Papfædre er moderne eunukker

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4252
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1201

Re: Papfædre er moderne eunukker

Indlægaf Moe » 14. mar 2024, 10:05

fisken80 skrev:Derudover - jeg havde muligheden for at vælge en mand, der var veluddannet og med meget stor sikkerhed ville ende i en godt betalt stilling med høj jobsikkerhed.
Alligevel valgte jeg håndværkeren med den noget lavere løn og lav jobsikkerhed - og det var endda lige da finanskrisen startede og det i en lang periode var mere end svært at opdrive et job som tømrer, så jeg var fuldkommen bevidst om den jobusikkerhed og dertil følgende lave indkomst.
Alligevel valgte jeg ham og ikke akademikeren. Det burde jo ifølge abcd slet ikke kunne finde sted.

Uden betydning for emnet, når vi taler generelt. Og så har ingen på noget tidspunkt sagt, at det ikke finder sted. Det er omfanget, som er til debat.

Der er også folk, der har røget 40 cigaretter om dagen i 50 år, uden at få KOL eller lungekræft, men sandsynligheden er det, som vi taler om.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4252
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1201

Re: Papfædre er moderne eunukker

Indlægaf Moe » 14. mar 2024, 10:06

Thomas31 skrev:
Moe skrev:
Thomas31 skrev:
Moe skrev:
Thomas31 skrev:
Dansemesteren skrev:
abcd skrev:
Dansemesteren skrev:Abcd, du er jo rent faktisk forælder, så vidt jeg ved. Hvis du i morgen fandt ud af, at dine børn ikke er dine biologiske børn, men at de var blevet forbyttet og bagefter fik at vide, at du nu skulle vælge mellem at redde de børn, du indtil nu har opfostret som dine egne og nogle børn, som ganske vist bærer dine gener, men som du ellers aldrig har kendt - hvem ville du så redde? Liv eller død, du kan kun vælge det ene eller det andet.

Det er ikke et forsøg på et gotcha øjeblik. Jeg er oprigtigt interesseret i, hvad du ville jeg vælge. Jeg ville selv helt klart vælge de børn, jeg kender og elsker, og det tror jeg også langt de fleste mennesker ville, uanset køn.


Jeg ville redde mine biologiske børn.


Vildt nok (synes jeg). Tror du de fleste mænd ville gøre det samme?


Nej. Det er noget pjat. 99% af mænd ville vælge de ikke-biologiske.

Det er fordi du ikke tænker og føler som en mand. Mænd og kvinder er forskelligt byggede, og selvom jeg ikke synes, at det er en god indstilling, er jeg velvidende om, at den indstilling vil være meget udbredt blandt mænd, simpelthen fordi mænd bare er biologisk anderledes tænkende end kvinder.


Du tror i ramme alvor, at mænd vil ofre deres børn på den måde? Hvis mænd var så biologisk funderede fundamentalister ville mange ting se anderledes ud. 18-årige mænd ville tigge og bede kvinder om at føde deres børn. Jo flere, jo hurtigere, jo bedre, så de herefter kan slappe af, medmindre det er vigtigt at finde endnu flere villige. Donor-sæd ville heller ikke være noget, der blev købt. I stedet ville desperate mænd betale formuer for at nogen ville bruge deres sæd. Det er rablende vanvid: slå dine børn ihjel for at videreføre gener.

Nej, udtryk for mennesker kommer ikke så rationelt som du tænker her. De kommer som følelser.

Når en mand vil videregive sin gener, så bliver han mere pigeglad og brunstig. For den enkelte synes det bare at handle om sex, men de underliggende årsager i reptilhjernen handler om reproduktion.

Jeg tror ikke mænd er tilbøjelige til at "ofre deres børn", men mænd har en tendens til at blive snydt ved forkert faderskab, fordi mænd, i modsætning til kvinder, ikke ved, at de er faderen, som bygger på tillid. Det giver en anden mental tilgang, af rent biologiske årsager.

Vi bruger derimod vores rationale til at ødelægge ting. Eksempelvis, hvis vi ville det bedste for vores afkommet, så ville vi ikke føre krig, som dræber især de store børn som bliver soldaterne. Så mennesker er fyldt med modsigelser, fordi vi tænker kortsigtet og handler for meget på følelser og er for lidt rationelle.


Ok, men det virker bare som nogle rodede,tilfældige postulater. Mænd går simpelthen i brunst, når de vil sprede deres gener, og det er fordi mænd er styret af reptilhjernen. Jeg forstår ikke behovet for at opfinde tilfældige biologiske sandheder, der i øvrigt også virker til at være modstrid med dine forestillinger om mandens særlige rationelle væsen.

Det er omvendt, det er efterrationalisering og forklaring på den adfærd, som observeres.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Sofakartoflen
Indlæg: 3880
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9220

Re: Papfædre er moderne eunukker

Indlægaf Sofakartoflen » 14. mar 2024, 10:44

abcd skrev:
Sofakartoflen skrev:Hvorfor er det vigtigt? Hvorfor skal man score de mest attraktive kvinder? Og hvem er det, der definerer, hvad der er mest attraktivt?

Jeg undrer mig over, hvad det er for en konkurrence, du deltager i, og hvorfor du har behov for at værdisætte andre mennesker som en vare.


Man må selv om det er vigtigt eller uvigtigt. Man behøver ikke interessere sig for attraktive kvinder eller mænd.

Mest attraktivt er defineret på samme måde som prisen på en vare, det er defineret af markedet. Hvis du sætter et bord til salg på auktion, og der ikke er nogen der byder, er det et mindre attraktivt bord end din nabos bord hvor mange byder, og det sælges for 50.000 kroner. Det kan godt være at du synes dit bord er meget bedre og flottere, men når jeg taler om attraktivitet, taler jeg om markedsværdien, ikke om enkelte subjektive holdninger der afviger væsentligt fra markedsopfattelsen.

Men ligesom man ikke behøver at interessere sig for at tjene mange penge, behøver man ikke interessere sig for at være attraktiv på dating-markedet. Det bestemmer man selvfølgelig selv. Det ændrer ikke på at begge dele er interessante emner, for ret mange mennesker vil gerne både tjene mange penge og være attraktive på datingmarkedet.

Det jeg ofte kommer op at skændes med nogen om i den forbindelse, er at kvinder i det store hele ikke har ret meget begreb om hvordan man tiltrækker kvinder. Formentlig fordi de aldrig har haft brug for at gøre det. De indrømmer det indirekte selv ved at liste "kemi" som noget af det vigtigste - de forstår ikke hvor kemi kommer fra, det er den hemmelige ingrediens som de ikke helt kan redegøre for. Men det er samtidig den vigtigste ingrediens. Så kvinders datingråd til mænd er som regel ubrugelige. Hvis man vil tiltrække kvinder, bør man lytte til mænd der har beskæftiget sig med det. Og det er sådan set helt fair, det er ikke kvinders opgave at lære mænd at tiltrække kvinder, det må mænd da selv finde ud af.


Mennesker og ting kan ikke sammenlignes.

Ser du virkelig det, du postulerer her? Ser du masser af forhold, hvor kvinder udnytter mænd ved at give dem sex og lade dem betale for nogle børn, de ikke er fædre til?

Jeg har aldrig set det.

Jeg har set mennesker bo sammen, og parforhold lykkes eller gå i stykker. Jeg har set folk blive skilt og forsøge at få tingene til at fungere med samvær og nye partnere, - der hvor det er sværest efterfølgende, er så vidt jeg kan se der, hvor en eller begge forældre har svære ting med i bagagen. De er ikke gode til at blive skilt, men de er generelt ikke gode til at håndtere modgang, fordi de føler sig udsatte eller ikke kan sætte egne behov til side. - Det handler ikke om køn, men om det liv de har levet.

Jeg har jo arbejdet som pædagog (og medhjælper tidligere) i børnehaver i mit arbejdsliv. Så i alt fald i 25 år har jeg set forskellige forældre komme og gå i den forældregruppe, der kom i de institutioner, hvor jeg arbejdede. Jeg kan komme i tanke om to tilfælde, hvor jeg tænker, at kvinden var påvirket af mandens status, men de var også forelskede, og de er sammen endnu.

Jeg så kvinder, der gerne ville have en kæreste. De ville gerne have et parforhold. Alle forsøger jo at få deres parforhold til at lykkes. Det er en meget lille gruppe mennesker, der foretrækker at være single.
1
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4252
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1201

Re: Papfædre er moderne eunukker

Indlægaf Moe » 14. mar 2024, 10:53

Sofakartoflen skrev:
abcd skrev:
Sofakartoflen skrev:Hvorfor er det vigtigt? Hvorfor skal man score de mest attraktive kvinder? Og hvem er det, der definerer, hvad der er mest attraktivt?

Jeg undrer mig over, hvad det er for en konkurrence, du deltager i, og hvorfor du har behov for at værdisætte andre mennesker som en vare.


Man må selv om det er vigtigt eller uvigtigt. Man behøver ikke interessere sig for attraktive kvinder eller mænd.

Mest attraktivt er defineret på samme måde som prisen på en vare, det er defineret af markedet. Hvis du sætter et bord til salg på auktion, og der ikke er nogen der byder, er det et mindre attraktivt bord end din nabos bord hvor mange byder, og det sælges for 50.000 kroner. Det kan godt være at du synes dit bord er meget bedre og flottere, men når jeg taler om attraktivitet, taler jeg om markedsværdien, ikke om enkelte subjektive holdninger der afviger væsentligt fra markedsopfattelsen.

Men ligesom man ikke behøver at interessere sig for at tjene mange penge, behøver man ikke interessere sig for at være attraktiv på dating-markedet. Det bestemmer man selvfølgelig selv. Det ændrer ikke på at begge dele er interessante emner, for ret mange mennesker vil gerne både tjene mange penge og være attraktive på datingmarkedet.

Det jeg ofte kommer op at skændes med nogen om i den forbindelse, er at kvinder i det store hele ikke har ret meget begreb om hvordan man tiltrækker kvinder. Formentlig fordi de aldrig har haft brug for at gøre det. De indrømmer det indirekte selv ved at liste "kemi" som noget af det vigtigste - de forstår ikke hvor kemi kommer fra, det er den hemmelige ingrediens som de ikke helt kan redegøre for. Men det er samtidig den vigtigste ingrediens. Så kvinders datingråd til mænd er som regel ubrugelige. Hvis man vil tiltrække kvinder, bør man lytte til mænd der har beskæftiget sig med det. Og det er sådan set helt fair, det er ikke kvinders opgave at lære mænd at tiltrække kvinder, det må mænd da selv finde ud af.


Mennesker og ting kan ikke sammenlignes.

Ser du virkelig det, du postulerer her? Ser du masser af forhold, hvor kvinder udnytter mænd ved at give dem sex og lade dem betale for nogle børn, de ikke er fædre til?

Jeg har aldrig set det.

Jeg har set mennesker bo sammen, og parforhold lykkes eller gå i stykker. Jeg har set folk blive skilt og forsøge at få tingene til at fungere med samvær og nye partnere, - der hvor det er sværest efterfølgende, er så vidt jeg kan se der, hvor en eller begge forældre har svære ting med i bagagen. De er ikke gode til at blive skilt, men de er generelt ikke gode til at håndtere modgang, fordi de føler sig udsatte eller ikke kan sætte egne behov til side. - Det handler ikke om køn, men om det liv de har levet.

Jeg har jo arbejdet som pædagog (og medhjælper tidligere) i børnehaver i mit arbejdsliv. Så i alt fald i 25 år har jeg set forskellige forældre komme og gå i den forældregruppe, der kom i de institutioner, hvor jeg arbejdede. Jeg kan komme i tanke om to tilfælde, hvor jeg tænker, at kvinden var påvirket af mandens status, men de var også forelskede, og de er sammen endnu.

Jeg så kvinder, der gerne ville have en kæreste. De ville gerne have et parforhold. Alle forsøger jo at få deres parforhold til at lykkes. Det er en meget lille gruppe mennesker, der foretrækker at være single.

Det kan være at du bare ikke kan se, hvad det ligger til grund for deres tiltrækning. Vi kan bare konterer at penge og prestige, giver mænd flere muligheder på dating markedet, større sandsynlighed for at blive gift (i øvrig også færre skilsmisser, sjovt nok), større sandsynlighed for at få børn (omend færre børn), osv..

Derfor er rimeligt at antage, at der er en årsagssammenhæng.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Sofakartoflen
Indlæg: 3880
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9220

Re: Papfædre er moderne eunukker

Indlægaf Sofakartoflen » 14. mar 2024, 12:59

Moe skrev:Det kan være at du bare ikke kan se, hvad det ligger til grund for deres tiltrækning. Vi kan bare konterer at penge og prestige, giver mænd flere muligheder på dating markedet, større sandsynlighed for at blive gift (i øvrig også færre skilsmisser, sjovt nok), større sandsynlighed for at få børn (omend færre børn), osv..

Derfor er rimeligt at antage, at der er en årsagssammenhæng.


Men hvad undersøger man på, når man laver de statistikker. Hvordan folk er stillet nu i deres aktuelle ægteskab, eller hvordan de var stillet, da de fandt sammen?

Det højst indtjenende par jeg kender fandt sammen i gymnasiet. De har begge taget lange videregående uddannelser. Manden tjener måske mere end kvinden, man han arbejder også virkelig meget mere. De fandt sammen som 18- 19 årige. Selvom kvinden nu er sammen med en mand, der tjener mere end hende, var det jo ikke derfor, hun fik interesse for ham.
De kommer fra hver deres side politisk. Rød og blå. Den enes far har været politisk aktivt i hele vedkommendes opvækst. De er anderledes end deres familier og rammer derfor hinanden inde mod midten.
Hun faldt for en matematiknørd, der kunne spille musik, hun havde ingen mulighed for at vide, hvordan deres liv ville se ud her 10 år senere.

Et andet ungt par - fandt sammen under studiet. Hun kom fra en langt mere velbjærget familie end han. Nu tjener han lidt mere end hende, fordi hun er på nedsat tid. De var midt i 20´erne, da de mødtes, og de talte om, hvilket liv de forestillede sig at skabe i fællesskab. Hun faldt for, at han var betænksom, empatisk og ansvarlig (det modsatte af hendes far)

Bare to eksempler på, hvad statistikken ikke viser. (jeg tænker der er virkelig virkelig mange, fordi rigtig mange møder hinanden, inden de får gang i karrieren)

Det er jo utrolig nedladende, at der sidder nogle mænd og affærdiger alle de kvinder, der siger (igen og igen endda) at de ikke går efter penge og prestige).

Det svarer jo til, at jeg siger, at grunden til, at du harcelere så meget mod abort, er, at dit indre er i konstant konflikt, fordi du gerne vil have mere uforpligtende sex, men dine kristne normer ikke tillader det. Du vil sige, at jeg tager fejl. Men det er nok bare, fordi du ikke selv kan se det.
4
Thomas31
Indlæg: 2586
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 88
Likede indlæg: 2445

Re: Papfædre er moderne eunukker

Indlægaf Thomas31 » 14. mar 2024, 13:24

Moe skrev:
Sofakartoflen skrev:
abcd skrev:
Sofakartoflen skrev:Hvorfor er det vigtigt? Hvorfor skal man score de mest attraktive kvinder? Og hvem er det, der definerer, hvad der er mest attraktivt?

Jeg undrer mig over, hvad det er for en konkurrence, du deltager i, og hvorfor du har behov for at værdisætte andre mennesker som en vare.


Man må selv om det er vigtigt eller uvigtigt. Man behøver ikke interessere sig for attraktive kvinder eller mænd.

Mest attraktivt er defineret på samme måde som prisen på en vare, det er defineret af markedet. Hvis du sætter et bord til salg på auktion, og der ikke er nogen der byder, er det et mindre attraktivt bord end din nabos bord hvor mange byder, og det sælges for 50.000 kroner. Det kan godt være at du synes dit bord er meget bedre og flottere, men når jeg taler om attraktivitet, taler jeg om markedsværdien, ikke om enkelte subjektive holdninger der afviger væsentligt fra markedsopfattelsen.

Men ligesom man ikke behøver at interessere sig for at tjene mange penge, behøver man ikke interessere sig for at være attraktiv på dating-markedet. Det bestemmer man selvfølgelig selv. Det ændrer ikke på at begge dele er interessante emner, for ret mange mennesker vil gerne både tjene mange penge og være attraktive på datingmarkedet.

Det jeg ofte kommer op at skændes med nogen om i den forbindelse, er at kvinder i det store hele ikke har ret meget begreb om hvordan man tiltrækker kvinder. Formentlig fordi de aldrig har haft brug for at gøre det. De indrømmer det indirekte selv ved at liste "kemi" som noget af det vigtigste - de forstår ikke hvor kemi kommer fra, det er den hemmelige ingrediens som de ikke helt kan redegøre for. Men det er samtidig den vigtigste ingrediens. Så kvinders datingråd til mænd er som regel ubrugelige. Hvis man vil tiltrække kvinder, bør man lytte til mænd der har beskæftiget sig med det. Og det er sådan set helt fair, det er ikke kvinders opgave at lære mænd at tiltrække kvinder, det må mænd da selv finde ud af.


Mennesker og ting kan ikke sammenlignes.

Ser du virkelig det, du postulerer her? Ser du masser af forhold, hvor kvinder udnytter mænd ved at give dem sex og lade dem betale for nogle børn, de ikke er fædre til?

Jeg har aldrig set det.

Jeg har set mennesker bo sammen, og parforhold lykkes eller gå i stykker. Jeg har set folk blive skilt og forsøge at få tingene til at fungere med samvær og nye partnere, - der hvor det er sværest efterfølgende, er så vidt jeg kan se der, hvor en eller begge forældre har svære ting med i bagagen. De er ikke gode til at blive skilt, men de er generelt ikke gode til at håndtere modgang, fordi de føler sig udsatte eller ikke kan sætte egne behov til side. - Det handler ikke om køn, men om det liv de har levet.

Jeg har jo arbejdet som pædagog (og medhjælper tidligere) i børnehaver i mit arbejdsliv. Så i alt fald i 25 år har jeg set forskellige forældre komme og gå i den forældregruppe, der kom i de institutioner, hvor jeg arbejdede. Jeg kan komme i tanke om to tilfælde, hvor jeg tænker, at kvinden var påvirket af mandens status, men de var også forelskede, og de er sammen endnu.

Jeg så kvinder, der gerne ville have en kæreste. De ville gerne have et parforhold. Alle forsøger jo at få deres parforhold til at lykkes. Det er en meget lille gruppe mennesker, der foretrækker at være single.

Det kan være at du bare ikke kan se, hvad det ligger til grund for deres tiltrækning. Vi kan bare konterer at penge og prestige, giver mænd flere muligheder på dating markedet, større sandsynlighed for at blive gift (i øvrig også færre skilsmisser, sjovt nok), større sandsynlighed for at få børn (omend færre børn), osv..

Derfor er rimeligt at antage, at der er en årsagssammenhæng.


Nej, det kan vi ikke bare konstatere. Det er grotesk, at man kan tro på det ævl, og I burde måske overveje, hvorfra I får jeres forståelse. Det er næppe ude i virkeligheden, man samler den slags op Det er synd for jer, at I virkelig tror på det. Det må være en enorm begrænsning, hvis man ikke føler sig kvalificeret på sådanne grundlag og endnu værre at sprede det til så mange mænd, der virker til at tro på det.

Det passer simpelthen ikke. Ja der vil da være nogle indirekte effekter og antageligt en hvis placebo-effekt for nogle mænd, men ellers passer det bare ikke. Jeg ved ikke, om man skal grine eller græde over den her insisteren på at opbygge et aktivt mindreværd hos mange mænd. Budskabet er jo grundlæggende, at mænd ikke er noget værd, udover de ressourcer, de kan skaffe.
9
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4252
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1201

Re: Papfædre er moderne eunukker

Indlægaf Moe » 14. mar 2024, 13:50

Sofakartoflen skrev:
Moe skrev:Det kan være at du bare ikke kan se, hvad det ligger til grund for deres tiltrækning. Vi kan bare konterer at penge og prestige, giver mænd flere muligheder på dating markedet, større sandsynlighed for at blive gift (i øvrig også færre skilsmisser, sjovt nok), større sandsynlighed for at få børn (omend færre børn), osv..

Derfor er rimeligt at antage, at der er en årsagssammenhæng.


Men hvad undersøger man på, når man laver de statistikker. Hvordan folk er stillet nu i deres aktuelle ægteskab, eller hvordan de var stillet, da de fandt sammen?

Det højst indtjenende par jeg kender fandt sammen i gymnasiet. De har begge taget lange videregående uddannelser. Manden tjener måske mere end kvinden, man han arbejder også virkelig meget mere. De fandt sammen som 18- 19 årige. Selvom kvinden nu er sammen med en mand, der tjener mere end hende, var det jo ikke derfor, hun fik interesse for ham.
De kommer fra hver deres side politisk. Rød og blå. Den enes far har været politisk aktivt i hele vedkommendes opvækst. De er anderledes end deres familier og rammer derfor hinanden inde mod midten.
Hun faldt for en matematiknørd, der kunne spille musik, hun havde ingen mulighed for at vide, hvordan deres liv ville se ud her 10 år senere.

Et andet ungt par - fandt sammen under studiet. Hun kom fra en langt mere velbjærget familie end han. Nu tjener han lidt mere end hende, fordi hun er på nedsat tid. De var midt i 20´erne, da de mødtes, og de talte om, hvilket liv de forestillede sig at skabe i fællesskab. Hun faldt for, at han var betænksom, empatisk og ansvarlig (det modsatte af hendes far)

Bare to eksempler på, hvad statistikken ikke viser. (jeg tænker der er virkelig virkelig mange, fordi rigtig mange møder hinanden, inden de får gang i karrieren)

Det er jo utrolig nedladende, at der sidder nogle mænd og affærdiger alle de kvinder, der siger (igen og igen endda) at de ikke går efter penge og prestige).

Det svarer jo til, at jeg siger, at grunden til, at du harcelere så meget mod abort, er, at dit indre er i konstant konflikt, fordi du gerne vil have mere uforpligtende sex, men dine kristne normer ikke tillader det. Du vil sige, at jeg tager fejl. Men det er nok bare, fordi du ikke selv kan se det.

Mht. til hvad statistikkerne bygger på, det er et godt spørgsmål, som kræver tid at undersøge, fordi man for hver statistik må finde den bagvedliggende rapport, hvis den overhovedet er tilgængelig. Det må man tage højde for i sin fortolkning af resultaterne, og dermed hvad man konkluderer ud fra det.

Du har helt sikkert ret i, at dem som gifter sig unge, ikke gør det baseret på økonomi, potentialet måske, men ikke økonomi, og det er også de forhold som har en tendens til at holde bedst, selvom der ikke er nogen granti. Bill Gates' ekskone, er jo fra før tiden som mangemilliardær, og holdt da også til godt ind i rigmandsperioden.

Men jeg tror heller ikke, at nogen har sagt at penge er det eneste, og jeg har mange gange sagt, at jeg tror penge har væsentligt mindre betydning i Danmark, ja det gælder alle de vestlige lande, end i USA, alene grundet velfærdssamfundene. Så det at have et godt job som læge, betyder nok meget mindre i dag, end for 70 år siden.

Men dem som er virkelig rige, de har aldrig problemer med at finde unge smukke golddiggere, uanset hvor gamle og grimme de end er. Så uden betydning er det ikke.

Statistikker kan vise nogle trends og principper som gælder, ikke mere, ikke mindre. Men det er et godt udgangspunkt for forståelsen af hvordan virkeligheden hænger sammen. De fleste er jo aldrig gennemsnittet, en elev med de gamle karakterer, jeg kan ikke den nye, men 13-skalaen, den var på 8.
Dvs. at en gennemsnitselev fik 8 i alle fag, men hvor mange fik det?
Stort set ingen, fordi næsten ingen er præcist gennemsnittet, man afviger altid på den ene eller anden måde. Men det ændrer ikke på, hvad der er, og hvad man kan bruge det til.

De mest nedladende er dig og andre, som dig. Det er ikke mig der starter med at være nedladende, personlige, hånlige eller tilsvarende, og det kan jeg konstatere, at abcd i særdeleshed heller ikke er. Men det er en stort del af de kvinder, som taler til os, det er derfra hån, spot, nedladenhed, udskamning og personangreb stammer fra, og kommer hyppigt, det ikke en mening, det kan ses at det som skrive og rækkefølgen af samme.

Nej, det gør det ikke, hvis du havde et godt argument for eller dokumention som kunne klarlægge min motivation, for at være imod abort, at have en konstant konflikt, fordi jeg gerne vil have mere uforpligtende sex, men at mine kristne normer ikke tillader det, så var det noget helt andet.

Det som i øvrigt er årsagen til, at jeg er modstander af fri abort, er simpelthen fordi at jeg anerkender den biologiske virkeligheder og fakta. Så tilsiger min moral således, at det at dræbe et menneskeliv, selvom det er i en tidlig udviklingsfase, skal have en god begrundelse.
Og jeg finder ikke sen prævention, baseret på seksuelle udskejelser, som værende en for mig at se, god nok begrundelse for drab på uskyldige børn, heller ikke selvom de ikke har bevidsthed eller føler smerte.
Der skal bedre grunde til. Det er årsagen til min holdning til den frie abort, det påvirker ikke mig personligt på nogen måde, om man må slå børn ihjel eller ej. Det er en holdning om, hvad der er moralsk rigtigt og forkert, ikke mere, ikke mindre, og ikke udsprunget af seksualitet, som jeg i øvrigt synes godt om og ikke er imod på nogen måde, hvis det gøres inden for gode rammer.

Jeg kan også godt lide at spise god mad, men er imod frås, madspild, overspisning, og underernæring. Men det påvirker ikke mig personligt, om andre fråser, har stort madspild, overspiser, eller er underernærede. Men derfor har jeg stadig en holding til det.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Sofakartoflen
Indlæg: 3880
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9220

Re: Papfædre er moderne eunukker

Indlægaf Sofakartoflen » 15. mar 2024, 00:15

Moe skrev:Det som i øvrigt er årsagen til, at jeg er modstander af fri abort, er simpelthen fordi at jeg anerkender den biologiske virkeligheder og fakta. Så tilsiger min moral således, at det at dræbe et menneskeliv, selvom det er i en tidlig udviklingsfase, skal have en god begrundelse.
Og jeg finder ikke sen prævention, baseret på seksuelle udskejelser, som værende en for mig at se, god nok begrundelse for drab på uskyldige børn, heller ikke selvom de ikke har bevidsthed eller føler smerte.
Der skal bedre grunde til. Det er årsagen til min holdning til den frie abort, det påvirker ikke mig personligt på nogen måde, om man må slå børn ihjel eller ej. Det er en holdning om, hvad der er moralsk rigtigt og forkert, ikke mere, ikke mindre, og ikke udsprunget af seksualitet, som jeg i øvrigt synes godt om og ikke er imod på nogen måde, hvis det gøres inden for gode rammer.


Du tror måske, at det er derfor, du er abortmodstander, men det er bare, fordi du ikke anerkender, at de følelser du beskriver, er udtryk for det, jeg skrev tidligere. ;)
5
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9138
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22064

Re: Papfædre er moderne eunukker

Indlægaf Purple Haze » 15. mar 2024, 05:04

Sofakartoflen skrev:
Moe skrev:Det som i øvrigt er årsagen til, at jeg er modstander af fri abort, er simpelthen fordi at jeg anerkender den biologiske virkeligheder og fakta. Så tilsiger min moral således, at det at dræbe et menneskeliv, selvom det er i en tidlig udviklingsfase, skal have en god begrundelse.
Og jeg finder ikke sen prævention, baseret på seksuelle udskejelser, som værende en for mig at se, god nok begrundelse for drab på uskyldige børn, heller ikke selvom de ikke har bevidsthed eller føler smerte.
Der skal bedre grunde til. Det er årsagen til min holdning til den frie abort, det påvirker ikke mig personligt på nogen måde, om man må slå børn ihjel eller ej. Det er en holdning om, hvad der er moralsk rigtigt og forkert, ikke mere, ikke mindre, og ikke udsprunget af seksualitet, som jeg i øvrigt synes godt om og ikke er imod på nogen måde, hvis det gøres inden for gode rammer.


Du tror måske, at det er derfor, du er abortmodstander, men det er bare, fordi du ikke anerkender, at de følelser du beskriver, er udtryk for det, jeg skrev tidligere. ;)


Det er nemlig rigtigt.
Det han siger er helt faktuelt forkert og ikke det han mener.
Det er fordi han som mand ikke kan anerkende sine følelser, at han bilder sig selv ind han har de holdninger han har, når det faktisk er åbenlyst at det ikke er det han mener.

Han mener det du sidder og finder på, det synes jeg også lyder mest rigtigt.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
abcd
Indlæg: 6340
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10345

Re: Papfædre er moderne eunukker

Indlægaf abcd » 15. mar 2024, 06:18

Thomas31 skrev:Budskabet er jo grundlæggende, at mænd ikke er noget værd, udover de ressourcer, de kan skaffe.


Ikke præcist de ressourcer han kan skaffe. Hvad han kan levere.
Chris Rock har en berømt standup bit om det:

"Only women, children and dogs are loved unconditionally. A man is only loved under the condition that he provides something".

Det er en meget præcis opsummering af situationen.

Det er hverken godt eller skidt, det er bare virkeligheden. Og det er vel bedre at kende virkeligheden end at leve i en eller anden fantasiverden hvor man forestiller sig at man har iboende værdi, og så bliver skuffet igen og igen. Det har mænd ikke, de er ikke andet værd end hvad de kan levere. Det er derfor det har været en kulturel norm at mænd ikke græder, men at de i stedet bider tænderne sammen. Det er stadigvæk sandt at det er uproduktivt for mænd at jamre, for der er ingen der lytter eller giver en fuck. Do or die.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7677
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21500

Re: Papfædre er moderne eunukker

Indlægaf Nesnay » 15. mar 2024, 07:22

Hvis mænd kun er værdifulde, når de kan levere noget, er det da spøjst, at risikoen for at blive skilt i et heteroseksuelt ægteskab er syv gange højere, når en kvinde får en alvorlig sygdom, end når en mand gør. Man skulle da tro, at mænd med kræft eller multipel sklerose "tabte værdi" (debatdisclaimer: ikke min holdning), så kvinderne flygtede, men det ser ud til at være omvendt.

https://acsjournals.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/cncr.24577
5
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11402
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23667

Re: Papfædre er moderne eunukker

Indlægaf Mani » 15. mar 2024, 07:24

abcd skrev:
Thomas31 skrev:Budskabet er jo grundlæggende, at mænd ikke er noget værd, udover de ressourcer, de kan skaffe.


Ikke præcist de ressourcer han kan skaffe. Hvad han kan levere.
Chris Rock har en berømt standup bit om det:

"Only women, children and dogs are loved unconditionally. A man is only loved under the condition that he provides something".

Det er en meget præcis opsummering af situationen.

Det er hverken godt eller skidt, det er bare virkeligheden. Og det er vel bedre at kende virkeligheden end at leve i en eller anden fantasiverden hvor man forestiller sig at man har iboende værdi, og så bliver skuffet igen og igen. Det har mænd ikke, de er ikke andet værd end hvad de kan levere. Det er derfor det har været en kulturel norm at mænd ikke græder, men at de i stedet bider tænderne sammen. Det er stadigvæk sandt at det er uproduktivt for mænd at jamre, for der er ingen der lytter eller giver en fuck. Do or die.

Så mænd elsker kvinder betingelsesløst i modsætning til kvinders kærlighed til mænd. I call bullshit.
8
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
abcd
Indlæg: 6340
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10345

Re: Papfædre er moderne eunukker

Indlægaf abcd » 15. mar 2024, 07:44

Mani skrev:
abcd skrev:
Thomas31 skrev:Budskabet er jo grundlæggende, at mænd ikke er noget værd, udover de ressourcer, de kan skaffe.


Ikke præcist de ressourcer han kan skaffe. Hvad han kan levere.
Chris Rock har en berømt standup bit om det:

"Only women, children and dogs are loved unconditionally. A man is only loved under the condition that he provides something".

Det er en meget præcis opsummering af situationen.

Det er hverken godt eller skidt, det er bare virkeligheden. Og det er vel bedre at kende virkeligheden end at leve i en eller anden fantasiverden hvor man forestiller sig at man har iboende værdi, og så bliver skuffet igen og igen. Det har mænd ikke, de er ikke andet værd end hvad de kan levere. Det er derfor det har været en kulturel norm at mænd ikke græder, men at de i stedet bider tænderne sammen. Det er stadigvæk sandt at det er uproduktivt for mænd at jamre, for der er ingen der lytter eller giver en fuck. Do or die.

Så mænd elsker kvinder betingelsesløst i modsætning til kvinders kærlighed til mænd. I call bullshit.


Mænd elsker kvinder for hvem de er. Kvinder elsker mænd for hvad de kan.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11402
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23667

Re: Papfædre er moderne eunukker

Indlægaf Mani » 15. mar 2024, 08:45

abcd skrev:
Mani skrev:
abcd skrev:
Thomas31 skrev:Budskabet er jo grundlæggende, at mænd ikke er noget værd, udover de ressourcer, de kan skaffe.


Ikke præcist de ressourcer han kan skaffe. Hvad han kan levere.
Chris Rock har en berømt standup bit om det:

"Only women, children and dogs are loved unconditionally. A man is only loved under the condition that he provides something".

Det er en meget præcis opsummering af situationen.

Det er hverken godt eller skidt, det er bare virkeligheden. Og det er vel bedre at kende virkeligheden end at leve i en eller anden fantasiverden hvor man forestiller sig at man har iboende værdi, og så bliver skuffet igen og igen. Det har mænd ikke, de er ikke andet værd end hvad de kan levere. Det er derfor det har været en kulturel norm at mænd ikke græder, men at de i stedet bider tænderne sammen. Det er stadigvæk sandt at det er uproduktivt for mænd at jamre, for der er ingen der lytter eller giver en fuck. Do or die.

Så mænd elsker kvinder betingelsesløst i modsætning til kvinders kærlighed til mænd. I call bullshit.


Mænd elsker kvinder for hvem de er. Kvinder elsker mænd for hvad de kan.

Mmmm helt sikkert
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2978
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 281
Likede indlæg: 8387

Re: Papfædre er moderne eunukker

Indlægaf Fru Himmelblå » 15. mar 2024, 08:46

abcd skrev:
Mani skrev:
abcd skrev:
Thomas31 skrev:Budskabet er jo grundlæggende, at mænd ikke er noget værd, udover de ressourcer, de kan skaffe.


Ikke præcist de ressourcer han kan skaffe. Hvad han kan levere.
Chris Rock har en berømt standup bit om det:

"Only women, children and dogs are loved unconditionally. A man is only loved under the condition that he provides something".

Det er en meget præcis opsummering af situationen.

Det er hverken godt eller skidt, det er bare virkeligheden. Og det er vel bedre at kende virkeligheden end at leve i en eller anden fantasiverden hvor man forestiller sig at man har iboende værdi, og så bliver skuffet igen og igen. Det har mænd ikke, de er ikke andet værd end hvad de kan levere. Det er derfor det har været en kulturel norm at mænd ikke græder, men at de i stedet bider tænderne sammen. Det er stadigvæk sandt at det er uproduktivt for mænd at jamre, for der er ingen der lytter eller giver en fuck. Do or die.

Så mænd elsker kvinder betingelsesløst i modsætning til kvinders kærlighed til mænd. I call bullshit.


Mænd elsker kvinder for hvem de er. Kvinder elsker mænd for hvad de kan.


Nogle gange tænker jeg virkelig at mænd fatter nul og niks om sig selv. Det var da helt vanvittigt.
8
Vir prudens non contra ventum mingit

Tilbage til "Forhold og sex"