaleSeptember skrev:Der ligger lige nu en trægrydeske på køkkenbordet, som har ligget der siden i lørdags. I lørdags lavede jeg gryderet, som vi fik kartoffelmos til. Jeg lavede alt. Hans eneste opgave var at koge kartoflerne og lave mosen (jeg havde skrællet kartoflerne og skåret dem i mindre stykker). Mens han står og glor på, at vandet koger og brokker sig over, at det er ved at koge over, fordi gryden er ret fuld, så tager jeg en trægrydeske og lægger over gryden, fordi jeg har lært, at så koger det ikke så nemt over.
Efter vi har spist hjælper jeg med at tage af bordet, og så skyller han af og sætter i opvaskeren, hvilket jeg egentlig synes er fair nok, eftersom jeg havde lavet langt det meste af maden. Men trægrydeskeen, den ligger der endnu! Om jeg fatter, hvorfor den ikke skulle vaskes af og lægges på plads? Og jeg bliver sådan lidt Rasmus modsat nu og lader den demonstrativt ligge, og det gør den så på 5. dagen nu. Jeg er spændt på, hvor længe den kommer til at ligge.


Og imens du bruger så meget energi på det, har han sikkert slet ikke bemærket skeen


Du har sandsynligvis ret.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11709
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18900

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf PaleSeptember » 20. okt 2023, 07:10

PaleSeptember skrev:Der ligger lige nu en trægrydeske på køkkenbordet, som har ligget der siden i lørdags. I lørdags lavede jeg gryderet, som vi fik kartoffelmos til. Jeg lavede alt. Hans eneste opgave var at koge kartoflerne og lave mosen (jeg havde skrællet kartoflerne og skåret dem i mindre stykker). Mens han står og glor på, at vandet koger og brokker sig over, at det er ved at koge over, fordi gryden er ret fuld, så tager jeg en trægrydeske og lægger over gryden, fordi jeg har lært, at så koger det ikke så nemt over.
Efter vi har spist hjælper jeg med at tage af bordet, og så skyller han af og sætter i opvaskeren, hvilket jeg egentlig synes er fair nok, eftersom jeg havde lavet langt det meste af maden. Men trægrydeskeen, den ligger der endnu! Om jeg fatter, hvorfor den ikke skulle vaskes af og lægges på plads? Og jeg bliver sådan lidt Rasmus modsat nu og lader den demonstrativt ligge, og det gør den så på 5. dagen nu. Jeg er spændt på, hvor længe den kommer til at ligge.


Grydeskeen var væk, da jeg kom hjem i går - gad vide om han stalker mig herinde? :nerve:
12
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
IrmaPigen
Indlæg: 7831
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12523

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf IrmaPigen » 21. okt 2023, 14:32

Han irriterer mig i dag. Sådan helt ind til benene.
0

Tilbage til "Forhold og sex"